وبلاگ

آیتم‌های مناسب برای مبلمان شهری | افزایش رفاه حال شهروندان با این آیتم‌های جذاب

بهبود توریسم و رشد اقتصادی کشور با آیتم‌های مناسب برای مبلمان شهری

شهرها در واقع مرکز اصلی تبادل و ارتباط شهروندان به شمار می‌روند و افراد روزانه زمان زیادی را در فضاهای عمومی شهر می‌گذرانند. توجه به زیبایی‌شناسی محیط شهری به‌ویژه در مقوله شناخت آیتم‌های مناسب برای مبلمان شهری از نظر تأثیری که بر کیفیت زندگی شهروندان دارد، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

از طرفی، یکی از عوامل مهمی که می‌تواند نقش اساسی در رفاه حال شهروندان ایفا کند، توجه به زیبایی و کیفیت بصری مبلمان شهری است. به کمک این امکانات، محیط برای انجام فعالیت‌های روزانه و شبانه شهروندان آماده می‌شود.  همچنین همه ما به اشکال مختلفی تجربه استفاده از مبلمان شهری را داشته‌ایم و در اغلب موارد نزد خودمان از طراحان آن‌ها تشکر کرده‌ایم. وجود یک سطل زباله که طراحی خلاقانه‌ای دارد و یا نیمکت زیبا و دلنشین، نمونه‌ای از این موارد هستند.

سبک مدرن در طراحی آیتم‌های مناسب برای مبلمان شهری دقیقاً چیست

در طراحی و ساخت آیتم‌های مدرن مناسب برای مبلمان شهری غالباً خطوطی مستقیم به چشم می‌خورد. مثلاً مبلمانی که استفاده‌ جسورانه‌ای از رنگ‌ها می‌کند، نمونه‌ای از یک مبلمان شهری مدرن است. در سبک مدرن، شما حداقل تزئینات را در عناصر محیطی می‌بینید. در سبک مدرن، بیشتر تمرکز بر روی خطوط تمیز، اشکال هندسی و همین‌طور زوایا است.

در نتیجه می‌توان گفت که خطوط مستقیم و لبه‌ها از جمله ویژگی‌های اصلی در طراحی مدرن هستند. در مبلمان شهری مدرن، مبل‌ها و صندلی‌های مربعی شکل، به همراه جزئیات زاویه‌دار به فضا اتمسفری متفاوت می‌دهند. اصولاً در طراحی مبلمان شهری مدرن باید فضاهای بیرونی شهری، با درنظرگرفتن نیازهای معلولان، کودکان و سالمندان طراحی شود.

انواع آیتم‌های مناسب برای مبلمان شهری مدرن را بشناسید

آیتم‌های مناسب برای مبلمان شهری مدرن شامل نیمکت‌ها، موانع ترافیکی، ستون‌ها، صندوق‌های پست، تلفن‌های عمومی، چراغ‌های خیابان، چراغ‌های راهنمایی، علائم راهنمایی‌ورانندگی، ایستگاه‌های اتوبوس، تراموا، تاکسی، توالت‌های عمومی، فواره‌ها، آبخورها، بناهای یادبود، مجسمه‌های عمومی و همین‌طور ظروف زباله هستند. با درنظرگرفتن سبک زندگی مردم در جوامع مختلف، عناصر مبلمان شهری مدرن ممکن است در طول زمان تغییر کنند. به‌عنوان‌مثال امروزه در چیدمان آیتم‌های مناسب برای مبلمان شهری مدرن، مجسمه‌های عمومی را شاید دیگر در مقایسه با گذشته کمتر می‌بینیم.

از دیگر اجزا و آیتم‌های مدرن مناسب برای مبلمان شهری می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • صندلی‌ها و نیمکت‌های هوشمند
  • مخازن زباله
  • علائم شهری مدرن
  • چراغ‌های LED
  • آب‌نما موزیکال

آیتم‌های مناسب برای مبلمان شهری هوشمند

با شناخت آیتم‌های مناسب برای مبلمان شهری هوشمند می‌توانیم به شهرها و جوامع برای افزایش جذابیت فضاهای عمومی و ارائه خدمات کمک کنیم. درعین‌حال هم می‌توانیم داده‌هایی ارزشمند را برای بهینه‌سازی فرایندها و کاهش هزینه‌ها فراهم کنیم.

سنگ رودخانه یا Pebble Stone

سنگ رودخانه یا Pebble Stone از آیتم‌های سنگی مناسب برای مبلمان شهری است که به دلیل تنوع رنگ و کاربرد آن در فضاهای داخلی و خارجی مبلمان شهری اطراف باغچه‌ها، فلاور باکس، آکواریوم، فضای سبز و حتی آثار هنری قابل‌استفاده است. هر طراحی هم می‌تواند در کف روف‌گاردن یا فواره از این سنگ‌های رودخانه‌ای استفاده کند.

