وبلاگ

انتخاب گلدان چوبی | یکی از مهم‌ترین المان‌ها برای زیباسازی محوطه و فضاهای داخلی

فضایی متفاوت در محیط شهر، منزل و محل کار با انتخاب گلدان چوبی

همه ما به دنبال زیبایی هستیم و از این زیبایی به روش‌های مختلفی استقبال می‌کنیم. در همین راستا گلدان چوبی یکی از زیباترین عناصری است که می‌توانید برای دکوراسیون منزل و محوطه‌سازی از آن استفاده کنید. گل و گلدان بافتی زنده و پویا را در محیط ایجاد می‌کند؛ از همین رو فضاسازی با استفاده از گل‌وگیاه از اهمیت فراوانی برخوردار است. در ضمن این گلدان‌ها دوستدار محیط‌زیست هستند و از منبع تجدیدپذیری مثل چوب ساخته می‌شوند. در این مطلب از سایت آراوود قصد داریم نکاتی را به‌منظور انتخاب گلدان چوبی به شما معرفی کنیم.

مزایای انتخاب گلدان چوبی به‌عنوان یک آیتم دکوراتیو در مبلمان شهری

گلدان چوبی یک گزینه مطلوب برای نگهداری از گل و گیاهان در آپارتمان یا فضای باز است. این گلدان‌ها بسیار زیبا هستند و حال و هوای طبیعی خود را دارند. از دیگر دلایل خرید گلدان چوبی، مقاومت و طول عمر بسیار بالای آن‌ها است. چوب‌هایی که در مجموعه آراوود برای ساخت گلدان چوبی یا فلاورباکس مورداستفاده قرار می‌گیرد، همگی فراوری شده‌اند و به کمک یک‌لایه محافظ رنگ از مقاومت خاصی بهره‌مند شده‌اند.

گلدان چوبی بهترین مکمل برای محوطه باز یا دکوراسیون داخلی است

گلدان چوبی مکمل محوطه باز یا دکوراسیون داخلی است. شما حتی می‌توانید آن را رنگ‌آمیزی کنید تا با نمای بیرونی منزل هماهنگی داشته باشد و ظاهری منسجم خلق کند. در ضمن این دسته از گلدان‌ها دوستدار محیط‌زیست هستند و از منبع تجدیدپذیری چون چوب ساخته شده‌اند. برعکس گلدان‌های پلاستیکی چوب به نقاط دفن زباله ختم نمی‌رسد و در فرایند تولید هیچ نوع ماده شیمیایی را در محیط منتشر نمی‌کند.

اگر مزایای انتخاب گلدان چوبی را بدانید، دیگر خرید گلدان پلاستیکی را فراموش می‌کنید

به‌طورکلی گلدان‌های چوبی در مقایسه با گلدان‌های پلاستیکی یا سرامیکی عایق بهتری هستند. آن‌ها می‌توانند به‌خوبی دمای خاک را تنظیم کرده و ریشه‌ها را درون هوایی گرم خنک و در هوای سرد به‌خوبی گرم نگه دارند. از سویی دیگر چنین عایقی باعث جلوگیری از خشک‌شدن سریع خاک در هوای گرم می‌کند که این مسئله منجر به حفظ سلامت گیاهان شما می‌شود.

گلدان‌های چوبی در سخت‌ترین شرایط آب‌وهوایی هم قابل‌استفاده هستند

 یکی دیگر از مزایای خرید گلدان‌های چوبی دوام، ماندگاری و طول عمر آن‌ها است؛ این مسئله خود توجیه اقتصادی بسیار مناسبی برای خرید این آیتم‌های دکوراتیو و مهم مبلمان شهری است. این گلدان‌ها در سخت‌ترین شرایط آب‌وهوایی نیز مقاومت خود را حفظ می‌کنند و تا سال‎ها می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. گلدان‌های چوبی همچنین نیاز به تعمیر یا نگهداری روتین مانند روغن‌کاری یا لاک‌زدن را ندارند.

انواع گلدان‌های چوبی و ویژگی‌های آن‌ها

پیش از انتخاب گلدان چوبی باید انواع آن را بشناسید. خوب است بدانید که گلدان‌های چوبی صرفاً برای فضاهای باز نیستند و شما می‌توانید با استفاده از آن‌ها حال و هوایی طبیعی و درعین‌حال مدرنی به دکوراسیون داخلی منزل یا محل کار خود بدهید. در ادامه انواع گلدان‌های چوبی را به شما معرفی می‌کنیم.

