وبلاگ

گلدان‌های شهری | افزودن زیبایی طبیعت به فضاهای شهری با این آیتم‌های مبلمان

با گلدان‌های شهری، برش‌هایی از طبیعت را به شهر اضافه کنید

گلدان‌های شهری هم مانند نیمکت‌ها و چراغ‌های روشنایی از اجزای مهم مبلمان شهری به شمار می‌آیند که نقش بسزایی در زیباسازی و طراحی محوطه‌های شهری و خصوصاً پارک‌ها دارند. گلدان شهری به‌عنوان جلوه‌ای از طبیعت علاوه بر افزایش زیبایی بصری، هویت‌بخش و نمایانگر سلیقه فرهنگی یک شهر است.

گلدان شهری می‌تواند مکانی برای نگهداری گل‌ها و گیاهان طبیعی یا مصنوعی باشند. از طرفی گلدان شهری به‌عنوان یکی از آیتم‌های مبلمان شهری تأثیر زیادی در ترویج جاذبه‌‌های توریستی و وضعیت اقتصادی شهرها دارند. اما این آیتم چه ویژگی‌هایی دارد که باعث شده شاهد کاربرد گسترده آن در معماری و دکوراسیون شهری باشیم؟

انواع گلدان‌های شهری را بشناسید

مانند سایر المان‌های شهری، گلدان شهری نیز از مواد اولیه مختلفی ساخته می‌شود. طراحان المان‌های معماری شهری هر یک به کمک مواد اولیه‌ای مانند بتن، کامپوزیت، پلاستیک و سیمان و به همراهی ذوق و سلیقه خود، گلدان‌هایی زیبا و درعین‌حال مدرن طراحی می‌کنند.

استفاده از متریال‌های مختلف به دلیل مزایایی که دارند، به طراحان کمک می‌کنند تا خلاقیت خود را به بهترین شکل ممکن برای زیبایی شهر به کار بگیرند. گلدان‌های شهری را معمولاً به‌گونه‌ای طراحی می‌کنند که بتوان در آن‌ها، گل‌های طبیعی کاشت. بعضی از آن‌ها به‌صورت مجسمه و برخی دیگر نیز به‌واسطه قراردادن گل‌های مصنوعی طراحی می‌شوند.

انواع گلدان‌های شهری را می‌توانیم به موارد زیر تقسیم کنیم:

  • سنگی
  • پلاستیکی
  • فایبرگلاس
  • فلزی
  • سیمانی
  • کامپوزیت
  • بتنی

گلدان‌های شهری بتنی؛ قالب‌پذیری و مقاومت در برابر عوامل محیطی گوناگون

یکی از پرطرف‌دارترین انواع گلدان‌های شهری، نوع بتنی آن‌ها است. بتن به علت خاصیت قالب‌پذیری و همچنین مقاومتی که در برابر عوامل محیطی دارد، بیشتر از سایر متریال‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد. بتن به دلیل دارابودن خواص فیزیکی، تنها نیاز به تهیه یک قالب دارد. این قالب هم عموماً از جنس سیلیکون است. قالب‌های سیلیکونی این قابلیت را دارند که به‌راحتی فرم گرفته و از بتن جدا شوند.

گلدان‌های شهری بتنی از نظر ابعاد به دودسته گلدان بتنی بزرگ و گلدان بتنی کوچک تقسیم می‌شوند. انواع بزرگ‌تر غالباً به‌منظور تزئین و زیباسازی معابر شهری، پارک‌ها، خیابان‌ها و به‌صورت کلی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین المان‌های مبلمان شهری مورداستفاده قرار می‌گیرند. گلدان‌های بتنی کوچک علاوه بر استفاده در معابر شهری، در منازل، اداره‌ها و شرکت‌ها نیز کاربرد دارند.

گلدان‌های شهری سیمانی؛ قیمت ارزان به همراه استحکام بالا

ماده اولیه گلدان شهری سیمانی از سیمان است که به دلیل مقاومت بالا در برابر شرایط جوی مختلف مانند باد، باران، برف و آفتاب می‌تواند جزوی از متریال‌های باکیفیت شناخته شود. این ماده بیشترین کاربرد را در تولید مبلمان شهری دارد. یکی از انواع گلدان شهری سیمانی، فلاور باکس است که امروزه نیز طرف‌داران زیادی دارد. در چند سال اخیر بیشتر از گلدان سیمانی استفاده شده است. ارزان‌قیمت بودن و استحکام بالا، استفاده از این گلدان‌ها را در معابر و ورودی شهرها به گزینه محبوبی تبدیل کرده است.

