وبلاگ

طراحی زیبا سطل زباله چوبی

طراحی زیبا سطل زباله چوبی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین المان‌های مبلمان شهری

وجود جذابیت در محیط، کارایی، رعایت بهداشت و حفظ بهداشت از مشخصه‌های یک سطل زباله استاندارد در محیط‌های شهری هستند. از طرفی با توجه به زندگی امروزی و تولید انواع زباله‌های خانگی و صنعتی برای تفکیک و انهدام آن‌‌ها نیاز به استفاده از سطل زباله وجود. در همین راستا سطل زباله چوبی یکی از پرکاربردترین و زیباترین مدل‌ها در بین انواع سطل زباله در فضاهای خانگی و شهری است که استانداردهای خاصی در طراحی و ساخت آ‌ن رعایت می‌شود. در این مطلب از سایت آراوود می‌خواهیم شما را با طراحی زیبا سطل زباله چوبی و همین‌طور قابلیت‌های آن آشنا کنیم.

انواع سطل زباله چوبی با قابلیت‌ها و طراحی‌های‌ منحصربه‌فرد

یکی از انواع سطل زباله که طراحی زیبا دارد، سطل زباله تجاری است. این نوع از سطل زباله بیشتر برای مصارف صنعتی و یا برگزاری رخدادهای بزرگ مورداستفاده قرار می‌گیرد. در ضمن این سطل‌ها برای مدارس یا میدان‌های شهر هم بسیار مناسب هستند. در ادامه این بخش قصد داریم شما را با دیگر طرح‌ها و مدل‌های سطل زباله چوبی آشنا کنیم.

سطل زباله کابینتی چوبی طراحی زیبا و هوشمندانه دارد

سطل‌های زباله کابینتی دو نوع دارند. یکی از آن‌ها درون کابینت جا داده می‌شود و به طور معمول یک یا دو مخزن دارد. نوع دیگری از این سطل زباله کوچک بوده و بر روی کابینت ظرف‌شویی و یا میز نصب شود تا دسترسی به آن ساده‌تر باشد.

این مدل با داشتن طرح‌هایی نیمه گرد و یا گوشه‌دار برای نقاطی که فضای ک‌می‌دارند ( مانند آشپزخانه‌ها یا لابی‌های شلوغ) گزینه بسیار مناسبی هستند. بسیاری از این سطل‌های زباله یک سطح صاف و مسطح دارند که می‌توانید آن‌ها را به دیوار تکیه بدهید و ظرفیت آن‌ها نیز کمتر از ۲۸ گالن می‌باشد.

سطل زباله پارکی برای پارک‌های بزرگ شهر انتخاب خوبی است

پارک‌ها یکی از شلوغ‌ترین مراکز تفریحی در سطح شهر هستند و به همین خاطر هم باید به زیبایی و جذابیت آن توجه خاصی نشان داده شود. سطل زباله چوبی پارکی آراوود با طراحی زیبا و کاربردی خود نقش بسیار مهمی در زمینه انباشت و مدیریت زباله دارد.

از جمله خصوصیات سطل زباله پارکی می‌توانیم به موارد مهم زیر اشاره کنیم:

  • فاصله از سطح زمین برای استفاده بهتر کاربر
  • رنگی قابل‌تشخیص برای عابران پیاده
  • گنجایش کافی برای انواع زباله
  • سازگاری بالا با محیط‌زیست
  • طراحی این سطل‌های زباله به شکلی است که در زمان استفاده از آن دست‌ها آلوده نمی‌شوند
  • مقاوم در برابر حریق و جلوگیری از گسترش آن
  • عدم انتشار بوی نامطلوب
  • آنتی‌باکتریال هستند

سطل زباله چوبی چرخ‌دار

یکی از انواع مدل‌های سطل زباله چوبی سطل زباله‌های چرخ‌دار است. این مدل از سطل زباله‌ها امکان جابه‌جایی و انتقال انواع زباله را به بهترین شکل ممکن برای شما فراهم می‌کنند. به‌طورکلی شما می‌توانید از سطل زباله‌های چوبی چرخ‌دار با درنظرگرفتن ابعاد، جنس و کاربردها آن در زمینه‌هایی مانند تفکیک زباله، مراکز صنعتی و تجاری، هتل‌ها و همین‌طور فرودگاه‌ها استفاده کنید.

سطل زباله چوبی اداری طراحی زیبا و منحصربه‌فردی دارد

به‌طورکلی دفتر کار یکی از آن مکان‌هایی است که سرعت عمل و دقت اهمیت بسیاری در آن دارد. سطل‌های زباله چوبی این قابلیت را برای شما فراهم می‌کنند تا در سریع‌ترین زمان ممکن بتوانید در طول کار خود از آن‌ها استفاده کنید. این مدل از سطل‌های زباله چوبی امکان منتقل‌کردن را دارند و کمترین حجم از فضا را اشغال می‌کنند. شما از این نوع سطل‌ها می‌توانید در مراکز اداری، هتل، فروشگاه و یا پارک‌ها استفاده کنید. در ضمن باید اشاره کنیم که سطل‌های زباله چوبی اداری جایی برای دست دارند و به همین منظور تخلیه زباله برای کاربر به‌مراتب ساده‌تر می‌شود.

