وبلاگ

انواع صندلی پارکی | بهترین و باکیفیت‌ترین انواع این آیتم مبلمان شهری

افزایش زیبایی شهر با نصب انواع صندلی پارکی

آیتم‌های مبلمان شهری هر یک در زیباسازی شهر نقش مهمی را ایفا می‌کنند؛ همچنین هرکدام کاربرد متفاوتی دارند. یکی از آیتم‌های بسیار مهم در مبلمان شهری، صندلی پارکی است که استفاده از آن به افزایش راحتی و رضایت شهروندان کمک می‌کند. صندلی‌های پارکی نه‌تنها در پارک‌ها، بلکه در بسیاری از معابر عمومی نیز قرار داده می‌شوند. طبیعی است که افراد در پارک‌ها و معابر عمومی به دنبال مکانی برای نشستن و استراحت‌کردن باشند؛ بنابراین صندلی پارکی با ایجاد امکان نشستن و استراحت‌کردن، این نیاز عمومی را برطرف می‌کند. با ما همراه باشید تا به بررسی انواع صندلی پارکی و کاربردهای آن بپردازیم.

صندلی‌های پارکی چه مزایایی برای عموم مردم دارند؟

انواع صندلی پارکی که در معابر عمومی و پارک‌ها قرار داده می‌شوند، کاربردهای زیادی دارند. تمام اقشار جامعه این امکان را دارند که در این محیط‌های شهری از صندلی پارکی استفاده کنند. به‌عنوان‌مثال کودکان پس از بازی در پارک‌ها خسته شده و روی صندلی پارکی می‌نشینند تا کمی استراحت کنند. حتی والدین می‌توانند از صندلی پارکی برای استراحت و نظارت بر بازی کودکان خود در پارک‌ها بهره بگیرند. از سوی دیگر افراد مسن برای قدم‌زدن در معابر عمومی و پارک‌ها علاقه زیادی دارند، اما باتوجه‌به توان بدنی خود به‌سرعت خسته می‌شوند و مجبور هستند مدتی را استراحت کنند. وجود صندلی پارکی می‌تواند این نیاز افراد مسن را رفع کند.

بسیاری از افراد برای ورزش‌کردن به پارک‌ها می‌روند. پس از انجام تمرینات زیاد، به‌شدت خسته می‌شوند. در نتیجه از صندلی پارکی برای نشستن و استراحت استفاده می‌کنند. برخی از افراد نیز برای تفریح و پیک‌نیک به پارک می‌روند؛ وجود صندلی پارکی می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا مکانی برای نشستن داشته باشند و از حضور در محیط لذت ببرند.

انواع صندلی پارکی به‌غیراز نشستن و استراحت‌کردن کاربردهای دیگری نیز دارند. باتوجه‌به اینکه صندلی پارکی یکی از آیتم‌های مبلمان شهری به شمار می‌رود، بنابراین باید در زیباسازی محیط شهری محل قرارگیری خود نقش مهمی را ایفا کند. برای رسیدن به این هدف، لازم است که نکاتی در قراردادن نیمکت رعایت شوند. مهم‌ترین نکته هماهنگی صندلی پارکی با سایر آیتم‌های مبلمان شهری در محیط موردنظر از نظر ظاهری است. اگر در یک محیط شهری آیتم‌ها سبک کلاسیک دارند، باید از انواع صندلی پارکی کلاسیک استفاده شود. اما اگر سبک آیتم‌های مبلمان شهری در یک منطقه مدرن یا فانتزی باشد، بهتر است صندلی‌های پارکی مناسب با این سبک در آن محیط قرار داده شود.

انواع صندلی‌های پارکی از نظر متریال استفاده شده در ساخت آن‌ها

صندلی‌های پارکی انواع متعددی از نظر متریال به‌کاررفته دارند. باید بدانید که از متریال‌های مختلفی برای ساخت صندلی پارکی استفاده می‌شود. باتوجه‌به نوع متریال استفاده شده در نیمکت پارکی قیمت این آیتم مبلمان شهری می‌تواند متفاوت باشد.

از جمله انواع صندلی پارکی از نظر متریال استفاده شده در ساخت آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نیمکت فلزی
  • نیمکت بتنی
  • نیمکت چوبی

صندلی‌های پارکی فلزی

از گذشته تا به امروز فلزات مهم‌ترین متریال در ساخت بیشتر وسایل بوده‌اند؛ چرا که این متریال مقاومت بسیار بالایی دارد و دوام و ماندگاری آن بالا است. در ساخت انواع صندلی پارکی نیز از فلزاتی مانند چدن و فولاد استفاده می‌شود. برخی از نیمکت‌ها به‌صورت لوله‌ای فلزی ساخته شده که از نظر قیمتی بسیار مقرون‌به‌صرفه هستند. نوع دیگر نیمکت‌های فلزی، با استفاده از دستگاه برش CNC و ورق‌های فولادی ساخته می‌شوند.

