وبلاگ

مدل‌های سطل زباله چوبی محبوب جهان | متریال و کاربردهای این سطل ها

محبوب‌ترین مدل‌های سطل زباله چوبی چه ویژگی‌هایی دارند؟

مبلمان شهری کاربردی و باکیفیت از اصلی‏ترین نیازهای یک شهر به شمار می‌آید. این آیتم‌ها از یک سو عامل رفاه شهروندان هستند و از سوی دیگر تأثیر بالایی در زیبایی شهر دارند. مبلمان شهری دارای اجزای گوناگونی است که هر کدام نقش مهمی را در شهر دارند. دراین‌بین یکی از مهم‌ترین این آیتم‌ها، سطل زباله است. برای افزایش زیبایی و کاربرد این آیتم‌ها از متریال چوب نیز در ساخت آن‌ها استفاده می‌شود. در این مطلب با ویژگی‌های مدل‌های سطل زباله چوبی محبوب و برخی از مدل‌های مورداستفاده در کشورهای مختلف آشنا می‌شویم.

چرا سطل زباله چوبی آیتمی محبوب در مبلمان شهری است؟

سطل زباله چوبی نسبت به سطل زباله پلاستیکی و فلزی آیتمی جدیدتر است و میزان محبوبیت بیشتری در بازار دارد. اما دلیل این محبوبیت چیست؟ مدل‌های سطل زباله چوبی محبوب مزایای متنوعی دارند؛ از مهم‎ترین آن‏ها می‎توان به طراحی زیبا و مقاومت بالا اشاره کرد.

استفاده از متریال چوب در سطل زباله باعث شده است که حس گرما و صمیمیت بیشتری به فضا القا شود. این آیتم‌ها به‌ویژه در فضاهایی مانند پارک‌ها، باغ‌ها، محوطه ویلاها و… هماهنگی بیشتری با فضای سبز دارند. در محیط‌های دیگر نیز همچون عاملی هستند که جلوه‌ای از طبیعت را به محیط شهری تزریق می‌کنند.

از سایر مزایای این سطل ها می‏توان به مقاومت بالای آن‏ها اشاره کرد. برای ساخت و طراحی این نوع سطل ها از بهترین انواع چوب‌مانند چوب ترموود استفاده شده است، بنابراین در صورت قرارگرفتن در برابر عوامل محیطی مانند برف‌وباران صدمه‌ای به آن‌ها وارد نخواهد شد. در ضمن وزن مدل‌های سطل زباله چوبی محبوب به‌اندازه‌ای است که در صورت خرید می‎توانید آن‌ها را به‌سادگی جا‎به جا کنید. همچنین طراحی این سطل‏ ها به شکلی است که با محیط‌زیست سازگاری داشته باشد.

مدل‌های سطل زباله چوبی محبوب جهان با چه متریال‌هایی ساخته می‌شوند؟

برای طراحی سطل زباله‌های چوبی از چوب‏های بسیار محکم استفاده می‎شود. جالب است بدانید که خود مشتری می‎تواند نوع چوب را برای ساخت سطل زباله‌ چوبی انتخاب کند. چوب‏ های مورداستفاده برای ساخت سطل زباله‌های چوبی به شرح زیر هستند:

  • چوب گردو
  • چوب آلبالو
  • چوب گیلاس
  • چوب بلوط
  • چوب افرا
  • چوب ماهون
  • ترموود

لازم به ذکر است در بین این چوب‌ها، ترموود دارای بالاترین میزان مقاومت است. الوارهای چوب ترموود در کارخانه‎ها با فشار بخار آب به‌نوعی مقاوم می‏شوند تا در شرایط جوی مختلف آسیب نبینند. این چوب‌ها همچنین در برابر نفوذ حشرات مقاوم هستند.

برای اینکه سطل زباله‌های چوبی محبوب جهان از مقاومت بالایی برخوردار باشند، به یک چهارچوب قوی نیاز دارند. این چهارچوب‎ها به طور معمول با استفاده از فلزات ساخته می‎شوند. در مواردی نیز برای ایجاد یک‌پایه مستحکم، از بتن استفاده می‎شود.

