وبلاگ

گلدان‌های چوبی | با یکی از زیباترین آیتم‌های دکوراسیون آشنا شوید

القای روح لطیف طبیعت در محیط با گلدان‌های چوبی

از دوران قدیم و در معماری‌ دوره‌های مختلف، گلدان‌ها در ابعاد و اندازه‌ها و در سبک‌های متفاوت مورداستفاده بوده‌اند‌. از جمله بهترین و زیباترین متریالی که برای ساخت انواع گلدان کاربرد دارد، چوب طبیعی است. گلدان چوبینه تنها جذابیتی بی‌نظیر دارد، بلکه به علت این که از دل طبیعت ناب پدیدار آمده، روح لطیف و دلچسب طبیعت هم در آن دمیده شده است. از گلدان‌ها به جهت زیبا‌سازی فضاهای شهری، پنجره‌ها، بالکن‌ها، راهروها، مکان‌های عمومی مانند سینماها، پارک‌ها، و مکان‌های دیگر مورد استفاده می‌شود. در این مطلب از آراوود به بررسی گلدان‌های چوبی به‌عنوان یکی از آیتم‌های مبلمان شهری می‌پردازیم.

گلدان‌های چوبی؛ یک عنصر مهم دکوراتیو با طراحی خاص

گلدان‌های چوبی مورداستفاده برای گیاهان و انواع فضاهای درون‌شهری، یکی از المان‌های حائز اهمیت و مهم در زیباسازی فضاهای ‌شهرها است. امروزه گلدان‌های چوبی یکی از فاکتورهای تأکیدی در جذابیت بصری معماری شهرها در پارک‌ها، فضای بالکن، محیط باز ساختمان‌های تجاری، مسکونی و همچنین اداری به شمار می‌روند. تمام این موارد باعث شده تا امروزه گلدان‌های چوبی به یکی از ترندهای دکوراسیون محیط شهری در سراسر دنیا تبدیل شوند.

گلدان‌ها به‌منظور استفاده‌های متفاوت در مکان‌های گوناگون، در اندازه و ابعاد متفاوت تهیه و تولید می‌شوند. یکی از اصلی‌ترین کاربرد‎های این وسیله، استفاده از آن به‌عنوان وسیله‌ای دکوراتیو و تزئینی در مکان‌های مختلف است. علاوه بر هدف زیبایی بخشی و دکوراتیو این وسیله، ازآن‌جهت حفظ و نگهداری‌کردن از فضاها و یا حتی به‌عنوان مانعی به‌منظور ورود و دید و یا حتی برای مواردی از جمله ایجاد مانع برای کنترل ترافیک و همچنین به‌عنوان پرچین و محافظ پله استفاده می‌شود.

گلدان‌های چوبی دارای زیبایی و جذابیت فوق‌العاده‌ای هستند و باتوجه‌به فراهم‌شدن چوب از دل طبیعت، فضای مورداستفاده را به محیطی گرم و صمیمی  تبدیل می‌کند. برای تولید گلدان چوبی از گونه‌های مختلفی از چوب می‌توان استفاده کرد. اما امروزه استفاده از چوب ترمو به علت استقامت و دوام به‌شدت بالای آن در مقابل عواملی مانند رطوبت و حمله‌ حشرات، محبوبیت خاصی دارد. با کمک چیدمان گلدان‌های چوبی در فضاهای مختلف، متوجه طراوت موجود در محیط خواهید شد.

کاربرد استند گلدان‌های چوبی در طراحی دکوراسیون محیط‌های شهری

استند گلدان‌های چوبی از جمله المان‌های بسیار مهم در طراحی دکوراسیون محیط‌های درون‌شهری و همچنین طراحی فضای مثل محوطه است. استندها وسیله مناسبی جهت پرورش‌دادن گل‌وگیاه به شمار می‌آیند. امروزه از این استندها در طراحی و اجرای المان‌هایی از قبیل روف‌گاردن و یا تراس گاردن در بسیاری از مکان‌های عمومی مانند کافه‌ها و رستوران‌ها استفاده می‌شود. این شکل استفاده از این گلدان‌ها از جمله استفاده‌های مرسوم و رایج است که تأثیر چشمگیری در محیط اطراف خواهد داشت.

راهکاری برای مراقبت از گلدان‌های چوبی

به‌منظور مراقبت و نگه‌داری از گلدان‌ها از راهکارهای متفاوتی استفاده می‌کنند. گلدان‌هایی که در گوشه‌وکنار محیط و فضاها قرار می‌گیرند، امکان دارد به‌مرورزمان دچار آسیب شوند. دلیل اصلی اکثر این آسیب‌ها، به دلیل رفت‌وآمدهای عادی افراد اتفاق می‌باشد. در نتیجه فلاور باکس‌های چوبی، گزینه‌ای مناسب برای مراقبت از گیاهان در طولانی‌مدت هستند.

