وبلاگ

گلدان ‎های شهری | بررسی ویژگی‎های این آیتم از مبلمان شهری

گلدان‌های شهری زیبایی‌بخش محیط‌های شهری هستند

گلدان‌های شهری یکی از عناصر زیباسازی محیط هستند که مانند قابی که قسمتی از طبیعت را جدا کرده و در خود جای داده است، کاربرد دارند. وجود این دسته از مبلمان و تجهیزات شهری، علاوه بر زیبایی بصری، هویت و سلیقه فرهنگی یک شهر را به نمایش می‌گذارند. این گلدان‌ها مکانی برای نگهداری گل‌های تزیینی و یا حتی گل و گیاه‌های طبیعی هستند. بیشتر این گلدان‌ها در پارک‌ها و فضاهای سبز مورد استفاده قرار می‌گیرند و بخش مهمی از المان‌های شهری را تشکیل می‌دهند. این نوع گل‌آرایی‌ها علاوه بر جذاب و زیباسازی فضای شهری و جو فضا، به سرزندگی و نشاط شهر نیز کمک فراوانی می‌کنند. در این مطلب از آراوود به بررسی ویژگی‌های گلدان‌های شهری می‌پردازیم.

متریال مورد استفاده در ساخت گلدان‌های شهری

بیشتر گلدان‌های شهری کاربرد تزئینی دارند و بر روی آن‌ها طرح‌ها و نقش‌های زیبایی کشیده شده است. این گلدان‌ها به همراه دیگر تجهیزات و المان‌های شهری رنگ و بوی تازه‌ای به شهر می‌دهند. گلدان‌های شهری بیشتر از شیشه، سیمان، پلاستیک، بتن، فایبرگلاس و سرامیک ساخته می‌شوند. گلدان‌های بتنی از بتن مسلح شده با میلگرد ساخته شده‌‌اند. این گلدان‌ها با عیار ۴۰۰ دارای بهترین کیفیت ساخت و پوشش سه لایه رنگ شامل رنگ آستر، رنگ اصلی و پوشش رزین ضد اشعه فرابنفش برای ماندگاری و دوام بیشتر تولید می‌شوند.

گلدان‌های از جنس فایبرگلاس در طرح‌ها و ابعاد متنوع مناسب برای استفاده در فضاهای داخلی و خارجی با بالاترین کیفیت مواد اولیه تولید می‌شوند. خلوص بالای مواد اولیه و استفاده از الیاف و رزین‌های مناسب باعث می‌شود تمامی کارها کیفیت خود را به مرور زمان از دست ندهند.

گلدان‌های سیمانی بزرگ

گلدان‌های شهری از جنس سیمان، از دیگر تجهیزات و عناصر شهری هستند که در فضاهای سبز شهری و پارک‌ها بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند. از این گلدان‌ها بیشتر در جهت زیباسازی پارک‌ها و باغ ویلاها می‌توان استفاده کرد. این گلدان‌ها در عین سادگی، بسیار شیک هستند و حمل و نقل و جابه جایی آن‌ها آسان است. اما ممکن است این گلدان‌ها پس از کاشت گیاه و ریختن گل و خاک کمی سنگین شوند که این موضوع خود مزیتی است که از سرقت ان جلوگیری می‌کند.  در ضمن این گلدان‌ها به خاطر سایز استاندارد و ابعاد مناسب برای جدا کردن در خیابان‌ها و عنوان موانع در نظر گرفته می‌شوند.

طراحی خاص گلدان‌های شهری؛ نمادی از فرهنگ یک شهر

تقاضا و تولید زیاد انواع مبلمان و تجهیزات شهری توسط نهادهای مسئول در شهر، ممکن است باعث حذف جنبه هنری و منحصربه‌فرد آن شود و تنها رویکرد کاربردی آن مورد توجه قرار بگیرد. اما گاها توجه به این عناصر، توسط مسئولان شهری و یا شهروندان، گلدان‌ها را از حوزه مبلمان شهری خارج کرده و به اثری هنرمندانه که بر اساس خلاقیت فردی هنرمند شکل گرفته، تبدیل می‌کند.

