وبلاگ

نیمکت‌های چوبی مناسب برای پارک‌ها | چرا این نیمکت بهترین مدل مبلمان پارکی است؟

سازوکار انتخاب نیمکت‌های چوبی مناسب برای پارک‌ها

نیمکت چوبی یا صندلی پارکی یکی از پرکاربردترین انواع مبلمان شهری است. این نیمکت‌ها باهدف فراهم‌کردن راحتی و آسایش شهروندان در فضاهای سبز شهری ساخته شده‌اند و علاوه بر پارک‌ها و بوستان‌ها می‌توان در سطح معابر شهری نیز از آن‌ها استفاده کرد. نیمکت چوبی پارکی با درنظرگرفتن موقعیت جغرافیایی و فرهنگ مردم هر منطقه، در طرح‌ها، ابعاد و مدل‌های مختلفی ساخته می‌شود. در این مطلب از سایت آراوود خصوصیات نیمکت‌های چوبی مناسب برای پارک‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

چرا باید برای فضای پارک‌ها از نیمکت‌های چوبی مناسب استفاده کرد؟

تحقیقات جدید در خصوص استفاده از مبلمان شهری چوبی پارکی نشان می‌دهد که این نیمکت‌های چوبی پارکی نقش مهمی در افزایش کیفیت زندگی افراد دارند. چرا که این نیمکت‌ها نه‌تنها برای تشویق ما به بیرون رفتن از خانه کاربرد دارند، بلکه سادگی آن‌ها این امکان را به ما می‌دهد تا از محیط طبیعی خود بهترین استفاده را داشته باشیم.

تحقیقات روان‌شناسی نیز نشان می‌دهند که اگر هر روز به مدت نیم ساعت در بیرون از محیط منزل و در محیطی طبیعی باشیم، می‌توانیم سطح استرس و افسردگی خود را به میزان قابل‌توجهی کاهش بدهیم. افراد مسنی هم که به شکل روزافزون با بیماری‌های جسمی و روحی دست‌وپنجه نرم می‌کنند، می‌توانند از این مدل نیمکت‌ها استفاده کنند.

انواع نیمکت‌های چوبی مناسب برای فضای پارک‌ها

به‌طورکلی مدل‌های نیمکت چوبی مورداستفاده برای پارک‌ها بسیار متنوع هستند. به همین دلیل شما باید قبل از خرید نیمکت چوبی باتوجه‌به مکانی که قصد استفاده از آن را دارید، به‌راحتی مدل موردنظر خود را انتخاب کنید.

از مهم‌ترین مدل‌های نیمکت چوبی می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • نیمکت چوبی تراس
  • نیمکت چوبی باغی
  • نیمکت چوبی مدرن

مزایای استفاده از نیمکت‌های چوبی در فضاهای سبز شهری

چوب نوعی عایق حرارتی است که گرما را منتقل نمی‌کند. این یعنی در فصل تابستان بیش از حد داغ و در فصل زمستان بیش از حد سرد نمی‌شود. به همین دلیل نیز افراد می‌توانند به‌راحتی در این فصول از نیمکت چوبی پارکی استفاده کنند.

از دیگر مزایای نیمکت چوبی پارکی می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • نیمکت چوبی راحتی بسیار بیشتری در مقایسه با فلز دارد و کاربران آن حس به‌مراتب بهتری از نشستن روی آن پیدا می‌کنند
  • همان‌طور که می‌دانید چوب زمانی که در حالت خشک باشد، در برابر الکتریسیته نارسانا است و هادی جریان برق نمی‌باشد. اگر در مواردی هم بدنه نیمکت برق‌دار شود و چوب نشیمنگاه و پشتی نیمکت چوبی خشک باشد، فرد نشسته بر روی آن به‌هیچ‌عنوان دچار برق‌گرفتگی نخواهد شد
  • نیمکت‌های چوبی مناسب برای پارک‌ها قابل‌تعویض و تعمیر هستند. با این تفاسیر اگر دیدید که چوب کیفیت خود را ازدست‌داده و دیگر موردپسند نیست می‌توانید آن را رنگ‌آمیزی یا روغن دهی کنید و یا به‌راحتی فقط چوب‌های نشیمنگاه و پشتی را با هزینه‌ای کم تعویض کنید
  • نیمکت‌های چوبی در مقایسه با فلز زیبایی بسیار بیشتری دارند و ترکیب آن با فلز هم باعث خلق ترکیبی منحصر‌به‌فرد برای نیمکت‌های مورداستفاده در فضاهای سبز شهری می‌شود
  • نیمکت‌های چوبی در مقایسه با سایر محصولات مشابه، همخوانی بیشتری با طبیعت دارند و می‌توانند یک هارمونی بی‌نظیر با پارک‌ها داشته باشند

