وبلاگ

طراحی های خلاقانه نیمکت های چوبی | ایده‌های نوآورانه برای نیمکت‌های منحصر به فرد

طراحی های خلاقانه نیمکت های چوبی، محیط شهر را دلنشین می‌کنند

همه ما علاوه بر اینکه تمایل داریم دکوراسیون داخلی زیبایی در منزل خود داشته باشیم، می‌خواهیم در محیط شهری نیز از آیتم‌های زیبایی برای تزئین شهر و همینطور رفع نیازهای عمومی استفاده شود. به کارگیری ایده‌های متفاوت در طراحی و ساخت نیمکت‌های چوبی به عنوان یکی از کاربردترین آیتم‌های مبلمان شهری می‌تواند محیطی آرامش‌بخش را برای شهروندان ایجاد کند. از طرفی شهری که دارای تجهیزات شهری مثل نیمکت چوبی با طرح‌های مبتکرانه باشد، این مساله نشان از توجه و احترام مسئولان شهری نسبت به مردم دارد. در این مطلب از سایت آراوود قصد داریم طراحی های خلاقانه نیمکت های چوبی را به شما معرفی کنیم.

چرا باید طراحی های خلاقانه نیمکت های چوبی را بشناسیم؟

چوب نوعی عایق حرارتی است و گرما در خیلی خوب منتقل نمی‌کند؛ این به معنای آن است که در فصل تابستان بیش از حد داغ و در فصل زمستان نیز بیش از حد سرد نمی‌شود و افراد می‌توانند در این فصول هم از نیمکت‌ها استفاده کنند. نیمکت‌های چوبی به طور کلی در مقایسه با محصولات مشابه فلزی راحتی بیشتری دارند و کاربران حس بهتری از نشستن بر روی آن پیدا می‌کنند.

از دیگر مزایای استفاده از نیمکت‌های چوبی می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • چوب در حالت خشک در مقابل الکتریسیته نارسانا است و به هیچ عنوان هادی جریان برق نیست. اگر هم در مواردی که بدنه نیمکت برق‌دار شود، چوب نشیمنگاه و پشتی اگر خشک باشد، فرد نشسته روی آن دچار برق‌گرفتگی نمی‌شود
  • چوب زیبایی بیشتری در مقایسه با فلز دارد. به گونه‌ای که حالت سرد، بی‌روح و خشک نیمکت‌های فلزی در مبلمان شهری را ندارند
  • نیمکت‌های چوبی همخوانی و سازگاری بیشتری با طبیعت دارند چرا که از دل جنگل‌های طبیعی برآمده‌اند و هارمونی زیبایی را با محیط ایجاد می‌کنند
  • نیمکت چوبی به راحتی قابل تعمیر و تعویض است. در صورتی که بعد از چند سال متوجه شدید که کیفیت چوب دیگر مانند گذشته نیست می‌توانید آن را رنگ‌آمیزی یا روغن‌کاری کنید. در ضمن چوب نشیمنگاه و پشتی را هم می‌توانید با هزینه‌ای بسیار اندک تعویض کنید

چه اصولی در طراحی های خلاقانه نیمکت های چوبی وجود دارد؟

به طور کلی نیمکت‌های چوبی شهری می‌توانند در بخش‌های مختلفی از شهر قرار گرفته و با توجه به موقعیت قرارگیری کاربردهای متنوعی داشته باشند. برای نمونه میز و یا نیمکت چوبی می‌تواند محلی برای صرف غذا یا استراحت کردن و رفع خستگی‌های روزمره باشد. نیمکت‌های چوبی شهری در ضمن باید در نقاطی قرار بگیرند که در آن‌ها تردد مردم بالا است؛ به ویژه امکانی که مخصوص استراحت و تفریح مردم هستند.

نقاطی که معمولا نیمکت‌ های چوبی با طراحی های خلاقانه در آن‌ها قرار می‌گیرند شامل موارد زیر هستند:

  • ایستگاه‌های تاکسی و اتوبوس
  • باجه‌های عمومی تلفن
  • ظروف زباله
  • شیرهای آب
  • پارک‌های بزرگ خانوادگی
  • کافه‌ها و رستوران‌ها

در طراحی مبلمان شهری مهمی مانند نیمکت چوبی توجه به چند نکته اهمیت فراوانی دارد. برای نمونه سطوح نشیمن لازم است راحت و از نظر بصری زیبا باشند، در مقابل تغییرات آب و هوایی از خود مقاومت نشان داده و به محیط زیست آسیبی را وارد کنند. در ضمن نیمکت‌های چوبی باید از جنس چوبی ساحته شوند که نیاز به مراقبت و رسیدگی مستمر نداشته باشد. ترموود به کار رفته در ساخت نیمکت‌های چوبی شهری مجموعه آراوود نیز از چنین امتیازاتی برخوردار است.

