وبلاگ

فلاورباکس چوبی برای بالکن | بررسی انواع فلاورباکس چوبی مناسب برای بالکن

با فلاورباکس چوبی، طبیعت را به خانه بیاورید

فلاورباکس‌ها محفظه‌های کشت گل و گیاه هستند که می‌توان از آن‌ها در محیط‌های مختلفی مانند بالکن، لبه پنجره‌ها و ورودی ساختمان‌ها استفاده کرد. باتوجه‌به این که در سال‌های اخیر حیاط ساختمان‌ها بسیار کوچک شده‌اند، دیگر فضای مناسب برای کاشتن گل‌وگیاه در ساختمان‌ها وجود ندارد؛ بنابراین فلاورباکس جایگزین مناسبی برای باغچه است که می‌توان از آن به‌عنوان بستر کاشت انواع گل‌وگیاه استفاده کرد. همچنین امکان استفاده از فلاورباکس در داخل ساختمان نیز وجود دارد. به همین بهانه در این مطلب به بررسی فلاورباکس چوبی برای بالکن می‌پردازیم.

فلاورباکس چوبی چیست؟

فلاورباکس یا همان جعبه گل محصولی است که از آن به‌عنوان جایگزین باغچه استفاده می‌شود. جعبه‌های گل در اندازه‌های بزرگ و کوچک و از جنس متریال‌های مختلف مانند پلاستیک، سنگ و چوب ساخته می‌شوند. فلاورباکس‌ها همچنین انواع مختلفی دارند و می‌توان از آن‌ها در بخش‌های مختلف خانه و محل کار استفاده کرد. انواع گیاهان زینتی و درختچه‌ّهای بن‌سای را می‌توان در فلاورباکس کاشت و پرورش داد.

انواع فلاورباکس چوبی مناسب برای بالکن

متریال‌های مختلفی در تولید فلاورباکس به کار می‌رود که یکی از پرطرف‌دارترین آن‌ها چوب است. فلاورباکس‌های چوبی ظاهری زیبا دارند و از همخوانی خوبی با طبیعت برخوردار هستند. از انواع مختلف گلدان چوبی می‌توان برای بالکن استفاده کرد. در ادامه به معرفی این فلاورباکس‌ها می‌پردازیم.

فلاورباکس آویزان

یکی از انواع مدل‌های فلاورباکس چوبی که برای بالکن مناسب است، فلاورباکس آویزان می‌باشد. این محصول با استفاده از قلاب به سقف آویزان می‌شود و فضای بسیار کمی را به خود اختصاص می‌دهد. از این مدل جعبه گل می‌توان برای کاشتن انواع گیاهان استفاده کرد؛ البته کاشتن گیاهان رونده که برگه‌های زیادی دارند در این فلاورباکس زیبایی بیشتری را به همراه دارد.

فلاورباکس زمینی

برای کاشتن انواع درختچه و گیاهان بزرگ مانند نخل‌های زینتی می‌توان از فلاورباکس چوبی زمینی استفاده کرد. این نمونه از فلاورباکس در اندازه‌های کوچک و بزرگ تولید می‌شود. جعبه گل زمینی باید به‌درستی زهکشی شود تا آب اضافی از زیر آن خارج شود؛ همچنین در زیر این مدل جعبه گل از یک سینی تخلیه آب اضافی استفاده می‌شود تا بالکن در اثر خروج این آب کثیف نشود.

فلاورباکس نرده‌ای

جدیدترین و پرطرف‌دارترین مدل فلاورباکس، مدل نرده‌ای است. مدل فلاورباکس بر روی نرده بالکن نصب می‌شود و نمای زیبایی به بالکن می‌بخشد که از خارج از ساختمان نیز قابل‌مشاهده است. چوب به‌کاررفته در ساخت این مدل جعبه گل در برابر نور خورشید مقاوم است و تغییر رنگ نمی‌دهد.

مزایای استفاده از فلاورباکس چوبی برای بالکن

یکی از نکاتی که در هنگام انتخاب فلاورباکس چوبی برای بالکن اهمیت دارد، توجه به مزایای آن است. چوب یک متریال طبیعی است که در ساخت انواع گلدان چوبی به کار می‌رود و زیبایی را برای محیط شما به ارمغان می‌آورد؛ اما استفاده از چوب در ساخت فلاورباکس علاوه بر زیبایی خواص مثبت دیگری نیز دارد که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

دوام بالا

چوب به‌کاررفته در ساخت فلاورباکس معمولاً از جنس ترموود است که مقاومت بالایی در برابر عوامل آسیب‌زا دارد. استحکام بالای این چوب باعث می‌شود تا بتوان با خیال راحت از آن در بالکن استفاده کرد؛ عوامل محیطی مختلف مانند اشعه نور خورشید و رطوبت بر روی فلاورباکس‌های چوبی مورداستفاده در بالکن تأثیر نمی‌گذارند و برای مدت طولانی می‌توان از‌ آن‌ها استفاده کرد.

