وبلاگ

خانه حیوانات چوبی پایدار

خانه حیوانات چوبی سازه‌ای اکو فرندلی است

با توجه به اهمیت حیاتی سلامت و رفاه حیوانات خانگی، محصولاتی مانند خانه چوبی طراحی و ساخته می‌شوند تا به هدف اصلی یعنی ایجاد محیطی آرام و محافظت شده برای حیوانات خانگی مانند گربه و سگ رسید. یکی از متریال‌های سازگار با محیط زیست که بهتر است برای ساخت خانه حیوانات از آن استفاده شود، چوب است که دارای برتری‌های قابل توجهی از نظر پایداری زیست محیطی نسبت‌ به متریال‌هایی مانند فلز و پلاستیک است. در این مطلب از آراوود قصد داریم شما را با مزایای استفاده از خانه حیوانات چوبی پایدار آشنا کنیم.

خانه حیوانات چوبی

برای طراحی و ساخت خانه حیوانات چوبی پایدار از کدام چوب‌‎ها استفاده می‌شود؟

به طور کلی برای ساخت انواع سازه چوبی مانند خانه حیوانات انتخاب یک متریال مناسب که علاوه بر موارد فنی، با محیط زیست نیز سازگار باشد از اهمیت بالایی برخوردار است. چنین چوب‌هایی باید به اصطلاح خشک باشند؛ یعنی زمانی از بریده شدن آن‌ها گذشته باشد. در چند سال اخیر به لطف استفاده از کوره‌های خشک‌کنی، چوب‌ها به شکل کامل خشک می‌شوند که همین مساله منجر به رفع بسیاری از مشکلات در سازه‌های چوبی مانند خانه حیوانات شده است. انواع چوب‌هایی که برای ساخت سازه چوبی استفاده می‌شوند، باید رطوبت کمتری از ۲۰ درصد داشته تا مقاومت و استحکام مناسبی داشته باشند.

انواع این چوب‌ها که برای محیط‌زیست نیز مناسب هستند، شامل:

  • چوب کاج
  • صنوبر
  • درخت همیشه‌بهار
  • بلوط
  • شمشاد
  • گردو
  • راش

مزایای استفاده از خانه حیوانات چوبی پایدار در محیط داخلی و فضاهای بیرونی

در طول سال‌های اخیر علاقه و استقبال فزاینده‌ای به مقوله زندگی سازگار با محیط زیست و پایدار وجود داشته است و یکی از راهکارهای تحقق یافتن این امر، استفاده از آیتم‌های چوبی مبلمان شهری مانند خانه حیوانات است. در ادامه به مواردی اشاره می‌کنیم که وجود آن‌‌ها نشان از برتری در مصرف انرژی و همین‌طور حفاظت از محیط‌زیست دارند.

صرفه‌جویی در مصرف انرژی با خانه حیوانات چوبی

یکی از برجسته‌ترین مزایای خرید و احداث خانه حیوانات چوبی پایدار، صرفه‌جویی قابل‌توجه در مصرف انرژی است. چرا که می‌توان چوب را جزو برترین عایق‌های حرارتی برشمرد که به‌سادگی می‌تواند حرارت را در خود نگه دارد. به‌این‌ترتیب با کاهش قابل‌توجه نیاز به گرمایش و یا سرمایش مصنوعی، مصرف انرژی و هزینه‌های مربوط به آن به طور قابل‌توجهی کاهش پیدا خواهد کرد.

جلوگیری از پدیده جنگل‌زدایی با خرید خانه حیوانات چوبی پایدار

از طرفی استفاده از خانه‌های حیوانات چوبی کمک فراوانی به محیط‌زیست می‌کنند. چرا که برای مثال در مواردی که این خانه‌های چوبی حیوانات از متریال‌هایی مانند ترموود ساخته شده باشند، می‌توان گفت که ترموود قابل بازیافت است و در کاهش نابودی جنگل‌ها، مزارع و مراتع نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند.

موضوع بعدی در ارتباط با تجدیدپذیری منابع است. برخلاف سایر متریال‌های به‌کاررفته در فرایند ساخت‌وساز مانند بتن و فولاد، چوب منبعی طبیعی است که می‌تواند مجدداً پر شود. زیرا می‌توان درختان به‌کاررفته در فرایند ساخت را دوباره کاشت و به این شکل درختانی جدید می‌توانند به‌جای آن‌ها رشد کنند. این به معنای آن است که با انتخاب خانه حیوانات چوبی پایدار کمک فراوانی به پیشگیری از پدیده جنگل‌زدایی خواهد شد.