گلدان‌های شهری مانند قابی از طبیعت، وظیفه تزئین شهر را بر عهده دارند. بنابراین توجه به نوع طراحی، رنگ و متریال استفاده شده برای ساخت آن بسیار مهم است. همچنین لازم است گلدان‌های شهری در برابر عوامل طبیعی.مانند رطوبت، باد و باران نیز مقاومت بالایی داشته باشند. به همین دلیل بیشتر از گلدان‌هایی از جنس بتن در فضاهای باز.و پارک‌ها استفاده می‌شود. باید به این نکته توجه کرد که مبلمان، تجهیزات شهری و الگوهای به کار رفته و تکرار شده در آن، مشخصه‌ای از هویت و فرهنگ یک جامعه است. هر کشور، شهر یا هر محله با توجه به فرهنگ غالب خود از الگوهای خاصی پیروی می‌کند.

محل مناسب قرارگیری گلدان‌های شهری

گلدان‌های شهری برای زیبایی شهر کاربرد دارند و به‌عنوان دکوراسیون شهر شناخته می‌شوند. این گلدان‌ها باید در محل‌هایی کار گداشته ‌شوند که مانع ورود، دید، و حتی ترافیک باشند. بعضی از آن‌ها را نیز جهت پرچین و یا ایمنی در لبه پله‌ها و بلندی‌ها قرار می‌دهند. ویژگی‌های یک گلدان شهری عبارتند از:

  • مقاوم در برابر شرایط جوی از جمله اشعه فرابنفش خورشید، یخ زدگی و بارندگی
  • طراحی زیبا و منحصربه‌فرد
  • تولید به رنگ‌های سفارشی بنا به درخواست مشتری
  • حمل و نقل و کاربری آسان

کاربردهای مختلف گلدان شهری

از گلدان‌های شهری در جهت کاشت انواع گل‌های طبیعی یا حتی مصنوعی استفاده می‌شود. این نوع گل آرایی‌ها علاوه بر زیباسازی فضای شهری، به سرزندگی و نشاط شهر نیز کمک فراوانی می‌کند. لازم به ذکر است که اکثر این گلدان‌های بززگ شهری از جنس بتنی یا فایبرگلاس هستند. این نوع گلدان‌ها که به گلدان‌های شهری معروف هستند عموما در پارک‌ها و فضاهایی که ترافیک و تردد خودرو کم است، مورد استفاده قرار می‌گیرند و علاوه بر زیباسازی، بر روحیات مردم نیز  تاثیر زیادی می‌گذارند.

باید خاطر نشان کرد که اکثر گلدان‌های بتنی شهری را می‌توان در اقسام رنگ و مدل متنوع تولید کرد و برای استحکام و دوام هرچه بیشتر آن‌ها از کاورهایی با کیفیت بالا استفاده می‌شود. گلدان‌های بتنی و فایبر گلاس در انواع مدل‌ها و قالب‌ها با بهترین جنس مواد اولیه قابلیت تولید دارند به طوری که با گذشت زمان از کیفیت آن‌ها کاسته نخواهد شد و مانند روز اول شیک و زیبا خواهند بود. ابن گلدان‌ها را می‌توان در داخل و خارج منزل نیز مورد استفاده قرار داد. همچنین نوع دیگری از گلدان‌ها نیز موجود است که به گلدان‌های طبقاتی معروف هستند و در طبقات ۲تایی، ۴ تایی و ۸ تایی موجود هستند.

خرید بهترین نوع گلدان‌های شهری از آراوود

بدنه گلدان هایی که در سطح شهر مورد استفاده قرار می‌گیرند باید از مواد مقاوم و موادی با کیفیت بالا بوده تا بیشترین مقاومت را در برابر ضربه‌ها بارش باران و غیره داشته باشد. این گلدان‌ها معمولا در دو جنس بتن و یا فایبر گلس دیده می‌شود که مقاوم تر بوده و برای سطح شهر گزینه بهتری هستند.

مجموعه آراوود، یکی از برجسته‌ترین تولیدکنندگان انواع مبلمان و المان‌های شهری است. تلاش مجموعه ما همواره در جهت تولید بهترین آیتم‌های شهری و ارتقای کیفیت و کمیت فضاهای شهری و زیبایی بصری شهر بوده است. آراوود در طراحی و تولید انواع مبلمان‌های شهری مانند نیمکت‌های چوبی، سطل زباله شهری، گلدان‌های شهری و سایر محصولات با استفاده از مرغوب‌ترین متریال موجود، همواره پیشگام بوده است. مجموعه ما با چندین سال سابقه، می‌تواند بهترین مبلمان شهری مورد نظر مشتریان را با قیمتی مناسب و بهترین کیفیت ممکن بسازد. شما می‌توانید برای خرید انواع مبلمان و المان‌های شهری برای فضاهای داخلی و خارجی با کارشناسان مجموعه ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X