وبلاگ

استفاده از فلاورباکس و گلدان چوبی در روف گاردن برای افزایش زیبایی این محیط

استفاده از فلاورباکس و گلدان چوبی در روف گاردن انتخابی هوشمندانه است

به دلیل رشد روزافزون شهرنشینی و رونق ساخت آپارتمان و برج به جای خانه‌های ویلایی، فضای سبز کمی را می‌توان در سطح شهر مشاهده کرد. در سازه‌های مدرن تلاش طراحان و معماران بر این است که به منظور زبیاسازی هر چه بیشتر شهر و افزایش فضای سبز در طبقات بالای آپارتمان‌ها و برج‌ها، روف گاردن بسازند. در دکوراسیون روف گاردن یکی از عناصر کلیدی، فلاورباکس‌ها و گلدان‌های چوبی هستند. زیرا باعث ایجاد جذابیت بیشتر محیط به واسطه قرار گرفتن گیاهان در آن‌ها و فراهم کردن آرامش روانی برای ساکنان می‌شوند. در این مطلب از سایت آراوود قصد داریم هر آنچه را که باید در رابطه با استفاده از فلاورباکس و گلدان چوبی در روف گاردن بدانید در اختیار شما قرار دهیم.

از چه نوع فلاورباکس و گلدان چوبی باید در روف گاردن استفاده کرد؟

فلاورباکس‌ها و گلدان‌های مورد استفاده در روف گردن انواع مختلفی دارند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توانیم به چوبی، بتنی، فلزی و سفالی اشاره کنیم. حال پرسشی که مطرح می‌شود این است که کدام یک از این فلاورباکس‌ها و گلدان‌های چوبی برای روف گاردن بهتر هستند. در ادامه این بخش ضمن معرفی انواع فلاورباکس به شما می‌گوییم که بهترین فلاورباکس برای روف گاردن کدام است و دلایل آن را هم ذکر می‌کنیم.

به طور کلی انواع فلاورباکس مورد استفاده در روف گاردن به شرح زیر هستند:

  • فلاورباکس چوبی
  • فلاورباکس چوب پلاست
  • فلاورباکس ترموود
  • فلاورباکس فلزی
  • فلاورباکس سفالی
  • فلاورباکس بتنی

چرا فلاورباکس‌های ساخته شده از فلز یا چوب معمولی برای روف گاردن مناسب نیستند؟

برای انتخاب فلاورباکس و گلدان برای روف گاردن، باید به مواردی مانند شرایط محیطی محل سکونت، سبک طراحی و معماری آپارتمان، میزان بودجه که در اختیار دارید و همچنین سلیقه شخصی اشاره کرد. اگر منطقه محل سکونت شما رطوبت زیادی دارد، نباید به سراغ فلاورباکس و گلدان چوبی معمولی بروید. زیرا رطوبت قاتل این آیتم‌های دکوراتیو است. در شرایط مشابه، فلاورباکس‌ها و گلدان‌های فلزی نیز نمی‌توانند در محیط مرطوب از خود مقاومت نشان دهند. چرا که ممکن است مشکلاتی مانند زنگ‌زدگی و خوردگی در این فلاورباکس‌ها ایجاد شود.

چرا فلاورباکس و گلدان ترموود بهترین انتخاب برای روف گاردن است؟

به همین دلیل بهترین انتخاب برای ساخت فلاورباکس و گلدان چوبی در روف گاردن، ترموود است. زیرا اگر بخواهید چیدمان و دکور روف گاردن خود را طبق مد روز انجام دهید، باید گفت که در حال حاضر استفاده از ترمووود به همراه فلز بیشترین محبوبیت و طرفدار را دارد.

برای ایجاد یک روف گاردن منحصر به فرد آلاچیق یا پرگولای روف گاردن به همراه تزیینات وابسته به آن، معمولا فلاور باکس روف گاردن از جنس فلز و ترموود ساخته می‌شود. این ترکیب، نمایی مدرن و در عین حال اصیل را ایجاد می‌کند. همچنین روف گاردنی که در آن از فلاورباکس و گلدان چوبی ترموود استفاده شده باشد، فضایی صمیمی، دلپذیر و دوست داشتنی را برای دور هم بودن افراد فراهم می‌کند.

