وبلاگ

چرا باید از مبلمان شهری چوبی استفاده کنیم؟ مزایای فوق‌العاده این مبلمان شهری!

مبلمان شهری چوبی جلوه‌ای منحصر‌به‌فرد و مقاومتی بالا دارند

در صنعت زیباسازی شهرها، استفاده از مبلمان شهری مقوله‌ای بسیار مهم است. زیرا بخشی از فرهنگ و هویت شهروندان به کمک این اجزا نمایش داده می‌شود. مبلمان شهری چوبی مجموعه‌ای از اجزا و ابزارها هستند که برای استفاده عموم مردم در محیط شهری نصب می‌شوند. از میز، صندلی و فلاورباکس گرفته تا وسایل بازی، همگی بخشی از مبلمان شهری چوبی به شمار می‌آیند. ضمناً باتوجه‌به نیاز هر محیطی، از مبلمان شهری چوبی مختلفی استفاده می‌شود. در این مطلب به بررسی مزایای مبلمان شهری چوبی و اهمیت آن‌ها می‌پردازیم.

برای درک کارکرد مبلمان شهری چوبی، باید مزایای آن‌ها را شناخت

بعد از اینکه متوجه شدیم مبلمان شهری چوبی چیست، قصد داریم بدانیم که این مبلمان چه مزایایی دارند؟ به‌صورت کلی اجزایی که تحت عنوان مبلمان شهری چوبی مورداستفاده قرار می‌گیرند، همگی باید از امتیازات خاصی برخوردار باشند تا بتوان از آن‌ها در راستای افزایش رفاه و آسایش ساکنان شهرها استفاده کرد. در ادامه مزایای مبلمان شهری چوبی بررسی می‌شود.

مبلمان شهری چوبی زیبا و کاربردی هستند

نخستین و درعین‌حال مهم‌ترین مزیتی که مبلمان شهری چوبی دارند ظاهر زیبا و کاربردی‌بودن آن‌ها است. در حقیقت با درنظرگرفتن این مطلب که تجهیزات شهری همواره در معرض دید عموم قرار دارند، باید از جذابیت خاصی بهره‌مند باشند. تنها در این صورت است که مبلمان شهری می‌توانند حس رضایت را در ذهن شهروندان ایجاد کنند.

مبلمان شهری که از جنس چوب ساخته می‌شوند، هماهنگی زیادی با سایر عناصر شهری دارند

از دیگر مزایایی که تمامی مبلمان شهری چوبی دارند، هماهنگ بودن آن‌ها است. بسیار مهم است که آیتم‌های شهری به یکدیگر مرتبط بوده و بهبود جلوه فضاهای شهری کمک کنند. برای مثال در محیط پارک‌ها و فضاهای سبز شهری می‌توان از سطل زباله و نیمکت چوبی استفاده کرد.

مبلمان شهری چوبی مقاومت بالایی در برابر تغییرات آب‌وهوایی دارند

اجزای مختلف مبلمان شهری چوبی باید در مقابل شرایط آب‌وهوایی مختلف از خود مقاومت نشان دهند. به طور معمول این دسته از تجهیزات شهری در فضاهای باز باید نصب شوند. در نتیجه همواره در معرض نور خورشید، باران یا باد هستند. به همین دلیل است که کارشناسان مبلمان شهری چوبی را جزو مبلمان شهری مقاومی می‌دانند که در ساخت آن‌ها از برترین متریال‌ها استفاده شده است. همچنین در مقایسه با سایر مبلمان شهری مانند مبلمان شهری فلزی، هزینه‌های نصب، تعمیر و جایگزینی این آیتم‌های شهری چندان بالا نیست.

ایجاد یک محیط خلاقانه در شهرها با مبلمان شهری چوبی به‌راحتی امکان‌پذیر است

یکی از مهم‌ترین اهداف استفاده از مبلمان شهری چوبی در شهرهای بزرگ کشور، ایجاد یک محیط خلاقانه است. این محیط می‌تواند شور و اشتیاق زیادی را به ساکنین بدهد. چرا که درگذشته مردم عادت داشتند تا اغلب از مبلمان شهری فلزی استفاده کنند و همین موضوع می‌توانست باعث یکنواخت شدن فضای شهرها شود. از طرفی دیگر مبلمان شهری چوبی، آیتم‌هایی مدرن هستند و امروزه از آن‌ها در بسیاری از کشورهای اروپایی مانند نروژ استفاده می‌کنند.

