وبلاگ

کاربردهای سطل زباله چوبی | حفظ بهداشت و زیبایی محیط با این آیتم

سطل زباله چوبی؛ پرکاربرد در میان انواع آیتم‌های مبلمانی شهری

هر یک از آیتم‌های مبلمان شهری ویژگی‌ها و کاربردهای منحصربه‌فردی دارد. وجود برخی از این آیتم‌ها در محیط‌های مختلف ضروری است و برخی دیگر تنها جنبه تزئینی دارند. برخی از آیتم‌ها می‌توانند هر دو جنبه تزئینی و ضروری را داشته باشند. یکی از آیتم‌های بسیار ضروری در مبلمان شهری که قابلیت تزئینی نیز دارد، سطل زباله چوبی است. این آیتم معمولاً در تمام محیط‌های شهری و حتی باغ‌ها و ویلاها نیز به کار برده می‌شود. به عبارتی دیگر سطل زباله چوبی یکی از کاربردی‌ترین آیتم‌های مبلمان شهری به شمار می‌رود. با ما همراه باشید تا در این مطلب با ویژگی‌ها و کاربردهای سطل زباله چوبی آشنا شویم.

سطل زباله چوبی و ویژگی‌های آن

قبل از بررسی کاربردهای سطل زباله چوبی، لازم است که با این آیتم مبلمان شهری و ویژگی‌های آن آشنا شویم. در واقع یک محفظه است که برای جمع‌آوری زباله‌ها در محیط‌های مختلف استفاده می‌شود. این آیتم مبلمان شهری در سایزها و ابعاد مختلفی ساخته شده و در هر محیطی قابل‌نصب است. به‌طورکلی باتوجه‌به سایر آیتم‌های مبلمان شهری و سبک طراحی آن‌ها، شکل و اندازه سطل زباله چوبی تعیین می‌شود.

باید بدانید که در ساخت سطل زباله چوبی، متریال‌های مختلفی کاربرد دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به فولاد، چدن و چوب اشاره کرد. البته از چوب بیشتر برای لایه بیرونی سطل زباله چوبی به کار برده می‌شود. لازم به ذکر است که از هر نوع چوبی نمی‌توان برای این کار استفاده کرد. چرا که سطل زباله چوبی معمولاً در فضای باز قرار دارد و چوب معمولی در اثر عوامل محیطی مانند نور خورشید و بارش برف‌وباران از بین می‌رود. بهترین نوع چوب برای ساخت لایه بیرونی سطل زباله چوبی، ترموود یا همان چوب ترمو است که نوعی چوب فراوری شده به شمار می‌رود.

ترموود از چوب درختان کاج، زبان‌گنجشک یا ون، راش و صنوبر تولید می‌شود. در واقع چوب این درختان در یک فرایند اصلاح حرارتی قرار می‌گیرد که در طی آن، رطوبت و مواد مغذی خود را از دست می‌دهد. به‌این‌ترتیب مقاومت چوب در برابر رطوبت، حرارت و حمله حشرات افزایش پیدا می‌کند. همچنین این نوع چوب در برابر ضربه و سایش مقاوم می‌شود و قارچ یا کپک نمی‌زند. از همین رو چوب ترمو بهترین متریال برای ساخت لایه بیرونی سطل زباله چوبی است. باید اشاره کرد که چوب ترمو رسانایی گرمایی بسیار پایینی دارد و دمای خود را در هر شرایطی حفظ می‌کند. به‌این‌ترتیب، ترموود از داغی و سردی بیش از حد سطل زباله چوبی و از بوگرفتن زباله‌ها در داخل سطل جلوگیری خواهد کرد.

کاربردهای سطل زباله چوبی در محیط‌های مختلف

آیتم‌های مبلمان شهری معمولاً شامل دودسته ضروری و تزئینی می‌شوند که البته برخی از آیتم‌ها می‌توانند در هر دودسته قرار بگیرند. سطل زباله چوبی یکی از همین آیتم‌ها به شمار می‌رود که در درجه اول یک آیتم بسیار ضروری است و در درجه دوم جنبه تزئینی نیز دارد. باید بدانید که سطل زباله چوبی زمانی جنبه تزئینی پیدا می‌کند که با سایر آیتم‌ها و سبک آن‌ها در محیط موردنظر هماهنگ باشد. سطل زباله چوبی کاربردهای فراوانی در محیط‌های مختلف دارد که اصلی‌ترین کاربری آن جمع‌آوری زباله است.