کاهش قابل‌توجه تخریب محیط‌زیست باتوجه‌به ساختار سبک و وزن مناسب خانه حیوانات چوبی

یکی دیگر از فواید زیست‌محیطی استفاده از خانه حیوانات چوبی پایدار، مشخصات فنی آن‌ها یعنی برخورداری از وزنی پایین و همین‌طور ساختاری سبک است. به‌طورکلی باید بگوییم که آن دسته از خانه‌های حیوانات چوبی که پایدار هستند باتوجه‌به ساختار سبک و وزن پایینی که دارند، امکان جابه‌جایی و نصب آن‌ها در زمانی کوتاه وجود داشته و همین مسئله نیز منجر به کاهش تخریب محیط‌زیست برای طراحی و ساخت چنین سازه‌هایی خواهد شد.

کاهش ردپای دی‌اکسیدکربن در اتمسفر با انتخاب خانه حیوانات چوبی

خوب است بدانید که یکی دیگر از دلایل استفاده از خانه حیوانات چوبی پایدار برای محیط‌های داخلی و محوطه باغ‌ها، ویلاها و فضاهای سبزی موجود در سطح شهر، کاهش قابل‌توجه ردی پای کربن‌دی‌اکسید در اتمسفر با درنظرگرفتن روند فزاینده گرمایش جهانی در طی سال‌های اخیر است.

به‌طورکلی سازه‌‌های چوبی مانند خانه حیوانات در مقایسه با سایر مصالح ردپای کربن به‌مراتب کمتری دارد. در حقیقت تولید چوب به انرژی کمتری نیاز داشته و در قیاس با تولید مصالحی مانند بتن و فولاد گازهای گلخانه‌ای کمتری را در سطح اتمسفر منتشر خواهد کرد.

خانه حیوانات چوبی

تأمین آرامش پت با انتخاب بهترین خانه حیوانات چو‌بی در آراوود

خانه حیوانات چوبی را می‌توان برای محافظت از محیط‌زیست با استفاده از راهکارهای ساخت‌وساز پایدار مانند به‌کارگیری مواد بازیافتی، کاهش ضایعات و همین‌طور به‌حداقل‌رساندن استفاده از مواد شیمیایی تولید کرد. مجموعه آراوود یکی از برترین مراکز عرضه انواع آیتم‌های چوبی مبلمان شهری در کشور است. شما از طریق سایت ما می‌توانید برای حیوانات خانگی خود، خانه‌های حیوانات سازگار با محیط‌زیست که قیمت مناسبی نیز دارند را خریداری کنید.

سؤالات متداول

استفاده از ورق استیل برای ساخت خانه حیوانات به‌جای چوب چه معایبی دارد؟

علاوه بر مزایای زیست‌محیطی که در این مطلب در خصوص ساخت خانه حیوانات از چوب بیان شد، باید گفت که ورق استیل با توجه به اینکه قیمت بالاتری در مقایسه با چوب دارد، به‌ندرت برای ساخت خانه برای انواع حیوانات خانگی مورداستفاده قرار می‌گیرد.

خانه حیوانات چوبی پایدار برای کدام حیوانات استفاده می‌شود و در کدام نقاط قرار می‌گیرد؟

به طور معمول از خانه حیوانات چوبی باتوجه‌به مزایای زیست‌محیطی برای گربه و سگ استفاده می‌شود. برخی از افراد ترجیح می‌دهند از این خانه‌ها در محیط داخلی منزل استفاده کنند. برخی دیگر نیز این سازه‌ها را در حیاط باغ یا ویلای خود قرار می‌دهند.

چرا از ترموود به‌عنوان متریال اصلی برای طراحی و ساخت خانه حیوانات استفاده می‌کنند؟

ترموود علاوه بر داشتن فواید زیست‌محیطی، مزایایی مانند نظافت آسان، مقاومت بالا در مقابل اشعه فرابنفش، مقاومت در برابر رطوبت و همین‌طور نفوذناپذیری نسبت به هجوم قارچ و حشرات چوب دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X