وبلاگ

زیبایی چوب در دل فضای سبز | انواع گلدان و فلاورباکس مدرن

گلدان و فلاورباکس چوبی؛ مورداستفاده در مبلمان‌های شهری

در چند دهه اخیر، مبلمان‌های شهری و آیتم‌های جانبی مرتبط با آن‌ها موردتوجه زیادی قرار گرفته‌اند. در حال حاضر، این آیتم‌ها با متریال‌های مختلفی ساخته می‌شوند که از جمله آن‌ها می‌توان به سیمان، سرامیک، بتن، چوب و حتی پلاستیک اشاره کرد. در این میان، متریال چوبی از بیشترین میزان محبوبیت برخوردار است. از جمله انواع مبلمان شهری و آیتم‌های جانبی مرتبط با آن‌ها می‌توان به آبخوری فضای شهری، پایه روشنایی، خانه حیوانات، سطح زباله چوبی، گلدان چوبی، میز و صندلی و نیمکت چوبی اشاره کرد. برای آشنایی با این آیتم‌ها و بررسی دلیل محبوبیت چوب در ساخت آن‌ها، در این مطلب با ما همراه باشید.

مبلمان شهری امروزی چگونه متحول شده است؟

درگذشته مبلمان شهری بسیار ساده بودند و تنوع بسیار کمی داشتند. همین موضوع باعث شده بود تا فضای شهر چندان زنده به نظر نرسد و مردم انرژی آن‌چنانی برای بیرون رفتن نداشته باشند. اما در حال حاضر، شاهد تنوع بسیار زیادی در استفاده از مبلمان شهری هستیم. این تنوع باعث شده است تا در هر بخش و فضایی، مبلمان و آیتم‌های مرتبط خاصی را ببینیم که این باعث جلوه زیباتر شهر و آن فضا می‌شود.

تنوع متریال مورد دیگری می‌باشد که باعث ایجاد تفاوت میان مبلمان‌های شهری قدیمی و مبلمان‌های شهریه امروزی شده است. درگذشته، مبلمان‌ها تنها از نوع سرامیکی و سنگی بودند. اما امروزه، از متریال مختلفی مانند چوب برای ساخت آن‌ها استفاده می‌شود.

چه آیتم‌هایی در مبلمان شهری استفاده می‌شوند؟

به‌طورکلی، می‌توان گفت که مبلمان شهری تنها شامل میز، صندلی و نیمکت نمی‌شوند. بلکه این دسته‌بندی شامل آیتم‌های دیگری هم می‌شود. از جمله این آیتم‌ها می‌توان به آبخوری فضای شهری، پایه روشنایی، تجهیزات بازی کودکان، خانه حیوانات، سطل زباله چوبی، گلدان چوبی، میز و صندلی چوبی و نیمکت چوبی اشاره کرد.

اگر قصد زیباسازی فضای عمومی را دارید، استفاده از مبلمان شهری بهترین گزینه برایتان خواهد بود. این آیتم‌ها می‌توانند در عین ایجاد فضایی کاربردی و قابل‌استفاده، جلوه‌ای زیبا را هم برای محیط مدنظر شما ایجاد کنند.

هر نکته‌ای که باید درباره انواع گلدان و فلاورباکس بدانید

از جمله آیتم‌های دسته‌بندی مبلمان شهری، گلدان و فلاورباکس هستند. به‌طورکلی، می‌توان گفت که این دو آیتم در مبلمان شهری و فضای عمومی کاربرد بسیار گسترده‌ای دارند و تقریباً در هر نوع فضایی می‌توان مطابق باسلیقه خود، از آن‌ها استفاده کرد.

یکی از سؤالاتی که درباره گلدان و فلاورباکس مطرح می‌شود این است که فرق میان این دو آیتم چیست و چگونه می‌توانیم مطابق با نیاز خود، آیتم مناسب را خریداری کنیم؟ در پاسخ به این سؤال، باید بگوییم که فلاورباکس‌ها سازه‌هایی هستند که شاید از نظر ظاهری، شبیه به گلدان هستند و با خاک پر شده‌اند، اما از نظر سبک طراحی، کامل متفاوت هستند.

توجه داشته باشید که فلاورباکس‌ها دارای ویژگی‌های مختلفی هستند. به‌عنوان‌مثال، شما می‌توانید انواع فلاورباکس را در سایزهای مختلف تهیه کنید. این سایزها علاوه بر طول و عرض، میزان عمق را هم شامل می‌شوند. در مقابل، گلدان‌ها از نظر سایزبندی شرایط مقداری متفاوت‌تری دارند.