از جمله محیط‌هایی که سطل زباله چوبی در آن‌ها کاربردهای زیادی دارد شامل موارد زیر می‌شوند:

  • باغ و ویلا
  • ایستگاه‌های اتوبوس و مترو
  • روف‌گاردن یا بام سبز
  • پارک‌ها و پیاده‌روها

کاربردهای سطل زباله چوبی در باغ و ویلا

بسیاری از افراد در باغ و ویلا مهمانی‌های مختلف مانند عروسی و تولد برگزار می‌کنند یا حتی دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه می‌گیرند. در چنین شرایطی ممکن است زباله زیادی تولید شود؛ بنابراین وجود یک یا چند سطل زباله چوبی عمومی در باغ و ویلا ضروری است. در واقع یکی از کاربردهای سطل زباله چوبی، استفاده در باغ و ویلا و جمع‌آوری زباله‌ها به شمار می‌رود. به‌این‌ترتیب از کثیف و آلوده‌شدن محیط باغ و ویلا جلوگیری شده و تمیز باقی خواهد ماند.

نصب سطل زباله چوبی در ایستگاه‌های اتوبوس و مترو

در طول روز تردد در ایستگاه‌های اتوبوس و مترو بسیار زیاد است. همچنین این امکان جود دارد که افراد برای سوارشدن در اتوبوس و مترو، داخل ایستگاه‌ها مدتی منتظر مانده و صبر کنند. در این مدت ممکن است افراد زباله‌های مختلفی مانند زباله خوراکی‌های خورده شده، کاغذ، ماسک، دستمال‌کاغذی و موارد دیگر تولید کنند؛ بنابراین لازم است که یک سطل زباله چوبی عمومی در چنین محیطی قرار داده شود. این مورد یکی دیگر از کاربردهای سطل زباله چوبی به شمار می‌رود. به‌این‌ترتیب نظافت ایستگاه اتوبوس و مترو رعایت شده و افرادی که قرار است مدتی را در چنین محیطی منتظر اتوبوس یا مترو باشند، اذیت نشوند.

استفاده از سطل زباله چوبی در روف‌گاردن

یکی از فضاهایی که در آن از آیتم‌های مبلمان شهری استفاده زیادی می‌شود، روف‌گاردن یا بام سبز است. روف‌گاردن در واقع فضایی سبز به شمار می‌رود که بر روی پشت‌بام ساختمان‌ها ساخته می‌شود. در این فضا آیتم‌هایی مانند نیمکت چوبی، فلاورباکس، گلدان، آلاچیق و پرگولا کاربرد زیادی دارند. یکی از آیتم‌های دارای کاربردهای بسیار زیاد در روف‌گاردن، سطل زباله چوبی است. بسیاری از افراد برای وقت گذراندن و استراحت به روف‌گاردن می‌روند و ممکن است یک وعده‌غذایی را در آن مکان صرف کنند. به‌این‌ترتیب امکان تولید زباله وجود دارد و برای حفظ نظافت و تمیزی روف‌گاردن لازم است که یک سطل زباله چوبی عمومی در آن مکان قرار داده شود.

سطل زباله چوبی؛ آیتمی ضروری در پارک‌ها و پیاده‌روها

در پارک‌ها و پیاده‌روها سطل‌های زباله زیادی را می‌توانید مشاهده کنید. در واقع از مهم‌ترین کاربردهای سطل زباله چوبی، قرارگرفتن در پارک‌ها و پیاده‌روها برای حفظ نظافت محیط‌های شهری است. داخل این محیط‌ها در طول شبانه‌روز تردد بسیار زیادی مشاهده می‌شود و امکان تولید زباله بسیار زیاد است؛ بنابراین برای حفظ تمیزی و نظافت این محیط‌ها، حتماً باید سطل زباله چوبی قرار داده شود.

خرید سطل زباله چوبی و سایر آیتم‌های مبلمان شهری از آراوود

استفاده از سطل زباله چوبی در بیشتر محیط‌های شهری و حتی داخل باغ و ویلا بسیار ضروری است. چرا که سطل زباله چوبی کاربردهای زیادی دارد و به حفظ نظافت محیط کمک می‌کند. بسیاری از افراد با همین هدف اقدام به خرید سطل زباله چوبی برای باغ، ویلا و روف‌گاردن خود می‌کنند. آراوود از برترین تولیدکنندگان سطل زباله چوبی و سایر آیتم‌های مبلمان شهری به شمار می‌رود. شما می‌توانید در بخش فروشگاه وب‌سایت ما، بهترین آیتم‌های مبلمان شهری را مشاهده، مقایسه و محصولات موردنظرتان را خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X