وبلاگ

انواع گلدان ها و فلاور باکس های ساخته شده از چوب

گلدان ها و فلاور باکس های ساخته شده از چوب انواع مختلفی دارند

فلاورباکس‌ها جعبه‌های چوبی هستند که از آن‌ها برای قرار دادن گل در محیط‌های مختلف مانند تراس، بام سبز، مقابل پنجره و… استفاده می‌شود و به زیبایی نمای خانه و ساختمان کمک می‌کنند. در‌کل جعبه‌های گل و فلاورباکس‌ها در سایزها و جنس‌های مختلفی در دسترس هستند. متریال گلدان و فلاورباکس‌ها با توجه به نوع طراحی فضای سبز و دکور فضایی که در آن استفاده می‌شود، متفاوت است. چوب یکی از بهترین متریال‌ها برای ساخت این آیتم‌ها است. در این مطلب با مزایا و انواع گلدان چوبی و فلاور باکس های ساخته شده از چوب آشنا می‌شویم.

متریال‌های مورد استفاده در ساخت انواع فلاورباکس‌ و گلدان

فلاورباکس‌ها در انواع مختلفی از جمله چوبی، پلاستیکی، چوب پلاست، سفالی و بتنی در بازار موجود هستند. که هرکدام آن را باید با توجه به نوع فضایی که در آن استفاده می‌شوند، انتخاب کرد. در ادامه با انواع این آیتم‌ها آشنا می‌شویم.

فلاورباکس سفالی

از ایام قدیم تاحالا گلدان‌ها همیشه از جنس سفال بودند، از سفال به‌دلیل تنوع طرح‌ها و رنگ‌ها در طراحی فضاهای سبز، در تولید فلاورباکس مورد استفاده قرار می‌گیرند. علی‌رغم مزایایی که این جعبه‌های گل دارند، این نوع از فلاورباکس‌ها در برابر ضربه مقاومت زیادی ندارند و اکثرا در فضای داخلی استفاده می‌شوند.

فلاورباکس چوبی

به طور کلی در تهیه فلاورباکس، به دلیل رطوبت بالا از روکش‌های چوبی، به‌جای چوب استفاده می‌شود؛ زیرا در این صورت ماندگاری زیادی نخواهند داشت. همچنین از ترکیب چوب با سایر مصالح در ساخت فلاورباکس‌ها استفاده می‌شود.

فلاورباکس پلاستیکی

استفاده از فلاورباکس پلاستیکی به دلیل وزن کم و تنوع در طرح و رنگ بسیار رایج شده است. اما از نظر زیبایی ظاهری چندان مورد قبول قرار نمی‌گیرند. بااین‌حال به دلیل قیمت پایین، این آیتم‌ها بیشتر در تراس‌ها و بالکن‌ها قرار داده می‌شوند.

فلاورباکس بتنی

انواع فلاورباکس‌های بتنی با سیمان و میل‌گرد ساخته می‌شوند و در ساخت آن‌ها از قالب‌های بتنی استفاده می‌شود. این آیتم‌ها به دو روش صنعتی و نیمه‌صنعتی تولید می‌شوند و ساخت آن‌ها نیاز به‌دقت زیاد بالایی دارد. اما نقطه‌ضعف این نوع جعبه‌های گل وزن بالای آن‌ها است. بااین‌حال انواع دیگری نیز وجود دارند که کمی سبک‌تر اما به‌مراتب گران‌تر می‌باشند.

فلاورباکس فلزی

فلاورباکس‌های فلزی با پوشش‌های مخصوص فلزی در برابر رطوبت و زنگ‌زدگی مقاوم هستند. این آیتم‌ها بیشتر در اشکال سقفی و آویزان در دسترس می‌باشند تا از در تماس بودن با رطوبت پیشگیری شود. البته قیمت آن‌ها از فلاورباکس چوبی معمولاً بیشتر است و زیبایی کمتری دارند. به همین دلیل، فلاورباکس‌های چوبی بالاترین محبوبیت را در بین خریداران دارند.

مزایای استفاده از گلدان‌ها و فلاورباکس‌های ساخته شده از چوب

چوب به دلیل ویژگی‌های مثبتی مانند وزن و زیبایی در طراحی و تولید فلاورباکس و جعبه گل انتخابی مناسب است. از سوی دیگر طیف وسیعی از چوب‌ها برای ساخت فلاورباکس و گلدان در دسترس هستند و شما می‌توان متناسب با محیط و ویژگی‌های چوب موردنظر، بهترین چوب را انتخاب کنید. در ادامه با برخی از مزایای استفاده از گلدان‌ چوبی و فلاورباکس‌های ساخته شده از چوب آشنا می‌شویم.

