وبلاگ

کاربردهای نیمکت چوبی | این آیتم مبلمان شهری در چه محیط‌هایی نصب می‌شود؟

نیمکت چوبی؛ یک آیتم مبلمان شهری با کاربردهای فراوان

استفاده از آیتم‌های مبلمان شهری در مکان‌های مختلف مانند باغ‌ها و ویلاها در سال‌های گذشته بسیار رایج شده است. از جمله رایج‌ترین آیتم‌ها می‌توان به سطل زباله، پایه روشنایی، گلدان و فلاورباکس اشاره کرد. اما یکی از مهم‌ترین آیتم‌های مبلمان شهری که در بسیاری از محیط‌های شهری و مکان‌ها دیگر مانند روف‌گاردن و باغ کاربرد دارد، نیمکت چوبی است. باید بدانید که نیمکت چوبی معمولاً از چوب‌های فراوری شده ساخته می‌شود تا در مقابل عوامل محیطی مانند نور آفتاب و بارش برف‌وباران سالم بماند. به‌طورکلی نیمکت چوبی باهدف استراحت و افزایش زیبایی محیط، در مکان‌های مختلفی نصف می‌شود. با ما همراه باشید تا به بررسی کاربردهای نیمکت چوبی و ویژگی‌های آن بپردازیم.

نیمکت چوبی و بهترین نوع متریال برای ساخت آن

قبل از بررسی کاربردهای نیمکت چوبی، لازم است که با این آیتم مبلمان شهری آشنا شویم. نیمکت چوبی در واقع یک سازه ساده است که برای نشستن استفاده می‌شود. برخی برای استراحت و نگاه‌کردن مناظر و برخی دیگر برای عکاسی و فیلم‌برداری از آن استفاده می‌کنند. البته باید بدانید که نیمکت چوبی جنبه تزئینی نیز دارد و برای افزایش زیبایی ظاهری محیط‌های مختلف به کار برده می‌شود. نیمکت چوبی معمولاً در شکل‌های مختلفی ساخته شده و می‌توان آن را در محیط‌های مختلفی نصب کرد.

برخی از نیمکت‌های چوبی تنها دارای پایه و نشیمن‌گاه هستند؛ اما برخی دیگر به‌غیراز پایه و نشیمن‌گاه، دارای پشتی نیز هستند. برخی از نیمکت‌های دارای پشتی، دسته ندارند و برخی دیگر دارای دسته هستند. باتوجه‌به اینکه نیمکت چوبی در فضاهای باز استفاده می‌شود، باید متریال ساخت آن مقاومت بالایی در برابر عوامل محیطی مانند تابش نور خورشید، بارش برف‌وباران و حمله حشرات داشته باشد. به طور معمول در ساخت نیمکت چوبی از چوب‌های فراوری شده استفاده می‌شود. این نوع چوب‌ها طی یک فرایند اصلاح حرارتی فراوری شده و در ساخت انواع سازه‌ها کاربرد زیادی دارند. به این نوع چوب‌های فراوری شده ترموود یا همان چوب ترمو گفته می‌شود.

به طور معمول چوب درختان کاج، زبان‌گنجشک یا ون، سرو، صنوبر و راش در ساخت ترموود کاربرد دارند. باید بدانید که در طی فرایند اصلاح حرارتی، چوب تحت حرارت بالای بخار آب یا روغن داغ قرار می‌گیرد. این حرارت معمولاً بین ۱۸۰ تا ۲۲۰ درجه سانتی‌گراد است که باتوجه‌به میزان حرارت، این نوع چوب طیف رنگی مختلفی پیدا می‌کند. در واقع هر چه حرارت بیشتر باشد، رنگ چوب تیره‌تر می‌شود. به‌طورکلی فرایند اصلاح حرارتی استحکام چوب را افزایش می‌دهد و آن را در برابر عواملی مانند رطوبت، حرارت، حمله حشرات، قارچ‌ها و کپک‌ها به‌شدت مقاوم می‌کند.

نیمکت چوبی در چه فضاهای به کار برده می‌شود؟

نیمکت چوبی به طور معمول در محیط‌های مختلف شهری به کار برده می‌شود؛ همچنین در مکان‌های دیگری مانند باغ‌ها نیز کاربردهای زیادی دارد. باتوجه‌به ویژگی‌هایی نیمکت چوبی ساخته شده از ترموود، این آیتم را در تمام فضاهای باز می‌توان نصب کرد. چرا که ترموود در برابر عواملی مانند رطوبت و حرارت بسیار مقاوم است.

