وبلاگ

انتخاب آبخوری چوبی | یک تجهیز شهری پرکاربرد برای رفاه حال شهروندان

انتخاب آبخوری چوبی مناسب، فضای شهری را زیباتر نشان می‌دهد

آبخوری چوبی از مهم‌ترین آیتم‌های مبلمان شهری که زیبایی و کیفیت بالای آن می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای در زیباسازی محیط شهرها داشته باشد. در واقع وجود آبخوری در سطح شهر اهمیت زیادی دارد و جزو نیازهای اصلی در خدمات شهری به شمار می‌آید. در ضمن آبخوری چوبی در مقایسه با محصولات مشابه مانند آبخوری‌های بتنی، استیل و سنگی، برتری‌های قابل‌توجهی دارد. در این مطلب از سایت آراوود راهنمای انتخاب آبخوری چوبی مناسب را برای شما شرح داده‌ایم.

انتخاب یک آبخوری چوبی مناسب باتوجه‌به کاربردهای این تجهیز شهری

فرض کنید که در یک روز آفتابی در حال قدم‌زدن در یکی از مسیرهای مخصوص پیاده‌روی شهری هستید. طبیعتاً پیاده‌روی طولانی شما را خسته و تشنه کرده است. حال اگر در طول مسیر یک سیستم آبخوری شهری وجود داشته باشد، دیگر نیازی به پیمودن مسافت‌های طولانی برای خرید بطری آب نخواهید داشت.

از طرفی خرید و انتخاب یک آبخوری چوبی مناسب برای مناطق مختلف شهری مانند سایر آیتم‌های مبلمان شهری از قبیل سطل زباله و چراغ روشنایی ضروری است. افرادی که به‌صورت روزانه در سطح شهر دوچرخه‌سواری می‌کنند برای رفع تشنگی خود به این منابع آب احتیاج دارند. علاوه بر پارک‌ها، بوستان‌ها و به‌طورکلی فضاهای سبز شهری از آبخوری‌های چوبی در فروشگاه‌ها، مراکز خرید، جنب کافه‌ها و رستوران‌ها نیز به طور گسترده استفاده می‌کنند. با این تفاسیر تمامی مسئولان شهری باید به‌منظور برآورده‌کردن این نیازها، اقدام به نصب آبخوری شهری در این مناطق کنند.

در انتخاب یک آبخوری چوبی استاندارد باید به چه نکاتی توجه کرد؟

در هر پارک، تفرجگاه، زمین‌بازی ورزش و به‌طورکلی مجتمع‌های تجمع عمومی، نصب آبخوری چوبی یک ضرورت است. به همین خاطر متریالی که برای ساخت آن‌ها استفاده می‌شود باید از دوام و طول عمر بالایی برخوردار باشند. در ادامه نکاتی را به‌منظور انتخاب بهترین آبخوری‌های چوبی به شما معرفی می‌کنیم.

مکان‌یابی اصولی آبخوری چوبی

هدف از طراحی و ساخت مدل‌های مختلف آبخوری چوبی، رفع نیاز شهروندان و ارتقای سطح خدمات شهری است. به همین خاطر این دسته از تجهیزات باید در نقاط مناسبی از شهر نصب شوند. در این زمینه مواردی مانند تعداد آبخوری چوبی در هر مکان، مدل آن، اصول نصب و همچنین فاصله آن نسبت به سایر آیتم‎های مبلمان شهری در طول نصب اهمیت فراوانی دارند. به‌منظور نصب آبخوری چوبی باید حداقل یک فاصله استاندارد با اجزایی نظیر سطل زباله وجود داشته باشد.

در ضمن برای رفاه حال بیشتر شهروندان، این آبخوری‌ها بهتر است در مجاورت نیمکت‌های پارکی شهری قرار داشته باشند. این فاصله نباید نزدیک باشد که باعث ایجاد مزاحمت برای شهروندانی که روی نیمکت در حال استراحت هستند، بشود. در شعاع ۵/۲ متری هر آبخوری چوبی هم باید یک محیط استراحت یا یک نیمکت برای رفع خستگی قرار داشته باشد. همچنین وجود تراکم در نصب این مدل تجهیزات شهری منجر به ایجاد آلودگی بصری در منطقه مربوطه می‌شود. کمترین فاصله آبخوری چوبی با سایر آیتم‎های مبلمان شهری نیز باید یک متر باشد.

