وبلاگ

محل استفاده از مبلمان شهری چوبی

آیتم‌های مبلمان شهری چوبی کاربردهای فراوانی دارند

نمی‌توان این نکته را نادیده گرفت که وجود دکوراسیون خلاقانه و خاص با استفاده از متریال‌هایی باکیفیت و کاربردی در رونق و پیشرفت شهرها مؤثر بوده است. مبلمان شهری نقش مهمی در افزایش کاربرد فضاهای شهری و زیباسازی شهر دارد. در واقع این آیتم‌ها می‌توانند شهر را به محیطی ایمن و راحت برای شهروندان تبدیل کنند. حتی می‌توان با استفاده از آن‌ها فضاهایی چندمنظوره را ایجاد کرد. در این مطلب بااهمیت این آیتم‌ها و محل استفاده از مبلمان شهری چوبی آشنا می‌شوید.

ویژگی‌های مبلمان شهری چوبی

چوب از دیرباز یکی از محبوب‌ترین مصالح مورداستفاده در صنعت ساخت‌وساز بوده است. امروزه با پیشرفت علم و فناوری ما توانسته‌ایم چوب را به عنصری اساسی در ساخت سازه‌های شهری و خصوصی تبدیل کنیم. چوب خام توانایی بسیار کمی برای اجرا و ساخت ایده‌های خلاقانه در امر ساخت‌وساز و ساخت آیتم‌های مبلمان دارد؛ به همین علت در صنعت ساخت‌وساز و به‌ویژه در دکوراسیون شهری از چوب اصلاح شده با نام ترموود استفاده می‌شود.

چوب استفاده شده در آیتم‌های مبلمان‌های شهری به دلیل استفاده زیاد باید مقاومت بالایی داشته باشد. ترموود نیز نوعی چوب اصلاح شده در فرایند ترمو شدن است که مقاومت بالایی در برابر عوامل محیطی دارد و گزینه‌ای ایده‌آل برای ساخت مبلمان شهری به شمار می‌آید. در ادامه با ویژگی‌های دیگری که این چوب را به گزینه‌ای عالی برای ساخت مبلمان شهری تبدیل کرده است، آشنا می‌شوید.

سازگاری با محیط‌زیست

چوب متریالی است که طبیعت در اختیار ما قرار داده است و ما به کمک فناوری‌های متعدد ویژگی‌های مثبت و کاربرد این متریال جذاب را افزایش داده‌ایم؛ به‌نحوی‌که در فرایند تولید چوب اصلاح شده برای ساخت مبلمان‌های شهری از هیچ‌گونه مواد شیمیایی استفاده نشده است؛ بنابراین چوب موردنظر با محیط‌زیست سازگاری خوبی دارد و آسیبی به طبیعت و فضای اطرافمان وارد نمی‌کند.

از پروسه تولید تا استفاده از چوب‌های اصلاح شده، برخلاف سایر مصالح، آسیبی به محیط‌زیست و آب‌و‌هوا وارد نمی‌شود. به‌علاوه این چوب‌ها در کارخانه‌هایی که آلاینده‌های مضر را به جو اطراف ما اضافه می‌کنند، تولید نمی‌شود.

گرمای ویژه چوب

چوب خواص زیادی دارد، یکی از این خواص گرمای ویژه چوب است. اگر دقت کرده باشید هنگام فصل سرما نیمکت‌ها و مبلمان‌های شهری که از جنس سنگ و فلز هستند محل مناسبی برای نشستن و استراحت نیستند. این مصالح توانایی جذب و حفظ گرما را در خود ندارند. به همین دلیل است که استفاده از چوب در مبلمان شهری کاربرد روزافزون پیدا کرده است.

چوب اصلاح شده نیز انتقال حرارتی کمی دارد و در فصل سرما، گرما را در خود حفظ کرده و مانع ورود سرما و رطوبت به درون خود می‌شود. همچنین برای استفاده در فصل گرما نیز مناسب است؛ زیرا سطح رویی چوب خنک می‌ماند و داخل چوب همچنان به حفظ حرارت ادامه می‌دهد.

دفع آفات و حشرات

یکی از دلایل مهمی که از چوب اصلاح‌شده در ساخت مبلمان‌های شهری استفاده می‌شود، نفوذناپذیری این چوب در مقابل آفات و حشرات آسیب‌زا است. آیتم‌های مبلمان شهری بیشتر از سایر سازه‌های چوبی در معرض این مشکل قرار دارند، اما مجریان طراحی دکوراسیون شهری از چوب اصلاح شده که میزان رطوبت و جذب آب بسیار پایینی دارد جهت اجرای ایده‌های خود استفاده می‌کنند. دلیل استفاده از این چوب این است که در اثر آفت و حشرات دچار خوردگی و پوسیدگی نمی‌شود.

