وبلاگ

کاربرد پایه چراغ چوبی در فضاهای باز | المانی جذاب و کاربردی

کاربرد پایه چراغ چوبی در فضاهای باز؛ المان جذاب همه سبک‌ها

برای ایجاد روشنایی در فضای باز روش‌های مختلفی وجود دارد که یکی از آن‌ها استفاده از چراغ‌های پایه‌دار است. چراغ‌های پایه‌دار در سبک‌ها، مدل‌ها و با متریال مختلفی تولید می‌شوند و هر یک جذابیت بصری و کاربرد خاص خود را دارند. یکی از پرطرف‌دارترین و جذاب‌ترین مدل‌های چراغ‌های پایه‌دار فضای باز یا باغی، چراغ‌پایه چوبی است. کاربرد پایه چراغ چوبی در فضاهای باز به دلیل اینکه این المان تزیینی با محصولی از دل طبیعت ساخته شده، بسیار زیاد است و در همه سبک‌های طراحی دکوراسیون فضای باز و محوطه‌سازی می‌توان از آن استفاده کرد.

پایه چراغ چوبی چیست؟

برای روشنایی شب در فضای باز از محصولات نورپردازی مختلفی استفاده می‌شود که یکی از آن‌ها، چراغ‌های پایه‌دار هستند. چراغ‌های پایه‌دار نوعی چراغ یا محصول روشنایی، تشکیل شده از یک‌پایه بلند با لامپ در انتها هستند. پایه این چراغ‌ها کمک می‌کند که لامپ از سطح زمین فاصله گرفته و دچار خرابی نشود. از طرفی با ارتفاع از سطح زمین، مساحتی که به‌وسیله لامپ روشن می‌شود، بیشتر خواهد شد. پایه‌های چراغ که محصولی کاربردی در نورپردازی فضای باز هستند با متریال مختلفی تولید می‌شوند که چوب یکی از آن‌ها است. چوب در تولید المان‌های فضای باز بسیار کاربردی است و ترکیب آن با لامپ و روشنایی، ظاهری جذاب و متفاوت برای فضای باز ایجاد می‌کند.

کاربرد پایه چراغ چوبی در فضاهای باز

کاربرد پایه چراغ چوبی در فضاهای باز بسیار زیاد است. دلایل مختلفی برای استفاده از این محصول در طراحی و محوطه‌سازی فضای باز وجود دارد که در ادامه به بررسی چند مورد از مهم‌ترین آن‌ها می‌پردازیم.

جذابیت بصری

چوب یکی از زیباترین متریال است و همه محصولات و سازه‌هایی که با استفاده از آن تولید می‌شوند هم از جذابیت خاصی برخوردار هستند. به همین دلیل اولین کاربرد پایه چراغ چوبی در فضاهای باز را می‌توان ایجاد جذابیت فوق‌العاده بصری در محوطه‌سازی دانست.

ایجاد محیط دوستانه

برخلاف پایه‌های فلزی که نیاز به طراحی‌های خاص برای زیباتر دیده‌شدن دارند، پایه‌های چوبی به‌صورت کاملاً ساده هم زیبایی بصری فوق‌العاده‌ای دارند. این پایه‌ها در ایجاد حس صمیمیت و محیطی دوستانه در محیط تأثیر زیادی دارند. برای ساخت یک فضای دوستانه مانند طراحی رستوران یا کافی‌شاپ در فضای باز، چراغ‌های پایه چوبی بهترین انتخاب هستند.

عدم محدودیت در محل نصب

دیگر کاربرد پایه چراغ چوبی در فضاهای باز، عدم محدودیت در محل نصب این محصول است. یکی از مشکلات پایه‌هایی با متریال دیگر مانند فلزی داغ‌شدن آن‌ها در اثر تابش آفتاب یا عبور جریان برق و آسیب رساندن به گیاهان و درختانی است که در اطراف پایه وجود دارند و پایه‌های سیمانی و بتنی نیز پس از مدتی، در اثر فرسایش، وزش باد، باران و… دچار آسیب می‌شوند و سنگ‌ریزه‌ها و بتن‌ها به خاک زیر آن‌ها آسیب می‌زنند، در نتیجه امکان نصب آن‌ها در میان باغچه وجود ندارد. پایه‌های چوبی اما در هر فضایی قابل‌نصب هستند. این مدل پایه‌ها را می‌توان در نزدیکی بوته‌ها و گل‌ها نصب کرد و علاوه بر استفاده از جلوه زیبایی که به مناظر می‌دهند، بابت سلامت گیاهان و گل‌ها نیز اطمینان کافی داشت.

