وبلاگ

پرکاربردترین مبلمان شهری | تجهیزاتی برای رفاه حال و خدمات‌رسانی به شهروندان

نقش مبلمان شهری در زندگی روزمره ما؛ پرکاربرد و ضروری

با گسترش شهرنشینی و افزایش جمعیت کلان‌شهرها و مشکلات ناشی از آن، فراهم‌کردن امکانات رفاهی برای آسایش شهروندان بیش‌ازپیش ضروری می‌شود. از طرف دیگر باتوجه‌به شرایط خاص شهرهای مدرن، اهمیت فضای سبز و نقش پرکاربردترین مبلمان شهری در خدمت‌رسانی و زیباسازی شهری بر کسی پوشیده نیست. با درنظرگرفتن این مطلب که بخش عمده‌ای از عناصر تشکیل‌دهنده سیمای شهر، مبلمان شهری هستند، این آیتم‌ها و مناسب‌سازی محیط شهر برای حضور شهروندان در فضاهای مختلف باید بیشتر موردتوجه قرار بگیرد. در این مطلب با انواع پرکاربردترین مبلمان شهری آشنا می‌شویم.

نیمکت؛ از پرکاربردترین مبلمان شهری که در سراسر شهر نصب می‌شود

یکی از پرکاربردترین انواع مبلمان شهری، نیمکت‌ها هستند که در سرتاسر شهر نصب می‌شوند. این نیمکت‌ها امکان استراحت را برای افراد در پیاده‌روها و یا پارک‌ها فراهم می‌کنند. نیمکت‌ها دارای انواع مختلفی هستند که هرکدام ویژگی‌ها و اشکال مخصوص به خود را دارند. تمامی این نیمکت‌ها مطابق با ارگونومی بدن طراحی و ساخته شده‌اند تا همه شهروندان بتوانند به‌راحتی بر روی این نیمکت‌ها استراحت کنند.

از جمله انواع نیمکت‌ها می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • نیمکت پارکی
  • نیمکت بتنی
  • نیمکت چوبی
  • نیمکت فلزی
  • نیمکت‌های سنگی

چراغ‌های شهری؛ پرکاربردترین مبلمان شهری در زندگی شبانه

یکی دیگر از عناصر کاربردی مبلمان شهری، چراغ‌ها هستند. حتماً تابه‌حال برای شما هم پیش‌آمده است که در کوچه‌ای تاریک قدم بزنید و یا چراغ‌های بزرگراه را که خراب شده‌اند و یا به صورتی موقتی خاموش هستند را دیده باشید تا به ارزش و اهمیت چراغ‌ها در فضای شهری پی ببرید.

این چراغ‌ها به جز برآورده‌کردن نیازهای امنیتی و روشن‌کردن فضل کارکرد زیبایی‌شناسی هم دارند و برای زیبایی شهر مورداستفاده قرار می‌گیرند. البته برخلاف تصور عده‌ای از افراد که بر این باور هستند که با اضافه‌کردن چراغ‌های شهری، در شب زیبایی بیشتر می‌شود و می‌توانیم شاهد در جریان بودن زندگی شبانه باشیم باید گفت که تعداد زیاد این آیتم، علاوه بر اینکه زیبایی ندارد، آرامش شهروندان را هم به هم می‌زند.

مهم‌تر از تمامی این موارد، تعداد زیاد چراغ‌ها اصولاً در مبلمان شهری به سوءمصرف انرژی منجر می‌شود و اثرات بلندمدت زیست‌محیطی را به همراه دارد. همچنین آلودگی نوری چالش دیگری است که به دنبال طراحی نادرست چراغ‌ها ایجاد می‌شود. به‌صورت کلی نورپردازی مستقیم، غیرضروری و محافظت نشده آلودگی نوری ایجاد می‌کند که تأثیر منفی بر عملکرد طبیعی انسان و به‌طورکلی گونه‌های حیوانی دارد.

انواع مخزن زباله پارکی را بشناسید

مخازن زباله پارکی هم از پرکاربردترین مبلمان شهری هستند که عمدتاً در سه نوع مختلف طراحی و ساخته می‌شوند. ابتدا از مخزن زباله لوله‌ای آغاز می‌کنیم. مخازن زباله لوله‌ای دارای اسکلت و بدنه ساخته شده از لوله یا پروفیل هستند و دارای ساختاری عمدتاً ساده هستند. بعضی از مدل‌های این سطل زباله‌ها دارای سایبان و بعضی هم بدون سایبان هستند. این مخازن زباله از نظر قیمت، پایین‌ترین قیمت را در بین مخازن زباله درون‌شهری دارند.

