وبلاگ

مزایای نیمکت چوبی در تراس

با نیمکت‌های چوبی تراس خود را شیک و جذاب کنید

تراس یا بالکن یکی از آرامش‌بخش‌ترین قسمت‌ها در خانه است و اگر شما تمایل دارید ساعت‌هایی طولانی را در فضای تراس بنشینید و از این فضا لذت ببرید، بهتر است در هنگام طراحی دکوراسیون و انتخاب وسایل آن دقت بالایی داشته باشید. یکی از وسایل چوبی مناسب و کارآمد برای استفاده در تراس آپارتمان‌ها، نیمکت چوبی است. از سوی دیگر چوب یک ماده طبیعی زیبا و بادوام در ساخت محصولات و مبلمان چوبی به شمار می‌آید که به تراس شما زیبایی و گرما می‌بخشد. ما در این مطلب به بررسی مزایای نیمکت چوبی در تراس به‌عنوان یک انتخاب بسیار جذاب برای این فضا می‌پردازیم.

مزایای استفاده از نیمکت چوبی در تراس چیست؟

استفاده از متریال چوب در ساخت نیمکت و مبلمان چوبی تراس به دلیل تنوع بالا در جنس و رنگ و همچنین سازگاری با محیط، می‌تواند بهترین گزینه در بین متریال‌های مختلف باشد. چوب همچنین از نظر دوام و ماندگاری، مقاومت بسیار زیادی در برابر شرایط مختلف آب‌وهوایی و آسیب‌های محیطی دارد. در ادامه با برخی از مزایای مهم استفاده از متریال چوب در ساخت نیمکت‌های چوبی تراس آشنا می‌شویم.

ظاهر زیبا و طبیعی

یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از نیمکت‌های چوبی ظاهر زیبا و طبیعی آن است. نیمکت‌های چوبی با طراحی طبیعی و جذاب، به فضاها زیبایی و گرمای خاصی می‌بخشند. جلوه زیبای چوب باعث ایجاد محیطی طبیعی می‌شود. این ظاهر طبیعی با محیط‌های باز هماهنگی دارد و باعث جلب‌توجه بیشتر افراد می‌شود.

تنوع در ظاهر و رنگ

چوب نسبت به سایر متریال، به دلیل تنوع در رنگ و شکل‌های ظاهری گوناگون در بین افراد از محبوبیت بیشتری برخوردار است. همچنین چوب به دلیل تغییرات راحت‌تر در شکل ظاهری و ابعاد آن، امکان ساخت نیمکت‌هایی با اشکال و ابعاد مختلف را فراهم می‌کند.

عایق حرارتی و الکتریکی

چوب به دلیل جنسی که دارد عایق حرارتی و الکتریکی می‌باشد. انتقال گرما در چوب نزدیک به صفر است و همین دلیل باعث می‌شود که در ماه‌های گرم سال نیمکت‌های چوبی داغ و در ماه‌های سرد سال نیمکت‌های چوبی سرد نباشند. همچنین چوب خشک، نارسانای الکتریسیته است؛ بنابراین اگر در مواردی بدنه نیمکت شما دارای برق شد فرد نشسته دچار برق‌گرفتگی نمی‌شود.

استحکام و دوام بالا

یکی دیگر از مزایای استفاده از نیمکت چوبی در تراس، مقاومت و دوام بسیار بالای این محصول در برابر شرایط مختلف جوی است. این نیمکت‌ها به‌عنوان یک گزینه مقاوم در دیزاین فضای تراس و بالکن مورداستفاده قرار می‌گیرند. البته چوب‌های صنعتی مانند ترموود از طریق فرایندی خاص تحت‌تأثیر حرارت و بخار بالا قرار می‌گیرند. این فرآیند موجب افزایش دوچندان مقاومت چوب در برابر شرایط آب‌وهوایی و عوامل محیطی می‌شود.

سازگاری متریال چوب با محیط‌زیست

چوب به‌راحتی قابل‌بازیافت است و این موضوع باعث می‌شود تا در صورت خرابی آن را به‌سادگی بازیافت کرد. استفاده از چوب در ساخت نیمکت‌ها به کاهش مصرف منابع طبیعی کمک می‌کند. این موضوع باعث محبوبیت نیمکت‌های چوبی شده است. همچنین حامیان محیط‌زیست نیز می‌توانند در پروژه‌های خود از این محصول استفاده کنند.

بهترین چوب برای ساخت نیمکت تراس کدام چوب است؟

یکی از ویژگی‌های اصلی نیمکت‌های چوبی خوب و بادوام، چوب خوب است. انتخاب چوب مناسب برای ساخت نیمکت‌ها و مبلمان مناسب تراس، به عواملی مانند ظاهر، ماندگاری، مقاومت در برابر خراش و ضربه و… بستگی دارد. از این رو باید در هنگام خرید نیمکت چوبی برای فضای تراس و بالکن حتماً به نوع چوب استفاده شده در نیمکت‌های چوبی دقت شود. به‌طورکلی سختی مناسب چوب یکی از ویژگی‌های مهم برای انتخاب نیمکت چوبی در تراس و فضای باز است. چوب‌ها از نظر سختی به سه نوع چوب طبیعی سخت، چوب طبیعی نرم و چوب‌های صنعتی تقسیم می‌شوند. در ادامه به طور خلاصه با این سه دسته چوب آشنا می‌شویم.