مدل‌های سطل زباله چوبی محبوب در چه محیط‌هایی استفاده می‌شوند؟

در تمامی محیط‌های شهری که رفت‌وآمد زیادی دارند، می‎توان چندین سطل زباله چوبی قرارداد. این کار هم زیبایی شهر و هم بهداشت محیط را افزایش می‌دهد. جالب است بدانید که استفاده از این سطل‏ها تنها محدود به فضاهای عمومی مانند پارک، شهربازی، خیابان و پیاده‎رو نیست. از دیگر مکان‌هایی که می‌توان مدل‌های سطل زباله چوبی محبوب را در آن‌ها قرارداد می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • راهروی ساختمان
  • حیاط خانه، باغ و ویلا
  • پارکینگ آپارتمان
  • پشت‎بام
  • پاساژها و مراکز خرید
  • کافه‎ها و رستوران‎ها
  • مغازه‎های مختلف
  • سالن‎های ورزشی
  • دفاتر کار و شرکت‎ها
  • بیمارستان‎ها و درمانگاه‎ها

مدل‌های سطل زباله چوبی محبوب چه رنگ‌هایی دارند؟

یکی از مهم‏ترین دلایل محبوبیت سطل زباله‌های چوبی ایجاد ظاهر جذاب و مدرن در شهر و سایر مکان ها است. طراحی این سطل‎ها با چوب‏ هایی در رنگ‌های متنوع انجام شده است و شما می‎توانید آن‎ها را در طیف‎های رنگی مختلف از رنگی‎های طبیعی و فانتزی خریداری کنید. از رنگ‌های محبوب برای تولید این سطل‌های زباله می‌توان به رنگ‌های کرمی، نسکافه‎ای، قهوه ای سوخته اشاره کرد.

نمونه‌هایی از سطل‌های زباله چوبی محبوب جهان

حتماً شما هم در محیط برخی مراکز تجاری و ایستگاه‌های مترو، سطل‌های زباله استیل که کاربرد جاسیگاری را دارند نیز دیده‌اید. در کشور چین این سطل‌ها نیز از انواع چوب تولید شده‌اند که فقط بخش رویی آن‌ها از جنس استیل است.

یک مدل محبوب دیگر این سطل‌ها در کشورهای اروپایی، سطل‌هایی است که دارای یک ساختار فلزی و بدنه چوبی هستند. درعین‌حال بخش جلویی این سطل‌ها مانند درب کابینت باز می‌شود و شما به یک سطل زباله آلومینیومی دسترسی دارید.

در شهر نیویورک نیز سطل‌های زباله چوبی بزرگی ساخته شده‌اند که دارای دو درب هستند و سطل‌های بزرگ پلاستیکی چرخ‌دار در درون آن‌ها قرار می‌گیرند. ویژگی خاص این سطل‌ها در این است که در بخش رویی خود دارای فلاورباکس هستند و انواع گل‌ها و گیاهان را می‌توان در داخل آن‌ها قرارداد.

یکی دیگر از مدل‌های سطل زباله چوبی محبوب جهان، سطل‌های زباله چوبی در کالیفرنیای آمریکا است. این سطل‌ها از کنار هم قرارگرفتن ۳ یا ۴ استوانه فلزی به‌عنوان سطل داخلی و یک قاب بیرونی تمام چوب تشکیل شده‌اند که کل این استوانه‌ها را در برمی‌گیرد.

خرید مدل‌های محبوب سطل زباله چوبی از مجموعه آراوود

خرید سطل زباله چوبی باید بادقت بسیار زیادی انجام شود. سعی کنید بر اساس نوع طراحی محیط، سطل زباله چوبی موردنظر خود را انتخاب کنید. در ضمن برای محیط‌های پررفت‌وآمد بهتر است سطل‌های با ابعاد و گنجایش بالاتر انتخاب شوند. ما در مجموعه آراوود انواع سطل زباله چوبی را با ترکیب متریال‌های مختلف تولید می‌کنیم. برای خرید این محصولات کافی است از طریق منوی محصولات به بخش سطل زباله چوبی در سایت ما مراجعه کنید.

سؤالات متداول

نحوه قیمت‎گذاری سطل زباله چوبی چگونه است؟

سطل ‎های زباله چوبی نیز مانند سایر المان‎های شهری قیمت ثابتی ندارند. ازآنجایی‌که نوع ساخت و طراحی این سطل‏ ها تفاوت دارد، قیمت آن‎ها نیز متفاوت است. از عوامل مؤثر بر قیمت این محصولات می‌توان به ابعاد، جنس بدنه، طراحی، نوع چوب و میزان فلز استفاده شده اشاره کرد.

میزان مقاومت سطل زباله چوبی چقدر است؟

اگر در ساخت سطل زباله چوبی از متریال‌های باکیفیت استفاده شده باشد، مقاومت این آیتم‌ها در برابر سرما، گرما، باران و برف نیز بیشتر خواهد بود. در این صورت سطل زباله های چو‎بی می‎توانند سال‎های سال در معرض عوامل محیطی بدون کوچک‏ترین آسیب و یا تغییر شکل باقی بمانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X