وبلاگ

نکات کلیدی در انتخاب مکان مناسب خانه حیوانات | آرامش حیوانات در مکان مناسب خانه

با انتخاب مکان مناسب خانه حیوانات آرامش آن‌ها را تأمین کنید

صاحبان حیوانات خانگی پیش از هر چیزی باید به فکر فراهم‌کردن شرایط و محیط مناسب برای زندگی حیوانات باشند. اولین مرحله در این کار تهیه خانه حیوانات با متریال مناسب است. مسئله دیگری که برخی از افراد از آن غافل هستند و به‌صورت مستقیم بر سلامت روانی حیوانات تأثیر می‌گذارد، انتخاب مکان مناسب برای قراردادن خانه حیوانات است. انتخاب مکان مناسب برای خانه حیوانات به نوع حیوان خانگی، سایز حیوان، سن متریال غالب در دکوراسیون و… بستگی دارد. برای مثال بهترین مکان برای خانه حیوانات، در نقطه‌ای است که به ظرف غذا و محل مدفوع خود اشراف کامل داشته باشد. همچنین بهتر است که ظرف غذا نزدیک به محل مدفوع نباشد. در این مطلب با نکات کلیدی در انتخاب مکان مناسب خانه حیوانات چوبی آشنا می‌شویم.

نکات کلیدی در انتخاب مکان مناسب خانه حیوانات در منزل

استفاده از خانه قابل‌حمل یا قفس سگ و گربه برای افزایش امنیت حیوان در بیرون از خانه ضروری است. اما برخی از صاحبان باتوجه‌به شرایط خانه از خانه‌های قابل‌حمل حیوانات، صرفاً برای حمل حیوانات استفاده نمی‌کنند. در برخی مواقع استفاده از این نوع خانه، برای تربیت و افزایش هوش حیوانات، مخصوصاً سگ انجام می‌شود. برای مثال این خانه‌های کوچک برای ترک عادت گازگرفتن و جویدن اشیاء توسط سگ در برخی مواقع کارآمد هستند. در ادامه نکات کلیدی در انتخاب مکان مناسب خانه حیوانات در منزل را بررسی می‌کنیم.

اتاق پذیرایی

اگر اعضای خانواده وقت زیادی را در اتاق پذیرایی یا هال می‌گذارند، قراردادن خانه حیوانات در این بخش از خانه، ایده خوبی است. برخی از حیوانات خانگی مانند سگ یا طوطی، ترجیح می‌دهند که بیشتر اوقات در کنار اعضای خانواده باشند. نزدیکی این نوع حیوانات به پذیرایی و اتاق‌های پرتردد خانه باعث می‌شود که حیوانات حس کنند عضوی از خانواده هستند. یکی از مهم‌ترین نکات کلیدی در انتخاب مکان مناسب خانه حیوانات در داخل خانه، قرارندادن خانه حیوانات در زیر پنجره، کنار درب ورودی، دریچه هواکش و… است. اتاق پذیرایی برای حیوانات اجتماعی مانند سگ مکان مناسبی برای قراردادن خانه حیوان است؛ اما برای حیوانات ساکت‌تر مانند گربه‌ها، مکان‌های کم‌تردد و آرام‌تر مناسب‌تر خواهد بود.

اتاق‌خواب

قراردادن خانه حیوانات در اتاق‌خواب، ایده بسیار هوشمندانه‌ای است. برخی از حیوانات مانند گربه پس از مدتی زندگی در محیطی خاص، احساس امنیت می‌کنند. انتخاب اتاق‌خواب به‌عنوان مکان مناسب برای قراردادن خانه حیوانات چوبی، باعث می‌شود که حیوانات خانگی مانند گربه و سگ به اتاق احساس مالکیت داشته باشند. این مسئله تا حد زیادی احساس امنیت و آرامش حیوانات خانگی را افزایش می‌دهد. برای انواع حیوانات خانگی در هر سن و سایزی، اتاق‌خواب‌ها می‌توانند مکان مناسبی برای استراحت و ریلکس کردن آن‌ها باشد. البته در صورت انتخاب اتاق‌خواب به‌عنوان مکان خانه حیوانات، دقت کنید که این مسئله باعث کاهش تحرک و تنبل شدن حیوانات نشود.

جلوی ورودی آشپزخانه

به‌طورکلی، مکان مناسب برای قراردادن خانه حیوانات بستگی به اخلاق و عادات حیوان دارد. آشپزخانه برای برخی از حیوانات که سریعاً با انسان‌ها صمیمی می‌شوند، می‌تواند مکان مناسبی برای جنب‌وجوش و تغذیه باشد. آشپزخانه معمولاً مرکز گرما و صمیمیت خانه است و قراردادن خانه حیوانات در آشپزخانه، فرصت بزرگی را برای صمیمیت بیشتر بین حیوان و اعضای خانواده ایجاد می‌کند.

سرویس‌های بهداشتی

در طراحی برخی از سرویس‌های بهداشتی و حمام‌های بزرگ، محوطه‌های بهداشتی وجود دارند که از محل شستشو دور هستند و برای نگهداری از شامپوها، صابون، مواد شوینده، حوله‌ها و… مناسب هستند. انتخاب سرویس بهداشتی و حمام به‌عنوان مکان قراردادن خانه حیوانات، برای حیواناتی مناسب است که مضطرب هستند و هنوز در محیط خانه احساس امنیت کامل ندارند. حیوانات خانگی مانند سگ و گربه در سرویس بهداشتی می‌توانند حس امنیت خود را بازیابند و کم‌کم برای برقراری ارتباط با اعضای خانواده آماده شوند. همچنین قراردادن خانه‌های قابل‌حمل سگ و گربه در سرویس بهداشتی، پاکیزه نگهداشت و شستشوی حیوانات را به کاری راحت‌تر تبدیل می‌کند.