طرح و رنگ زیبا سطل زباله چوبی

همان‌طور که اشاره کردیم، یکی از دلایل اصلی محبوبیت بالای سطل زباله چوبی در بین مبلمان شهری مدرن، ظاهر جذاب آن است. طراحان و سازندگان این سطل نیز متوجه این مسئله هستند و تلاش می‌کنند که بهترین طرح و نقش‌ها را برای این سطل‌ها ایجاد کنند. امروزه سطل زباله‌های چوبی را می‌توان در طیف گسترده‌ای از رنگ‌های طبیعی چوب و رنگ‎‌های فانتزی پیدا کنید.

به‌صورت معمول سطل زباله‌های چوبی دارای رنگی در طیف رنگی کرمی تا قهوه‌ای سوخته قرار دارند. بااین‌وجود باتوجه‌به سفارش و نیاز مشتری، می‌توان سطل زباله چوبی را به رنگ‌های مختلفی در آورد. اصولاً پایه و اسکلت فلزی سطل زباله چوبی نیز نقش مهمی در زیبایی این آیتم مبلمان شهری دارد. پایه و اسکلت سطل زباله‌های چوبی را می‌توان با استفاده از برش‌های دقیق و شکل‌دهی دستگاه سی‌ان‌سی به زیباترین شکل ممکن طراحی کرد.

طراحی زیبا سطل زباله چوبی چه مزایایی برای کاربران دارد؟

سطل زباله چوبی باوجوداینکه قدمت کمتری در مقایسه با سطل‌های زباله فلزی و پلاستیکی دارد بسیار پرطرف‌دارتر از این مدل‌ها است. یکی از مزایای این مدل از سطل زباله، سازگاری آن با محیط‌زیست است. زیرا در ساخت و طراحی آن‌ها از هیچ نوع ماده شیمیایی استفاده نشده است. از دیگر مزایای استفاده از سطل زباله چوبی در محیط شهری می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

سطل زباله چوبی جلوه مناسبی را در فضا ایجاد می‌کند

خوب است بدانید که سطل زباله‌های پلاستیکی و فلزی هرچقدر هم که خلاقانه طراحی شده باشند، جلوه چندان مناسبی ندارند. این در شرایطی است سطل زباله چوبی به علت ظاهر زیبا و ترکیب رنگ جذابی که دارد، در هر نقطه‌ای از شهر که نصب شود، می‌تواند زیبایی و هارمونی خاصی به آن بدهد.

وزن اندک و امکان تخلیه آسان

زمانی که از چوب برای ساخت سطل استفاده می‌شود، وزن سازه برای جابه‌جایی مناسب است. در واقع می‌توان سطل زباله‌های چوبی را به‌راحتی حرکت داد و زباله درون آن‌ها را تخلیه کرد. درحالی‌که سطل‌های فلزی دارای وزن بالایی هستند و از قابلیت جابه‌جایی سریع و آسان برخوردار نیستند.

مقاومت در برابر رطوبت و فشار

سطل زباله‌های چوبی که با استفاده از متریال‌ها و ابزار استاندارد ساخته شده باشند، از مقاومت بالایی در برابر رطوبت و فشار برخوردار هستند. این ویژگی باعث می‌شود که این سطل زباله‌ها بتوانند سال‌ها در معرض رطوبت بدون آسیب‌دیدگی و تغییر شکل سالم باقی بمانند.

طراحی زیبا سطل زباله چوبی حس طبیعت را به شهروندان منتقل می‌کند

سطل زباله چوبی را می‌توان یکی از کاربردی‌ترین المان‌های مبلمان شهری دانست که در تمامی نقاط شهر می‌تواند مورداستفاده قرار بگیرد. شما حتی در اطراف ملک شخصی خود هم می‌توانید از این آیتم استفاده کنید تا علاوه بر افزایش پاکیزگی محیط، زیبایی محیط را هم‌افزایش بدهید. مجموعه آراوود یکی از بزرگ‌ترین مراکز طراحی انواع آیتم‌های مبلمان شهری در کشور است. شما از طریق بخش سطل زباله چوبی در سایت ما می‌توانید برترین مدل‌های سطل زباله چوبی را با قیمتی مناسب خریداری کنید.

سؤالات متداول

قیمت سطل زباله چوبی به چه عواملی بستگی دارد؟

ضخامت، طراحی، جنس ماده مورداستفاده و مقاومت و محل کاربری از جمله عواملی هستند که قیمت یک سطل زباله چوبی را تعیین می‌کنند.

مقاومت سطل زباله چوبی در چه حدی است؟

باتوجه‌به اینکه در طراحی و ساخت سطل زباله چوبی از متریال‌های درجه یک مانند چوب ترموود استفاده شده است، این آیتم مقاومت بالایی در برابر سرما، گرما، باران و همین‌طور برف دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X