وبلاگ

آخرین ترند‌ها در مبلمان شهری | جدیدترین سبک‌ها در این نوع مبلمان

آخرین ترند‌ها در مبلمان شهری از نظر طراحی و کارایی

در چند سال اخیر، محبوبیت استفاده از مبلمان شهری چند برابر شده است و در حال حاضر انواع مدل مبلمان مخصوص استفاده در فضای شهری تولید و به بازار عرضه می‌شوند. اما آخرین ترند‌ها در مبلمان شهری دارای چه ویژگی‌هایی هستند؟ محبوب‌ترین مدل‌های مبلمان شهری از چه متریالی ساخته می‌شوند؟ محبوب‌ترین سبک طراحی مبلمان شهری در سال ۲۰۲۳ چیست؟ برای پاسخ به این سوال‌ها، این مطلب از مجموعه آراوود را از دست ندهید.

مبلمان شهری؛ آیتمی جذاب و کاربردی برای شهرها

اگر به فضای پارک‌ها و حتی پیاده‌روها دقت کنید، نیمکت‌هایی را مشاهده می‌کنید که به ان‌ها مبلمان شهری گفته می‌شود. از نظر طراحی، این نوع مبلمان با مبلمان خانگی که در نظر دارید، کاملاً متفاوت هستند و طراحی خاصی دارند. به این دلیل که این نوع مبلمان قرار است در انواع شرایط آب‌وهوایی مورداستفاده قرار بگیرند و بیشتر از زیبایی راحتی، باید طول عمر بالایی داشته باشند.

مبلان شهری نه‌تنها کاربردی هستند، بلکه می‌توانند به زیبایی شهر نیز کمک کنند. به همین خاطر، هرچقدر که استفاده از این نوع مبلمان‌ها رایج‌تر باشد، فضای شهری نیز جذاب‌تر به نظر خواهد رسید و درعین‌حال، عابرین پیاده فضایی مناسب را برای استراحت‌کردن در اختیار خواهند داشت.

زمینه‌های استفاده از مبلمان شهری

از مبلمان شهری می‌توان در فضای شهری و عابر پیاده‌ها، پارک‌های عمومی، پارک‌های مخصوص شرکت‌ها و مجموعه‌های مختلف و حتی فضاهای داخلی ساختمان‌ها استفاده کرد. همین موضوع باعث شده است تا در حال حاضر انواع طرح و رنگ برای استفاده از این نوع مبلمان وجود داشته باشد.

جدیدترین ترند مبلمان شهری از نظر طراحی

از نظر طراحی، آخرین ترند‌ها در مبلمان شهری بیشتری به سمت سادگی رفته‌اند. در این میان، سبک‌های مدرن بیشترین شباهت را به ترندهای امروزی دارند. البته این نوع ترند طراحی چند سالی می‌باشد که معرفی شده است. در ادامه دو نوع سبک طراحی ترند را در مبلمان شهری توضیح داده‌ایم.

طراحی مینیمال و ساده

یکی از محبوب‌ترین سبک‌های طراحی مبلمان شهری، طراحی مینیمال و ساده است. این سبک‌های طراحی به این صورت هستند که طراحان از ساده‌ترین آیتم‌ها برای طراحی استفاده می‌کنند و همواره در تلاش هستند تا هیچ نوع شلوغی در طراحی دیده نشود.

در حال حاضر، سبک طراحی امروزی به سمت مینیمالیستی رفته است. به همین خاطر است که بسیاری مبلمان‌هایی که در حال حاضر ساخته می‌شوند، طراحی مینیمال و ساده‌تری نسبت به قبل دارند. البته در زمان خرید و استفاده از این نوع مبلمان شهری حتماً باید به ایجاد هارمونی و اجزای دیگر آن محیط نیز توجه کامل داشته باشید.

طراحی مدرن

یکی از مهم‌ترین سبک‌های طراحی در آخرین ترند‌ها در مبلمان شهری، طراحی مدرن است. طراحی‌های مدرن به‌گونه‌ای هستند که گوشه‌های نسبتاً گرد اما نه با زاویه بیش از حد، طراحی با الهام گرفته شده از اشکال هندسی یا طراحی‌های کاملاً منحصربه‌فرد دارند. لازم به ذکر است که طراحی مینیمال خود به‌عنوان زیرمجموعه‌ای از طراحی مدرن شناخته می‌شود.

