وبلاگ

مزایای استفاده از نیمکت چوبی در فضای عمومی

نیمکت چوبی از اجزای کلیدی دکوراسیون مبلمان شهری است

چوب از دل طبیعت آمده است و همیشه حسی مثبت را منتقل می‌کند. به همین منظور چوب جایگاهی ویژه در بین مبلمان شهری و آیتم‌های تزیینی دکوراسیون داخلی دارد. یکی از محصولات چوبی در همین راستا نیمکت چوبی است که یکی از زیباترین و کاربردی‌ترین آیتم‌های چوبی در بین مبلمان شهری به شمار می‌‌رود. از این نیمکت‌ها به طور معمول در پیاده‌روها، پارک‌های بزرگ شهر،‌ فروشگاه‌ها و به‌طورکلی نقاطی که میزان تردد شهروندان در آن‌ها بالا است، استفاده می‌کنند. در این مطلب از سایت آراوود قصد داریم تا شما را با مزایای استفاده از نیمکت چوبی در فضای عمومی آشنا کنیم.

مزایای استفاده از انواع نیمکت چوبی در فضای عمومی

برای مصارف خانگی شما می‌توانید ابعاد نیمکت را سفارشی‌سازی کنید. اما برای مبلمان شهری به طور معمول نیمکت‌ها از ابعادی استاندارد برخوردار هستند. چرا که ارگونومی و راحتی کاربران باید به‌عنوان یک اصل مهم جدی گرفته شود.

از انواع نیمکت چوبی می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • یکی از انواع نیمکت‌های چوبی، نیمکت‌هایی با تکیه‌گاه هستند. قطعاً مشابه این مدل از نیمکت‌های چوبی را در پارک‌های بزرگ و کوچک سطح شهر دیده‌اید. بدر این نیمکت‌های چوبی شما امکان تکیه‌زدن را بر روی بدنه دارید. این نیمکت‌ها در صورتی که به شکل کلاسیک طراحی شوند می‌توانند جذابیت بیشتری را برای فضای سطح شهر و فضای سبز شخصی شما داشته باشند.
  • دومین مدل از نیمکت‌های چوبی، ‌نیمکت‌هایی بدون تکیه‌گاه هستند. قراردادن این نیمکت‌ها در کنار دیوار باعث می‌شود تا از لحاظ کاربردی این مدل از نیمکت‌ها کارایی مشابه با نیمکت‌های چوبی با تکیه‌گاه داشته باشند. خوب است بدانید که استفاده از متریال کمتر و همین فرایند ساخت ساده‌تر باعث شده تا این نیمکت‌های چوبی قیمت کمتری داشته باشند

نگاهی به مزایای متعدد استفاده از نیمکت چوبی در فضای عمومی

علاوه بر کاربردهای بی‌شمار استفاده از نیمکت چوبی در مبلمان شهری برای نقاط پرتردد شهر از این آیتم می‌توان برای طراحی یک پاسیو یا روف‌گاردن هم استفاده کرد. در ادامه این بخش شما را با مهم‌ترین مزایای استفاده از نیمکت چوبی در فضای عمومی آشنا می‌کنیم.

راحتی و عایق حرارتی

چوب به‌نوعی عایق حرارتی است و گرما را منتقل نمی‌کند. این یعنی در طول فصول گرمی مانند بهار و تابستان بیش از حد داغ یا سرد نمی‌شود و کاربران می‌توانند به‌راحتی از آن استفاده کنند. مزیت بعدی نیمکت‌های چوبی راحت بودن کاربران و ارمغان حسی خوب برای آن‌ها است. در واقع کاربران با نشستن بر روی یک نیمکت چوبی حس به‌مراتب بهتری نسبت به استفاده از یک نشیمنگاه فلزی پیدا می‌کنند.

نارسانا نبودن و امکان تعویض و تعمیر از مزایای استفاده از نیمکت چوبی در فضای عمومی هستند

به‌طورکلی چوب در حالت خشک خود در برابر الکتریسیته و جریان برق نارسانا است. در صورتی هم که بدنه برق‌دار شود و چوب نشیمن نشیمنگاه و پشتی خشک باشد، شخصی که بر روی آن نشسته است به‌هیچ‌عنوان دچار برق‌گرفتگی نخواهد شد. قابل‌تعمیر و تعویض بودن نکته مهم دیگری است که باید در این باره به آن توجه داشته باشید. اگر نیمکت چوبی به‌مرورزمان کیفیت خود را به دلیل عوامل طبیعی از دست بدهد می‌توانید با رنگ‌آمیزی و یا روغن مخصوص قابلیت‌های آن را احیا کنید. حتی می‌توانید چوب‌های محل نشیمن را با هزینه بسیار کم تعویض کنید.