اتاق شستشوی لباس

یکی از مکان مهم در برخی از خانه‌های بزرگ با متراژ بالا، اتاق شستشو است که در آن ماشین لباسشویی، بند رخت و… قرار می‌گیرند. این بخش از خانه معمولاً محیطی آرام و کم‌تردد دارد. بنابراین این اتاق‌ها مکان امنی برای حیوانات خانگی مانند گربه‌ها و سگ‌ها به‌شمار می‌آیند. به‌طور کلی همواره توصیه می‌شود که مکان خواب و استراحت حیوانات خانگی در آرامش و سکوت باشد، اتاق شستشو یکی از بهترین مکان‌ها برای قراردادن خانه حیوانات است. در کف اتاق‌های شستشو معمولاً از متریال‌هایی استفاده می‌شود که تمیزکردن و شستشوی آن راحت است؛ بنابراین اتاق شستشو از لحاظ ایجاد محیطی آرام و بهداشت حیوانات خانگی مکان مناسبی است.

آلونک‌های انبار

برخی از انبارهای بزرگ و جادار می‌توانند مکان مناسبی برای قراردادن خانه حیوانات باشند. البته انبارها در صورتی مناسب هستند که داخل خانه قرار داشته باشند و حیوانات خانگی بتوانند در صورت نیاز به اتاق پذیرایی نیز دسترسی داشته باشند؛ بنابراین اگر داخل منزل یک اتاق برای انبارکردن وسایل و اثاثیه در نظر گرفته‌اید، ایده خوبی است که خانه حیوان خانگی خود را نیز در آن اتاق قرار دهید. این مسئله باعث می‌شود که سگ‌ها و گربه‌ها استراحت راحتی داشته باشند و هم‌زمان با اعضای خانواده احساس نزدیکی کنند. یکی از مهم‌ترین نکات کلیدی در انتخاب مکان مناسب خانه حیوانات، ایجادکردن مکانی انحصاری برای حیواناتی مانند سگ و گربه است.

نکات کلیدی در خرید و انتخاب مکان مناسب خانه حیوانات

خانه حیوانات خانگی مختلف از پرندگان، پستانداران و … با متریال‌های گوناگونی ساخته می‌شوند. برای مثال خانه‌های پلاستیکی، فلزی، چوبی-فلزی و … از رایج‌ترین خانه‌های حیوانات هستند. شما پیش از انتخاب مکان مناسب برای قرار دادن خانه حیوانات، باید دقت کنید که با توجه به سایز و سن حیوان، فصل سال، اخلاقیات حیوان و … بهترین مدل را انتخاب کنید. انتخاب بهترین خانه برای حیوان خانگی خود، راحتی، آرامش، سلامت جسمانی و روانی سگ‌ها و گربه‌ها را در پی خواهد داشت. خانه‌های چوبی حیوانات که امروزه در ساخت آن‌ها از چوب مقاوم و زیبای ترموود استفاده می‌شود، یکی از بهترین انتخاب‌ها در چند سال اخیر است. چرا که این متریال علاوه بر زیبایی، بسیار مقاوم است و به‌راحتی بر اثر جنب‌وجوش حیوانات خانگی فرسوده نمی‌شود.

برخی از ویژگی‌های ترموود که آن را تبدیل به متریال مناسب برای ساخت خانه حیوان کرده است عبارتند از:

  • مقاومت در برابر رطوبت و مناسب برای قراردادن در سرویس بهداشتی و اتاق لباسشویی
  • مقاومت در برابر خراش، سایش و دندان حیوان
  • کاملا طبیعی و فاقد هر گونه ترکیب شیمیایی
  • قابل ساخت در رنگ و طرح متنوع
  • مقاومت بالا در برابر تابش نور خورشید و مناسب برای قرار دادن در حیاط
  • مناسب برای دور نگهداشتن حشرات از سگ‌ها و گربه‌ها
  • ضدقارچ و ضدکپک و مقاوم در برابر آفت‌های چوب طبیعی
  • زیبا و دارای خواص ظاهری و جلای طبیعی چوب

آراوود؛ پیشرو در ساخت خانه‌های چوبی مناسب حیوانات

پیش از تصمیم به پذیرفتن سرپرستی از حیوانات خانگی، باید به فکر فراهم کردن شرایط زندگی مطلوب برای آن‌ها باشید. اولین قدم ایجاد اتمسفری شاداب و سلامت و قدم بعدی انتخاب بهترین مکان برای قرار دادن خانه حیوانات در منزل است. از نکات کلیدی انتخاب مکان مناسب خانه حیوانات می‌توان به دمای مطلوب در اتاق، دوری از درب و پنجره، دوری از حشرات موذی و … اشاره کرد. البته بهترین مکان خانه حیوانات به سن، سایز، اخلاق حیوان و … بستگی دارد.

آراوود مجموعه‌ای معتبر در ساخت خانه‌های استاندارد چوبی برای انواع حیوانات خانگی است. ما در این مجموعه به‌صورت هم‌زمان زیبایی خانه حیوانات و ایجاد محیطی آرامش‌بخش برای حیوانات را در نظر می‌گیریم. شما همین‌الان با مراجعه به سایت مجموعه ما می‌توانید سفارش خود را برای خانه چوبی حیوانات با بهترین کیفیت و دوام بالا ثبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X