وبلاگ

تأثیرات زیست‌محیطی پایه چراغ چوبی

تأثیرات زیست‌محیطی پایه چراغ چوبی؛ ضرورت استفاده از این آیتم در شهرها

مبلمان شهری را می‎توان یکی از اصلی‎ترین دلایل زیبایی شهر نام برد. این مبلمان دارای عناصر متفاوتی هستند که یکی از آن‎ها پایه چراغ نام برد. پایه ‎های چراغ هم انواع متفاوتی مانند نوع فلزی، سنگی، پلیمری، آلومینیومی، پلاستیکی و… دارند. اما بدون تردید زیباترین و کاربردی ‎ترین پایه چراغ در بین انواع این آیتم مبلمان، پایه چراغ چوبی است. یکی از موضوعاتی که در خصوص این آیتم اهمیت ویژه‎ای دارد، مسئله تأثیرات زیست محیط پایه چراغ چوبی می‎باشد.

باتوجه‌به اینکه پایه چراغ ‎های چوبی در فضای باز مانند پارک، خیابان، پیاده‎ رو، شهربازی، مجتمع ‎ها تجاری، مدارس، دانشگاه‎ ها و… کاربرد بسیار زیادی داشته و به طور مستقیم با مردم و فضای شهر ارتباط دارند، باید به اثرات این المان شهری بر روی محیط‌زیست دقت داشت. اگر قصد کسب اطلاعات در خصوص تاثیرات زیست‌محیطی پایه چراغ چوبی را دارید، این مطلب را از دست ندهید.

مزایای استفاده از پایه چراغ چوبی

در ابتدا بهتر است درباره مزایای به ‎کارگیری پایه چراغ چوبی نکاتی را بیان کنیم. همان‌طور که می‎دانید چوب به‌عنوان یک ماده طبیعی و گرم، دارای جذابیت ظاهری منحصربه‎ فردی بوده و در ساخت مبلمان شهری کاربرد بسیار زیادی دارد که یکی از این کاربردها ساخت پایه چراغ چوبی است. استفاده از چوب برای ساخت این آیتم مبلمان شهری دارای مزایای متنوعی بوده که یکی از آن‎ها افزایش امنیت عموم در اماکن عمومی و فضای شهر می‎باشد.

در واقع زمانی که هوا رو به تاریکی می‎رود، نور ایده ‏آلی از طریق این چراغ‎‌ها می ‏‎تابد و باعث می‎شود که مردم با خیالی آسوده ‏تر در شهر تردد داشته باشند. وجود این پایه‎ ها باعث بهبود فرآیند نورپردازی چراغ ‏های شهر شده و حتی امنیت لازم را برای ماشین ‎ها هم فراهم می‏‎کند. کمکی که پایه چراغ چوبی به نورپردازی خیابان ‎ها می‎کند، به‌نوعی موجب کاهش میزان تصادفات در شهر نیز می‎شود. در واقع بهبود نورپردازی خیابان‎‎ ها به‌وسیله پایه چوبی چراغ احتمال وقوع تصادف را کاهش می‏‎دهد.

برخی دیگر از مزایای پایه چراغ چوبی شامل موارد زیر می‎‌شود:

  • استفاده از بادوام ‎ترین چوب ‎ها در پروسه تولید
  • مثبت‌بودن تأثیرات زیست‌محیطی پایه چراغ چوبی
  • وزن و قابلیت جابه‎ جایی آسان
  • مقاومت بالا در برابر حرارت و رطوبت
  • برخورداری از متنوع ‎ترین رنگ‎ها و طرح‎ ها
  • دارای چراغ ‎های LED با قابلیت تابش نور عالی
  • ارتفاع ایده ‎آل نسبت به زمین بر اساس میزان تابش نور
  • سهولت در نصب
  • قیمت مناسب در مقایسه با سایر پایه چراغ‎‌های چوبی

نگاهی به مهم ‎ترین تأثیرات زیست‌محیطی پایه چراغ چوبی

این روزها مسئله مراقبت از محیط‌زیست در مقایسه با سال ‎های قبل اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است و همه باید به نحوی برای این موضوع تلاش کنند. در فضای شهر مطمئناً تجهیزات عمومی بسیار زیادی را دیده ‎اید که باعث آسیب به محیط‌زیست می‎شوند.

 برای مثال سطل زباله ‎های فلزی یا پایه چراغ‎ های چوبی باتوجه‌به نوع تولیدی که دارند، سلامت محیط‌زیست را به خطر می‎ اندازند. اما تابه‌حال از خود پرسیده‎ اید که تأثیرات زیست‌محیطی پایه چراغ چوبی چگونه است؟

همان‌طور که اطلاع دارید، پایه چراغ ‎های متفاوتی در محیط‌زیست وجود دارند که باعث صدمه به محیط‌زیست می‎‌شوند. این پایه‎ ها که به طور معمول از جنس آهن، پلاستیک، آلومینیوم و… هستند، حتی در مدارس و پارک ‎ها نیز نباید مورداستفاده قرار بگیرند.