چوب‌های طبیعی سخت

چوب سخت از درختان افرا، بلوط و گردو به دست می‌آید. این درختان به‌آرامی رشد می‌کنند و به همین دلیل الیاف چوب سخت و متراکمی دارند. چوب سخت بادوام است و احتمال پوسیدگی آن کمتر است. به همین دلیل برای استفاده در مبلمان فضای باز و تراس بسیار مناسب هستند.

چوب‌های طبیعی نرم

چوب نرم از درختان همیشه‌سبز مانند کاج، صنوبر، سرو، ارس و چوب سرخ به وجود می‌آید. چوب‌های نرم، مستقیم و بلند رشد می‌کنند و برش چوب به‌صورت دراز و با متراژ بالا راحت‌تر خواهد بود. در چوب نرم معمولاً رگ و عروق وجود ندارد و کمبود عروق باعث می‌شود که چوب‌های نرم، چسب، رنگ و روغن‌های جلادهنده را به‌سرعت به خود جذب کنند و برای ساخت نیمکت‌های چوبی مناسب باشند.

چوب‌های صنعتی

چوب‌های صنعتی که خود از چوب‌های طبیعی سخت و نرم هستند، با فراوری در مراحل مختلف حرارتی تولید می‌شوند. ترموود یکی از چوب‌های صنعتی بادوام و درعین‌حال بسیار شیک است که در طی فرایند ساخت خود تحت‌تأثیر دما و حرارت بسیار بالایی قرار می‌گیرد و به همین جهت مقاومت زیادی در برابر عوامل محیطی و همچنین ضربه و خراش دارد؛ بنابراین می‌توان متریال ترموود را یکی از محبوب‌ترین متریال‌ها برای ساخت نیمکت‌های چوبی در تراس و بالکن دانست.

نکات خرید نیمکت چوبی مناسب تراس

هنگام انتخاب و خرید نیمکت و مبلمان چوبی برای دکوراسیون تراس، مهم است که عوامل مختلفی را از جمله بودجه، شرایط آب‌وهوایی، طرح و رنگ موردنظر و استحکام چوب در نظر بگیرید. در ادامه به تعدادی از نکات خرید نیمکت چوبی مناسب تراس اشاره می‌کنیم:

  • اگر بودجه محدودی دارید، می‌توانید از محصولاتی با چوب نرم؛ مانند چوب کاج یا چوب صنوبر استفاده کنید
  • اگر به دنبال چوبی با ظاهری طبیعی هستید، محصولات تولید شده از چوب سخت مانند چوب بلوط یا چوب گردو یک گزینه خوب می‌باشند
  • اگر در منطقه‌ای با آب‌وهوای مرطوب و شرایط جوی ناپایدار زندگی می‌کنید، چوب سخت یا چوب‌های صنعتی و ترموود انتخاب‌هایی عالی می‌باشند
  • اگر به دنبال نیمکت چوبی بادوام و استحکام بالا هستید، می‌توانید از محصولاتی با متریال چوب صنعتی مانند ترموود بهره ببرید

خرید انواع نیمکت چوبی تراس از آراوود

نیمکت‌های چوبی، آیتم‌هایی هستند که برای ساخت آن‌ها باید از متریال چوبی باکیفیت استفاده شود. از این رو برای خریدی مطمئن باید مجموعه‌ای انتخاب شود که محصولاتی باکیفیت و درجه یک را عرضه می‌کند. مجموعه آراوود یکی از معتبرترین فروشندگان آیتم‌ها و سازه‌های ترموودی باکیفیت است. برای خرید محصولات و یا اجرای پروژه‌های مختلف می‌توانید با کارشناسان ما تماس برقرار کنید.

سؤالات متداول

از نظر سختی چوب بهترین گزینه‌ها‌ برای ساخت نیمکت‌های چوبی در تراس کدام موارد هستند؟

چوب‌های طبیعی سخت مانند گردو و افرا، چوب‌های طبیعی نرم؛ مانند صنوبر و سرو و چوب‌های صنعتی فرآوری شده مانند ترموود از گزینه‌های مناسب برای ساخت نیمکت‌های چوبی در تراس می‌باشند.

استفاده از نیمکت‌های چوبی در فضای باز و تراس چه مزایایی دارد؟

داشتن ظاهری زیبا و طبیعی، تنوع در رنگ و طرح، عایق حرارتی و الکتریکی، استحکام و دوام بالا و سازگاری با محیط‌زیست از مزایای نیمکت‌های چوبی در تراس هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X