استفاده از گلدان‌های چوبی برای گیاهان در قالب فلاور باکس

فلاورباکس‌ چوبی که با بهره‌گیری از ماده پروفیل چوب پلاستیکی تهیه و تولید می‌شود، می‌توانند در جمع‌کردن گل و گیاه‌های محیط‌های شهری نقش تعیین‌کننده‌ای را ایفا کنند. این فلاور باکس‌ها که یکی از نمونه شکل‌های استفاده از گلدان‌های چوبی برای گیاهان و محیط‌های مختلف هستند، در ابعاد و اندازه‌های گوناگونی تهیه می‌شوند و دارای مصارف بسیاری هستند. فلاور باکس‌ها یکی از دلایل اصلی زیبایی بصری در طراحی دکوراسیون محیط‌های شهری می‌باشند که در زیباسازی چهره شهرها تأثیر مهمی دارند.

به‌کارگیری گلدان‌های چوبی در پارک‌ها

 بیشترین کاربرد این گلدان‌ها، به‌عنوان یکی از عناصر مهم و حیاتی در مبلمان و تجهیزات شهری  محیط‌های جمعی همچون پارک‌ها و بوستان‌ها است. این گلدان‌ها انواع گوناگونی دارند که تمامی این ویژگی‌ها سبب شده تا از آن‌ها به نحوی استفاده شود تا با محیط موردنظر همخوانی لازم را داشته باشد. باتوجه‌به آلودگی هوا، استفاده از گلدان چوبی برای گیاهان و فضاهای مختلف، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. از گلدان چوبی پارک می‌توان در محیطی مانند خیابان‌ها نیز استفاده کرد.

نمونه‌های دیواری گلدان‌های چوبی شهری برای فضاهای مختلف

یکی دیگر از طراحی‌های جالب و به‌خصوصی که می‌توان در گلدان چوبی مورداستفاده برای گیاهان و فضاهای مختلف شهری بهره گرفت، نمونه‌ آویزهای دیواری هستند. از نمونه‌های دیواری می‌توان در محوطه‌های گوناگون درون‌شهری و فضاهای سبز شهر که در آن‌ها دیوارهای بلااستفاده و یا دیوارهای کثیف شهر، استفاده کرد. می‌توانیم تعداد زیادی از این گلدان‌ها را در یک فضا و محوطه کوچک به کار ببریم.

درنظرگرفتن شرایط آب‌وهوایی در انتخاب گلدان‌های چوبی

یکی از موارد حائز اهمیت در انتخاب یک گلدان چوبی مناسب برای انواع گیاهان، مدنظر قراردادن شرایط محیطی است که قرار است در آن استفاده شود. زیرا در برخی از مناطق میزان رطوبت بسیار بالا است که این موضوع منجر به ایجاد آسیب و فرسودگی گلدان‌های چوبی خواهد شد. تحت چنین شرایطی، بهره‌‎گیری از‌ گلدان‌هایی که در‌ آن‌ها از ترکیب متریال چوب با دیگر مواد استفاده شده است، کارکرد بیشتر و دوام بالاتری دارد. ازاین‌رو، می‌توان در چنین شرایط از گلدان‌هایی از جنس ترموود استفاده کرد.

خرید انواع گلدان‌های چوبی از مجموعه آراوود

سبک‌های طراحی‌ منحصر‌به‌فردی که در ساخت انواع مختلفی از مدل‌ گلدان‌های چوبی به کار می‌رود، باعث به‌وجودآمدن ظاهری بسیار مناسب و دلنشین برای فضاهای گوناگون شهری شده است. اما نکته مهمی که در انتخاب گلدان چوبی باید آن را مدنظر قرارداد، انتخاب مدلی مناسب با مساحت فضای شهری است.

مجموعه آراوود همواره در تولید انواع محصولات چوبی همانند گلدان‌های چوبی و سایر آیتم‌های مبلمان  شهری در ایران پیشرو بوده است. طراحی‌های دقیق و منحصربه‌فرد، کیفیت بالا، تنوع محصولات و قیمت‌های مناسب از ویژگی‌های بازر محصولات مجموعه ما هستند. شما می‌توانید برای ثبت سفارش انواع آیتم‌های مبلمان شهری و مشاوره بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X