سازگاری با محیط‌زیست؛ از مزایای استفاده از نیمکت چوبی در فضای عمومی

به علت اینکه چوب برآمده از دل سرسبزی و جنگل‌های طبیعی است، با اتمسفر پارک‌های بزرگ سطح شهر یا محوطه سرسبز باغ‌ها و ویلاهای شخصی هارمونی بسیار بالایی دارد. از دیگر مزایای استفاده از نیمکت چوبی در فضای عمومی شهرها می‌توان به زیبایی بیشتر آن در مقایسه با فلز اشاره کرد. این ویژگی از آنجایی برجسته‌تر می‌شود که چوب وقتی با فلز با ترکیب می‌شود، زیبایی بیشتری را پدید می‌آورد.

از نیمکت چوبی می‌توانید در شرایط آب‌وهوایی و محیطی مختلف استفاده کنید

نیمکت‌های چوبی مجموعه آراوود به شکلی طراحی شده‌اند که در مقابل آب‌وهوای مختلف مقاوم باشند. به این منظور طراحان معمولاً نوعی پوشش محافظ در این محصولات اعمال می‌کنند که می‌تواند از نفوذ رطوبت و یا میکروب به بهترین شکل ممکن جلوگیری کند. ضمناً بعضی از نیمکت‌ها با پوشش محافظ UV طراحی شده‌اند که همان‌طور که از نام آن‌ها پیداست، از محوشدن ناشی از اشعه ماورا بنفش خورشید محافظت می‌کند. توجه داشته باشید که حتی اگر نیمکت شما چنین پوشش محافظی نداشته باشد، می‌توانید به‌سادگی و با استفاده از یک برس رنگ استاندارد آن را اعمال کنید.

طراحی دکوراسیون کافه و رستوران از مزایای استفاده از نیمکت چوبی در فضای عمومی است

از مزایای استفاده از نیمکت چوبی در فضای عمومی می‌توانیم به دیزاین محیط کافه و رستوران‌های سطح شهر اشاره کنیم. اگر تمایل دارید دکور رستوران یا کافه خود را تغییر بدهید، میز و نیمکت‌های چوبی می‌توانند بهترین گزینه برای شما در این فضاها باشند. این المان‌ها جلوه منحصربه‌فردی به رستوران یا کافه شما می‌دهند و به‌این‌ترتیب می‌توانید به درآمدزایی خود به‌وسیله ترغیب مشتریان کمک کنید.

حمام، سونا و استخر

به احتمال بسیار بارها و بارها نام ترموود به گوشتان خورده است. ترموود چوبی حرارت دیده شده است که به دلیل سپری کردن فرایندهای حرارتی مقاومت و زیبایی خاصی پیدا می‌کند. در ساخت آیتم‌های چوبی مجموعه آراوود مانند نیمکت چوبی از ترموود استفاده زیادی شده است. با توجه به مقاومم بالایت ترموود نسبت به رطوبت و حرارت شما می‌توانید بدون هیچ نوع نگرانی از نیمکت‌های چوبی مجموعه آراوود در حمام، استخر و سونا استفاده کنید.

نیمکت چوبی یک ایده فوق‌العاده برای دکور راهرو و لابی‌ها است

بعضی از راهروها در مراکز تفریحی و خدماتی شهر به صورت روباز هستند. برخی نیز فضایی سبربسته دارند و شما می‌توانید هم برای طراحی داخلی و هم طراحی خارجی این فضاها از نیمکت‌های چوبی استفاده کنید. شما می‌توانید با قرار دادن چندآیتم دکوری جذاب در کنار چند عدد نیمکت چوبی لوکس زیبایی خاصی را در محیط به وجود بیاورید.

نیمکت چوبی به محیط شهرها روح می‌بخشد

نیمکت‌های چوبی باید در مکان‌هایی از شهر مورد استفاده قرار بگیرند که باعث فراهم آرامش و آسایش برای افراد شوند. از جمله این نقاط می‌توانیم به میادین اصلی، پارک‌ها، بازارها، فضایی جلویی کافه‌ها و به طور کلی مناظر چشم‌نواز شهری استفاده کرد. مجموعه آراوود یکی از بزرگ‌ترین مراکز فروش و نصب انواع آیتم‌های مبلمان شهری چوبی در کشور است. شما از طریق بخش نیمکت چوبی وب سایت ما می‌توانید انواع نیمکت‌های چوبی مدل آدیناژ، آترین، آتریسا وآرایه را با قیمتی مناسب و کیفیتی بسیار بالا خریداری کنید.

سوالات متداول

ابعاد استاندارد یک نیمکت چوبی برای یک مجتمع تجاری چقدر است؟

به طور معمول یک نیمکت برای محوطه یک مجتمع تجاری بهتر است که ۱۸۰ سانتی‌متر طول و ۴۵ سانتی‌متر عرض داشته باشد.

قیمت نیمکت چوبی به چه عواملی بستگی دارد؟

جنس چوب به کار رفته، کیفیت متریال مورد استفاده، طرح مخصوص برای محیط شهری و شخصی، ابعاد، ظرفیت، رنگ، طرح و سازنده و فروشنده از جمله عواملی هستند که قیمت نیمکت چوبی را تعیین می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X