وبلاگ

پایه روشنایی | با این آیتم مبلمان شهری و کاربردهای آن آشنا شوید

پایه روشنایی؛ یکی از آیتم‌های ضروری مبلمان شهری

در تمام شهرها برای زیباسازی محیط شهر از آیتم‌های مبلمان شهری استفاده می‌شود. این آیتم‌ها در محیط‌های مختلف مانند پارک‌ها، فضاهای سبز، خیابان‌ها و معابر عمومی قرار داده می‌شوند. یکی از این آیتم‌های مبلمان شهری پایه چراغ است که به‌منظور نورپردازی محیط‌های شهری به کار برده می‌شود. چرا که نورپردازی نقش بسیار مهمی در زیباسازی محیط‌های شهری و نیز راحتی عبور و مرور شبانه شهروندان ایفا می‌کند. با ما همراه باشید تا با پایه روشنایی و کاربردهای آن آشنا شویم.

پایه روشنایی چیست و خرید آن چه مزایایی دارد؟

پایه روشنایی در واقع همان تیرهای چراغ برق هستند که در شکل‌ها و طرح‌های مختلف در انواع محیط‌های شهری برای نورپردازی قرار داده می‌شوند. از پایه روشنایی در مکان‌های مختلفی مانند تالارها، رستوران‌های دارای فضای باز، ویلاها، باغ‌ها، فضاهای سبز و خیابان‌ها استفاده می‌شود. بر روی این پایه‌ها چراغی نصب می‌شود که در نورپردازی محیط شهری کاربرد دارد.

در واقع می‌توان گفت که پایه‌های روشنایی به‌نوعی از لامپ‌ها در فضای باز محافظت می‌کنند. باید بدانید که این پایه‌ها در سه سایز کوتاه، متوسط و بلند تولید می‌شوند که در تمام محیط‌های شهری و فضاهای باز قابل‌نصب هستند. باید اشاره کرد که هر سایز پایه روشنایی برای برخی از محیط‌ها مناسب هستند. به‌عنوان‌مثال برای محیط‌هایی مانند پارک، تالار و خیابان بهتر است که از پایه‌های روشنایی بلند استفاده شود. البته در برخی از قسمت‌های پارک‌ها، متناسب با محیط و آیتم‌های مبلمان شهری استفاده شده می‌توان از پایه‌های متوسط یا کوتاه نیز استفاده کرد.

مزایای استفاده از پایه روشنایی در محیط‌های مختلف

پایه‌های چراغ روشنایی در انواع و طرح‌های مختلفی ساخته می‌شوند؛ اما بااین‌وجود همه آن‌ها دارای مزایای مشترکی هستند. باید بدانید که به دلیل تأثیرگذاری بالا در ظاهر محیط‌های مختلف، پایه‌های چراغ روشنایی طرف‌دار زیاد و فروش بالایی دارند. به‌طورکلی استفاده از پایه چراغ در هر محیطی می‌تواند بسیار مفید باشد.

از جمله مزایای استفاده از پایه روشنایی در انواع محیط‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تأمین امنیت در سطح شهر
  • زیباسازی محیط
  • کمک به موقعیت‌یابی جغرافیایی
  • انرژی‌بخشی به افراد در محیط

تأمین امنیت در سطح شهر؛ یکی از مهم‌ترین مزایای چراغ روشنایی

یکی از مهم‌ترین مزایای پایه چراغ تأمین امنیت در سطح شهر به شمار می‌رود. وجود پایه‌های چراغ احتمال آسیب و برخورد با موانع را کاهش می‌دهد. همچنین در مسیر رفت‌وآمد خودروها در داخل یا اطراف پارک‌ها باعث کاهش میزان تصادفات می‌شود. چرا که وجود آن‌ها نور کافی برای دید راننده‌ها ایجاد خواهد کرد. در بسیاری از پارک‌ها امکان دوچرخه‌سواری وجود دارد؛ وجود پایه چراغ باعث می‌شود که دوچرخه‌سواران در تاریکی شب با یکدیگر یا جدول پارک‌ها برخورد نکنند.

زیباسازی محیط؛ نقش پایه روشنایی در دکوراسیون محیط‌های داخلی و بیرونی

زیباسازی محیط یکی دیگر از مزایای مهم پایه چراغ است. در محیط‌های داخلی از چراغ‌هایی استفاده می‌شود که با دکوراسیون داخلی هماهنگ باشد؛ در محیط‌های بیرونی و فضاهای باز هم همین‌گونه خواهد بود. در محیط‌های شهری آیتم‌هایی مانند نیمکت، سطل زباله، مجسمه، گلدان و موارد دیگر وجود دارد که با انتخاب چراغ روشنایی مناسب و هماهنگ با این آیتم‌ها زیبایی محیط دوچندان خواهد شد.

