وبلاگ

نیمکت چوبی باغی | روح طبیعت در دل این نیمکت‌های دوست‌داشتنی جلوه‌گر است

نیمکت چوبی باغی؛ ذات آرامش‌بخش عنصر چوب در دکوراسیون

امروزه با گسترش هر چه بیشتر آپارتمان‌نشینی، بیشتر منازل از فضای باز بسیار کمی برخوردار هستند. بااین‌وجود عده زیادی از مردم علاقه‌مند به استفاده از همین فضای موجود برای نشیمن، محوطه‌سازی و یا گل‌کاری هستند. نیمکت چوبی باغی یک آیتم دکوراسیون کاربردی و مناسب برای فضاهای باز است که انواع مختلفی از طرح‌ها و رنگ‌های آن در بازار وجود دارد. این نیمکت به دلیل جنس چوبی، روحی تازه به محیط اطراف خود می‌بخشد. نیمکت چوبی باغی بر خلاف نامش تنها برای باغ طراحی نشده بلکه در محیط‌هایی مثل پشت‌بام، تراس، حیاط منزل، معابر شهری و همچنین پارک‌ها نیز استفاده می‌شود. در این مطلب از پارس آرای کوهستان با ویژگی‌ها و انواع این نیمکت آشنا می‌شویم.

اهمیت نیمکت باغی در چیدمان دکوراسیون فضای باز و روف‌گاردن

با آغاز فصل بهار و شروع شش ماه گرم، گیاهان سبز شده و طبیعت برای باری دیگر امواج انرژی مثبت خودش را به‌سوی ما روانه می‌کند. در نتیجه بسیار عالی خواهد بود که کمی از محیط بسته منزل فاصله گرفته و نسیم خنک بهاری را در آغوش بکشیم.

برای نشستن و استفاده از فضاهای بازی مانند روف‌گاردن، محوطه ویلا یا حیاط منزل نیاز به نیمکتی مناسب و باکیفیت داریم. وجود نیمکت در فضای روف‌گاردن و محوطه ویلا باعث تفکیک فضاهای مختلف محوطه یا همان لنداسکیپ می‌شود. نیمکت چوبی باغی را می‌توانید زیر آلاچیق و یا در کنار چمن یا باغچه قرار دهید.

 بهترین انواع چوب برای نیمکت باغی

چوب چه به‌عنوان روکش، حصار، عرشه یا برای مبلمان باغ و باغچه به کار رود نیازمند مجموعه‌ای از ویژگی‌ها با شاخص‌های استاندارد کیفی است. این موضوع به‌خصوص در کشورهایی که از آب‌وهوای مرطوب و غالباً بارانی برخوردار هستند، اهمیت دوچندان پیدا می‌کند.

به‌عنوان‌مثال ویژگی مانند دوام و پایداری را نباید الزاماً مقاومت چوب در برابر خراش دانست. چوبی که بادوام باشد در درجه اول، چوبی است که بتواند در برابر عناصر و همچنین نیروهای طبیعی پوسیدگی مقاومت کند. به‌عبارت‌دیگر در برابر قارچ و یا موریانه‌هایی که چوب را تخریب می‌کنند، مقاوم باشد. چوب مناسب برای نیمکت چوبی باغی باید تا حد زیادی پایداری خود را در محیط حفظ کند و در نتیجه تغییرات دمایی و رطوبت منقبض یا منبسط نشود و تاب نخورد.

چوب ساج

چوب ساج یکی از بهترین چوب‌ها برای ساخت نیمکت چوبی باغی است. این چوب کثیفی را به خود جذب نمی‌کند و در برابر حشرات نیز از مقاومت بالایی برخوردار است و در برابر شرایط آب‌وهوایی مختلف سازگاری بالایی از خود نشان می‌دهد. این چوب در ابتدا قهوه‌ای رنگ به همراه رگه‌هایی از رنگ طلایی است و به‌مرورزمان مقداری تیره می‌شود.

چوب ایروکو

اگر خرید چوب ساج خارج از توان بودجه شما است، می‌توانید به سراغ چوب ایروکو بروید. ایروکو چوبی است که منشأ آن به جنگل‌های آفریقا باز می‌گردد. این چوب از مقاومت قابل‌توجهی در برابر رطوبت و همچنین حمله حشرات برخوردار است.

