وبلاگ

گلدان های چوبی ترموود

گلدان های ترموود؛ آیتم‌هایی مقاوم با زیبایی منحصربه‏فرد

گل و گلدان از عناصری هستند که زیبایی خاصی را در هر محیطی ایجاد می‎کنند. هنگامی که صحبت از گلدان باشد، ذهن اغلب افراد به سمت گلدان ‏های سفالی یا پلاستیکی می‏رود. هر چند برخی از دیگر از متریال‏‎ های مختلف نظیر سرامیک و سنگ نیز برای ساخت گلدان مورداستفاده قرار می‎گیرند. اما با روی کار آمدن گلدان‌های ترموود، اکثر مردم از این نوع گلدان ‎ها برای خانه‏ یا محل کار خود استفاده می‎کنند. ترموود متریالی بسیار بادوام است که در برابر عوامل طبیعی مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد. گلدان چوبی ویژگی‏‎ ها، مزایا و کاربردهایی دارند که در این مطلب آن‏ها را بررسی می‎کنیم.

نگاهی به مزایای گلدان های ترموود

گلدان های ترموود یا همان فلاور باکس ترموودی جزو محبوب ‏ترین گلدان ‏ها به شمار می‏ آیند که طرح ‏ها و مدل‏ ها بسیار زیبایی دارند. همانطور که اشاره شد، این گلدان‎ ها دارای مقاومت بسیار زیادی هستند و این مقاومت بالا با توجه به نحوه تولید این متریال به حاصل شده است. ترموود بر اثر درجه حرارت بالا و در کوره‏ های پیشرفته که هوا از آن خارج شده است و همچنین با به‏ کارگیری بخار آب تولید می‎شود.

این متریال یکی از ایده ‏آل ‎ترین انتخاب‏ها برای استفاده در فضای باز با هر نوع وضعیت هوا می‎باشد. در ساخت و اجرای معماری مدرن، یکی از بهترین گزینه‎ ها برای زیباسازی محیط‏ های گوناگون نظیر روف گاردن یا آلاچیق، استفاده از گلدان های ترموود است. با توجه به خصوصیات و ماندگاری بالا، ترموود مورد استانداردی برای ساخت گلدان به شمار می‏آید.

ساخت و اجرای گلدان ترموود نیازمند رعایت برخی از نکات ضروری است. برای مثال در زمان ساخت فلاورباکس یا گلدان های بزرگ ترموود، عایق‏ کاری و زیرسازی آن موضوع بسیار مهمی است؛ چرا که این کار ماندگاری گلدان در شرایط اقلیمی گوناگون را تا حد قابل توجهی بالا می‎برد. از سوی دیگر کیفیت ترموود نیز نقش بسیار مهم در زیبایی و عملکرد گلدان های ترموود دارد.

مزایای ترموود برای ساخت گلدان

همانطور که اشاره شد، ترموود دارای مزایای متنوعی است که هر یک می‎توانند عملکرد سازه‏ های مختلف ترموودی را افزایش دهند. یکی از اصلی ‎ترین مزایای این متریال، زیبایی طبیعی آن است. مطمئنا استفاده از گل‏ های زیبا به همراه ترموود که از ظاهری جذاب و گرم برخوردار است می‎تواند محیط مورد نظر شما را زیباتر از همیشه کند.

از طرفی چوب ترموود متریالی بسیار مقاوم در برابر رطوبت است. در تولید این متریال، رطوبت این چوب به حداکثر ۵ درصد می‏رسد. همین موضوع موجب شده که چوب ترموود نسبت به جذب آب و رطوبت مقاومت بسیار بالایی داشته باشد.

برخی دیگر از مزایای ترموود:

  • انعطاف ‏پذیری بالا
  • قیمت مناسب نسبت به کیفیت بالا
  • مقاومت در برابر نفوذ موریانه و حشرات
  • عدم پوسیدگی
  • مقاومت در برابر تغییر شکل و ابعاد
  • قابلیت استفاده در فضای باز در کلیه فصول سال
  • هماهنگی با سایر عناصر دکوراسیون و…

چرا ترموود بهترین گزینه برای ساخت گلدان است

شاید این سوال در ذهن شما ایجاد شود که چرا ترموود برای ساخت گلدان گزینه مناسبی است؟ از نظر سازگاری میان گیاه و اشیاء، از چوب می‎توان به عنوان بهترین جنس برای گلدان نام برد. در واقع زیبایی و همچنین گرمایی که چوب دارد را هیچ مواد دیگری دارا نیست. لازم به ذکر است که کلیه چوب‎ها برای ساخت گلدان مناسب نیستند.