بررسی چند مورد از طراحی های خلاقانه برای نیمکت های چوبی

یکی از طراحی های خلاقانه برای نیمکت های چوبی، مدل Reef است. این مدل از نیمکت شهری توسط دو طراح هلندی با نام‌های Remy & Veenhuizen برای یک دبیرستان طراحی شده است. این سطح ناهموار نیمکت چوبی به دانش‌آموزان این امکان را می‌دهد تا بهتر با یکدیگر تعامل داشته باشند. در ضمن این امتیاز نیز برای آن‌ها وجود دارد تا در هر حالتی که دوست دارند بر روی نیمکت استراحت کنند یا بنشینند. در ادامه این بخش قصد داریم سایر طراحی های خلاقانه برای نیمکت های چوبی را به شما معرفی کنیم.

به‌کارگیری تجهیزات نورپردازی در طراحی نیمکت‌های چوبی

طی سال‌های اخیر استفاده از نورپردازی‌های قدرتمند و جذاب در طراحی و ساخت نیمکت‌های چوبی شهری افزایش قابل توجهی داشته است. به این منظور می‌توان از نورهای رنگی در طراحی نیمکت‌های شهری استفاده کرد و طرح‌های زیبایی را خلق کرد که منظره شهر را در شب‌ها زیباتر کند. نمونه از این طرح خلاقانه را می‌توانیم در نیمکت‌ چوبی شهر لندن مشاهده کنیم. چرا که در این شهر زندگی شبانه جریان دارد و گردشگران زیادی به دنبال تماشای منظره خیابان‌های شهر در طول شب با این المان‌های زیبا هستند.

مارپیچ spiro یکی از طراحی های خلاقانه برای نیمکت های چوبی است

نیمکت مارپیچ spiro با وجود داشتن طراحی با المان‌های ساده کاربرد بسیار زیادی برای فضای باز دارد. مدل مارپیچ این نیمکت‌ها به افراد اجازه می‌دهد تا محیطی دنج برای نشستن انتخاب کرده و به شکل گروهی نشسته و با یکدیگر تعامل داشته باشند. این دسته از نیمکت‌ها در فضاهای بزرگ معمولا به شکل پیچ‌خوردگی‌های طولانی و در فضایی کوچکتر با اما با پیچ‌های کمتر طراحی شده است.

طراحی نیمکت چوبی به صورت لوپ یا حلقه

از دیگر طرح‌های متبکرانه برای نیمکت چوبی می‌توانیم به نیمکت لوپ یا حلقه اشاره کنیم. طراحی ساختار این نیمکت به شکلی است که مردم بتوانند به یکدیگر نزدیک شده و با هم ارتباط برقرار کنند. این مدل از نیمکت‌های چوبی معمولا در فضای شهربازی‌ها و پارک‌ها کوچک در سطح شهر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

آراوود؛ ارائه‌دهنده نیمکت‌های چوبی با طرح‌های مبتکرانه و مدرن در کشور

طی سال‌های اخیر با وجود اینکه محصولات مشتق شده از چوب مثل ام دی اف و نئوپان نیز مورد استفاده می‌گرفته است اما ترموود موفق شده است تا همچنان جایگاه خود را به عنوان یک متریال ایده‌آل برای طراحی و ساخت آیتم‌های مبلمان شهری حفظ کند. یک نیمکت چوبی مناسب علاوه بر داشتن جذابیت‌های ظاهری باید طراحی خلاقانه، جذاب و ارگونومیک داشته باشد. همچنین باید دارای ویژگی‌هایی مانند دوام، ماندگاری، تحمل وزن‌های سنگین و ابعادی مناسب باشد.

مجموعه آراوود یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان نیمکت‌های چوبی در طرح‌ و رنگ‌های مختلف در کشور است. شما از طریق بخش فروشگاه وب‌سایت ما می‌توانید نیمکت‌های چوبی باکیفیت و با طرح‌های خلاقانه را با قیمتی مقرون‌به‌صرفه خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X