وبلاگ

تعیین ابعاد و مکان مناسب نیمکت چوبی | دو پارامتر کلیدی در زمان خرید این آیتم

بهره‌مندی از مزایای نیمکت چوبی با تعیین ابعاد و مکان مناسب آن

هر یک از المان‌های مبلمان شهری نقش تعیین‌کننده‌ای در زیباسازی شهر و رفع نیازهای عمومی مردم دارند. بعضی از آیتم‌های مبلمان شهری صرفاً جنبه زیبایی دارند و برخی دیگر نیز از ضروریات هستند. نیمکت چوبی آیتمی است که جنبه تزیینی و هم جنبه کاربردی دارد. یکی از موضوعات بسیار مهمی که باید پیش از خرید این محصول به آن توجه داشته باشید، ابعاد استاندارد و همین‌طور نقاطی است که قصد استفاده از این المان در آن‌ها را دارید. در این مطلب از سایت آراوود قصد داریم به شما در تعیین ابعاد و مکان مناسب نیمکت چوبی کمک کنیم.

ابعاد استاندارد نیمکت چوبی مطابق استانداردهای جهانی

ابعاد نیمکت چوبی طبق استاندارد جهانی اهمیت زیادی دارد و باید به شکلی باشد که راحتی و ارگونومی کاربران را به بهترین شکل ممکن تأمین کند. طول، عرض، ارتفاع و زاویه شیب نیمکت باید در مقادیر مشخص و استاندارد باشد. شما با تعیین ابعاد می‌توانید مکان و کاربرد مناسب نیمکت چوبی را نیز پیدا کنید.

در ادامه بعضی از مقادیر مرتبط با ابعاد استاندارد نیمکت چوبی را به شما معرفی خواهیم کرد:

  • طول استاندارد نیمکت چوبی حداقل ۱۵۰ سانتی‌متر است؛ به شکلی که ظرفیت نشستن برای سه نفر به‌صورت هم‌زمان را داشته باشد. اما این نیمکت‌ها با طول‌های ۱۸۰ و ۲۱۰ سانتی‌متر هم ساخته می‌شوند؛ به طوری که چهار نفر نیز می‌توانند از این نیمکت‌ها بدون هیچ مشکلی استفاده کنند
  • عرض نیمکت چوبی نباید کمتر از ۵۰ سانتی‌متر باشد تا کاربران به‌سادگی در آن نشسته و فضایی کافی داشته باشند
  • برای نیمکت‌های ۱۸۰ سانتی‌متری فاصله استاندارد دوپایه ۱۶۰ سانتی‌متر توصیه می‌شود؛ اما برای نیمکت‌های ۱۵۰ سانتی‌متری فاصله استاندارد دوپایه نیمکت، ۱۳۰ سانتی‌متر در نظر گرفته می‌شود
  • زاویه شیب نیمکت چوبی نباید به‌هیچ‌عنوان بیش از ۱۵ درجه باشد تا کاربران به‌راحتی در آن نشسته و از راحتی و ارگونومی بالایی بهره‌مند شوند

لزوم تعیین ابعاد مناسب پشتی نیمکت چوبی به‌منظور انتخاب یک مکان مناسب برای آن

طبق یکی از اصول ارگونومی استفاده از نیمکت چوبی، کمر باید در زمان استفاده از این المان‌های مبلمان شهری در وضعیت راحت‌تری قرار بگیرد. به این منظور پشتی نیمکت باید مقداری شیب‌دار و زاویه‌دار طراحی شود. اما چرا طراحی و اجرای مناسب شیب مهم است؟ این کار باعث می‌شود تا افراد بتوانند بدون هیچ مشکلی برای مدت‌زمان‌های طولانی بر روی این نیمکت‌ها استراحت کنند. خوب است بدانید که ارتفاع استاندارد برای کل نیمکت چوبی بین ۸۰ تا ۹۰ سانتی‌متر می‌باشد که در این بین باید ۳۰ تا ۴۰ سانتی‌متر به فضای پشتی صندلی چوبی اختصاص پیدا کند.

نشیمنگاه نیمکت چوبی باید بر اساس آناتومی بدن انسان طراحی شود

یکی از مهم‌ترین بخش‌های نیمکت چوبی که با تعیین ابعاد می‌توانید مکان مناسب آن را پیدا کنید، نشیمنگاه است. اصولاً نشیمنگاه باید بر اساس آناتومی بدن افراد طراحی و ساخته شود. به‌طورکلی ابعاد نیمکت چوبی برای بخش نشیمنگاه باید در حدود ۳۰ الی ۴۰ سانتی‌متر باشد.

