وبلاگ

تفاوت‌های گلدان چوبی و فلاور باکس | مقایسه این دو المان از مبلمان شهری

مقایسه گلدان چوبی و فلاور باکس به‌عنوان عناصری از مبلمان شهری

عناصر مبلمان شهری به دودسته ضروری و تزئینی تقسیم می‌شوند. از جمله المان‌های ضروری می‌توان به نیمکت، پایه چراغ، سطل زباله و موارد دیگر اشاره کرد. این المان‌ها به‌غیراز ضروری بودن جنبه تزئینی هم دارند. اما برخی از عناصر در مبلمان شهری بیشتر جنبه تزئینی دارند و ضروری به شمار نمی‌روند. دو آیتم از المان‌های تزئینی مبلمان شهری گلدان چوبی و فلاور باکس هستند. هر دو آیتم برای قراردادن گل‌ها و گیاهان در معابر شهری و پارک‌ها به کار برده می‌شوند. اما این دو آیتم تفاوت‌هایی از جنبه‌های مختلف دارند. با ما همراه باشید تا به بررسی تفاوت‌های گلدان چوبی فلاور باکس بپردازیم.

گلدان چوبی و مزایای استفاده از آن

قبل از پرداختن به تفاوت‌های گلدان چوبی و فلاور باکس، بهتر است که با هرکدام از آن‌ها آشنا شویم. یکی از عناصر مبلمان شهری پرکاربرد در معابر شهری و پارک‌ها و هم در تزئین محیط خانه‌ها، آپارتمان‌ها و ویلاها گلدان است. گلدان‌ها محفظه‌ای هستند که می‌توان در آن گل یا گیاهان دیگر را کاشت. یکی از متریال‌هایی که از گذشته تا به امروز برای ساخت گلدان و وسایل تزئینی دیگر به کار برده می‌شود انواع چوب است. گلدان‌های چوبی حس و انرژی مثبت در مکان ایجاد می‌کنند و همچنین با هر نوع دکوراسیونی هماهنگ می‌شوند.

باید بدانید که استفاده از چوب در گلدان مزایای دیگری هم دارد که یکی از آن‌ها امکان پیاده‌سازی طرح‌های مختلف با جزئیات ظریف روی چوب است. طرح‌های گلدان چوبی معمولاً سبک‌های مختلف مدرن، کلاسیک و سنتی هستند. چوب‌هایی که در ساخت گلدان‌ها به کار برده می‌شوند، معمولاً در برابر آب‌وهوای مختلف، رطوبت و ضربه مقاومت بالایی دارند. برخی از چوب‌هایی که برای ساخت گلدان چوبی در معابر شهری و پارک‌ها به کار برده می‌شوند، چوب‌های ترمو یا همان ترموود و چوب پلاست هستند.

انواع گلدان چوبی به‌عنوان المان‌های مبلمان شهری

گلدان چوبی می‌تواند سبک‌ها و طرح‌های مختلفی داشته باشد که در هر مکانی با توجه آیتم‌های دیگر از یک نوع گلدان باری هماهنگی و تزئین استفاده می‌شود. لازم به ذکر است که هر یک از انواع گلدان‌های چوبی کاربرد مخصوص به خود را دارد. با توجه نوع کاربری و طرح گلدان چوبی می‌توان در مکان‌های مختلف مانند فضاهای سبز و پارک‌ها از آن استفاده کرد.

برخی از انواع گلدان چوبی و کاربردهای آن عبارتند از:

  • گلدان چوبی با طرح‌های هندسی: این نوع گلدان‌های چوبی در ابعاد کوچک ساخته شده و برای کاشت انواع کاکتوس و گیاهان کوچک به کار برده می‌شوند
  • گلدان‌های چوبی آویز: گلدان‌های چوبی آویز معمولاً ابزارهایی دارند که به‌وسیله آن‌ها می‌توان گلدان را آویزان کرد. این ابزارها از جنس‌های مختلفی مانند سیم فلزی، نخ، طناب یا پلاستیک ساخته شده‌اند. در برخی از گلدان‌های آویز، جایگاهی تعبیه شده که می‌توان با قراردادن میخ در بدنه گلدان، آن را آویزان کرد. این گلدان‌های چوبی برای کاشت گیاهان رونده به کار برده می‌شوند
  • گلدان چوبی خراطی شده: این نوع از گلدان چوبی طرح‌های خراطی شده‌ای دارند که معمولاً با کاکتوس‌های درشت هماهنگ و سازگار هستند
  • گلدان چوبی عروسکی: گلدان‌های چوبی عروسکی معمولاً طراحی ظریف و فانتزی دارند که برای کاشت گیاهان کوچک و کاکتوس‌ها استفاده می‌شوند

فلاور باکس و کاربردهای آن را بشناسید

فلاور باکس در واقع یک محفظه توخالی بوده که شباهت زیادی به گلدان دارد و می‌توان در آن گل و گیاهان مختلف را پرورش داد. تفاوت‌های گلدان چوبی و فلاور باکس را پس از آشنایی با انواع این دو آیتم می‌توان تشخیص داد. معمولاً فلاور باکس به دلیل استفاده بهینه از فضاهای شهری به کار برده می‌شوند. جالب است بدانید که برخی از فلاور باکس‌ها روی دیوارهای نصب می‌شوند که در بسیاری از مکان‌های عمومی و برخی خانه‌های ویلایی دیده می‌شوند.

