وبلاگ

مراقبت از گل با گلدان چوبی | انتخاب اول طبیعت دوستان برای یک فضاسازی بی‌نظیر

در انتخاب گلدان چوبی برای مراقبت از گل و گیاهان شک نکنید

گلدان چوبی از زیباترین و پرکاربردترین المان‌هایی است که می‌توانید از آن برای کاشت انواع گل‌وگیاه و دکوراسیون و محوطه‌سازی منزل و محل کار خود استفاده کنید. وجود یک گلدان چوبی می‌تواند حس و حالی متفاوت را در فضا ایجاد کند و ارتباط شما را با طبیعت افزایش دهد. از این آیتم می‌توانید در کنار سایر عناصر مثل نرده چوبی یا روف‌گاردن استفاده کنید. این گلدان‌ها بهترین آیتم‌ها برای مراقبت از گل و گیاهان هستند و با مقاومت و زیبایی خود در کانون توجه قرار دارند. در این مطلب از سایت آراوود به نکاتی در خصوص مراقبت از گل با گلدان چوبی و مزایای انجام این کار می‌پردازیم.

مزایای مراقبت از گل‌وگیاه با استفاده از گلدان چوبی

به‌طورکلی جنس اغلب گلدان‌های چوبی از چوب درختانی مانند سدر، چوب جنگلی مقاوم یا چوب فشرده است تا آسیب‌پذیری این گلدان‌ها در برابر شرایط محیطی مختلف به حداقل برسد. از طرفی می‌توانید گلدان‌های جوبی را برای سال‌های در مناطق سردسیر در فضای بیرون قرار دهید.

در ادامه این بخش مزایای کاشت گل در گلدان‌های چوبی را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

  • گلدان‌های چوبی دوام و ماندگاری بسیار بالایی دارند به‌طورکلی در برابر عوامل پوسیدگی مقاوم هستند و کیفیت آن‌ها بسیار بالا است
  • بهترین گزینه برای مراقبت از گل، گلدان چوبی است. زیرا می‌تواند از گیاه شما در مقابل نوسانات شدید دمایی محافظت کند. برای نمونه می‌تواند ریشه‌های گیاه را از گرمای تابستان در امان نگه دارد و در فصل زمستان نیز ریشه‌ها را به‌خوبی گرم کند
  • گلدان‌های چوبی را می‌توانید به‌گونه‌ای رنگ‌آمیزی کنید که با دکوراسیون داخلی و بیرونی منزل و محل کار هارمونی داشته باشند
  • می‌توانید در نقاط مختلف از گلدان چوبی استفاده کنید و انواع گیاهان را در آن بکارید
  • برای مراقبت از گل با گلدان چوبی به خاک زیادی نیاز ندارید

کاربردهای گلدان چوبی در زیباسازی محوطه

یکی از مدل‌های گلدان چوبی، استند است که المانی بسیار مهم در دکوراسیون منزل و محوطه‌سازی به شمار می‌آید. این استندها محل مناسبی را برای پرورش گل و گیاهان فراهم می‌کنند. از این استندها برای طراحی و اجرای دیوار سبز یا روف‌گاردن استفاده کنند. استندها طراحی شیک و بی‌نظیری دارند و می‌توانند به همراه تعدادی فلاورباکس چوبی مورداستفاده قرار بگیرند. درصورتی‌که تمایل دارید چند گلدان و باکس گل را درون یک استند قرار بدهید، بهتر است به سراغ استندهایی با ظرفیت بالا بروید. چرا که استند گلدان چوبی در ابعاد مختلفی تولید می‌شود.

مراقبت از گل با گلدان چوبی دیواری

یکی دیگر از روش‌هایی که می‌توانید برای زیباسازی محوطه و مراقب از گل با گلدان چوبی از آن استفاده کنید، گلدان چوبی دیواری است. گلدان چوبی دیواری بنا به دلایل مختلفی موردتوجه است. این دسته از گلدان‌ها کمتر در دسترس هستند و همین مسئله برای جلوگیری از خراب‌شدن گل و گیاهان دارای اهمیتی حیاتی است. از طرفی گلدان‌هایی که در گوشه‌وکنار محیط قرار داده می‌شوند ممکن است دچار آسیب‌های مختلفی شوند و این آسیب‌ها نیز معمولاً در رفت‌وآمدهای عادی اتفاق می‌افتد؛ بنابراین می‌توان گفت که به کمک گلدان‌های چوبی دیواری علاوه بر اینکه به بهترین شکل ممکن از گیاهان مراقبت می‌شود، شما فضایی کافی برای پرورش آن‌ها در اختیار خواهید داشت.