مخازن زباله cnc

مخازن زباله cnc  ابتدا در نرم‌افزارهای طراحی مهندسی مکانیک مانند کتیا به‌صورت سه‌بعدی طراحی شده و بعد از محاسبات لازم و انتقال آن به دستگاه برش cnc پلاسما، بر روی ورق‌های فولادی برش‌کاری می‌شود و طراح و مدل‌های بسیار متنوع از جمله ویژگی‌های این مخازن زباله هستند.

مخزن زباله چدنی

مخزن زباله چدنی از جمله شیک‌ترین و گران‌بهاترین مخازن زباله درون‌شهری هستند. ساختار این سطل‌های زباله ابتدا به‌وسیله ریخته‌گری چدن تولید می‌شود و می‌توان گفت که دوام آن هم بی‌نظیر است. به‌صورت کلی باید گفت فارغ از اینکه شما کدام نوع از مخازن زباله را انتخاب کنید، همگی آن‌ها به‌وسیله رنگ پودری کوره‌ای به‌صورت تک‌رنگ یا دورنگ رنگ‌آمیزی می‌شوند و شهر ما را زیباتر می‌کنند.

گلدان‌های شهری و فلاورباکس

یکی از پرکاربردترین انواع مبلمان شهری، گلدان‌های شهری و فلاورباکس‌ها هستند که به‌صورت کلی در فضاهای سبز، پارک‌ها، خیابان‌ها و معابر شهری مورداستفاده قرار می‌گیرند. البته قابل‌ذکر است که این گلدان‌ها در حیاط، باغ‌ها و ویلاهای شخصی هم مورداستفاده قرار می‌گیرند. کاربرد دیگر این گلدان‌ها در جداسازی خیابان‌ها و برای تعیین محدودیت وسایل نقلیه می‌باشد. از طرفی جنس به‌کاررفته در ساخت این گلدان‌ها نیز متفاوت است. زیرا این وسایل در محیط‌های مختلف بر اساس نوع کاربردشان استفاده می‌شوند.

تاب، سرسره و الاکلنگ

تاب، سرسره و الاکلنگ یکی دیگر از انواع مبلمان شهری است که برای سرگرم‌کردن کودکان و تفریح آن‌ها در پارک‌ها، مهدکودک‌ها و یا حتی در حیاط و باغ‌های شخصی نصب می‌شوند. باتوجه‌به این موضوع که نوع و مکان استفاده از این وسایل بازی با یکدیگر متفاوت است، به همین دلیل هم باید در زمان خرید به مکان نصب آن‌ها دقت داشته باشید. نکته بعدی که باید به آن دقت داشته باشید رنج سنی استفاده از این آیتم‌های مبلمان شهری است.

پرکاربردترین مبلمان شهری با چه اهدافی طراحی و ساخته می‌شوند

مبلمان شهری می‌توانند محیط‌هایی کارآمد و فضاهای شهری باکیفیت خلق کنند و سطح کیفی زندگی شهروندان را به طرز قابل‌توجهی ارتقا می‌دهند. به‌عنوان‌مثال ایجاد روشنایی در معابر شهری و کنار درهای ورودی ساختمان‌های مسکونی و درنظرگرفتن انواع نیمکت در پارک‌ها، پیاده‌روها و بازارهای پرتردد، نمونه‌هایی از کارکرد مبلمان شهری برای بهبود کیفیت محیط شهر و افزایش رضایتمندی شهروندان است.

از دیگر اهداف طراحی و ساخت این آیتم‌های مبلمان شهری می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • زیبایی و جلوگیری از ایجاد ساختارهای ناموزون در نمای شهر
  • جلوگیری از ایجاد آلودگی‌های بصری

خرید پرکاربردترین انواع مبلمان شهری از پارس آرای کوهستان

با استفاده از پرکاربردترین مبلمان شهری در تمام فضاها می‌توان به نهایت بهره‌وری رسید و محیط‌های شهری را به‌شدت زیبا کرد. البته باتوجه‌به این که مبلمان شهری به‌صورت کامل در معرض شرایط آب‌وهوایی مختلف هستند، شما باید این آیتم‌ها را از یک مرجع معتبر خریداری کنید.

مجموعه پارس آرای کوهستان یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین تولیدکنندگان انواع مبلمان شهری در ایران است. شما می‌توانید تمام آیتم‌ها موردنظر خود را به‌صورت مستقیم از مجموعه ما خریداری کنید. پارس آرای کوهستان با داشتن چندین سال سابقه در زمینه طراحی و تولید انواع مبلمان شهری مانند نیمکت‌های چوبی، سطل زباله، گلدان و پایه روشنایی چوبی می‌تواند بهترین مبلمان‌ شهری موردنظر شما را بسازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X