نیمکت‌های بتنی در پارک‌ها و معابر عمومی

نیمکت‌های بتنی مقاومت بسیار بالایی در برابر شرایط محیطی دارند؛ از همین رو دوام و ماندگاری آن‌ها بسیار بالا است. البته این امکان وجود دارد که در درازمدت به تعمیر نیاز داشته باشند. اما با استفاده از رنگ‌های مخصوص نیاز به تعمیر آن کاهش پیدا خواهد کرد. باید بدانید که صندلی‌های پارکی بتنی طرح‌ها و رنگ‌های متفاوتی دارند و می‌توانند به افزایش زیبایی محیط‌های شهری کمک کنند.

صندلی پارکی چوبی چه ویژگی‌هایی دارد؟

انواع صندلی پارکی چوبی ظاهری بسیار جذاب با طرح‌های مختلف دارند. استفاده از چوب در ساخت صندلی پارکی باعث می‌شود تا این آیتم مبلمان شهری دوام و ماندگاری بسیار بالایی داشته باشد. چرا که در ساخت این صندلی‌ها از چوب‌های فراوری شده استفاده می‌شود. این نوع چوب‌ها ممکن است ترموود، چوب پلاست یا هر نوع چوب فراوری شده دیگری باشد.

چوب‌های فراروی شده؛ مانند ترموود به دلیل قرارگرفتن در معرض حرارت بالای بخار آب، رطوبت داخلی خود را از دست می‌دهند. به همین دلیل مقاومت آن‌ها در برابر رطوبت و گرما افزایش پیدا می‌کند. از سوی دیگر به دلیل ازبین‌رفتن مواد مغذی داخل چوب، این نوع چوب‌های فراوری شده از حمله حشرات موزی، قارچ‌ها و کپک‌ها محفوظ خواهند ماند.

چوب‌های فراوری شده مورداستفاده در ساخت انواع صندلی پارکی، در برابر ضربه و فشار نیز مقاوم هستند. از همین رو گزینه‌ای عالی برای استفاده در تولید نیمکت چوبی به شمار می‌روند. باید بدانید که چوب‌های فراوری شده نه‌تنها در ساخت صندلی پارکی بلکه در ساخت سایر آیتم‌های مبلمان شهری مانند فلاورباکس، پایه روشنایی و سطل زباله نیز استفاده می‌شوند. شما در پارس آرای کوهستان می‌توانید انواع آیتم‌های مبلمان شهری ساخته شده از چوب‌های فراروی شده را مشاهده کرده و آیتم‌های موردنظر خود را بخرید.

صندلی‌های پارکی متنوع از نظر شکل و ظاهر

صندلی‌های پارکی از نظر شکل و ظاهر نیز به چند دسته تقسیم می‌شوند. برخی از صندلی‌های پارکی بدون دسته و پشتی هستند و تنها پایه و نشیمن‌گاه دارند. باید بدانید که برخی از انواع صندلی پارکی به‌غیراز پایه و نشیمنگاه، دارای پشتی نیز هستند. انواع دیگری از صندلی‌های پارکی وجود دارند که دارای پشتی و دسته با طرح‌های مختلف هست. به‌طورکلی شکل دسته و پشتی به سبک آیتم‌های مبلمان شهری بستگی دارد. در سبک‌های مدرن و فانتزی پشتی‌ها و دسته‌ها ممکن است به شکل منحنی‌های نامنظم باشند. اما در طرح‌های کلاسیک از شکل‌های هندسی منظم استفاده می‌شود.

پارس آرای کوهستان؛ تولیدکننده برتر انواع صندلی‌های پارکی

بسیاری از افراد از صندلی پارکی در حیاط خانه، باغ و ویلا استفاده می‌کنند؛ همچنین در محیط داخلی یا بیرونی تالارها نیز این صندلی‌ها به کار برده می‌شوند. پارس آرای کوهستان، یکی از برترین عرضه‌کنندگان آیتم‌های مبلمان شهری در ایران است. شما می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت فروشگاه ما انواع صندلی پارکی و سایر آیتم‌های مبلمان شهری را مشاهده کرده، سپس با مقایسه آن‎ها با یکدیگر، آیتم‌های موردنظر خود را خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X