در بسیاری از مواقع، معمارهایی که قصد پیاده‌سازی فضای عمومی شیکی را دارند، شرایط وزنی را هم در نظر می‌گیرند تا وزن بیشتر از حد تعیین شده نشود. این موضوع، بیشتر در مورد زمین‌هایی با خاک شل صدق می‌کند. به‌طورکلی، می‌توان گفت که فلاورباکس‌ها وزن به‌مراتب کمتری نسبت به گلدان‌ها دارند.

چرا گلدان‌ها و فلاورباکس‌های چوبی بسیار محبوب هستند؟

همان‌طور که پیش‌تر هم به این نکته اشاره کردیم، گلدان‌ها، فلاورباکس‌ها و به‌طورکلی، انواع آیتم‌های مبلمان شهری از متریال مختلفی ساخته می‌شوند. در میان این متریال، چوب از بیشترین میزان محبوبیت برخوردار است.

دلایل زیادی وجود دارند که باعث شده‌اند تا گلدان‌ها و فلاورباکس‌های چوبی تا حد زیادی نسبت به محصولات با متریال دیگر محبوب‌تر باشند. به‌عنوان‌مثال، هزینه ساخت این گلدان‌ها و فلاورباکس‌های چوبی به‌مراتب کمتر از محصولات سنگی یا محصولات دیگر با متریال خاص است.

یکی دیگر از دلایل محبوبیت گلدان‌ها و فلاورباکس‌های چوبی، تنوع بالای طرح و رنگ آن‌ها و پویایی است. به‌طورکلی، می‌توان گفت که محصولات چوبی قابلیت استفاده حتی در مدرن‌ترین دیزاین‌ها و فضاهای عمومی را هم دارند. همین موضوع باعث شده است تا محبوبیت گلدان‌ها و فلاورباکس‌های چوبی چندین برابر شود. درعین‌حال، به دلیل وجود رنگ‌بندی در طیف‌های مختلف و امکان ایجاد طرح خاص روی چوب، دست طراحان برای خلاقیت باز است و می‌توانند محصولات با تنوع طرح و رنگ بسیار بالا بسازند.

برخی از محبوب‌ترین مدل‌های گلدان و فلاورباکس کدام هستند؟

اگر به دنبال خرید انواع گلدان و فلاورباکس چوبی هستید، توصیه می‌کنیم به سراغ محصولاتی بروید که به‌اصطلاح امتحان خود را پس داده‌اند و علاوه بر برخورداری از ظاهر مناسب، از نظر کیفیت هم در سطح عالی قرار دارند.

یکی از محبوب‌ترین مدل‌های گلدان چوبی در بازار، گلدان چوبی مدل آلاله است. این نوع گلدان چوبی، از چوب ترمو پاین (Thermo Pine) یا همان پاین اشباع ساخته شده است که دارای روغن پوشش محافظتی مخصوص فضای باز در برابر اشعه فرابنفش است. درعین‌حال، مخزن در نظر گرفته شده برای این گلدان، از نوع پلی‌اتیلنی است و از پیچ‌های استیل برای اتصال چوب به فلز استفاده شده است.

یکی دیگر از گلدان‌های چوبی محبوب در بازار، گلدان چوبی مدل آراد است. درست مانند مدل آلاله، در این محصول هم از چوب پاین اشباع ساخته شده که این چوب با روغن محافظتی در برابر UV پوشیده شده است. همچنین سازه نگهدارنده این گلدان از نوع فولادی با رنگ الکترواستاتیک است. در نتیجه، خبری از زنگار آهن نخواهد بود.

انواع گلدان و فلاورباکس مدرن را از کجا بخریم؟

به‌طورکلی، می‌توان گفت که گلدان‌ها و فلاورباکس‌های چوبی، قابل‌استفاده در انواع سبک‌ها و مخصوصاً دیزاین‌های مدرن هستند. اگر به دنبال مجموعه‌ای برای خرید این آیتم‌های مبلمان شهری هستید، به شما آراوود (پارس آرای کوهستان) را پیشنهاد می‌کنیم. این مجموعه باعرضه انواع آیتم‌های مبلمان شهری در ابعاد و طرح‌های متنوع با قیمت رقابتی، در این حوزه یکی از بهترین‌ها به شمار می‌آید. برای خرید محصولات این مجموعه می‌توانید همین حالا وارد وب‌سایت آراوود شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X