 از پایه چراغ چوبی می‎توان به‌عنوان جایگزین مناسب برای نوع فلزی، پلاستیکی و آلومینیومی نام برد. در واقع مثبت‌بودن تأثیرات زیست‌محیطی پایه چراغ چوبی موجب می‏شود که با خیال راحت از این آیتم مبلمان در فضای شهر استفاده کرد. اما این تأثیرات مثبت چیست؟ در ادامه می‎خوانیم.

استفاده از مواد طبیعی در پروسه تولید پایه چراغ چوبی

به ‎کارگیری مواد طبیعی در پروسه تولید، باعث می‎شود که تأثیرات زیست‌محیطی پایه چراغ چوبی مثبت باشد. در واقع استفاده از مواد طبیعی (چوب) موجب می‎شود که محیط‌زیست آسیب نبیند. حتماً می‎دانید که در روند تولید سایر پایه‎ های چراغ از مواد شیمیایی استفاده می‎شود و اثرات مخربی را بر روی محیط‌زیست پیرامون ما ایجاد می‎کند.

اما در تولید پایه چراغ چوبی هیچ‎گونه مواد شیمیایی استفاده نشده و این فرآیند با استفاده از مواد طبیعی صورت‌گرفته است. از طرفی ممکن است افراد بنا به هر دلیلی با این پایه ‎ها در تماس باشند. پس چه‌بهتر که این پایه ‎های چراغ از جنس چوب بوده و مردم ما با مواد شیمیایی تعامل نداشته باشند.

قابل‌بازیافت بودن پایه چراغ چوبی

یکی دیگر از مهم‎ترین مسائل در موضوع تأثیرات زیست‌محیطی پایه چراغ چوبی، قابل‌بازیافت بودن این آیتم مبلمان است. متریالی که دارای این قابلیت باشند، بهترین گزینه برای به‎ کارگیری در فضای شهر و محیط‌زیست هستند.

پایه چراغ چوبی نیز ازآنجایی‌که تجدیدپذیر می‎‎باشد، قابلیت بازگشت ساده به طبیعت را دارا است. متریالی مانند فولاد، پلاستیک، آلومینیوم و آهن محیط‌زیست را از دی‏ اکسیدکربن پر می‎کنند. اما چوب با تولید کربن نقش بسیار مؤثری در محیط‌زیست داشته و صدمه ه‎ای از این نظر به فضای شهر وارد نخواهد کرد.

زیبایی طبیعی و منحصربه‎فرد

یکی از مثبت ‎ترین تأثیرات زیست‌محیطی پایه چراغ چوبی بدون شک، افزایش زیبایی شهر به شکل طبیعی است. جلوه زیبایی که این آیتم مبلمان به محیط‌زیست می ‎بخشد در مقایسه با پایه چراغ‎‌های پلاستیکی، فلزی و… بسیار بیشتر می‎باشد. علاوه بر این استفاده از پایه چراغ چوبی در فضای شهر در واقع حس زیبایی طبیعی را به عموم مردم القا می‎کند.

فواید و تأثیرات زیست‌محیطی پایه چراغ چوبی و خرید آن از آراوود

همانطور که اشاره شد، مثبت‌بودن تأثیرات زیست‌محیطی پایه چراغ چوبی می‎تواند یکی از دلایل اصلی برای استفاده از این آیتم مبلمان شهری باشد. البته این پایه ‎ها در ساختمان‎های مسکونی و ویلاهای شخصی نیز کاربرد بسیار زیادی داشته و این فضاها را زیبا می‎کنند. اگر قصد تهیه پایه چراغ چوبی را دارید، بهتر است خرید خود را از مجموعه ه‎ای انجام دهید که محصولات باکیفیت، ضمانت ‎دار و همچنین قیمت مناسب را به مشتریان ارائه کند.

یکی از مجموعه ‎های معتبری که سال ‏‎ها در زمینه فروش پایه چراغ چوبی بهترین خدمات را ارائه کرده است، مجموعه آراوود نام دارد. مجموعه ما با درنظرگرفتن رضایت مشتریان، محصولات باکیفیت خود را با قیمت منصفانه و همچنین گارانتی به فروش می‎رساند. شما می‏توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ثبت سفارش آنلاین خرید پایه چراغ چوبی و انتخاب بهترین مدل‎ ها، با مشاورین آراوود در تماس باشید.

سؤالات متداول

مهم‎ترین عوامل مؤثر بر قیمت پایه چراغ چوبی چه مواردی هستند؟

از مهم ‏ترین عوامل مؤثر بر هزینه خرید پایه چراغ چوبی می‏‎توان به ابعاد، نوع چوب به‌کاررفته، ارتفاع، نوع چراغ، طراحی و تعرفه فروشگاه مربوطه اشاره کرد.

پایه چراغ چوبی معمولاً از چوب چه درختی تولید می‎شوند؟

باتوجه‌به اینکه درخت کاج پس از قطع‌شدن رشد بسیار سریعی دارد، برای تولید پایه چراغ چوبی از چوب این درخت استفاده می‎شود. البته چوب درختانی مثل افرا، بلوط و سرو نیز در تولید این پایه ‎های چراغ نقش دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X