هرچقدر که اندازه این قسمت به عدد ۴۰ نزدیک‌تر باشد، می‌توان از ایجاد راحتی و آسایش بیشتر برای کاربران اطمینان حاصل کرد. لازم به توضیح است که برای آن دسته از نیمکت‌های چوبی که پشتی ندارند، این فاصله اهمیت چندانی ندارد. چرا که افراد می‌توانند با عقب و جلو شدن بر روی نیمکت به سادگی جایگاه خود را تنظیم کنند.

نکاتی در خصوص انتخاب مکان مناسب نیمکت چوبی

در بخش‌های قبلی مطالبی را در خصوص ابعاد و اندازه نیمکت چوبی بیان کردیم و در این بخش قصد داریم به بررسی نکات مؤثر در انتخاب مکان مناسب برای نیمکت چوبی بپردازیم. به‌طورکلی باید گفت که فاصله بین نیمکت‌های چوبی باتوجه‌به شرایط متفاوت است. در آن دسته از اماکنی که صندلی‌ها باهدف مشاهده مناظر زیبا، آب دریاچه یا رقص آب فواره‌ای در پارک جای‌گذاری می‌شوند، معمولاً نیمکت‌های چوبی در فواصل نزدیک به یکدیگر قرار داده می‌شوند تا افراد بیشتری فرصت تماشای منظره را داشته باشند.

مکان‌یابی مناسب نیمکت چوبی در مناطق پرتردد

در نقاط پرتردد مانند پیاده‌روها فاصله بین نیمکت‌های چوبی باید به شکلی باشد که آسایش و امنیت بیشتری را برای افراد فراهم کرده و مشکلی را از نظر رفت‌وآمد ایجاد نکنند. در مثالی دیگر، محوطه‌هایی که باهدف اقامتگاه موقت و به‌قصد صرف غذا یا استراحت گروهی خانواده‌ها از میز و یا نیمکت استفاده شده است، فاصله بین نیمکت‌ها باید به شکلی باشد که حریم امن خانواده دچار مشکل نشده و امنیت و آسایش این افراد به بهترین شکل ممکن فراهم شود.

اما علاوه بر تعیین ابعاد و مکان مناسب نیمکت چوبی قصد داریم به کاربردهای این المان نیز بپردازیم:

  • استفاده از نیمکت چوبی در باغ یا ویلا
  • نیمکت چوبی در روف‌گاردن
  • ایستگاه‌های مترو و اتوبوس
  • پارک و پیاده‌رو
  • ورودی منازل
  • پاگرد پله‌ها
  • آشپزخانه
  • به‌کارگیری نیمکت چوبی در زیر پنجره‌ها
  • اتاق کودکان
  • فضا برای کتاب‌ها

برترین نیمکت‌های چوبی را تنها از مجموعه آراوود بخواهید

علاوه بر محیط‌های شهری در دکوراسیون داخلی هم می‌توان از نیمکت چوبی استفاده کرد. با انتخاب نیمکت‌های چوبی در دکوراسیون داخلی خود علاوه بر مواردی مانند زیبایی، ارتباط و احساس نزدیکی بیشتری نیز با طبیعت خواهید داشت. چرا که چوب همواره محبوبیت خاصی در بین افراد با هر نوع سلیقه و نظر دارد و به‌سادگی می‌توان از آن در محیط و دکوراسیون داخلی استفاده کرد. در خصوص قیمت هم قیمت نیمکت‌های چوبی معمولاً باتوجه‌به فاکتورهایی مثل چگونگی طراحی نیمکت، ابعاد نیمکت، متریال‌های مورداستفاده، سبک طراحی، آلیاژها، قطعات جانبی، پوشش رنگ و همین‌طور چگونگی ارسال تعیین می‌شود.

 مجموعه آراوود برای سالیان طولانی است که در زمینه تولید و عرضه انواع آیتم‌های مبلمان شهری باکیفیت فعالیت دارد و این محصولات را در طیف گسترده‌ای از مدل‌های چشمگیر به فروش می‌رساند. شما می‌توانید با خرید نیمکت چوبی از مجموعه ما، این المان را در حیاط منزل، بیرون از رستوران‌ها و کافه‌ها، ایستگاه‌های حمل‌ونقل، محوطه ویلا و مکان‌های انتظار استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X