وبلاگ

استفاده از مواد باکیفیت در تولید مبلمان شهری | متریال‌های مرغوب در ساخت این مبلمان

زیباسازی شهر با استفاده از مواد باکیفیت در تولید مبلمان شهری

مبلمان شهری کاربردهای فراوانی برای راحتی شهروندان دارند و در زیباسازی شهر نیز تأثیرگذار هستند؛ بنابراین در ساخت آن‌ها باید از متریال‌هایی استفاده کرد که علاوه بر دوام و مقاومت کافی، جلوه‌ای جذاب در شهر ایجاد کنند. مبلمان شهری در شهرهای بزرگ، تأثیرات مثبتی بر روحیه شهروندان می‌گذارد. در سال‌های اخیر استفاده از چند متریال باکیفیت در تولید مبلمان شهری به‌صورت ترکیبی، علاوه بر ایجاد جلوه‌ای زیبا، باعث افزایش دوام و کارآمدی مبلمان شهری شده است. برای مثال استفاده از چوب ترموود که یکی از مقاوم‌ترین متریال‌ها به شمار می‌رود، بسیار رایج است. در این مطلب با بهترین انواع مواد باکیفیت در تولید مبلمان شهری آشنا می‌شویم.

در تولید کدام آیتم‌های مبلمان شهری باید از مواد باکیفیت استفاده کرد؟

برخی از آیتم‌های مبلمان شهری مانند ایستگاه‌های اتوبوس صرفاً به‌منظور استفاده روزمره شهروندان تولید می‌شوند و برخی دیگر مانند مجسمه‌ها جنبه فرهنگی و زیباسازی دارند؛ بنابراین باید باتوجه‌به کاربردهای هر آیتم از مبلمان شهری، بهترین و مناسب‌ترین متریال را در تولید انتخاب کرد. برای مثال به دلیل استفاده مداوم از نیمکت‌های سطح شهر، لازم است که در ساخت آن‌ها از متریال‌هایی مقاوم، راحت و زیبا مانند ترموود استفاده کرد. در ادامه به برخی از مهم‌ترین آیتم‌های مبلمان شهری که استفاده از مواد باکیفیت در تولید آن‌ها ضروری است، اشاره می‌کنیم:

  • نیمکت‌چوبی سطح شهر برای استراحت و وقت‌گذرانی شهروندان
  • ایستگاه‌های اتوبوس
  • تندیس‌
  • پایه آیتم‌های نورپردازی
  • سطل‌های زباله
  • سایبان و آلاچیق
  • علائم شهری و رانندگی
  • آب‌نما
  • وسایل بازی کودکان

انواع متریال‌های مرغوب و باکیفیت در تولید مبلمان شهری

متریال‌های متنوعی در تولید مبلمان شهری کاربرد دارند. مناسب‌ترین متریال برای تولید آیتم‌های مبلمان شهری به کاربردهای آیتم بستگی دارد. علاوه بر کاربردهای آیتم، موقعیت جغرافیایی، مکان نصب مبلمان شهری، شرایط آب‌وهوایی، فرهنگ شهری و… نیز در انتخاب متریال‌های ساخت تأثیرگذار هستند. برای مثال در شهرهایی با آب‌وهوای مرطوب مانند شهرهای شمال کشور، باید از متریال‌های مقاوم در برابر رطوبت استفاده کرد. همچنین در تولید سایبان‌ها و آلاچیق‌ها که برای ایجاد محیطی برای استراحت و دوری از نور آزاردهنده خورشید هستند، باید از متریال‌های مقاوم در برابر اشعه UV خورشید استفاده کرد. در ادامه با مواد باکیفیت در تولید مبلمان شهری آشنا می‌شویم.

فولاد؛ یکی از مقاوم‌ترین متریال‌ها در تولید مبلمان شهری

فولاد به دلیل مقاومت زیاد در برابر ضربه و فشار، یکی از متریال‌های رایج در تولید مبلمان شهری به شمار می‌آید. همچنین در تولید که از ترکیب چند متریال ساخته شده‌اند، فولاد معمولاً از پایه‌های ثابت است. استفاده از فولاد ضدزنگ به چند دلیل انتخابی مناسب است. این متریال به دلیل قابلیت انعطاف‌پذیری در ساخت سازه‌های مبلمان شهری با طرح‌های خاص مورداستفاده قرار می‌گیرد. علاوه بر این، آیتم‌های فولادی مبلمان شهری پس از نصب، نیاز به نگهداری خاصی ندارند و قابل‌بازیافت است.

انواع چوب

چوب در تولید تمام سازه‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد و بسیار محبوب است. استفاده از چوب به دلیل ظاهر زیبا و جلای طبیعی، در زیباسازی محیط بسیار اثربخش می‌باشد. از اصلی‌ترین مزایای استفاده از چوب در تولید مبلمان شهری، می‌توان به طبیعی بودن و خاصیت گرمابخشی آن اشاره کرد. یکی از دلایل استقبال از استفاده از چوب در تولید مبلمان شهری، هدایت حرارتی کم آن است. هدایت حرارتی کم به این معنا است که چوب، در مقابل تابش شدید خورشید، زیاد گرم نمی‌شود و در آب‌وهوای سرد نیز یخ نمی‌زند و همواره دمای متعادلی دارد. به همین دلیل چوب بهترین متریال برای آیتم‌های دارای نشیمنگاه مانند صندلی‌ها، نیمکت‌ها، آلاچیق‌ها و… است.