مبلمان شهری چوبی تأثیر بالایی در جذب توریست دارند

تأثیر مبلمان شهری چوبی در جذب توریست را نمی‌توانیم نادیده بگیریم. امروزه صنعت گردشگری رشد و توسعه پیدا کرده است و یکی از اصلی‌ترین فاکتورها در جذب توریست، ظاهر زیبای شهر است. چرا که طبیعتاً افراد دوست دارند به شهرهای زیبا سفر داشته باشند. شهرهای مختلف با استفاده از فاکتورهای مختلفی به جذب توریست کمک می‌کنند. برای نمونه استفاده از مبلمان شهری چوبی در محیط‌هایی مانند پارک‌ها، میادین اصلی شهر و همچنین تزیینات شهری می‌تواند علاوه بر فراهم‌کردن امکانات رفاهی برای گردشگران، به بحث نظافت و سلامت شهری نیز کمک کرده و محیطی سالم و بدون وجود هر نوع زباله را ایجاد کند و همچنین تصویر خوبی از یک شهر در ذهن گردشگران به یادگار بگذارد.

برقراری ارتباط سالم بین شهروندان از مزایای مبلمان شهری چوبی است

کاربرد دیگری که تا به امروز از مبلمان شهری چوبی مشاهده شده است، ایجاد ارتباطی سالم بین شهروندان است. در واقع با ایجاد محیطی متفاوت در یک شهر، نشاط و سرزندگی شهروندان افزایش پیدا می‌کند. افزایش شور و نشاط هم باعث می‌شود که افراد زندگی شادی را در کنار هم تجربه کنند و محیطی برای برقراری ارتباطات دوستانه فراهم شود. در نتیجه اگر به دنبال راهکاری برای ایجاد شهری بانشاط هستید، باید تمرکز خود را بر روی بهبود مبلمان شهری چوبی بگذارید.

مبلمان شهری چوبی کاربردی، هویت‌مند و از نظر بصری زیبا هستند

چه فاکتورهای در طراحی مبلمان شهری چوبی در نظر گرفته شده است؟ و چرا زیاده‌روی در طراحی مبلمان شهری نتیجه‌ای عکس دارد؟ برای مثال تصور کنید درون شهر در هر ۱۰ قدم یک سطل زباله، یک نیمکت و یا یک گلدان شیک و تزئینی بزرگ قرار داشته باشد. این کار سبب می‌شود فضاهای شهرها کاملا مصنوعی و شلوغ به نظر برسند. هنر یک طراح مبلمان شهری در این است که نوعی تعادل را میان المان‌های مختلف مبلمان شهری برقرار کند، تا از طرفی هم امکانات مورد نیاز برای شهروندان در دسترس آن‌ها قرار بگیرد و هم لطمه‌ای به زیبایی شهر وارد نشود. همچنین این تعادل باید در بحث هزینه‌ها نیز اعمال شوند تا کاربران برای خرید مبلمان شهری هزینه‌ای معقول را پرداخت کنند.

طراحی مبلمان شهری چوبی سه مؤلفه کاربردی‌بودن، هویت‌بخشی و جذابیت بصری را در خود دارد. دارابودن این سه ویژگی مستلزم آن است که نه‌تنها به جنبه عملکردی این تجهیزات شهری دقت شود، بلکه فرم و رنگ آن‌ها نیز هماهنگ با محیط بوده و در مکان مناسبی نصب و استفاده شوند.

رنگ مبلمان شهری چوبی باید با زمینه‌ای که در آن قرار دارد، تضاد داشته باشد

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که در طراحی مبلمان شهری چوبی رعایت می‌شود، انتخاب رنگ برای این تجهیزات شهری است. به‌طورکلی رنگ عناصر چوبی مبلمان شهری باید به شکل قابل‌توجهی با زمینه‌ای که در آن واقع شده است، در تضاد باشد. به بیانی دیگر باید دارای کنتراست ۳ درصدی باشد تا بیشتر در معرض دید عابران قرار بگیرد.

 خرید مبلمان شهری چوبی مدرن از مجموعه آراوود

مجموعه آراوود یکی از بزرگ‌ترین عرضه‌کنندگان محصولات و تجهیزات شهری چوبی مانند انواع گلدان، سطل زباله، وسایل بازی، نیمکت، پایه روشنایی و آبخوری است. شما با مراجعه به سایت آراوود می‌توانید باکیفیت‌ترین آیتم‌های مبلمان شهری چوبی را با قیمتی بسیار مناسب تهیه کنید. همچنین تمامی محصولات آراوود ضمانت‌نامه کیفی دارند و از خدمات پس از فروش برخوردار هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X