ضرورت انتخاب شیر آب مناسب برای آبخوری چوبی

شیرهای آبی که برای آبخوری‌های چوبی مورداستفاده قرار می‌گیرند، باید به‌سادگی قابل باز و بسته‌شدن باشند تا تمامی گروه‌های سنی بتوانند با حداقل اعمال قدرت، قادر به استفاده از آن باشند. شیر آبخوری باید در حدود ۸۵ تا ۹۵ سانتی‌متر از سطح زمین ارتفاع داشته باشد. این رقم نیز متناسب با ارتفاع ویلچر تعیین شده است. بهترین مدل‌های شیر برای استفاده در اماکن عمومی شهری، مدل‌های اتوماتیک هستند. از طرفی حوضچه آبخوری چوبی نیز باید به‌گونه‌ای طراحی شود که مانع از جمع‌شدن آب شود. چرا که تجمع آب می‌تواند باعث ایجاد آلودگی شود. در حقیقت فاصله شیر آب از حوضچه باید به‌گونه‌ای باشد که ظرف یا بطری آب به شکل مناسبی در زیر آن جای بگیرد.

استفاده از سبک طراحی مناسب

یکی دیگر از نکاتی که باید قبل از انتخاب آبخوری چوبی به آن توجه کنید، طراحی بصری این تجهیز شهری است. به‌طورکلی آیتم‌های مبلمان شهری باید به‌گونه‌ای طراحی شوند که جذابیت بصری آن‌ها برای شهروندان ایجاد انگیزه کند. از طرفی اصلی‌ترین هدف طراحی مبلمان شهری مثل آبخوری چوبی، ارتقای سطح کیفی خدمات عمومی در سطح شهر می‌باشد.

طراحی آبخوری چوبی باید در کنار سایر اجزای مبلمان شهری، دارای نوعی یکپارچگی باشد. توجه داشته باشید که این هماهنگی به معنای ازبین‌رفتن تضادها نیست و وجود این تضادهای متعارف در طراحی آبخوری‌های چوبی می‌تواند تأثیر قابل‌ملاحظه‌ای در زیبایی فضا داشته باشد.

برای هویت‌بخشی به این تجهیز شهری هم می‌توان از طراحی‌های هنری، مذهبی و فرهنگی الهام گرفت. استفاده از چنین طرح‌هایی در آبخوری‌های چوبی شهروندان را بافرهنگ دیرینه خود و عقاید مذهبی و تاریخی پیوند می‌دهد. در ضمن این طراحی‌ها باید به‌گونه‌ای باشند که علایق و سلایق تمامی گروه‌های سنی شهروندان را در بر بگیرند.

خرید برترین مدل‌های آبخوری چوبی از مجموعه آراوود

پارک‌ها و فضاهای سبز شهری علاوه بر اینکه محلی برای گذراندن اوقات فراغت خانواده‌ها به شمار می‌آیند، محلی برای اسکان مسافران و خانواده‌هایی هستند که از شهر‌های دور و نزدیک به شهر موردنظر آمده و برای اسکان موقت خود پارک‌ها را انتخاب می‌کنند. این افراد زمانی که به پارک‌ها مراجعه و اسکان موقت پیدا می‌کنند به آب شرب سالم نیاز دارند. آبی که برای آبیاری فضاهای سبز و درختان استفاده می‌شود آب مناسبی برای آشامیدن انسان نیست. در نتیجه ضروری است که برای نوشیدن آب شرب تمهیداتی اندیشیده شود و تجهیزاتی در سطح پارک‌ها و فضاهای سبز شهری مانند آبخوری نصب شود.

مجموعه آراوود یکی از بزرگ‌ترین مراکز عرضه تجهیزات شهری در کشور است. شما با مراجعه به سایت ما از طریق صفحه آبخوری فضای شهری می‌توانید برترین مدل‌های آبخوری چوبی مانند آبتین و آبنوش را با کیفیتی بالا و قیمتی مناسب خریداری کنید.

سؤالات متداول

زاویه ریزش آب چه اهمیتی در طراحی آبخوری چوبی دارد؟

در زمان آب‌خوردن بسیاری از افراد دچار این مشکل می‌شوند که لباس آن‌ها خیس می‌شود. به همین خاطر زاویه ریزش آب بسیار حیاتی است و باید طبق استاندارد اجرایی شود تا افراد در زمان مصرف آب دچار مشکل خاصی نشوند.

قیمت آبخوری چوبی به چه عواملی بستگی دارد؟

طرح انتخابی آبخوری چوبی مانند ساده یا پیچیده و نوع مواد اولیه مصرفی از عوامل مؤثر بر قیمت آبخوری‌های چوبی هستند.

ابعاد آبخوری‌های چوبی معمولاً چقدر است؟

آبخوری‌های چوبی معمولاً با طول ۹۰ سانتی‌متر و عرض ۲۰ یا ۳۰ سانتی‌متر تولید می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X