البته در استفاده از چوب در تولید مبلمان شهری، محدودیت‌هایی وجود دارد. چوب خام ممکن است در برابر عوامل محیطی مقاومت کافی نداشته باشد. البته این مشکل با تولید متریال برتر و باکیفیتی به‌نام ترموود رفع شده است. ترموود متریالی است که خواص ظاهری چوب را دارد؛ اما در برابر آتش، رطوبت، ضربه، آفت چوب، نفوذ حشرات و… مقاوم است.

مزایای استفاده از چوب به‌عنوان یکی از مواد باکیفیت در تولید مبلمان شهری عبارت‌اند از:

  • سازگاری با محیط‌زیست
  • قابل‌بازیافت
  • زیبایی طبیعی و روحیه‌بخش
  • عمر طولانی و دوام بالا
  • مقاوم در برابر تغییر شرایط جوی

سنگ از مواد باکیفیت در تولید مبلمان شهری است

مهم‌ترین مزیت سنگ به‌عنوان یکی از متریال‌های مرغوب در تولید مبلمان شهری، دوام و مقاومت بالا است. همچنین به دلیل وزن سنگین آسیب نمی‌بیند و نیاز به روش‌های نصب پیچیده ندارد. البته وزن بالا باعث شده است که استفاده از این متریال برای طراحی و زیباسازی محیط شهری دارای محدودیت‌هایی باشد. همچنین سنگ پس از بارش باران و برف، زود خشک نمی‌شود. علاوه بر این، سنگ در هوای سرد، سرما را به خود جذب می‌کند و تابش مستقیم خورشید به آن، لمس مبلمان شهری را تقریباً غیرممکن می‌کند.

پلاستیک؛ یکی از رایج‌ترین متریال‌ها در تولید مبلمان شهری

در تولید بسیاری از آیتم‌های مبلمان شهری از مقادیر اندکی از پلاستیک استفاده می‌شود. پلاستیک در مبلمان شهری جنس و ظاهری صاف و هموار ایجاد می‌کند. همچنین مبلمان شهری پلاستیکی در برابر عوامل محیطی نسبتاً مقاوم است. قیمت مقرون‌به‌صرفه پلاستیک نیز باعث افزایش رواج آن در تولید مبلمان شهری شده است. البته از بزرگ‌ترین معایب پلاستیک در تولید مبلمان شهری می‌توان به آسیب‌های زیست‌محیطی این متریال اشاره کرد.

تأثیرات مبلمان شهری چوبی در زیباسازی شهر و روحیه شهروندان

مبلمان شهری با المان‌های منحصربه‌فرد و طرح‌های جذاب تأثیرات انکارناپذیری بر روحیه شهروندان می‌گذارد؛ بنابراین در تولید آن‌ها، علاوه بر مقاومت کافی و کارآمدی، باید به زیبایی نیز توجه ویژه‌ای داشت. ترموود که یک متریال طبیعی از چوب خام است و مقاومت بسیار زیادی در برابر انواع عوامل محیطی دارد. رنگ، بافت و جلای طبیعی ترموود جلوه‌ای زیبا و هماهنگ با درختان و گیاهان در محیط‌های شهری ایجاد می‌کند. همچنین ترموود در هر طرح و رنگی قابل‌اجرا است. گرمابخشی چوب که از خواص ذاتی این متریال طبیعی است، تأثیرات مثبتی در زیبایی محیط و خلق‌وخوی شهروندان می‌گذارد.

افزایش اعتبار شهر با استفاده از مواد باکیفیت در تولید مبلمان شهری

مبلمان شهری از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین عناصر در اعتبار شهر و رفاه شهروندان است. به‌طورکلی هدف از تولید مبلمان شهری، ایجاد فضایی امن و تأمین احساس راحتی برای شهروندان است؛ بنابراین برای تولید مبلمان شهری باید از متریال‌هایی استفاده کرد که علاوه بر مقاومت کافی، در زیباسازی شهر نیز تأثیرگذار باشند. از متریال‌های مرسوم و پرکاربرد در تولید مبلمان شهری می‌توان به ترموود، سنگ، فولاد، پلاستیک و … اشاره کرد.

آراوود مجموعه‌ای معتبر در عرضه انواع ترموود باکیفیت و وارداتی است که به‌دلیل خواص طبیعی و مقاومتی، برای تولید مبلمان شهری ایده‌آل هستند. شما همین‌الان با مراجعه به سایت و تماس با کارشناسان ما می‌توانید برای خرید ترموود و اجرای مبلمان شهری با طرح دلخواه، سفارش خود را ثبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X