ایده‌هایی مبتکرانه برای استفاده از فلاورباکس و گلدان چوبی در روف گاردن

استفاده از فلاورباکس و گلدان چوبی ترموود در روف گاردن برای افزایش زیبایی محیط کفایت می‌کند. اما در صورتی که بتوانید این آیتم‌ها را به نوعی دکور کنید که هم جایی برای نشستن شما باشد و هم محلی برای قرار گرفتن گل و گیاهان باشد، بسیار فوق‌العاده است.

برای انجام این کار ایده‌های خلاقانه‌ای وجود دارد که در بیشتر موارد در روف گاردن‌ه کوچک و پشت بام‌های معمولی کاربردی هستند. طراحی بعضی از مدل‌های فلاورباکس و گلدان چوبی به گونه‌ای است که ابتدا یک نیمکت ساخته می‌شود که ابتدا و انتهای آن دارای محفظه خالی برای کاشت گیاهان است. این نیمکت اگر به شکل چهار ضلعی ساخته شود و در مرکز آن نیز یک میز قرار گیرد، محلی مناسب برای یک دور‎‌همی جذاب خواهد بود.

اصول چیدمان فلاورباکس و گلدان چوبی ترموود در روف گاردن

با توجه به اینکه چه نوع فضایی در روف گاردن دارید، می‌توانید چیدمان‌های مختلفی را برای قرار دادن فلاورباکس و گلدان چوبی در روف گاردن امتحان کنید. اصولا به دلیل اینکه ابعاد فلاورباکس در مقایسه با فلاورباکس‌های خانگی بسیار بزرگ‌تر است، روش چیدمان آن‌ها نیز بسیار متفاوت است. در حقیقت بهترین نوع چیدمان در روف گاردن زمانی اتفاق می‌افتد که شما ارتباط بیشتری را با گیاهان فلاورباکس و گلدان احساس کنید.

به این منظور می‌توانید یک فضای مربعی یا مستطیلی را در بخش مرکزی در نظر بگیرید و سپس آن را با استفاده از یک کفپوش ترموود مناسب پوشش دهید. حال می‌توان روی این فضا روف گاردن ساخت و اطراف آن را با فلاورباکس‌ها و گلدان‌های چوبی پرگل محصور کرد. در بخش مرکزی روف گاردن هم می‌توانید از میز، نیمکت و صندلی چوبی استفاده کنید. با این کار زمانی که در حال نشستن و استراحت کردن هستید، وجود تعدادی فلاورباکس در روف گاردن، هم باعث خنک‌تر شدن و باطراوت شدن فضا می‌شود و هم از یک فضای خصوصی بی‌نظیر بهره‌مند خواهید شد.

فلاورباکس و گلدان چوبی؛ از پرطرفدارترین محصولات چوبی آراوود

به دلیل دور بودن انسان از طبیعت در شهرها، اجرای روف گاردن روی پشت بام خانه‌ها با استفاده از فلاورباکس و گلدان چوبی، یکی از بهترین گزینه‌ها برای ایجاد محوطه‌ای سرسبز است. یک فلاورباکس چوبی مقاوم، زیبا و کارآمد است و می‌تواند جلوه زیبایی به روف گاردن شما بدهد. مجموعه آراوود یکی از بزرگ‌ترین عرضه‌کنندگان آیتم‌های چوبی مبلمان شهری در کشور است. شما با مراجعه به سایت ما می‌توانید انواع فلاورباکس و گلدان چوبی مناسب برای اجرا در روف گاردن را با قیمت بسیار مناسب تهیه کنید.

سوالات متداول

برای استفاده از فلاورباکس و گلدان چوبی در روف گاردن باید به چه ویژگی‌هایی توجه کرد؟

بهره‌مندی از وزن سبک، زیبایی و مقاومت در برابر شرایط محیطی مختلف از جمله ویژگی‌های فلاورباکس و گلدان چوبی مناسب در روف گاردن هستند.

کدام گیاهان برای کاشت در فلاورباکس و گلدان روف گاردن مناسب هستند؟

کاج، فونیکس، نخل، شمشاد، خیزران و گل کاغذی از جمله گیاهان مناسب برای کاشت در فلاورباکس و گلدان روف گاردن هستند.

منظور از فلاورباکس پرتابل چیست؟

با فلاورباکس‌های پرتابل می‌توانید با سرعت بالا و در مدت زمانی کم تعداد بالایی فلاورباکس را به صورت کارگاهی ساخته و سپس در محل پروژه چیدمان کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *