وبلاگ

چگونه با نیمکت چوبی فضای باز خود را به یک مکان دوستانه و دلپذیر تبدیل کنیم؟

نیمکت چوبی بهترین گزینه برای فضای باز است

نیمکت چوبی یکی از مهم‌ترین آیتم‌های مبلمان شهری است که برای دکوراسیون داخلی و خارجی منازل و محل کار نیز می‌تواند مورداستفاده قرار بگیرد. این نیمکت‌ها به دلیل استفاده از متریال طبیعی چوب، در مقایسه با نیمکت‌های فلزی یا پلاستیکی زیبایی بیشتری دارند و از نظر دوام و ماندگاری نگرانی برای شما ایجاد نمی‌کنند. با استفاده از نیمکت‌های چوبی در محیط‌های شهری افراد فرصت پیدا می‌کنند تا کمی استراحت کرده و از محیط پیرامون لذت ببرند. همچنین وجود این نیمکت‌ها می‌تواند به گسترش تعاملات اجتماعی کمک کند. در این مطلب از سایت آراوود قصد داریم ویژگی‌های نیمکت چوبی برای فضای باز را به شما معرفی کنیم.

مزایای استفاده از نیمکت چوبی برای فضای باز

یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از نیمکت چوبی برای فضای باز، سهولت در نگهداری است. بسیاری از مردم تصور می‌کنند که نیمکت چوبی برای افزایش دوام باید رنگ یا روغن‌کاری شود. درصورتی‌که این نیمکت‌ها مثل فلز زنگ نمی‌زنند و شبیه به نیمکت‌های پلاستیکی در مقابل نور خورشید رنگ خود را از دست نمی‌دهند.

نیمکت چوبی سازگاری بالایی با سایر آیتم‌های مبلمان فضای باز دارد

به‌غیراز محیط‌های شهری شما می‌توانید از نیمکت چوبی برای فضاهای باز شخصی مانند باغ، ویلا، روف‌گاردن و آلاچیق نیز استفاده کنید. نیمکت چوبی بهترین مکمل برای میز ناهارخوری، صندلی چوبی و همچنین صندلی‌های تاب‌دار در چنین محیط‌هایی است.

استفاده از نیمکت چوبی برای فضای باز باعث صرفه‌جویی در فضا می‌شود

یکی از مزایای اصلی استفاده از نیمکت جوبی که غالباً نیز نادیده گرفته می‌شود، صرفه‌جویی در فضا است. به دلیل نوع طراحی این نیمکت‌ها شما می‌توانید به‌سادگی از آن‌ها در فضاهای تنگ استفاده کنید. برای مثال درصورتی‌که پاسیو شما فضایی محدود دارد، می‌توانید به‌جای استفاده از چهار صندلی بزرگ در این فضا، از یک نیمکت چوبی استاندارد استفاده کنید. نیمکت‌های چوبی مجموعه آراوود باتوجه‌به نوع طراحی، می‌توانند تا ۴ الی ۵ نفر را پشتیبانی کنند.

نیمکت چوبی یک عایق مناسب برای حرارت و الکتریسیته است

به‌طورکلی یکی از مزایای استفاده از انواع نیمکت چوبی برای فضای باز، عایق حرارت و الکتریسیته بودن این تجهیزات است. چوب بهترین عایق حرارتی است و گرما را به‌خوبی منتقل نمی‌کند. این یعنی در طول فصل تابستان این نیمکت‌ها بیش از حد داغ و در فصل زمستان بیش از حد سرد نمی‌شوند. این موضوع به این معنا است که شما می‌توانید در این فصول به‌راحتی از نیمکت چوبی به‌عنوان یک تکیه‌گاه استفاده کنید. از طرفی نیمکت چوبی به طور طبیعی در مقابل برق نارسانا است. اگر در مواردی نیز بدنه نیمکت چوبی برق‌دار شود و چوب نشیمنگاه و پشتی نیمکت چوبی خشک باشد، فرد نشسته بر روی آن به‌هیچ‌عنوان دچار برق‌گرفتگی نخواهید شد.

با نیمکت چوبی دیگر نگرانی از بابت هزینه تعمیرات ندارید

یکی از مزایای استفاده از انواع نیمکت چوبی برای فضای باز، قابل‌تعویض و تعمیر بودن آن‌ها است. به همین خاطر اگر دیدید که پس از گذشت چند سال چوب کیفیت خود را ازدست‌داده و دیگر موردپسند شما نیست می‌توانید آن را به‌سادگی روغن‌کاری کنید و یا اینکه صرف چوب‌های نشیمنگاه و پشتی را با هزینه‌ای بسیار کم تعویض کنید.

