وبلاگ

استفاده از نیمکت چوبی در آب‌وهوای متغیر به ساختار آن آسیب وارد می‌کند؟

به‌کارگیری نیمکت چوبی در آب‌وهوای متغیر مزیت مهم این محصول است

نیمکت چوبی یکی از آیتم‌های پرکاربرد مبلمان شهری است که می‌تواند در بسیاری از فضاها مانند محوطه باغ، ویلا، آلاچیق یا روف‌گاردن مورداستفاده قرار گیرد. یکی از دغدغه‌های مهمی که ذهن خریداران را به خود مشغول کرده است، میزان دوام و پایداری این نیمکت‌ها در شرایط مختلف آب‌وهوایی است؛ به‌ویژه در کشور ما که تنوع اقلیمی وسیعی دارد. چوب ترموود به‌کاررفته در ساخت نیمکت چوبی معایب چوب‌های معمولی را ندارد و به‌راحتی خود را با شرایط آب‌وهوایی مختلف سازگار می‌کند. در این مطلب از سایت آراوود نکاتی را در خصوص استفاده از نیمکت چوبی در آب‌وهوای متغیر به شما معرفی می‌کنیم.

تأثیر آب‌وهوای متغیر بر نیمکت چوبی ترموود

به‌طورکلی می‌توان گفت که تمامی انواع چوب مستعد حفظ رطوبت در ساختار فیزیکی و شیمیایی خود هستند. در واقع چوب‌هایی که به شکل مرتب در معرض فضاهای مرطوب هستند، احتمال پوسیدگی در آن‌ها به شکل قابل‌توجهی افزایش پیدا می‌کند. چوب معمولی اگر هم در معرض نور خورشید باشد به اصلاح دچار تاب شده و کیفیت اولیه خود را از دست می‌دهد. در ادامه این بخش ضمن معرفی عوامل آسیب‌زا در شرایط اقلیمی مختلف به شما می‌گوییم که چوب ترموود به‌کاررفته در ساخت نیمکت چوبی چه واکنشی در این شرایط آب‌وهوایی از خود نشان خواهد داد.

پس نتیجه می‌گیریم که چوب معمولی در برابر عوامل محیطی و آب‌وهوایی زیر آسیب‌پذیر است:

  • تنش‌های حرارتی مثل سرما و گرمای زیاد
  • رطوبت ناشی از بارش باران و برف
  • درجه رطوبت بالای هوا
  • اشعه UV

آب‌وهوای گرم و خشک

چرا می‌توان به‌راحتی از نیمکت چوبی آراوود در اقلیم‌های خشک استفاده کرد؟ به‌طورکلی آب‌وهوای گرم و خشک بنا به دلایلی مثل گرمای شدید هوا، نور مستقیم خورشید و تغییرات دمایی شدید می‌تواند آسیب‌های قابل‌توجهی را به چوب‌های معمولی وارد کند. همین مسئله نیز باعث می‌شود تا چوب‌های معمولی در چنین شرایط آب‌وهوایی دچار مشکلاتی مثل انبساط، انقباض، شکافتن و خردشدن می‌شوند.

در ضمن کمبود رطوبت هوا در چنین شرایط اقلیمی می‌تواند باعث شکننده شدن چوب شود. این در شرایطی است که ترموود مورداستفاده در ساخت نیمکت‌های چوبی مجموعه آراوود در خشک‌ترین مناطق کشور نیز می‌توانند دوام و پایداری خود را حفظ کنند. لازم به ذکر می‌باشد که یکی دیگر از چالش‌هایی که نیمکت‌های ساخته شده از چوب معمولی با آن مواجه می‌شوند، افت محسوس کیفیت رنگ این محصولات به علت قرارگیری در معرض نور خورشید و اشعه فرابنفش خورشیدی است. برای حل این مشکل می‌توان از روغن‌های محافظ چوب استفاده کرد. این روغن‌های محافظ را می‌توان باتوجه‌به فاکتورهایی مثل شدت نور و میزان قرارگیری ترموود در معرض نور مورداستفاده قرار بدهید.

قراردادن نیمکت چوبی در معرض آب‌وهوای سرد و خشن کوهستانی

یکی دیگر از جنبه‌های استفاده از نیمکت چوبی در آب‌وهوای متغیر که باید مورد بررسی قرار بگیرد، آب‌وهوای سرد و خشن کوهستانی است. چرا که این مسئله یکی از دغدغه‌های رایج هموطنانی است که در مناطق سردسیر کشور مثل مناطق کوهستانی استان اردبیل، آذربایجان شرقی، زنجان و سایر استان‌های سردسیر کشور سکونت دارند.