سرو سرخ غربی

سرو سرخ غربی از چوب‌های نرم مناسب برای نیمکت چوبی باغی است که در فضای باز کاربردهای بسیاری دارد. به دلیل محتوای غنی از رزین در قسمت‌هایی بالایی الوار، این‌گونه از مقاومت طبیعی بسیار بالایی در برابر حشرات و پوسیدگی برخوردار است. ترکیباتی به نام “Thujaplicins” در سرو سرخ غربی ایجادکننده خواص مقاومتی و طبیعی این چوب است.

یک پرسش مهم؛ در انتخاب نیمکت چوبی باغی به چه مواردی توجه کنیم

برای انتخاب نیمکت چوبی باغی باید به برخی از نکات توجه کنیم تا از دوباره‌کاری در آینده و هدررفت زمان و سرمایه جلوگیری کنیم. یکی از مهم‌ترین دلایل اختصاص این بخش از مطلب به این موضوع به‌این‌علت است که ما باید مناسب‌ترین و بهترین نیمکت را باتوجه‌به نوع کاربری برای خود انتخاب کنیم.

می‌خواهید نیمکت را در کجا قرار دهید

نخستین پرسش مهمی که باید به آن پاسخ دهید این است که این نیمکت قرار است در چه محیطی قرار بگیرد؟ فضای باز، باغ، تراس، درون فضای بسته و یا مسقف. در نتیجه توجه به این نکته که در چه منطقه‌ای و با چه آب‌وهوایی زندگی می‌کنید در انتخاب جنس صندلی و یا نیمکت تأثیرگذار است. به‌عنوان‌مثال اگر قرار است نیمکت و یا صندلی روی سطح نرمی مانند چمن قرار بگیرد، باید از چوب‌های مقاوم‌تری مانند ترموود استفاده کنید. اما در شرایطی که بخواهید از صندلی بر روی سطوح سخت مثل سطوح سنگی استفاده کنید می‌توان از چوب‌های نرمی مانند چوب کاج برای این کار استفاده کرد.

فضای موردنیاز

پرسش مهم دیگری که باید در نظر بگیرید این است که چه میزان فضا را می‌خواهید به نیمکت چوبی باغی اختصاص بدهید. با درنظرگرفتن این موضوع که نیمکت‌ها در اندازه و ابعاد دلخواه و متفاوتی ساخته می‌شوند، باید باتوجه‌به بزرگی باغ یا فضا آن را در اندازه مناسبی تهیه کنید تا در عین زیبایی، سازگاری خوبی هم با دکوراسیون محیط اطراف شما داشته باشد.

با نیمکت چوبی باغی ساعاتی خوش را در محیطی دلپذیر سپری کنید

آیتم‌های چوبی برای دکوراسیون، گرما و زیبایی خاصی را به محیط زندگی شما هدیه می‌کنند که نیمکت چوبی نیز از جمله این آیتم‌ها است. اگر علاقه‌مند به سبک و سیاق طراحی کلاسیک برای دکوراسیون محیط اطراف خود هستید، نیمکت چوبی باغی درست همان مدل دلخواه شما است. همچنین نیمکت‌های چوبی باغی با طراحی مدرن و متناسب با دکوراسیون مدرن نیز تولید می‌شوند. مقاومت و استحکام بالا در کنار امکان جابه‌جایی و شرایط نگهداری راحت، نیمکت باغی را به گزینه‌ای مناسب برای محیط زندگی تبدیل می‌کند.

مجموعه پارس آرای کوهستان به‌عنوان یک مرکز تخصصی فعال در حوزه اجرای انواع دکوراسیون پروژ‌ه‌های ساختمانی به همراه تیمی از مهندسان و کارشناسان مجرب با رویکردی نوین و خلاقانه ارائه‌دهنده انواع خدمات مشاوره، طراحی و اجرای پروژه‌های فضای سبز است. طراحی و ساخت انواع نیمکت‌های چوبی با فریم‌های مختلف و همچنین کاربری‌های متنوع بخشی کوچک از افتخارات این مجموعه به‌منظور خدمت‌رسانی به مشتریان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X