جابه‌جایی آسان

برخی از گیاهان نیاز دارند تا در فصول گرم به محیط‌های خنک‌تر منتقل شوند. شرایط مشابه در هوای سرد زمستانی نیز وجود دارد و باید از گیاهان در برابر تغییرات دمایی محافظت کرد. خوشبختانه جابه‌جایی فلاورباکس‌های چوبی مورداستفاده در بالکن به‌آسانی صورت می‌گیرد و می‌توانید در صورت لازم آن‌‌ها را به داخل واحد خود انتقال دهید.

عایق بودن

بدنه فلاورباکس‌های چوبی برخلاف نمونه‌ای مشابه پلاستیکی عایق گرما است. این مسئله موجب می‌شود تا ریشه گیاه در اثر سردی و گرمی هوا آسیب نبیند و بتواند در شرایط آرمانی خود باقی بماند. چوب مورداستفاده در ساخت فلاورباکس معمولاً از جنس ترموود است که مقاومت بالایی در برابر تغییرات دمایی دارد.

انواع گیاهان مناسب برای کاشت در فلاورباکس بالکن

یکی از سؤالات پرتکرار در بین خریداران فلاورباکس این است که کدام گیاهان برای کاشته شدن در فلاورباکس بالکنی مناسب هستند؟ در پاسخ باید بگوییم باتوجه‌به اندازه فلاورباکس چوبی خود می‌توانید برای خرید گیاهان مورداستفاده در فضای بالکن اقدام کنید؛ البته مقاومت گیاه در برابر شرایط محیطی بالکن را نیز باید در نظر گرفت.

برخی از گیاهان مناسب برای فلاورباکس بالکنی عبارت‌اند از:

  • گیاه پوتوس: می‌توانید پوتوس را در فلاورباکس آویزان خود بکارید، زیرا این گیاه در دسته گیاهان رونده قرار دارد و ظاهری زیبا را برای شما به ارمغان می‌آورد
  • گیاه سانسوریا شمشیری: سانسوریا یکی از گیاهان آپارتمانی مقاوم است و می‌توانید آن را در انواع فلاورباکس‌های نرده‌ای و زمینی پرورش دهید
  • گیاه زاموفیلیا: این گیاه برگ‌های گوشتی و چرم‌مانند دارد. امکان پرورش این گیاه سبزرنگ در انواع فلاورباکس‌های مختلف وجود دارد
  • کاکتوس آچینو: کاکتوس آچینو یکی از مقاوم‌ترین گیاهان آپارتمانی است و نگهداری از آن بسیار آسان است. باتوجه‌به این که کاکتوس آچینو تیغ‌های بسیاری دارد، بهتر است آن را در یک فلاورباکس نرده‌ای بکارید تا امکان برخورد با آن کاهش پیدا کند
  • گیاه رزماری: رزماری نیز از جمله گیاهانی است که می‌توانید در بالکن پرورش دهید. برتری این گیاه نسبت به سایر گیاهان آپارتمانی این است که رزماری دارای خواص درمانی و خوراکی است

آراوود؛ توزیع‌کننده انواع فلاورباکس‌ چوبی

آراوود یکی از بهترین توزیع‌کنندگان مبلمان شهری و انواع فلاورباکس چوبی در ایران است. ما در مجموعه آراوود با بهره‌گیری از دستگاه‌های پیشرفته روز دنیا و مواد اولیه مرغوب طیف گسترده‌ای از انواع فلاورباکس‌های چوبی برای بالکن و فضای باز را تولید می‌کنیم. شما می‌توانید برای دریافت راهنمایی در زمینه خرید انواع فلاورباکس چوبی با متخصصان ما تماس بگیرید و سپس برای خرید اقدام کنید.

سؤالات متداول

عامل برتری فلاورباکس چوبی نسبت به سایر مدل‌های فلاورباکس چیست؟

فلاورباکس‌های چوبی با طبیعت سازگاری بیشتری دارند و عایق حرارت هستند. فلاورباکس‌های چوبی به‌درستی زهکشی می‌شوند و سلامتی گیاهان را حفظ می‌کنند.

در بالکن‌های کوچک از کدام‌یکی از انواع فلاورباکس چوبی استفاده کنیم؟

در بالکن‌های کوچک بهتر است از فلاورباکس نرده‌ای استفاده کنید که بر روی لبه بیرونی نرده نصب می‌شود.

از کجا می‌توانم فلاورباکس چوبی برای بالکن تهیه کنم؟

شما می‌توانید برای خرید انواع فلاورباکس چوبی به سایت آراوود مراجعه کنید و با مقایسه میان محصولات برای خرید اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X