وبلاگ

مزایای استفاده از سطل زباله چوبی

سطل زباله چوبی؛ یک المان شهری پراستفاده با مزایای فراوان

مبلمان شهری کاربردی و باکیفیت یکی از اصلی‎ ترین نیازها برای رفاه شهروندان یک جامعه به شمار می‎ آید و موجب افزایش زیبایی شهر نیز می‎شود. این مبلمان از اجزای مختلفی برخوردار است که هر یک از این اجزا دارای کاربردها و مزایای خاص خود هستند. دراین‌بین یکی از اساسی‎ ترین اجزای مبلمان شهری بدون تردید، انواع سطل زباله مانند نوع چوبی آن است.

مزایای استفاده از سطل زباله چوبی شامل موارد زیادی می‎شود که استفاده از این آیتم مبلمان شهری را افزایش داده است.

درگذشته سطل زباله در برخی از موارد باعث کاهش زیبایی شهر می‎شد. اما در حال حاضر با تولید این آیتم در طرح، جنس، متریال و رنگ ‎های گوناگون، از سطل زباله چوبی می‎توان به‌عنوان یکی از دلایل زیبایی و پاکیزگی شهر نام برد.

سطل زباله چوبی چیست؟

همان‌طور که گفته شد سطل زباله ‎های چوبی به‌عنوان یکی از مهم ‎ترین و اصلی‎ ترین عناصر در مبلمان فضای باز به شمار می‎آیند. سطل زباله ‎های چوبی در انواع بسیار زیادی تولید می‎شوند و کاربردهای بسیار زیادی هم دارند. از مهم‎ ترین کاربردهای این سطل زباله می‎توان به استفاده از آن در فضای شهر، پارک، باغ‌های شخصی و… اشاره کرد.

باتوجه‌به اینکه زندگی شهری هر روز در حال مدرن‌تر شدن است، امروزه در بسیاری از مراکز عمومی و همچنین اماکن پر رفت‌وآمد، می‎توان سطل‎ های زباله چوبی با اشکال مختلف را مشاهده کرد. در سالیان گذشته استفاده از سطل‎های زباله پلاستیکی و فلزی در فضای شهر، منازل و… بیشتر بود، اما ازآنجایی‌که مزایای استفاده از سطل زباله چوبی متعدد می‎باشد، استفاده از این سطل‎ ها افزایش قابل‌توجهی داشته است.

مزایای استفاده از سطل زباله چوبی چه مواردی هستند؟

سطل‎ های زباله باوجوداینکه قدمت بسیار کمتری در مقایسه با نوع پلاستیکی و فلزی دارند، اما بیشتر موردتوجه عموم قرار گرفته‌اند. به‌این‌علت که این نوع سطل ‎ها علاوه بر پاکیزه نگه‌داشتن شهر، از خصوصیات دیگری هم برخوردار هستند. در ادامه به معرفی مهم‎ترین مزایای استفاده از سطل زباله چوبی می‌‎پردازیم و کاربردهای مختلف آن را نیز بررسی می‎کنیم.

عدم تأثیر منفی بر زیبایی محیط

به طور معمول سطل های زباله پلاستیکی و چوبی هرچقدر هم که با خلاقیت بالا طراحی شده باشند، به‌نوعی از زیبایی شهرکم می‎کنند. اما سطل‎ های زباله چوبی با توجه ظاهر زیبا و گرمی که دارند، می‎توانند در انواع نقاط شهر استفاده شوند. علاوه بر این استفاده از متریال چوب در این آیتم، باعث ایجاد حس طبیعت دوستی در شهروندان می‎شود.

بادوام در برابر فشار و رطوبت

از بهترین مزایای استفاده از سطل زباله چوبی می‎توان به مقاومت قابل‌توجه آن در برابر فشار و رطوبت بالا اشاره کرد؛ البته سطل ‎هایی که با استفاده از ابزار و متریال استاندارد تولید شده باشند، دارای این ویژگی هستند. این مزیت موجب می‎شود که سطل ‎های زباله چوبی طول عمر طولانی داشته باشند و بر اثر رطوبت یا فشار با تغییر شکل و صدمه مواجه نشوند.

سازگاری و همخوانی با محیط‎زیست

سطل زباله چوبی را می‎توان به‌عنوان یک سازه دوست‎دار محیط‌زیست معرفی کرد. باتوجه‌به اینکه در طراحی این آیتم هیچ نوع ماده شیمیایی به کار نمی‎رود، در نتیجه این سطل ‎ها چه در کوتاه‎مدت و چه در بلندمدت، آلودگی زیست‌محیطی تولید نمی‌کنند. اما استفاده از مواد شیمیایی در سطل زباله ‎های پلاستیکی باعث می‎شود این سطل‎ها صدمه‌های سختی به محیط‎زیست و بافت شهری وارد کنند.