کمک به موقعیت‌یابی در محیط با نصب پایه چراغ

نصب آیتم‌های مبلمان شهری به‌غیراز زیباسازی و امنیت جنبه‌های توریستی نیز دارد. در بسیاری از مواقع که گردشگران راهنما ندارند، ممکن است در تاریکی شب راه خود را پیدا نکنند. این احتمال هم وجود دارد که بخواهند شب‌ها در پارک‌ها و محیط‌های شهری وقت بگذرانند. وجود پایه روشنایی باعث خواهد شد که این افراد در پیداکردن مسیر و وقت گذراندن شبانه در محیط‌های شهری، با مشکل روبه‌رو نشوند.

انواع پایه چراغ را بشناسید

پایه روشنایی انواع مختلفی دارد که در طرح‌ها و جنس‌های متفاوت ساخته می‌شوند؛ بنابراین در انتخاب آن‌ها برای هر محیط باید دقت زیادی داشته باشید. چرا که هماهنگی بودن آن‌ها با سایر آیتم‌های موجود در محیط اهمیت زیادی در زیبایی آن دارد. از همین رو قبل از تهیه پایه چراغ بهتر است که با انواع آن آشنایی داشته باشید.

از جمله انواع پایه چراغ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پایه چراغ ساده: این پایه چراغ‌ها معمولاً از جنس فولاد ساخته می‌شوند و بیشتر در خیابان‌ها و جاده‌ها کاربرد دارند. به‌طورکلی بیشتر در محیط‌های که نیازی به دکوراسیون ندارند قابل‌استفاده هستند. این نوع پایه‌ها در دو نوع لوله‌ای یا چندوجهی ساخته می‌شوند
  • پایه چراغ دکوراتیو: در ساخت پایه‌های دکوراتیو به‌غیراز فولاد از متریال‌های دیگری نیز استفاده می‌شود و ظاهر مدرن‌تری دارند. معمولاً بدنه این پایه‌ها از جنس فولاد یا چدن است و با متریال‌های دیگری مانند آلومینیوم یا چوب‌های فراوری شده مثل ترموود پوشانده می‌شوند

پایه چراغ به‌عنوان یک آیتم مبلمان شهری چه مشخصاتی دارد؟

در هنگام تهیه پایه‌های روشنایی باید به نکات خاصی توجه کنید. یکی از ویژگی‌های مهم این پایه‌ها مقاوم بودن آن‌ها در هر نوع آب‌وهوایی است. همچنین باید به متریالی که در ساخت این پایه به کار برده می‌شود توجه ویژه‌ای داشته باشید. به‌عنوان‌مثال آلومینیوم و آهن رسانایی گرمایی بالایی دارند و در محیط‌های سرد به‌شدت سرد شده و در محیط‌های گرم به‌شدت داغ می‌شوند. همچنین کاورهایی مانند چوب ترمو هم در زیبایی ظاهر و هم در کاهش تغییر دمای زیاد پایه‌های روشنایی تأثیرگذار هستند.

عوامل مؤثر بر قیمت پایه چراغ روشنایی

قبل از خرید پایه روشنایی برای محیط موردنظر خود باید بدانید که عوامل زیادی بر قیمت این آیتم مبلمان شهری مؤثر هستند. به‌عنوان‌مثال ارتفاع پایه چراغ هر چه بیشتر باشد قیمت آن افزایش پیدا خواهد کرد. برخی دیگر از عوامل مؤثر بر قیمت پایه چراغ شامل مدل پایه، چراغ و پروژکتور، پوشش پایه، قطر ستون اصلی و ضخامت ورقه‌های مصرفی می‌شوند.

خرید پایه روشنایی و دیگر آیتم‌های مبلمان شهری از پارس آرای کوهستان

بسیاری از افراد برای تزئین ویلاها، باغ‌ها، فضاهای سبز و حتی حیاط منزل خود از آیتم‌های مبلمان شهری استفاده می‌کنند. پایه روشنایی یکی از مهم‌ترین آیتم‌های مبلمان شهری به شمار می‌رود. چرا که در نورپردازی و زیباسازی محیط تأثیر دارد. پارس آرای کوهستان، مرجعی برتر برای خرید بهترین آیتم‌های مبلمان شهری است. شما می‌توانید در فروشگاه ما انواع آیتم‌های مبلمان شهری را بررسی و مقایسه کرده تا بتوانید آیتم‌های مناسب با محیط موردنظر خود را خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X