برای مثال چوب‏ های معمولی اگر با رطوبت تماس داشته باشند، در گذر زمان پوسیده شده و رنگ خود را نیز از دست می‎دهند. بنابراین گلدان‏ چوبی نمی‏توانند انتخاب مناسبی برای ساخت گلدان باشند و تنها جنبه دکوری دارند. تنها متریال مناسب برای درست کردن یک گلدان چوبی زیبا و بادوام، ترموود است.

این متریال با توجه به فرآیند ویژه‏ ای، حرارت می‏بیند و همین حرارت موجب می‎شود که مواد مغذی و رطوبت آن به طور کلی نابود شوند. همین موضوع منجر به بالا رفتن مقاومت چوب شده و همانطور که اشاره کردیم، جذب رطوبت آن نیز کاهش می‏یابد.

علاوه بر این، با نابودی مواد مغذی درون چوب، احتمال اینکه گلدان های ترموود بر اثر حشرات یا قارچ صدمه ببینند، از بین می‏‎رود. از آنجایی که در تولید چوب ترمو ماده‏ های شیمیایی نقشی ندارند، این متریال گزینه مناسبی برای ساخت گلدان می‏باشد. زیرا مواد شیمیایی از طریق گلدان های ترموود به خاک جذب نشده و هیچ آسیبی به گیاهان وارد نمی‎کند.

موارد استفاده از گلدان ترموود

کاربردهای گلدان های ترموود یا همان فلاورباکس ترموودی شامل موارد مختلفی می‎شوند. این گلدان ‎چوبی را می‎توان در قسمت‏ های مختلفی از ساختمان به کار برد. به عنوان مثال استفاده از این گلدان ‏‎ها در ورودی و راه ‏پله‏ های هر ساختمانی می‎توان جلوه جذابی را به آن محیط ببخشند.

از طرفی می‎توان این گلدان‎ ها را در سطوح نما به کار گرفت. از سایر کاربردهای این گلدان‎ ها می‎توان به استفاده در قسمت‎ های پایینی پنجره‎ها و همچنین در روف‏ گاردن اشاره کرد. زیبایی خاص و حس گرمی این گلدان‎ها باعث شده که بسیاری از افراد برای تزئین کافه و رستوران ‎های خود، از این گلدان‎ها استفاده کنند. مخصوصا رستوران و کافه‎ هایی که تم چوبی دارند.

یکی دیگر از کاربردهای این گلدان‎ها در تراس و بالکن است. شما با استفاده از گلدان های ترموود می‎توانید زیبایی این قسمت‎ ها از خانه خود را چند برابر کنید. در ضمن استفاده از گلدان ترموودی در فضاهایی نظیر راهروهای خانه، پیاده‏راه‏ های باغ ‏ها، داخل آلاچیق، گلخانه، کنار حوض و…. نیز جذابیت بسیار خاصی دارد.

ثبت سفارش خرید گلدان های ترموود در مجموعه آراوود

در این مطلب مشخص شد که گلدان های ترموود علاوه بر مقاومت بالا، از ظاهر بسیار جذابی برخوردار هستند و می‎توانند جلوه خاصی به محیط‎ های مختلف ببخشند. این گلدان‎ها در طرح ‏های مختلف عرضه می‌شوند و با توجه به پروسه تولید ترموود، طول عمر بالایی دارند. اگر قصد خرید گلدان ترموودی را دارید، یک مجموعه باسابقه و معتبر را برای سفارش انتخاب کنید.

مجموعه آراوود دارای سال ‎ها تجربه در زمینه تجهیزات ترموودی از جمله گلدان های ترموود است. ما در این مجموعه همواره به فکر رضایت کامل مشتریان هستیم و از این رو محصولات ترموودی را با گارانتی کیفیت کالا و قیمت مناسب ارائه می‎کنیم. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد خرید محصولات، می‎توانید با کارشناسان مجموعه ما تماس بگیرید.

سوالات متداول

خرید گلدان های ترموود از مجموعه‏های نامعتبر چه نتایجی دارد؟

با خرید گلدان ترموود از مجموعه ‏هایی که محصولات باکیفیتی ندارند، نتیجه‏ ای به جز ضرر مالی، هدر رفتن وقت، آسیب به گل‏ها و البته هزینه مجدد برای خرید دوباره گلدان نخواهد داشت.

آیا قرار دادن گلدان ترموود در معرض نور آفتاب موجب صدمه آن می‎شود؟

به هیچ عنوان، چون پروسه تولید ترموود به شکلی است که در برابر حرارت مقاومت بالایی از خود نشان می‎دهد. بنابراین اشعه ماورای بنفش نور خورشید نیز آسیبی به گلدان های ترموود  وارد نمی‎کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X