وبلاگ

خانه حیوانات | نگاهی متفاوت به اهمیت این آیتم مبلمان شهری

اهمیت طراحی و ساخت خانه حیوانات در فضاهای باز

پارک‌ها و فضاهای سبز اماکنی به شمار می‌آیند که همه افراد در آن باید احساس راحتی کنند. حیوانات هم باید چنین احساسی داشته باشند و از بازی‌کردن در محوطه‌های باز لذت ببرند. ساخت خانه حیوانات شاید در نگاه اول ساده به نظر برسد، اما نیازمند رعایت نکاتی بسیار مهم در زمینه مبلمان و همچنین آیتم‌هایی است که باید در اطراف آن قرارداد.

تهیه مبلمان مناسب؛ یکی از ضروریات ساخت خانه حیوانات

گاهی اوقات درازکشیدن بر روی چمن‌های نرم برای حیوانات بسیار دلچسب است. اما بهتر است توجه داشته باشید که گاهی اوقات زمین هم می‌تواند گرم باشد و حیوانات را کلافه کند. قراردادن چند صندلی راحت و تعدادی بالشتک در گوشه‌ای از فضای باز می‌تواند تا حد بسیار زیادی این مشکلات را برطرف کند.

به‌منظور ساخت خانه حیوانات در فضای سبز، همچنین می‌توانید مبل و یا صندلی‌هایی را انتخاب کنید که ارتفاع آن‌ها از سطح زمین کم باشد. در ضمن این موارد باید روی زمین به‌صورت کامل ثابت و محکم باشند. زیرا هنگامی که حیوانات بر روی آن‌ها راه می‌روند و یا از روی آن‌ها پایین می‌پرند، مبل و یا صندلی نباید حرکت کند. به‌عنوان‌مثال اگر برای سگ قصد تهیه بالشتک را دارید، بهتر است تعدادی روکش یدکی هم در اطراف خود داشته باشید. زیرا بعضی مواقع پنجه‌های گل‌آلود سگ، روکش بالشتک شما را کثیف می‌کند.

در ساخت خانه حیوانات، مسیرهایی نیز برای پیاده‌روی ایجاد کنید

بسیاری از حیوانات خانگی مثل سگ و گربه زمانی که در محیط‌های باز به‌دور هم جمع می‌شوند، تمایل دارند تا مسیرهای خاصی را برای خود داشته باشند و در آن‌ها گردش کنند. حرکات تکراری حیوانات ممکن است باعث ازبین‌رفتن علف‌ها بشود و حفره‌هایی را در قسمت‌هایی از حیاط ایجاد کند. به همین دلیل برای رفع این مشکل، می‌توان به سراغ نصب سنگ‌فرش یا مسیرهای سنگی تزئینی در مناطق موردعلاقه این حیوانات رفت. به‌این‌ترتیب بدون اینکه نیاز به تذکر دادن به حیوان خود باشید، می‌توانید از گیاهان نیز مراقبت کنید.

بهتر است یک سایبان برای خانه حیوانات نصب کنید

حتی آن دسته از حیواناتی که عاشق استراحت در زیر نور خورشید هستند هم ممکن است گاهی اوقات بیش از حد گرمشان بشود. برای نگهداری از حیوانات در حیاط، می‌توانید به کمک یک سایبان، سایه‌ای مصنوعی ایجاد کنید. با استفاده از این راه‌حل در ساخت خانه حیوانات، این موجودات می‌توانند جایی برای خنک شدن داشته باشند. شما همچنین می‌توانید یک‌پارچه برزنتی بین دو درخت یا دیگر سازه‌های موجود در فضای سبز آویزان کنید. تحت چنین شرایطی حیوان خانگی شما می‌تواند در روزهای گرم، جایی برای استراحت کردن داشته باشد.

