وبلاگ

سطل زباله روف‌گاردن و باغ ویلا | المانی ضروری در حفظ پاکیزگی محیط

سطل زباله روف‌گاردن و باغ ویلا؛ از جمله لوازم ضروری این محیط‌ها

سطل زباله روف‌گاردن و باغ ویلا، یکی از عناصر کلیدی در طراحی فضای سبز و مبلمان فضای باز است؛ این وسیله نه‌تنها در پاکیزگی محیط‌زیست نقش بسیار تأثیرگذاری دارد، بلکه در صورت طراحی متفاوت و منحصربه‌فرد باعث زیبایی ظاهری فضای سبز هم خواهد شد. ازاین‌رو می‌توان از این عنصر در طراحی روف‌گاردن، محوطه‌سازی آپارتمان یا باغ ویلا و یا همچنین در فضاسازی شهری استفاده کرد. باتوجه‌به مدرن شدن زندگی شهری، این روزها در فضاهای سبز پر رفت‌وآمد با انواع سطل زباله روف‌گاردن و باغ ویلا روبرو می‌شویم که از لحاظ ظاهری با هم متفاوت هستند. در این مطلب با انواع این سطل‌ها آشنا می‌شویم.

اهمیت سطل زباله روف‌گاردن و باغ ویلا

هدف اصلی از طراحی و اجرای روف‌گاردن و فضای سبز در پشت‌بام ساختمان‌ها و یا ساختن باغ ویلا، ایجاد محیطی مناسب و مفرح برای گذران وقت در اوقات فراغت و سپری کردن زمانی شاد و بانشاط در کنار دوستان و خانواده است. طبعاً در چنین شرایطی، مقداری زباله تولید می‌شود که در صورت نبود سطل، زباله در محیط‌زیست پخش خواهد شد که این مسئله، منظره خوشی نخواهد داشت. بنابراین معماران داخلی و یا مهندسین معمار طراح محوطه از سطل زباله روف‌گاردن و باغ ویلا استفاده می‌کنند تا به این هدف مهم برسند.

سطل زباله روف‌گاردن و باغ ویلا، باید دارای ظاهری زیبا و مدرن باشد. طرح‌های جذاب سطل زباله پارکی که مناسب استفاده در باغ ویلا، روف‌گاردن و فضای سبز شخصی باشد، به‌صورت ترکیبی از چوب و فلز ساخته می‌شود. به عقیده مهندسین طراح محوطه سبز، فلز سبب استحکام سطل شده و چوب، در نمای محیطی تأثیر داشته  و محیط را گرم‌تر جلوه می‌دهد.

جنس سطل زباله روف‌گاردن و باغ ویلا

به‌طورکلی سطل زباله روف‌گاردن و باغ ویلا، از یک مخزن، یک‌پایه و روکشی از جنس چوب یا فلز تشکیل شده است. این مدل از سطل‌های زباله را که در مقیاس متوسط ساخته می‌شوند را به‌اصطلاح “سطل زباله پارکی” هم می‌گویند. سطل زباله روف‌گاردن و باغ ویلا دارای تنوع بسیاری است. می‌توان آن را از لحاظ سایز و ابعاد، جنس و محل استفاده از سطل زباله به چند دسته مختلف تقسیم کرد. از لحاظ جنس به‌کاررفته برای ساخت، می‌توان این سطل‌های زباله را به چهار دسته کلی سطل زباله فلزی، چوبی، فلزی و چوبی و چدنی تقسیم‌بندی کرد.

سطل زباله فلزی

سطل زباله فلزی با استفاده از ورق‌های فولادی ساخته می‌شود. درصورتی‌که خریدار سفارش دهد، ورق فولادی استفاده شده در ساخت سطل، می‌تواند به‌صورت طرح‌دار یا مشبک هم باشد. به‌عنوان‌مثال، می‌توان عبارت یا شکل خاصی را روی بدنه سطل زباله فلزی، با استفاده از برش دقیق دستگاه CNC درج کرد.

طراحی و ساخت سطل زباله فلزی، به دو حالت سطل زباله پایه‌دار و بدون پایه صورت می‌گیرد. در حالت پایه‌دار، مخزن سطل زباله به یک محور عمودی لوله‌ای یا قوطی شکل اتصال پیدا کرده و این محور به زمین متصل می‌شود. در حالت بدون پایه هم سطل زباله روف‌گاردن و باغ ویلا، مستقیماً به زمین متصل بوده و معمولاً این حالت، ظاهر زیباتری هم دارد؛ زیرا در آن اتصال به زمین مخفی است.

مخزن سطل زباله فلزی از جنس فولاد است و روی آن رنگ کوره‌ای اجرا می‌شود. داخل مخزن سطل زباله پارکی یک پلاستیک زباله قرار می‌گیرد و یا باکس پلاستیکی قابل تخلیه دارد.