گلدان چوبی مناسب فضای باز

با انتخاب گلدان چوبی گیاهان شما در آن احساس راحتی می‌کنند. زیرا این ماده به علت ارگانیک بودن و تخلخل‌پذیری بالایی که دارد باعث گردش صحیح رطوبت، زهکشی آب و همچنین تنفس ریشه در گیاهان می‎‌شود و به همین خاطر گل و گیاهان شما رشد و نمو بسیار خوبی پیدا می‌کنند؛ به همین خاطر گزینه‌ای مناسب برای باغ ما هستند. در این گلدان‌ها که به خوبی نیز با محیط ترکیب می‌شوند می‌توانید انواع گل و گیاهان را اضافه کنید که این مساله خود بسیار جلب توجه می‌کند.

در بیرون از محیط منزل معمولاً سایر گلدان‌ها خیلی زود فرسوده می‌شوند. چرا که در معرض تغییرات ناگهانی جوی مثل خورشید، باران یا باد قرار می‌گیرند. به همین خاطر بعضی از گلدان‌های چوبی از چوب درختان قدرتمندی نظر سرو یا کاج ساخته می‌شوند.

نکاتی برای انتخاب گلدان چوبی دکوراتیو

گلدان‌های چوبی دکوری به علت داشتن طراحی زیبا و جنس باکیفیت امروزه در بحث دکوراسیون داخلی منزل و محل کار بسیار موردتوجه است. این گلدان‌ها می‌توانند با هر سبکی از دکوراسیون خود را هماهنگ کنند. استفاده از چوب به‌عنوان ماده اصلی ساخت گلدان‌های دکوری مقاومت بیشتری به آن‌ها بخشیده است. در ضمن باتوجه‌به خصوصیات چوب و وجود پوشش‌های مختلف، این گلدان‌ها در برابر رطوبت و حرارت نیز مقاوم هستند.

خرید گلدان‌های چوبی باکیفیت در مجموعه آراوود

بافت طبیعی، گلدان چوبی را به یک گزینه مناسب برای آیتم دکوراسیون داخلی و مبلمان شهری تبدیل کرده است. در مقایسه با گلدان‌های شیشه‌ای این گلدان‌ها مقاومت بیشتری داشته و از طرفی ساقه‌های کثیف نیز دیده نمی‌شوند. در ضمن جنس چوب نیز به طور طبیعی باعث می‌شود بازتاب آزاردهنده نور درون شیشه را نبینید. مجموعه آراوود یکی از بزرگ‌ترین مراکز عرضه آیتم‌های چوبی مبلمان شهری مانند انواع گلدان است. شما از طریق آراوود می‌توانید برترین مدل‌های گلدان چوبی مانند آرشا، آراد، آدنا، آلاله، آماریس و ارکیده را با قیمتی بسیار مناسب و کیفیتی در حد استانداردهای جهانی معماری شهری خریداری کنید.

سؤالات متداول

گلدان چوبی دیواری چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

گلدان چوبی دیواری یکی از انواع گلدان چوبی است که در طرح و رنگ‌های مختلفی ساخته می‌شود. شما می‌توانید از این گلدان برای اتاق نشیمن، اتاق‌خواب و یا راهروهای ورودی منزل و محل کار استفاده کنید.

آیا گلدان چوبی ایستاده انتخاب خوبی برای دکوراسیون داخلی است؟

گلدان چوبی ایستاده زیبایی و طراوت و حس خاصی به فضا می‌بخشد. این گلدان‌ها با ارتفاعی که دارند، می‌توانند در نقاط مختلفی از منزل یا محل کار قرار بگیرند. در صورتی هم که گل و گیاهی مناسب برای آن انتخاب کنید، می‌توانید تغییر را نسبت به گذشته بیشتر احساس کنید. این گلدان‌ها را می‌توانید باتوجه‌به نوع چوب و طرح موردنظر خریداری کنید.

گلدان چوبی بهتر است یا پلاستیکی؟

باتوجه‌به مزایای بی‌شمار گلدان‌های چوبی مانند زیبایی، مقاومت بالا و سازگاری با شرایط آب‌وهوایی و سبک‌های مختلف دکوراسیون داخلی و محیط‌های شهری، خرید گلدان چوبی را پیشنهاد می‌کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X