دلیل مقاومت بالای ترموود مورداستفاده در ساخت نیمکت چوبی ازبین‌رفتن رطوبت داخلی چوب و افزایش استحکام آن به شمار می‌رود. همچنین به دلیل ازبین‌رفتن مواد مغذی داخل چوب، حشرات موزی؛ مانند موریانه به آن حمله نمی‌کنند. حتی چوب ترمو مورداستفاده در ساخت نیمکت چوبی، قارچ یا کپک نیز نخواهد زد. از همین رو کاربردهای نیمکت چوبی بسیار گسترده است و در مکان‌های مختلفی می‌توان از آن استفاده کرد.

آیتم‌های مبلمان شهری معمولاً به دودسته تزیینی و ضروری تقسیم می‌شوند. آیتم‌های تزئینی تنها جنبه زیبایی دارند و وجود آن‌ها برای رفع نیازهای عمومی ضروری نیست؛ اما وجود آیتم‌های ضروری برای رفع نیازهای عمومی الزامی است. نیمکت چوبی از جمله آیتم‌هایی است که در هر دودسته قرار می‌گیرد؛ به این معنی که هم جنبه تزیینی دارد و هم وجود آن برای رفع نیاز عمومی ضروری است.

از جمله مکان‌هایی که نیمکت چوب در آن‌ها کاربردهای زیادی دارد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • باغ و ویلا
  • روف‌گاردن
  • ایستگاه‌های مترو و اتوبوس
  • پارک‌ها و پیاده‌روها

کاربردهای نیمکت چوبی در باغ و ویلا

بسیاری از افراد در باغ‌های بزرگ و فضای باز ویلاهای خود از نیمکت چوبی استفاده می‌کنند. کاربردهای نیمکت چوبی در این محیط‌ها بیشتر جنبه تزیینی دارد؛ اما گاهی وجود آن می‌تواند در این محیط‌ها ضروری باشد. بسیاری از افراد از نیمکت چوبی برای عکاسی و فیلم‌برداری و برخی دیگر برای نشستن و وقت گذراندن با یکدیگر استفاده می‌کنند. باید اشاره کرد که به طور معمول نیمکت چوبی در باغ و ویلا در فضای باز یا داخل آلاچیق و پرگولا قرار داده می‌شود.

نیمکت چوبی در روف‌گاردن

روف‌گاردن یا بام سبز در واقع نوعی فضای سبز است که روی پشت‌بام ساختمان‌ها ساخته می‌شود. یکی از آیتم‌هایی که کاربردهای زیادی در روف‌گاردن دارد، نیمکت چوبی است. این آیتم معمولاً در روف‌گاردن جنبه تزیینی دارد؛ اما برای نشستن و استفاده از مناظر زیبا نیز به کار برده می‌شود. در برخی از بام‌های سبز آلاچیق و پرگولا نیز وجود دارد که ممکن است نیمکت در داخل این سازه‌ها قرار بگیرد.

استفاده از نیمکت چوبی در ایستگاه‌های مترو و اتوبوس

در ایستگاه‌های مترو و اتوبوس ممکن است افراد زمان زیادی را منتظر مانده و صبر کنند تا مترو یا اتوبوس به ایستگاه برسد. در چنین شرایطی افراد نیازمند مکانی برای نشستن هستند تا به بدن آن‌ها فشار وارد نشود. یکی از کاربردهای نیمکت چوبی در ایستگاه‌های اتوبوس و مترو است؛ نیمکت چوبی در ایستگاه‌های اتوبوس و مترو از آیتم‌های ضروری به شمار می‌رود.

نیمکت‌های چوبی مورداستفاده در پارک‌ها و پیاده‌روها

در پارک‌ها و پیاده‌رو نیمکت چوبی کاربردهای زیادی دارد؛ این آیتم در چنین محیط‌هایی هم جنبه تزیین دارد و هم آیتمی ضروری به شمار می‌آید. افرادی که در پارک‌ها و پیاده‌روها تردد می‌کنند هم برای نشستن و استراحت‌کردن و هم برای عکاسی و فیلم‌برداری و موارد دیگر از نیمکت چوبی استفاده می‌کنند. از سوی دیگر این آیتم می‌تواند در افزایش جذابیت ظاهری پارک‌ها و پیاده‌روها تأثیر زیادی داشته باشند.

عرضه بهترین نیمکت چوبی و سایر آیتم‌های مبلمان شهری در آراوود

نیمکت چوبی در مکان‌های مختلفی به کار برده می‌شود و کاربردهای زیادی دارد. این آیتم به‌عنوان آیتمی ضروری با جنبه تزیینی به شمار می‌رود. بسیاری از افراد به دنبال خرید نیمکت چوبی برای قراردادن در باغ یا ویلای خود هستند. اگر شما هم به خرید این آیتم علاقه دارید، لازم است که به یک تولید‌کننده معتبر مراجعه کنید. آراوود برترین تولیدکننده نیمکت‌های چوبی و سایر آیتم‌های مبلمان شهری است. شما می‌توانید در بخش فروشگاه وب‌سایت ما آیتم‌های مختلف مبلمان شهری را مشاهده و خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X