چگونگی مراقبت از گل و گیاهان با گلدان چوبی

قبل از شروع کاشت در گلدان‌های چوبی به شما توصیه می‌کنیم این مراحل را حتماً رعایت کنید. اولین کاری که باید برای پیشگیری از آسیب‌دیدگی گلدان چوبی انجام دهید، این است که هم سطح بیرونی و هم سطح داخلی آن را ضد آب کنید. این کار را می‌توانید با استفاده از درزگیرهای محلول در آب انجام دهید. در ضمن هیچ‌وقت به سراغ درزگیرهای شیمیایی نروید. چون ممکن است به گیاه شما آسیب وارد کنند.

استفاده از آستری برای گلدان چوبی

دومین اقدامی که باید برای مراقبت از گل با گلدان چوبی انجام دهید، استفاده از آستری در گلدان است. به این منظور می‌توانید از یک ورقه پلاستیکی استفاده کنید. قسمت بیرونی گلدان را می‌توانید با لاک روغنی بپوشانید یا با استفاده از پارچه‌ای روی سطح گلدان چوبی بمالید. برای جلوگیری از رنگ‌آمیزی روی دست خود نیز باید از دستکش‌های محافظ استفاده کنید.

کسب اطمینان از وجود زهکشی کافی

سومین نکته مهمی که باید در خصوص آماده‌سازی گلدان چوبی برای کاشت گل به آن توجه کنید، کسب اطمینان از وجود زهکشی کافی است. شما باید سوراخ‌هایی را در پایه گلدان چوبی ایجاد کنید تا از غرقابی شدن خاک و همچنین پوسیدگی ریشه‌ها جلوگیری شود.

گلدان‌های چوبی آراوود بهترین گزینه‌ها برای مراقبت از گل‌ها هستند

دو نوع از محبوب‌ترین چوب‌ها برای ساخت گلدان چوبی و قراردادن آن‌ها در فضای باز سرو و چوب قرمز هستند. سدر به دلیل دوام، مقاومت طبیعی در برابر قارچ‌ها و پوسیدگی و همچنین توانایی خنک نگه‌داشتن گیاهان و جلوگیری از خشک‌شدن خاک حتی در آفتابی‌ترین روزها، گزینه‌ای مناسب است. از سوی دیگر ازآنجایی‌که چوب قرمز یکی از گونه‌های چوبی است که بسیار سریع رشد می‌کند، به‌راحتی در دسترس بوده و قیمت آن نیز نسبتاً ارزان است. علاوه بر این چوب‌ها می‌توان از چوب‌های مقاوم ترموود نام برد که از برترین گزینه‌ها از نظر مقاومت و طول عمر هستند.

مجموعه آراوود یکی از معتبرترین مراکز فروش مبلمان شهری و تجهیزات باغی و ویلایی است. شما با خرید مدل‌های مختلف گلدان چوبی از مجموعه ما مانند آرشا، آراد، آدنا، آرشام، آماریس و ارکیده می‌توانید این آیتم‌ها را هم به‌عنوان مبلمان شهری و هم به‌عنوان آیتم دکوراسیون داخلی استفاده کنید.

سؤالات متداول

پرورش گیاهان در گلدان‌های چوبی به چه شکل انجام می‌شود؟

به این منظور باید ابتدا تمامی بخش‌های گلدان چوبی را با استفاده از پلاستیک سیاه کاور کنید. سپس باید مقداری سنگ‌ریزه را به پایین گلدان چوبی اضافه کرده تا فیلتراسیون آب انجام شود. سپس باید گلدان چوبی را با استفاده از مخلوط گلدانی پر کنید و در نهایت هم باید گیاهان را طور قرار دهید که فضای مناسبی برای رشد داشته باشند.

چرا نباید از گلدان‌های پلاستیکی برای مراقبت از گیاهان استفاده کنیم؟

گلدان‌های پلاستیکی گرما را به‌سرعت به خود جذب کرده و همین مسئله منجر به پژمردگی زودرس گل‌وگیاه می‌شود. از طرفی این گلدان‌ها بسیار نازک و شکننده هستند و می‌توانند به‌راحتی ترک بردارند. شاید قیمت پایین این گلدان‌ها شما را برای خرید وسوسه کند. درصورتی‌که گلدان‌ها پلاستیکی بیشتر از چند فصل نمی‌توانند دوام بیاورند.

بهترین روش برای خط‌کشی گلدان‌های چوبی چیست؟

برای خط‌کشی گلدان چوبی ابتدا باید کل گلدان را با استفاده از عایق پوشانده و آن را به‌گونه‌ای برش دهید که تنها به لبه برسد و بیشتر نشود. می‌توانید پلاستیک را به‌دور لبه منگنه کرده و به کمک یک پیچ‌گوشتی یا چوب تیز برای سوراخ‌کردن شلنگ آب استفاده کنید و اجازه خروج آب اضافی از لایه پلاستیکی را ندهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X