انواع فلاور باکس قابل‌استفاده در مبلمان شهری

فلاورباکس‌ها از نظر کاربرد و جنس بدنه به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند. در واقع کاربردهای فلاورباکس با توجه به نوع کاربری و محل نصب آن تفاوت دارند. از جمله فلاورباکس‌های متنوع از نظر نوع کاربری می‌توان به فلاورباکس دیواری، زمینی، پله‌ای و معلق اشاره کرد. فلاورباکس‌های دیواری بسیار پرکاربرد بوده که برای استفاده بهینه از فضا روی دیوار نصب می‌شوند.

نوع زمینی فلاورباکس‌ها بیشتر در پارک‌ها و فضاهای سبز به کار برده می‌شود. معمولا این نوع فلاورباکس برای کاشت گیاهانی کاربرد دارد که به آبیاری زیادی نیاز ندارند. فلاور باکس پله‌ای معمولاً برای کاشت گل‌ها و گیاهان زینتی در فضاهای سبز و پارک‌ها استفاده می‌شود. این نوع از فلاور باکس به دلیل اشغال کردن فضای بسیار کم و کاربری بسیار زیاد به زیباسازی شهری کمک زیادی می‌کند.

فلاور باکس معلق نوعی گلدان است که آن را در مکان‌های مختلف آویزان می‌کنند. از این نوع فلاور باکس بیشتر در حیاط و بالکن خانه‌ها یا ویلاها و در فضاهای سبز استفاده می‌شود. جالب است بدانید که این فلاور باکس‌ها در سایزهای مختلف ساخته می‌شوند و هر نوع گل یا گیاهی را می‌توان در آن کاشت. فلاور باکس‌ها از نظر جنس بدنه به چند دسته سنگی، چوبی، بتنی، سفالی و فایبرگلاس تقسیم می‌شوند.

تفاوت‌های گلدان چوبی و فلاور باکس به‌عنوان عناصری از مبلمان شهری

گلدان چوبی و فلاور باکس شباهت زیادی با یکدیگر دارند، اما دارای تفاوت‌های زیادی هستند. یکی از تفاوت‌های گلدان چوبی و فلاور باکس این است که گلدان چوبی بیشتر در محیط خانه‌ها، آپارتمان‌ها و ویلاها به کار برده می‌شوند. اما فلاور باکس‌ها بیشتر در پارک‌ها فضاهای سبز و معابر عمومی کاربرد دارند. از دیگر تفاوت‌های گلدان چوبی و فلاور باکس می‌توان به سایزهای این دو آیتم مبلمان شهری اشاره کرد.

گلدان‌های چوبی بیشتر در سایزهای کوچک برای کاشت کاکتوس و گیاهان کوچک ساخته می‌شوند. اما فلاور باکس معمولاً برای کاشت گل‌ها و گیاهان تزئینی در معابر شهری و پارک‌ها در سایزهای بزرگ‌تر کاربرد دارند. یکی دیگر از تفاوت‌های گلدان چوبی و فلاور باکس در نوع چوب استفاده شده در ساخت این دو آیتم مبلمان شهری است. در فلاور باکس از چوب درختانی مانند بلوط، ایروکو و ساج برمه‌ای استفاده می‌شود، اما در ساخت گلدان چوبی ترموود یا چوب پلاست به کار برده می‌شود.

گلدان چوبی و فلاور باکس؛ آیتم‌هایی تزئینی برای زیباسازی شهری

گلدان چوبی و فلاورباکس هر دو از آیتم‌های مبلمان شهری هستند که در تزئین و زیباسازی شهر کاربرد دارند. البته از این آیتم‌ها در زیباسازی فضاهای بیرونی ویلاها و منازل نیز استفاده می‌شود. این دو آیتم تفاوت‌هایی در نوع کاربری و جنس بدنه دارند و به همین دلیل برای انتخاب یکی از آن‌ها باید با تفاوت‌های گلدان چوبی و فلاورباکس آشنا باشید.

فروشگاه پارس آرای کوهستان بهترین مرکز خرید آیتم‌های مبلمان شهری ساخته شده از انواع چوب در سطح کشور است. شما می‌توانید برای تزئین خانه، ویلا، باغ و هر مکان دیگر به فروشگاه ما سر بزنید. سپس آیتم‌های تزئینی موردنظر خود را از جمله انواع گلدان چوبی و فلاور باکس خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X