محل استفاده از مبلمان شهری چوبی کجاست؟

همان‌طور که اشاره شد استفاده از مبلمان‌های شهری چوبی نقش به سزایی در پیشرفت شهر از همه جهات از جمله از نظر فرهنگی و اقتصادی دارد. البته آیتم‌های مبلمان شهری را می‌توان در محل‌های مختلف شهر مورداستفاده قرارداد.

این آیتم‌ها در پارک‌ها، زمین‌های بازی، خیابان‌ها، مراکز خرید، ایستگاه اتوبوس و قطار و دیگر محل‌های عمومی قابل‌نصب هستند. طبق آخرین نظرسنجی‌ها بیشتر مردم از اجرا و نصب مبلمان شهری ابراز رضایت و تمایل کرده‌اند. مبلمان شهری چوبی علاوه بر زیباسازی فضای شهر به جذب توریست‌ها نیز کمک می‌کند. امروزه در شهرهایی مانند: وین‌، سانفرانسیسکو، برلین و لندن از مبلمان‌های چوبی و دکوراسیون‌های شهری خلاقانه استفاده می‌شود.

نکات انتخاب آیتم مبلمان شهری چوبی بر اساس محل استفاده

یکی از مهم‌ترین نکات استفاده از مبلمان شهری چوبی، هماهنگی محل نصب با رنگ چوب و شکل مبلمان و دکوراسیون است. این اجزا در صورت انتخاب درست می‌توانند هارمونی و تناسب منحصربه‌فردی را خلق کنند و به جذابیت و زیبایی محل موردنظر بیفزایند.

به‌تازگی مبلمان‌های چوبی خلاقانه به ایستگاه قطار توکیو افزوده شده‌اند که از نتایج آن، طبق گفته جامعه‌شناسان می‌توان به تقویت روحیه شهروندان اشاره کرد. با استفاده از چوب می‌توان آیتم‌هایی از مبلمان شهری را ایجاد کرد که در کنار راحتی، زیبایی محیط را افزایش دهند و محیطی به‌دور از کلیشه‌های رایج دکوراسیون ایجاد کنند.

موارد استفاده از چوب در ساخت آیتم‌های مبلمان شهری چوبی

خلق یک دکوراسیون شهری جذاب و گیرا فقط محدود به ساخت نیمکت چوبی نیست. مجریان و ایده‌پردازان طراحی دکوراسیون شهری دست به ابداعات تازه‌ای در این زمینه زده‌اند که شکل دیگری از شهرهای مدرن را به نمایش گذاشته است.

از ایده‌های خلاقانه در ساخت دکوراسیون شهری می‌توان به ساخت آلاچیق، پله، فلاورباکس، ایستگاه‌های استراحت، دکینگ روی پل، چراغ‌های خیابان و سطل زباله چوبی اشاره کرد. چوب بر خلاف دیگر متریال‌ها، انعطاف‌پذیری خوبی برای طراحی با ایده‌های هندسی خلاقانه دارد.

طی سالیان اخیر با کمک چوب ترموود، دکوراسیون شهرهای پرجمعیت تغییرات اساسی داشته است. برای مثال در برخی از کشورها برای هرچه جذاب‌تر کردن فضای شهر اقدام به ساخت دیوار‌هایی با آجرهای چوبی ترموود کرده‌اند.

معماران معروف و زیادی به‌منظور اجرای ایده‌‌های خود، در ساخت دکوراسیون و مبلمان شهری روی به چوب ترموود آورده‌اند. ازآنجایی‌که نما و دکوراسیون شهر از اهمیت زیادی برای مسئولان شهری دارد، شهرهای پرجمعیت و حتی کم‌جمعیت به سمت ساخت شهری زیبا به کمک مصالح طبیعی در حرکت هستند.

نکته مهم دیگر ایده‌پردازی خلاقانه در ساخت دکوراسیون شهری و محل استفاده از مبلمان شهری چوبی است. باید بتوان تابو استفاده از متریال‌های سنگین در زیباسازی شهری را به کمک خلق و اجرای ایده‌های نو درهم شکست و اثری شبیه به نقاشی خلق کرد! چوب ترموود به جستجوگران خلاق این امکان را داده است که با دست باز‌تری به اجرای طرح‌های خود بپردازند.

آراوود؛ مجری ایده‌های خلاقانه دکوراسیون شهری

آراوود، با برخورداری از طراحان و معماران خلاق در حوزه مبلمان و دکوراسیون شهری چوبی، از برترین و پیش‌گامان صنعت زیباسازی شهری است. مجموعه ما با برخورداری از کادری مجرب و همچنین تأمین چوب‌های ترموود باکیفیت، سهم بزرگی را در رونق نمای شهری در سال‌های اخیر داشته است. شما می‌توانید با مراجعه به وبسایت ما با محصولات و پروژه‌های موفق ما آشنا شده و برای مشاوره جهت اجرای طرح‌های خود با کارشناسان ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X