به‌طورکلی چرخه‌های انجماد می‌توانند به الوارهای چوب معمولی آسیب وارد کرده و ساختار آن‌ها را مختل کنند. همچنین سرمای بیش از حد باعث بروز مشکلاتی در فرایند نصب و راه‌اندازی می‌شوند. استفاده از نیمکت چوبی معمولی در آب‌وهوای متغیر مانند هوای سرد و خشک می‌تواند ساختار این محصول را شکننده و آن را مستعد شکافته شدن کند.

آب‌وهوای مرطوب

در مناطق شمالی کشور که بیشترین تعداد روزهای بارانی را در سال دارند، یکی از نگرانی‎‌های مهم کاربران نیمکت‌های چوبی، چگونگی تاب‌آوری این محصولات در برابر رطوبت است. به‌طورکلی در اقلیم‌هایی که بیش از حد مرطوب هستند، چوب تمایل ذاتی به جذب رطوبت دارد که همین مسئله باعث ایجاد تورم در آن شده و چوب معمولی را مستعد پوسیدگی و انواع بیماری‌های قارچی می‌کند.

چرا که قرارگیری طولانی‌مدت نیمکت‌های چوبی معمولی در معرض آب، غذا و اکسیژن شرایط مساعدی را برای رشد انواع کپک ایجاد می‌کند. نیمکت‌های چوبی ترموود مجموعه آراوود فرایند حرارتی که پشت سر گذاشته‌اند، بهترین انتخاب برای این شرایط آب‌وهوایی به شمار می‌آیند. از طرفی با حذف قند، رزین و صمغ از ساختار این محصولات، شما می‌توانید به‌سادگی و بدون اینکه دیگر نگرانی از بابت پوسیدگی چوب در مناطق مرطوب داشته باشید، از نیمکت‌های چوبی مجموعه ما در این مناطق مرطوب و پربارش استفاده کنید.

اقدامات محافظتی به‌منظور استفاده از نیمکت چوبی در آب‌وهوای متغیر

برای استفاده از نیمکت چوبی در آب‌وهوای متغیر دو را پیشروی شما وجود دارد. شما می‌توانید به کمک لاک محافظ چوب و رنگ‌های مخصوص پوششی ترموود از این آیتم بدون توجه به شرایط اقلیمی هم در محیط شهری و هم در فضاهای شهری از این محصول استفاده کنید.

چه بخواهید لایه نهایی یک نیمکت چوبی را انتخاب کنید یا تنها به دنبال یک جلا‌دهنده برای صیقل‌دادن سطوح چوبی نیمکت باشید، لاک پلی یورتان از جمله محصولاتی است که می‌تواند پاسخگوی نیازهای شما باشد. لاک‌های پلی‌یورتان اغلب به‌عنوان یک پرداخت یکپارچه برای نیمکت‌های چوبی مورداستفاده قرار می‌گیرند. استفاده از این لاک‌ها باعث افزایش دوام و استحکام نیمکت چوبی شده و شرایط را برای بازسازی آن‌ها در شرایط آب‌وهوایی مختلف فراهم می‌کند.

دومین گزینه پیش روی شما برای استفاده از نیمکت چوبی در آب و هوای متغیر، استفاده از رنگ چوب است. رنگ‌آمیزی‌کردن نیمکت چوبی معمولاً به دو شکل پوششی و خودرنگ یا موج نما یا همان غیرپوششی انجام می‌شود. هر کدام از این روش‌ها نیز طبق سلیقه و نظرات مشتریان انجام می‌شود.

خرید نیمکت چوبی مقاوم در شرایط آب‌وهوایی مختلف از آراوود

نیمکت چوبی ترموود یک محصول همه‌کاره و زیبا است که در پروژه‌های مختلف در هر نقطه‌ای از کشور که باشند، باتوجه‌به سازگاری که با شرایط آب‌وهوایی مختلف دارند، امکان استفاده از آن‌ها بدون نگرانی از بابت پوسیدگی، ترک‌خوردن و یا ازبین‌رفتن دوام وجود خواهد داشت. مجموعه آراوود یکی از برترین تولیدکنندگان آیتم‌های مبلمان شهری مانند نیمکت چوبی در کشور است. ساکن هر نقطه‌ای از ایران که باشید، می‌توانید بدون نگرانی از بابت آب‌وهوای شهر محل سکونت خود، مدل‌های مختلف نیمکت چوبی را از مجموعه ما با قیمتی مناسب خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X