مراحل تولید نیمکت‌های چوبی مناسب برای پارک‌ها

شاید شما هم کنجکاو باشید که بدانید نیمکت چوبی مناسب فضاهای سبز شهری چطور ساخته می‌شود. به‌طورکلی مراحل مختلفی برای تولید این نیمکت‌ها پشت سر گذاشته می‌شود که در این بخش قصد داریم به شکل مختصر بعضی از آن‌ها را به شما معرفی کنیم.

مراحل ساخت نیمکت چوبی پارکی به شرح زیر هستند:

  • در اولین مرحله بدنه و قسمت‌های کناری نیمکت با چوب ساخته می‌شود
  • در این مرحله نشیمنگاه طراحی و تولید می‌شود. در همان حین که نشیمنگاه در حال ساخته‌شدن است، بخش پشتی نیمکت هم تولید و به نشیمنگاه متصل می‌شود. البته این در شرایطی است که نیمکت پشت‌دار باشد
  • در این مرحله مونتاژ انجام می‌شود و قطعات مختلف چسب‌کاری و جوشکاری می‌شوند
  • رنگ‌آمیزی در این مرحله انجام می‌شود که امروزه از رنگ‌های کوره‌ای که در مقابل حرارت و رطوبت مقاوم هستند برای رنگ‌آمیزی نیمکت‌ها استفاده می‌کنند

خرید نیمکت‌های چوبی مناسب برای پارک‌ها از مجموعه آراوود

استفاده از فضای سبز در شهرهای صنعتی جزو حقوق شهروندی افراد است. به همین دلیل شهرداری‌ها موظف به فراهم‌کردن تجهیزات موردنیاز برای ایجاد آسایش شهروندان در محیط شهرها هستند. یکی از همین تجهیزات پرکاربرد، نیمکت چوبی است که در این مطلب با ویژگی‌ها و مزایای آن آشنا شدید.

مجموعه آراوود تولیدکننده انواع مبلمان شهری از جمله نیمکت، تاب، سرسره پارکی و فلاورباکس است. شما از طریق سایت آراوود می‌توانید برترین مدل‌های نیمکت چوبی را باکیفیتی بالا و قیمتی مناسب خریداری کنید. در صورت وجود هرگونه سؤال یا ابهام در خصوص مبلمان شهری پارکی نیز می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

سؤالات متداول

قیمت نیمکت‌های چوبی مناسب برای پارک‌ها بر اساس چه فاکتورهایی تعیین می‌شود؟

نوع چوب مورداستفاده در مراحل ساخت و همین‌طور ابعاد نیمکت از عوامل مؤثر بر قیمت نیمکت‌های چوبی مناسب پارک‌ها هستند.

از نیمکت چوبی علاوه بر پارک در چه فضاهای دیگری می‌توان استفاده کرد؟

از نیمکت چوبی می‌توان در روف‌گاردن و محوطه‌سازی استفاده کرد.

بهترین متریال چوبی برای ساخت نیمکت پارکی کدام متریال است؟

نیمکت چوبی قابل‌اجرا با ترموود بسیار مقاوم است و بهترین گزینه برای فضای بازی به شمار می‌آید. در ضمن شما می‌توانید از این المان در طراحی فضای داخلی نیز استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X