واش بتن؛ جایگزینی عالی برای بتن سنتی

واش بتن، یکی دیگر از آیتم‌های مبلمان شهری هوشمند است که به باور کارشناسان، جایگزینی عالی برای بتن سنتی است. زیرا به مواد شیمیایی یا ابزار خاصی نیاز ندارد. سنگ‌دانه‌های تزئینی در طول بچینگ با بتن مخلوط می‌شوند. زمانی که بتن به‌سختی کافی رسید، سطح آن شسته می‌شود تا سنگ‌دانه‌های تزئینی به‌خوبی نمایان شوند.

انواع آیتم‌های مبلمان شهری باتوجه‌به اهمیت آن‌ها

باتوجه‌به تعریفی که برای انواع آیتم‌های مبلمان شهری داشتیم و نقشی که برای هر یک از آن‌ها در نظر گرفتیم، می‌توان گفت که درجه اهمیت هرکدام از این ابزارها به کاربرد آن‌ها بستگی دارد. در نتیجه برای اینکه بحث ما بتواند طیف گسترده‌ای از اهمیت آیتم‌های مناسب برای مبلمان شهری و سایر  کاربرد‌های این خدمات را به‌درستی نشان دهد، آن‌ها را به چند گروه زیر تقسیم کرده‌ایم.

 ساخت آیتم‌های مبلمان شهری باهدف راحتی و استراحت شهروندان

این گروه از آیتم‌های مبلمان شهری بیشتر به‌منظور استراحت و ایجاد فضایی راحت و مرفه در پارک‌های عمومی و سایر فضاهای عمومی شهری مورداستفاده قرار می‌گیرند. نیمکت‌های پارک، آلاچیق‌ها، باربیکیو و آبخوری پارک‌ها در این دسته از سرویس مبلمان قرار می‌گیرند. وجود تجهیزاتی ازاین‌دست برای هر مکان عمومی یک ضرورت به شمار می‌رود. به همین دلیل نیز در بیشتر پارک‌ها، از آن‌ها استفاده می‌کنند.

سرویس مبلمان شهری بهداشتی

آیتم‌های مبلمان شهری بهداشتی شامل تجهیزاتی می‌شوند که با رعایت نکات بهداشتی و سلامت شهری در ارتباط هستند. این تجهیزات به پاک‌سازی محیط و ارائه خدمات بهداشتی به شهروندان کمک می‌کنند. استفاده از سطل زباله، مخازن شهری، سرویس‌های بهداشتی ثابت و متحرک و سایر ابزارهای نظافتی در پارک‌ها از جمله این موارد هستند. حتی استفاده از یک سطل زباله هم می‌تواند در زیبایی فضاهای عمومی شهری نقش مؤثری داشته باشد.

سرویس مبلمان ورزشی

آیتم‌های مبلمان شهری ورزشی شامل تجهیزاتی می‌شوند که به‌ویژه در چند سال اخیر استفاده از آن‌ها بیشتر شده است. در واقع سازمان شهرداری با این اقدام قصد دارد که ورزش همگانی را به پدیده‌ای طبیعی و رایج در سطح شهر تبدیل کند. این وسایل شامل وسایل بازی کودکان و وسایل ورزشی فضای باز می‌شود. از جدیدترین موارد هم می‌توانیم به ایستگاه‌های پارک دوچرخه اشاره کنیم.

طراحی و تجهیز آیتم‌های مبلمان شهری با پارس آرای کوهستان

آیتم‌های مبلمان شهری هم می‌توانند حاوی نوعی زیبایی بصری برای شهروندان باشد و هم تا حد زیادی در بهبود سلامت روانی و فیزیکی آن‌ها تأثیرگذار باشند. فرهنگ‌سازی و ایجاد محیطی آرامش‌بخش می‌تواند در موارد بسیاری موجب جذب توریست و درآمدزایی برای کشور نیز بشود. این تأثیرگذاری مبلمان شهری در ذهن‌ها، تا جایی است که شهروندان و یا حتی گردشگران، مناطق یک شهر را با مبلمان شهری آن می‌شناسند.

مجموعه پارس آرای کوهستان عرضه‌کننده محصولات و تجهیزات شهری مانند آبخوری فضای شهری، تجهیزات بازی کودکان، خانه حیوانات، سطل زباله و میز، صندلی و نیمکت چوبی است. اگر به دنبال خرید آیتم‌های مناسب برای مبلمان شهری هستید و یا می‌خواهید از یک طراحی خلاقانه در مبلمان شهری بهره‌مند شوید، با کارشناسان ما در پارس آرای کوهستان در تماس باشید تا شما را راهنمایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X