جدیدترین ترند مبلمان شهری از نظر کاربرد

از نظر کاربرد، مبلمان شهری را می‌توان به چند بخش متفاوت تقسیم کرد. برخی از این مبلمان تنها برای نشستن و استراحت ساخته شده‌اند. درحالی‌که برخی از مدل‌های دیگر دارای امکانات دیگری مانند باغچه یا سبد سطح آشغال نیز هستند. حتی در برخی موارد دیده شده است که بعضی از مبلمان شهری موجود در بازار دارای پورت مخصوص برای شارژ USB هستند.

آخرین ترند‌ها در مبلمان شهری از نظر متریال ساخت

از نظر متریال ساخت، مبلمان شهری دارای سه ترند اصلی هستند. این سه ترند چند سالی است که روی کار قرار دارند و بسیار محبوب هستند. انتظار می‌رود تا چند سال آینده نیز همچنان این متریال‌ها در لیست ترندهای برتر مبلمان شهری قرار داشته باشند.

ساخت با متریال سیمان

یکی از محبوب‌ترین سبک‌های ساخت مبلمان شهری، متریال سیمانی است. متریال سیمانی به لطف مقاومت عالی در برابر شرایط مختلف آب‌وهوایی از خود نشان می‌دهند، چند سالی است که برای ساخت مبلمان شهری استفاده می‌شوند.

نکته مهم درباره متریال سیمانی این است که این متریال به شما این امکان را می‌دهند تا طبق سلیقه خود طراحی مبلمان را انجام دهید و برای این منظور تنها به قالب‌گیری نیاز دارید. البته در حال حاضر بسیاری از مبلمان سیمانی با ترکیب با متریال دیگر ساخته می‌شوند.

ساخت با متریال ترموود

بسیاری از مبلمان شهری که در حال حاضر ساخته و به بازار عرضه می‌شوند، از متریال ترموودی هستند. ترموود به دلیل فرایند ساخت پیچیده‌ای که دارد، نه‌تنها در شرایط دمایی مختلف، بلکه در هیچ نوع از شرایط آب‌وهوایی نیز آسیب نمی‌بیند که این دلیل برتری آن نسبت به متریال دیگر است.

ساخت با متریال‌های فلزی

یکی از محبوب‌ترین ترندهای مبلمان شهری، ساخت آن‌ها با متریال‌های فلزی و ترکیب این متریال با ترموود است. این نوع مبلمان همواره در لیست ترندها قرار داشته‌اند و به دلیل طول عمر بالا، استحکام مناسب و راحتی مناسب، بسیار محبوب هستند.

آراوود؛ ارائه‌دهنده انواع مبلمان شهری مطابق با ترندهای جهانی

طراحی مینیمال و مدرن، محبوب‌ترین سبک‌های طراحی برای مبلمان شهری هستند که با هر سه نوع متریال فلزی، ترموود و سیمانی می‌توان مبلمانی در این سبک‌ها ساخت. اگر به دنبال مبلمان شهری با دیزاین مطابق با آخرین ترندهای جهانی هستید، کافی است سری به بخش محصولات فروشگاه آراوود بزنید. تنوع بالای محصولات مجموعه ما باعث شده است تا هرکسی با هر نوع سلیقه‌ای بتواند مبلمان فضای باز دلخواه خود را از مجموعه ما خریداری کند. در صورت نیاز به دریافت خدمات مشاوره، از طریق یکی از مسیرهای ارتباطی موجود با ما در تماس باشید.

سؤالات متداول

محبوب‌ترین سبک طراحی مبلمان شهری چیست؟

در حال حاضر، مینیمال محبوب‌ترین سبک طراحی مبلمان شهری است.

بهترین و ارزان‌ترین متریال ترند برای مبلمان شهری چیست؟

سیمان ارزان‌ترین و درعین‌حال بادوام‌ترین متریال برای ساخت مبلمان شهریه است.

آیا می‌توان از متریال سیمان، مبلمان شهری با دیزاین مینیمال ساخت؟

بله. اما توصیه می‌کنیم برای این منظور به سراغ مجموعه‌هایی بروید که دانش کافی در این زمینه دارند و می‌توانند مبلمانی با نتیجه دلخواهتان را ایجاد کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X