وبلاگ

استفاده از نیمکت چوبی در باغ‌ها | زیبایی بی‌نظیر در کنار در کنار کارایی مناسب

استفاده از نیمکت چوبی در باغ‌ها؛ گزینه‌ای کاربردی و زیبا

نیمکت‌های چوبی گزینه‌ای عالی برای استفاده در فضای باغ‌ها هستند. این نوع نیمکت‌ها در عین برخورداری از طول عمر بالا، زیبایی منحصربه‌فرد و همگامی با فضای طبیعت باغ دارند. به همین خاطر، زمانی که از این نیمکت‌ها استفاده یا حتی به آن‌ها نگاه می‌کنید، حس خوبی خواهید داشت. اگر قصد خرید و استفاده از نیمکت چوبی در باغ‌ها را دارید، در این مطلب از مجموعه آراوود با ما همراه باشید.

نیمکت‌های چوبی استفاده در فضاهای شخصی مناسب هستند

بسیاری از افرادی که صاحب باغ هستند و می‌خواهند فضایی زیبا و البته قابل نشستن و استفاده را برای محیط باغ ایجاد کنند، معمولاً یکی از انواع مدل‌های نیمکت موجود در بازار را انتخاب می‌کنند. دراین‌رابطه، باید بگوییم که برخی از مدل‌های نیمکت موجود در بازار، از نوع کامل بتن و سیمان هستند که ممکن است نتوانند برای فضای زیبا و طبیعی باغ، جلوه مناسبی ایجاد کنند. در مقابل، نیمکت‌های چوبی قرار دارند که جلوه‌ای بی‌نظیر و البته طول عمر فوق‌العاده بالایی نیز دارند.

نیمکت‌های چوبی معمولاً از چوب ترموود ساخته می‌شوند. این نوع چوب‌ها دارای ویژگی‌هایی هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به عدم جذب رطوبت، عدم انقباض و انبساط شدید و طول عمر بالا اشاره کرد. این نوع نیمکت‌ها به‌قدری کاربردی و محبوب هستند که حتی در فضای مبلمان شهری نیز از آن‌ها استفاده می‌شود.

چرا استفاده از نیمکت چوبی بهترین گزینه برای باغ‌ها است؟

دلایل زیادی دست‌به‌دست هم می‌دهند تا استفاده از نیمکت چوبی در باغ‌ها گزینه‌ای منطقی و عالی به نظر برسد. اگر قصد خرید و استفاده از نیمکت چوبی در باغ‌ها را دارید، توصیه می‌کنیم حتماً با مزایای استفاده از آن‌ها آشنا باشید.

در ادامه لیستی از برخی مزایای استفاده از نیمکت چوبی قرار دارد:

  • سازگاری با طبیعت
  • ظاهر منحصربه‌فرد و جذاب
  • طول عمر بالا
  • کارایی مناسب
  • حمل آسان
  • نصب و اجرای آسان
  • قیمت مناسب

سازگاری با طبیعت

یکی از مهم‌ترین دلایلی که افراد زیادی را به استفاده از نیمکت چوبی در باغ‌ها ترغیب می‌کند، سازگاری آن‌ها با محیط‌زیست است. اگر بخواهیم این موضوع را به‌صورت کاملاً ساده بیان کنیم، باید بگوییم که در باغ، طبیعت کامل و زیبایی خداوندی وجود دارد. حال آیا می‌توان با سیمان، بتن یا هر نوع متریال مصنوعی دیگری جلوه زیبایی به این زیبایی بخشید؟ طبیعتاً خیر. اینجا است که استفاده از نیمکت چوبی اهمیت پیدا می‌کند. با کمک این نوع نیمکت‌ها، می‌توانید زیبایی فضای سبز باغتان را تکمیل کنید.

ظاهر منحصربه‌فرد و جذاب

نیمکت‌های چوبی دارای تنوع مدل بسیار بالایی هستند. همچنین مدل‌های معرفی شده برای این نوع نیمکت‌ها با مدل‌های صندلی‌های دیگر مانند سیمانی متفاوت و تا حد زیادی منحصربه‌فرد هستند. همین موضوع باعث شده است تا افرادی که سخت‌پسند و به دنبال نیمکتی زیبا و خاص هستند، این نوع نیمکت‌ها را برای فضای باغشان انتخاب کنند.