طرح‎ها و رنگ‎های جذاب

ازآنجایی‌که افراد دارای سلایق متفاوتی هستند، طراحان و تولیدکنندگان سطل‎های زباله چوبی، طرح‎ها و نقش‎های گوناگونی را برای ساخت این آیتم مبلمان شهری در نظر می‎گیرند. ازاین‌رو شما می‎توانید باتوجه‌به سلیقه‎ای که دارید، سطل زباله چوبی دلخواه خود را تهیه کنید. به طور معمول این سطل‎ ها از رنگ‌های کرمی، قهوه‎ای و قهوه‎ای سوخته تولید می‎شوند. اما می‎توان تولید سطل زباله چوبی را بر اساس درخواست مشتری در رنگ‎ های فانتزی نیز انجام داد.

مقاومت در برابر پوسیدگی و شکستگی

مزایای استفاده از سطل زباله چوبی شامل مقاومت این آیتم در برابر شکستگی و پوسیدگی نیز می‎شود. تولید این سطل‎ها به نحوی است که در صورت تغییرات دما مقاومت مناسبی داشته باشند. این مقاومت موجب می‎شود که سطل زباله‎ های چوبی با مشکلاتی نظیر پوسیدگی و شکستگی روبه‎رو نشوند. ازاین‌رو شما می‏توانید بدون نگرانی این آیتم را در شرایط مختلف آب‌وهوایی به کار ببرید.

کاربردهای سطل زباله چوبی

سطل زباله چوبی کاربردهای مهم و قابل‌توجهی دارد که این کاربردها تنها به فضاهای عمومی مثل پارک و خیابان ‎ها محدود نمی‎شوند. مکان ‎هایی مختلفی هستند که می‎توان این نوع از سطل ‎ها را در آن‎ها مورداستفاده قرارداد.

این مکان‎ها عبارت‎اند از:

  • راهروهای آپارتمان
  • سالن‎ها و استادیوم‎های ورزشی
  • رستوران، سفره‎خانه و کافه‎ ها
  • مراکز درمانی مختلف مثل درمانگاه و بیمارستان
  • پارکینگ‎ های مختلف
  • پیاده‎ روهای عمومی و شهربازی‎ها
  • دفاتر کار، کارگاه و شرکت‎ها
  • مدارس و دانشگاه
  • پشت‌بام ساختمان
  • باغ و ویلاهای شخصی
  • حیاط خانه
  • مراکز خرید و پاساژها
  • مغازه و نمایشگاه ‎ها

بهره ‎مندی از مزایای استفاده از سطل زباله چوبی با خرید از مجموعه آراوود

خرید موفق و استفاده از مزایای سطل زباله‎ های چوبی وابسته به موارد مختلفی است. در قدم اول شما باید کیفیت سطل زباله چوبی موردنظر خود بررسی کرده و در مورد متریال آن اطلاعات کسب کنید. مواردی مانند جنس بدنه، ارتفاع مناسب سطل با زمین و قیمت آن نیز باید پیش از خرید این سطل‎ ها بررسی شوند. اگر قصد دارید خرید اینترنتی موفقی را داشته باشید، باید به دنبال مجموعه ه‎ای باشید که خدمات خوبی را به شمار ارائه کند و محصولات باکیفیتی نیز داشته باشید.

مجموعه آراوود بهترین گزینه برای خرید سطل زباله چوبی است. مجموعه ما یکی از بهترین مراکز فروش سطل زباله چوبی در سراسر کشور به شمار می‎آید و از خصوصیاتی مانند قیمت مناسب، ارسال سریع، گارانتی محصولات، کیفیت بالای اجناس و مشاوره رایگان برخوردار است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‎توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

سؤالات متداول

عوامل مؤثر بر خرید سطل زباله چوبی چه مواردی هستند؟

قیمت خرید سطل زباله چوبی به عواملی مانند ابعاد، جنس بدنه، میزان مقاومت، کیفیت محصول، وزن، طرح و رنگ، برند و مجموعه فروشنده این نوع سطل ‎ها بستگی دارد.

از چه متریالی برای ساخت سطل زباله چوبی استفاده می‎شود؟

برای ساخت سطل زباله چوبی به طور معمول از چوب‎های بسیار محکمی استفاده می‎شود. تولید این مدل سطل با استفاده از چوب ‎هایی که مقاومت مناسبی دارند؛ مانند افرا، ماهون، گیلاس، بلوط، چوب گردو و چوب آلبالو انجام می‎شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X