هزینه مناسب

کاربرد پایه چراغ چوبی در فضاهای باز از جهت صرفه‌جویی در هزینه هم بسیار زیاد است. این مدل پایه‌ها را می‌توان با قیمت مناسب‌تر هم طراحی کرد و لزوماً نیاز به پرداخت هزینه بالا برای تولید آن‌ها نیست. به‌علاوه رسیدگی به این پایه‌ها نیز هزینه کمتری دارد و در صورت نیاز به تعویض و جایگزینی پایه، به‌راحتی می‌توان چوب آن را برای کاربردهای دیگر استفاده کرد.

شکل‌پذیری مناسب

چوب، یکی از شکل‌پذیرترین متریال است و این ویژگی نیز در پرکاربرد بودن پایه چراغ چوبی در فضاهای باز بی‌تأثیر نیست. پایه چوبی چراغ‌ها را می‌توان با کمی خلاقیت به شکل‌های متنوعی طراحی کرد. به‌علاوه این پایه‌ها را می‌توان با انواع متریال مانند فلز و… ترکیب کرد و ظاهری جذاب‌تر به چراغ‌ها بخشید.

هزینه ساخت و استفاده از پایه چراغ چوبی در فضاهای باز

همان‌طور که گفته شد، کاربرد پایه چراغ چوبی در فضاهای باز به دلیل مقرون‌به‌صرفه بودن این المان از نظر هزینه بسیار زیاد است. در استفاده و به‌کارگیری از این محصول برای طراحی فضای باز، عوامل مختلفی تأثیرگذار هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نوع چوب: اینکه پایه چوبی چراغ از چه مدل چوب و درختی تولید شده باشد، در هزینه نهایی طراحی و ساخت این المان تأثیرگذار است. بعضی چوب‌ها مانند چوب گردو از مقاومت و بالطبع قیمت بالاتری برخوردار هستند.
  • ابعاد و اندازه: ابعاد و اندازه موردنظر برای طراحی پایه چوبی دیگر عامل مؤثر در قیمت این المان است. طبیعتاً با بلندتر شدن یا قطور شدن پایه چوبی، قیمت محصول هم‌افزایش پیدا می‌کند
  • سبک طراحی: سبک طراحی پایه چراغ چوبی دیگر عامل مؤثر در هزینه این محصول است. اگر پایه چراغ چوبی ساده با یک لامپ در انتها باشد، هزینه آن نسبت به پایه‌ای که دارای طراحی پیچیده‌تری است کمتر خواهد بود
  • هزینه نصب: تیم مجری و نصب پایه چراغ نیز بابت ارائه این خدمت هزینه‌ای دریافت می‌کنند که در قیمت نهایی این محصول تأثیرگذار است

کاربرد پایه چراغ چوبی در فضاهای باز؛ تزیین طبیعت با محصولی از دل طبیعت

کاربرد پایه چراغ چوبی در فضاهای باز باتوجه‌به شکل و رنگ طبیعی، مانند دیگر المان‌های طبیعی بسیار زیاد است. این المان علاوه بر جذابیت فضای باز به دلیل تولید از چوب، حس و حالی صمیمی در فضا ایجاد می‌کند و با گیاهان، درختان و سایر المان‌ها هارمونی خوبی دارد. جهت خرید بهترین مدل از این چراغ‌ها و سایر المان‌های کاربردی و تزیینی برای فضای باز می‌توانید به آراوود مراجعه کنید. آراوود عرضه‌کننده انواع مبلمان شهری و تجهیزات کاربردی برای استفاده و تزیین فضای سبز باغ و ویلا است.

سؤالات متداول

کاربرد پایه چراغ چوبی در فضاهای باز چیست؟

روشنایی فضایی باز با اطمینان از سلامت طبیعت، ایجاد محیط دوستانه و گرم، قابلیت تعمیر راحت و… از جمله مواردی هستند که به‌عنوان کاربرد پایه چراغ چوبی در فضاهای باز می‌توان عنوان کرد.

هزینه نصب پایه چراغ چوبی در فضاهای باز به چه عواملی بستگی دارد؟

هزینه نصب پایه چراغ چوبی به پارامترهایی مانند نوع چوب، ابعاد و اندازه آن و هزینه دریافتی تیم مجری بستگی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X