گلدان‌های شهری فایبرگلاس؛ تنوع رنگ و طول عمر بالا

یکی از زیباترین انواع گلدان‌های شهری بدون شک، فایبرگلاس است. این گلدان‌ها باتوجه‌به اینکه از فایبرگلاس ساخته می‌شوند، کیفیت بالاتری در مقایسه با سایر گلدان‌ها دارند. استفاده از این گلدان‌ها در سطح شهر، فرودگاه‌ها و به‌ویژه مراکز خرید در چند سال اخیر به‌شدت افزایش‌یافته است. شما می‌توانید از این گلدان‌ها در ورودی مجتمع‌های مسکونی یا اداری نیز استفاده کنید. گلدان فایبرگلاس به دلیل ویژگی‌هایی که در ادامه توضیح داده‌ایم، قیمت بالاتری در مقایسه با انواع بتنی و سیمانی دارد.

از ویژگی‌های گلدان شهری فایبرگلاس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جابه‌جایی آسان
  • طول عمر بالا
  • استهلاک پایین
  • تنوع رنگ و شکل
  • مقاوم در برابر شرایط جوی مختلف
  • برخورداری از عناصر طراحی مدرن

گلدان شهری کامپوزیتی؛ مدرن‌ترین نوع گلدان شهری

مدرن‌ترین نوع گلدان شهری، گلدان شهری کامپوزیت است. خرید گلدان شهری کامپوزیتی می‌تواند بهترین گزینه برای مجتمع‌های مسکونی و اداری، ورودی هتل‌ها و همچنین باغ ویلاهای بزرگ باشد. طرح‌های زیبایی که این محصولات دارند به محیط جلوه زیباتری می‌بخشد.

گلدان شهری سنگی

گلدان شهری سنگی، گلدانی مناسب برای استفاده در باغ و ویلا است. نمای زیبای این گلدان به همراه قابلیت ساخت آن در سایزهای مختلف، آن را برای استفاده در فضای باز مناسب کرده است. طول عمر بالا و همچنین کیفیت و زیبایی بیشتر سبب شده تا گلدان شهری سنگی در مقایسه با گلدان‌های سیمانی و بتنی قیمت بالاتری داشته باشد.

گلدان شهری پلاستیکی؛ از انواع گلدان شهری که با مواد اولیه پلیمری ساخته می‌شود

گلدان‌های پلاستیکی یکی از انواع گلدان‌های شهری هستند که عمدتاً از مواد اولیه پلیمری مانند پلی‌پروپیلن ساخته و تولید می‌شوند. گلدان شهری پلاستیکی طبیعتاً در سایزهای بزرگی باید ارائه شود تا بتوان در آن‌ها انواع درخت و درختچه‌های شهری را قرارداد. سایز گلدان پلاستیکی شهری باید متناسب با فضایی از شهر باشد که در آن قرار است جاگذاری شود. این گلدان‌ها، سبک‌وزن هستند و می‌توان آن‌ها را به‌راحتی جابه‌جا کرد.

گلدان‌های پلاستیکی شهری در مدل‌های زیر ساخته می‌شوند:

  • چهارگوش
  • مستطیل
  • دایره
  • مدل‌های پایه‌دار و با ارتفاع بلند

 گلدان شهری فلزی

گلدان‌های فلزی یکی از انواع گلدان‌های شهری هستند که تنوع بسیار زیادی دارند و در انواع گوناگونی مانند گلدان‌های سقفی و گلدان‌های پایه‌دار تولید می‌شوند. از این گلدان‌ها می‌توانیم در معابر شهری و یا حیاط خانه‌ها استفاده کنیم. نصب گلدان‌های فلزی به دیوار توسط پیچ یا رولپلاک و یا اتصال توسط انواع چسب‌های قوی به دیوار انجام می‌شود.

عوامل تأثیرگذار در قیمت گلدان شهری

قیمت گلدان‌های شهری عموماً بر اساس معیارهایی مانند مواد به‌کاررفته در ساخت آن‌ها، ابعاد، قالب و همچنین رنگ‌آمیزی آن‌ها، متفاوت است. گلدان‌های شهری از نظر جنس مواد اولیه، طرح و رنگ، ابعاد، شکل ظاهری و همین‌طور کاربرد، انواع مختلفی دارند. هرکدام از این ویژگی‌ها نیز در قیمت نهایی گلدان شهری تأثیر می‌گذارند.

آراوود؛ مرجعی تخصصی و قابل‌اطمینان برای خرید گلدان‌های شهری

برای خرید گلدان شهری باکیفیت و مقاوم، گزینه مطمئن پیشروی شما، آراوود است. ما در مجموعه آراوود با بهره‌گیری از ساختاری اصولی و کیفیت بالای محصولات موفق شده‌ایم انواع آیتم‌های مبلمان شهری مانند گلدان‌های شهری را به بازار عرضه کنیم. مجموعه ما در طراحی و ساخت این گلدان‌ها از طراحان خلاقی استفاده می‌کند. دقیقاً به همین دلیل هم است که محصولات مجموعه، بسیار خاص و منحصر‌به‌فرد هستند. گلدان‌های شهری آراوود به دلیل استفاده از مواد اولیه باکیفیت هیچ ضرری به طبیعت وارد نمی‌کنند. شما با مراجعه به وب‌سایت آراوود می‌توانید انواع طرح‌های گلدان شهری را مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X