راه‌های فرار حیوانات را ببندید

یکی از نکات بسیار مهم در زمینه طراحی و ساخت خانه حیوانات، بستن راه‌های فرار بر حیوانات ماجراجو است. به این منظور می‌توانید اطراف حیاط و یا پارک را حصارکشی کنید. سپس می‌توانید یک بازرسی کامل برای کسب اطمینان انجام داده و در کنار حصارها راه بروید. پیشنهاد ما به شما این است که به دنبال سوراخ‌ها و یا نقاط شلی باشید که حیوانات می‌توانند آن‌ها را بزرگ‌تر کنند و از آن بیرون بروند.

در ساخت خانه حیوانات حتماً به فراهم‌کردن اشیا سرگرم‌کننده دقت کنید

به‌صورت طبیعی، حیوانات خانگی تمایل دارند تا وقت زیادی را در پارک‌ها و محیط‌های شهری سبز بگذرانند. ممکن است بخواهید به او آموزش بدهید که برای مثال با گلدان تزئینی درون پارک بازی نکند و یا اینکه بر روی صندلی شما راه نرود. اما به‌احتمال زیاد این آموزش‌ها هیچ فایده‌ای برای شما نخواهند داشت.

بنابراین تلاش کنید تا در هنگام ساخت خانه حیوانات، حتماً چند شی سرگرم‌کننده را نیز در اطراف آن قرار بدهید. ستون‌های رنگی چوبی کوچک و یا حتی یک شیر آتش‌نشانی غیرواقعی هم برای این منظور مناسب هستند. این اشیا را می‌توانید به‌راحتی در گوشه‌وکنار فضای سبز نصب کنید. می‌توانید به حیوان خانگی خودآموزش بدهید که چگونه با این اشیا بازی کند. به‌این‌ترتیب با قراردادن این آیتم‌های سرگرم‌کننده در محیط، توجه آن‌ها را از آسیب‌زدن به اموال فیزیکی اطراف نیز کم‌رنگ می‌کنید.

با استفاده از حصار و نرده از گیاهان اطراف مراقبت کنید

یکی از مسائل بسیار مهم در زمینه آیتم خانه حیوانات، چگونگی مراقبت از گیاهان فضای سبز است. زیرا یک حیوان پرجنب‌وجوش تنها در عرض چند دقیقه می‌تواند گیاهانی را که برای رشد آن‌ها سال‌ها زحمت کشیده شده است را از بین ببرد.

حیوانات ممکن است ریشه‌های گیاهان را بکنند و لابه‌لای بوته‌های ظریف، پرسه بزنند. برای مثال حیواناتی مثل سگ و یا گربه ممکن است که گل‌ها را بخورند. برای پیشگیری از مشکلاتی ازاین‌دست، می‌توانید از نرده و یا حصارهای مشبک برای محصور کردن محوطه گل‌کاری شده در پارک‌ها استفاده کنید.

در طراحی خانه حیوانات، برنامه‌ای هم برای جمع‌آوری فضولات داشته باشید

نگهداری از حیوانات در فضاهای سبز شهری مشکل بزرگی به نام فضولات دارد. جمع‌آوری فضولات بخش مهمی از نگهداری حیواناتی به شمار می‌آیند که شما آن‌ها را برای دقایقی به محیط بیرون می‌آورید. درصورتی‌که این نظافت و جمع‌آوری به‌خوبی انجام نشود، ممکن است که شما و یا سایر شهروندان به بیماری‌های مختلف مبتلا بشوند.

پارس آرای کوهستان؛ مرجع تخصصی آیتم‌های مبلمان شهری

اگر قصد طراحی دکوراسیون داخلی و یا خارجی را دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که قبل از هرگونه تصمیم‌گیری با کارشناسان مجموعه پارس آرای کوهستان مشورت کنید. مجموعه پارس آرای کوهستان باتوجه‌به تجربیات چندین‌ساله خود در حوزه طراحی، مدیریت و همچنین اجرای پروژه‌های دکوراسیون داخلی و شهری می‌تواند پروژه‌های خانه حیوانات را با بهترین کیفیت و قیمتی مقرون‌به‌صرفه برای شما طراحی و سپس اجرا نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X