نکات خرید نیمکت چوبی برای فضای باز

یکی از نکات بسیار مهمی که باید در خرید نیمکت چوبی به آن توجه کنید، اندازه نیمکت است. شما باید به این موضوع توجه کنید که نیمکت چوبی با متراژ فضای شما و همچنین میز و صندلی‌هایی که می‌خواهید در کنار آن استفاده کنید، از نظر ابعاد هماهنگی داشته باشد. چرا که اگر به این فاکتور در انتخاب نیمکت چوبی توجه نکنید، ممکن است فضای جلوه نامناسبی پیدا کند.

توجه به جنس بدنه، کفی و رویه

نکته دوم در راهنمای خرید نیمکت چوبی، جنس بدنه است. جنس بدنه نیمکت چوبی باید استحکام مناسب داشتی باشد و بافت با سایر وسایل موجود در محیط شهری و منزل هماهنگ باشد. موضوع دوم جنس کفی و رویه نیمکت چوبی است. نیمکتی که می‌خواهید از آن در کنار میز ناهارخوری و یا مبلمان خانگی استفاده کنید باید دارای کفی نرم و منعطفی برای راحتی بیشتر شما در زمان استفاده و نشستن باشد.

وزن و تعداد ظرفیت نیمکت چوبی

از دیگر نکات راهنمای خرید نیمکت چوبی برای فضای باز توجه به وزن و میزان ظرفیت این آیتم‌های مهم مبلمان شهری است. وزن مناسب به شما کمک می‌کند تا نیمکت چوبی را به‌راحتی به محل موردنظر انتقال دهید. موضوع مهم بعدی ظرفیت و تعداد نفراتی است که می‌خواهند به‌صورت هم‌زمان بر روی این نیمکت‌ها بنشینند. در این زمینه توصیه می‌کنیم اگر در منزل یا ویلای خود از مهمانان زیادی پذیرایی می‌کنید، حتماً به سراغ خرید نیمکت‌های چوبی با ظرفیت بالاتر بروید.

توجه به رنگ و طراحی در خرید نیمکت‌های چوبی

درصورتی‌که بخواهید از نیمکت‌های چوبی در فضای محل زندگی خود استفاده کنید باید به سازگاری رنگ و طرح نیمکت چوبی با سایر آیتم‌های دکوراتیو توجه داشته باشید. در آراوود تنوع بسیار بالایی از نظر رنگ و طرح برای نیمکت‌های چوبی وجود دارد و از این نظر شما نگرانی بابت خرید این محصول نخواهید داشت.

نیمکت چوبی؛ آیتمی که می‌تواند محل زندگی شما را دگرگون کند

نیمکت چوبی از پرکاربردترین آیتم‌های مبلمان شهری است که کاربرد آن تنها به محیط‌های شهری محدود نمی‌شود و از آن می‌توانید برای دکوراسیون بیرونی محل زندگی یا محیط کار خود استفاده کنید. این نیمکت‌ها به علت زیبایی و ماندگاری بالا در مقایسه با نیمکت‌های پلاستیکی و فلزی گزینه‌های به‌مراتب بهتری هستند. مجموعه آراوود یکی از مراکز معتبر فروش انواع آیتم‌های مبلمان شهری در کشور است. شما از طریق صفحه نیمکت چوبی در سایت ما می‌توانید مدل‌های مدرن نیمکت چوبی مجموعه ما مانند آتریسا، آدیناژ، آرایه و آراز را با قیمتی بسیار مناسب خریداری کنید.

سؤالات متداول

آیا نیمکت‌های چوبی تجهیزات جانبی دارند؟

مجهز بودن به کشو یا باکس‌هایی به‌منظور قراردادن وسایل مختلف از جمله تجهیزات جانبی مورداستفاده در نیمکت‌های چوبی هستند.

قیمت نیمکت چوبی به چه فاکتورهایی بستگی دارد؟

به‌طورکلی قیمت نیمکت چوبی باتوجه‌به مواردی مانند رنگ، طرح و ابعاد متغیر است.

از نیمکت چوبی در کدام فضاها می‌توانیم استفاده کنیم؟

از مدل‌های مختلف نیمکت چوبی می‌توان در پارک‌ها، باغ‌های شخصی، ویلاها، روف‌گاردن و همچنین پرگولا و آلاچیق استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X