زیبایی چوب

چوب متریالی که دارای زیبایی طبیعی است. وجود الگوهای طبیعی روی چوب، حالتی چشم‌نواز به فلاورباکس و گلدان می‌دهد. چوب، همچنین حس آرامش را به محیط اضافه می‌کند. در ضمن شما می‌توانید متناسب با دکوراسیون محیط، بهترین مدل گلدان یا فلاورباکس را انتخاب کنید.

قابلیت بازیافت

به دلیل قابلیت بازیافت چوب در گلدان و فلاورباکس‌های چوبی این گلدان‌ها برای محیط‌زیست خطری ندارند و باعث حفاظت از محیط‌زیست می‌شوند. از سوی دیگر چوب‌های مورداستفاده برای ساخت این آیتم‌ها از منابع تجدیدپذیر برداشت می‌شوند.

سهولت در جابه‌جایی

از مزیت مهم گلدان‌ها و فلور باکس‌های چوبی، می‌توان به این مورد اشاره کرد که می‌توانیم آن‌ها را به‌راحتی از مکانی به مکان دیگر انتقال دهیم. زیرا این آیتم‌ها نسبت به فلاورباکس‌های بتنی و فلزی وزن بسیار کمتری دارند.

دوام چوب

دوام گلدان چوبی و فلاورباکس به کیفیت و نوع چوب به‌کاررفته برای ساخت این آیتم‌ها بستگی دارد؛ بنابراین در هنگام خرید گلدان یا فلاورباکس چوبی، باید محصولی را انتخاب کنید که چوب آن دوام و طول عمر بالاتری داشته باشد.

انواع چوب مورداستفاده برای ساخت گلدان و فلاورباکس

یکی از مزایای ساخت گلدان چوبی و فلاورباکس با چوب، تنوع بالای چوب‌هایی است که برای این منظور مناسب هستند. برای مثال شما می‌توانید با استفاده از چوب‌هایی مانند ترموود، چوب پلاست، چوب کاج، چوب سرو و… این محصولات را بسازید. در ادامه برخی از انواع این چوب‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

چوب طبیعی

چوب طبیعی چوبی است که به تحت فرآیندهای اصلاح شیمیایی و حرارتی قرار نگرفته باشد. این چوب‌ها مقاومت کمی نسبت به پوسیدگی و رطوبت دارند. به‌همین خاطر در فلاورباکس فضای باز کم‌تر از چوب طبیعی استفاده می‌شود؛ زیرا عمر محصول کاهش می‌یابد. البته با روش‌هایی مثل خواباندن در روغن و پوشاندن با سیلر یا کیلر می‌توان عمر این چوب‌ها را افزایش داد. اما همچنان به علت هزینه بسیاری که در فرآیندهای دستی روی چوب دارد، گلدان‌ها و باکس‌های چوب طبیعی مصارف محدودی دارند.

چوب ترمووود

ترموود نوعی چوب فرآوری شده به شیوه‌ای خاص است که در طراحی گلدان‌ها و فلاورباکس‌های استفاده می‌شود و کاربرد زیادی دارد. برای فرآوری این نوع از چوب، چوب را در دمای بالا قرار می‌دهند. از ترموود معمولاً در باکس‌های دولایه استفاده می‌شود.

چوب ‌پلاست یا وودپلاست

وودپلاست یک ترکیب کامپوزیتی از فیبر چوب و ترموپلاستیک است. وودپلاست نیز مانند ترموود جایگزین مناسبی برای چوب طبیعی است و به دلیل استفاده از خاک‌اره و ضایعات چوب باعث کاهش قطع درختان برای تولید گلدان و فلاورباکس می‌شود. بااین‌حال کیفیت این محصول از ترموود کمتر است.

خرید انواع گلدان‌ها و فلاورباکس‌های ساخته شده از چوب از آراوود

آراوود یکی از برندهای برتر در تولید انواع آیتم‌های مبلمان شهری از جمله فلاورباکس و گلدان چوبی است. با خرید از آراوود شما از مزایایی مانند خدمات پس از فروش، خدمات مشاوره آنلاین و کیفیت بالای محصولات برخوردار می‌شوید. ما انواع فلاورباکس و گلدان ساخته شده با باکیفیت‌ترین چوب‌ها از جمله ترموود به شما عرضه می‌کنیم.

سؤالات متداول

از چه چوب‌هایی در تولید گلدان‌ها و فلاورباکس‌ها استفاده می‌شود؟

از بهترین چوب‌ها برای ساخت گلدان‌ها و فلاورباکس‌ها می‌توان به چوب طبیعی، وودپلاست و اشاره کرد.

کدام‌یک از انواع گلدان‌ها و فلاورباکس‌ها کیفیت بالاتری دارند؟

آیتم‌های ساخته شده از ترموود کیفیت بالاتری دارند.

کدام یک از انواع گلدان‌ها بیشتر در فضای داخلی استفاده می‌شوند؟

معمولاً گلدان‌های سفالی به دلیل شکنندگی بالا در فضای داخلی به کار می‌روند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X