طول عمر بالا

طول عمر بالا از جمله دیگر دلایل برای انتخاب و استفاده از نیمکت چوبی در باغ‌ها است. اگر قصد خرید نیمکتی با طول عمر بالا را برای فضای باغ در نظر دارید، این نیمکت‌ها گزینه مناسبی هستند. چرا که به دلیل فرایند ساخت پیچیده، در برابر هر نوع شرایط دمایی و آب‌وهوایی از خود مقاومت عالی نشان می‌دهند.

کارایی مناسب در کنار ظاهر عالی و جذاب

برخی از نیمکت‌های موجود در بازار تنها جلوه زیبایی دارند و عملاً راحت نیستند. به همین خاطر، نمی‌توان برای استفاده، حساب چندانی روی آن‌ها باز کرد. در مقابل‌، نیمکت‌هایی هستند که در عین برخورداری از کارایی مناسب، به‌هیچ‌عنوان زیبا نیستند و زیبایی فضای محیط را تکمیل نمی‌کنند. درحالی‌که معمولاً نیمکت‌های چوبی در عین برخورداری از زیبایی منحصربه‌فرد، کارایی عالی نیز دارند.

حمل آسان

به‌طورکلی، حمل نیمکت‌های چوبی بسیار راحت است. در نتیجه، هر زمان که تمایل داشتید می‌توانید این نیمکت‌ها را جابه‌جا کنید. اما نیمکت‌های سیمانی و بتنی، بسیار سنگین هستند و به‌راحتی امکان جابه‌جایی آن‌ها را نخواهید داشت.

انواع نیمکت‌های چوبی مناسب برای استفاده در باغ‌ها

به‌طورکلی، نیمکت‌های چوبی که مناسب برای استفاده در باغ‌ها هستند، به دو نوع تقسیم می‌شوند: ترکیبی و ترموودی. نیمکت‌های ترکیبی معمولاً از ترکیب چوب و سیمان یا چوب و فلز ساخته می‌شوند. درحالی‌که نیمکت‌های ترموودی از چوب ترموود ساخته شده‌اند.

نیمکت‌های چوبی – سیمانی (بتنی) یا چوبی – فلزی

نیمکت‌های چوبی که در دسته ترکیبی قرار می‌گیرند، معمولاً از نوع چوبی – بتنی هستند یا از نوع چوبی فلزی. به‌طورکلی، نیمکت‌های چوبی فلزی از محبوبیت بالاتری برخوردار هستند و تنوع مدل بیشتری نیز برای آن‌ها وجود دارد.

نیمکت‌های ترموودی

رایج‌ترین نوع نیمکت چوبی در بازار، نیمکت ترموودی است. این نوع نیمکت‌ها معمولاً در بخش پایه از نوع فلزی ولی در بخش پشتی و نشیمن از نوع ترموودی هستند. این نیمکت‌ها قیمت مناسبی دارند و می‌تواند در هر نوع محیطی با هر نوع شرایط آب‌وهوایی از آن‌ها استفاده کرد.

خرید انواع نیمکت چوبی مخصوص استفاده در باغ از مجموعه آراوود

اگر قصد خرید انواع نیمکت چوبی را برای استفاده در باغ‌ها دارید، می‌توانید از محصولات مجموعه آراوود در این زمینه استفاده کنید. محصولات مجموعه ما با تضمین کیفیت بالا و قیمت مناسب ارائه می‌شوند. جهت دریافت مشاوره خرید انواع نیمکت چوبی، با کارشناسان ما تماس بگیرید.

سؤالات متداول

آیا نیمکت‌های چوبی قابلیت استفاده در فضای داخلی باغ‌ها را نیز دارند؟

بله. اما به دلیل سبک طراحی، بهتر است از آن‌ها در فضای خارجی باغ استفاده شود.

آیا می‌توان در محیط‌های شرجی و مرطوب از نیمکت‌های چوبی استفاده کرد؟

بله. در صورت بالابودن کیفیت، این نیمکت‌ها هیچ مشکلی از بابت رطوبت نخواهند داشت.

چرا نیمکت‌های چوبی از ترموود ساخته می‌شوند؟

چون این نوع چوب‌ها فرایند ساخته پیچیده‌ای دارند و در برابر انواع شرایط آب‌وهوایی و دمایی مقاوم هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X