سطل زباله چوبی

سطل زباله چوبی بیشتر برای مکان‌های خصوصی‌تر و پروژه‌های ساختن باغ ویلا و محوطه روف‌گاردن‌های شخصی استفاده می‌شود. این نوع سطل طراحی بسیار زیبایی داشته و حس لوکس بودن را به بیننده القا می‌کند. همچنین همواره ثابت شده که استفاده از چوب برای ساخت وسایل، به محیط گرمای خاصی می‌بخشد.

از سطل زباله چوبی، می‌توان در پارک‌های بزرگ، لابی هتل‌ها، اطراف استخرها در ویلا، محوطه روف‌گاردن‌ها و محوطه باغ ویلاها استفاده کرد.

برای طراحی و ساخت سطل زباله چوبی که در محیط باز قرار می‌گیرد، باید از چوب ترموود اصل استفاده کرد تا در شرایط جوی مختلف مقاومت خوبی از خود نشان دهد. همچنین باید با رنگ چوب مناسب فضای باز، رنگ‌آمیزی شود تا در مقابل نور خورشید، به‌مرورزمان تغییر رنگی نداشته باشد. بهتر است به‌جای چوب از  “چوب پلاست” برای ساخت این سطل استفاده کرد. چوب پلاست از چوب مقاوم‌تر بوده و تنوع رنگی بیشتری نیز دارد. اگر سطل زباله روف‌گاردن و باغ ویلا را برای فضایی می‌خواهید که فرصت نگهداری منظم از آن را ندارید، سطل زباله‌ای از جنس چوب پلاست گزینه بهتری است. قیمت سطل زباله چوبی نسبت به فلزی گران‌تر بوده زیرا  طراحی و ساخت آن کمی پیچیده‌تر است.

سطل زباله فلزی و چوبی

این مدل سطل زباله از ترکیب فلز و چوب ساخته می‌شود. به‌طوری که سطل زباله فلزی را با قطعات چوب تزیین می‌کنند.  سطل زباله ساخته شده از چوب و فلز، ساختاری بسیار جذاب و مدرن دارد و می‌تواند نظر هر بیننده‌ای را به خودش جلب کند. برای پروژه‌های لوکس روف‌گاردن و بام سبز و همچنین محوطه‌سازی باغ ویلا، این نوع از طراحی سطل بسیار مورد استقبال معماران داخلی است. سطل زباله چوب و فلز را می‌توان با جایگزینی چوب پلاست به‌جای چوب هم ساخت.

سطل زباله چدنی

این نوع سطل زباله، بیشتر موردتوجه شهرداری‌هاست. این نوع از سطل‌ها جزئیات ظاهری زیبایی ندارند اما سنگین‌وزن بوده، عمر بالایی دارند و به‌زودی خراب نمی‌شوند. به علت داشتن وزن زیاد، جابه‌جا کردن این سطل‌ها کمی دشوار بوده و این مسئله، یکی از ملاک‌های مهم شهرداری برای انتخاب سطل زباله است.

آراوود؛ پیشگام در تولید سطل زباله روف‌گاردن و باغ ویلا

انواع سطل زباله روف‌گاردن و باغ ویلا را می‌توان در مراکز عمومی یا تجاری دارای فضای سبز و روف‌گاردن، پارک‌های بزرگ، محل عبور و مرور افراد و موارد دیگر مشاهده کرد. این سازه یکی از عناصر اصلی در فضاسازی شهر به‌حساب آمده و نقشی اساسی در پاک‌سازی و تمیزی محیط‌زیست اطراف دارد. به‌علاوه، این سطل‌های زباله طرح‌‌های مختلفی دارند که بسته به این طرح‌ها، می‌توان از آن‌ها در مکان‌های مختلف استفاده کرد. از ویژگی‌های این سازه می‌توان به داشتن رنگ‌های متنوع، طراحی چشم‌نواز و نیز مقاومت بالای آن در برابر عوامل بیرونی مانند: سرما یا گرمای شدید هوا، باد، باران یا تابش‌های متداوم آفتاب در فضای باز اشاره کرد.

مجموعه آراوود همواره در تولید انواع سطل زباله روف‌گاردن و باغ ویلا در ایران، از بهترین مجموعه‌های تولیدی این نوع سطل‌ها بوده است. طراحی‌های دقیق و منحصربه‌فرد، کیفیت بالا، تنوع محصولات و قیمت‌های مناسب از ویژگی‌های بازر محصولات این مجموعه است. اگر به دنبال خرید سطل  زباله مختص فضای سبز شخصی خود هستید، پیشنهاد ما به شما، خرید محصولات آراوود است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *