وبلاگ

نیمکت چوبی

نیمکت چوبی

نیمکت ها یکی از بهترین وسیله ها جهت تزئین و فراهم نمودن فضایی جهت نشستن افراد هستند. نیمکت های چوبی سازه هایی هستند که می توانند به زیبا سازی فضاهای عمومی و همچنین منزل کمک کنند، علاوه بر این نیمکت های چوبی جزء مبلمان شهری هستند که بسیار مورد استفاده قرار می گیرند و در بسیاری از فضاهای تفریحی به خصوص پارک ها و پیاده رو ها شاهد استفاده از آن ها هستیم.

به دلیل اهمیت و کاربرد زیادی که نیمکت چوبی در فضاهای شهری، منازل و بسیاری از مکان های عمومی دارد تصمیم داریم در این مقاله در خصوص ویژگی ها و انواع آنها و همچنین نکات مربوط به خرید نیمکت اطلاعاتی را در اختیار عزیزان قرار دهیم. لطفا تا پایان ما را همراهی کنید.

انواع نیمکت های چوبی

به دلیل محبوبیت نیمکت ها و فضای دوستانه و صمیمی که به محیط میدهند استفاده  از آنها پیشینه ای چندین ساله دارد؛ لذا انواع سنتی و مدرن نیمکت های چوبی امروزه مورد استفاده می گیرند. نیمکت های سنتی از طراحی های ساده و تکنولوژی ساخت ساده ای برخوردار بودند، حال آن که نیمکت های مدرن از متریال و چوب مرغوب تری ساخته می شوند و تکنولوژی ساخت پیشرفته تری در مقایسه با نوع سنتی خود دارند. نیمکت چوبی امروزه به طور گسترده در زیباسازی فضای شهری به عنوان مبلمان شهری و در طراحی دکوراسیون منزل به وفور مورد استفاده قرار می گیرد.

نکات مهم در هنگام خرید نیمکت

  • اندازه نیمکت

یکی از مهم ترین نکات در هنگام تهیه نیمکت چوبی سایز و اندازه آن است. سایز نیمکت باید متناسب با فضایی باشد که قصد قرار دادن آن را داریم. اگر قصد دارید نیمکت را در کنار میز و صندلی در دکوراسیون منزل خود مورد استفاده قرار دهید توجه به سایز و ابعاد نیمکت بسیار حائز اهمیت است، زیرا در صورتی که نیمکت چوبی از اندازه ی مناسبی برخوردار نباشد می تواند جلوه ی نامنظم و ناخوشایندی به فضای شما بدهد.

  • جنس بدنه نیمکت

توجه داشته باشید که نیمکت خریداری شما از متریال و مواد اولیه با کیفیتی ساخته شده باشد. همچنین رنگ نیمکت و بافت چوب باید با سایر وسایل شما همخوانی داشته باشد.

  • رویه نیمکت

اگر قصد استفاده از نیمکت را در دکوراسیون منزل خود دارید توجه کنید که رویه ی آن دارای بافتی نرم و راحت باشد، در غیر این صورت نیمکت به وسیله ای بدون استفاده و ناکارآمد در منزل شما تبدیل خواهد شد. اگر نیمکت شما از رویه ی راحت و نرمی برخوردار باشد می تواند مورد استقبال قرار بگیرد و در کنار مبلمان و میز ناهار خوری شما به وفور استفاده شود.

  • وزن نیمکت

وزن نیمکت نیز یکی از مشخصه هایی که باید در هنگام خرید به آن توجه ویژه نمود؛ زیرا در صورتی که نیمکت سنگین و حمل و نقل آن دشوار باشد قادر نمی توان آن را به راحتی جا به جا نمود و در فضاهایی که به آن احتیاج است مورد استفاده قرار داد. حتی اگر قصد دارید از نیمکت در کنار میز ناهارخوری خود و به شکل ثابت استفاده نمایید باز هم بهتر است نیمکت شما دارای وزن متناسب و نسبتا سبکی باشد.

  • تعداد ظرفیت نیمکت

خوشبختانه نیمکت این امکان را به شما میدهد که بتوانید در ابعاد مختلف آن را سفارش دهید. در هنگام سفارش نیمکت چوبی به تعداد نفراتی که قرار است بر روی آن بنشینند توجه داشته باشید. اگر از آن دسته خانواده های پرجمعیت هستید توصیه ما این است که از نیمکت های با ظرفیت بیش از دو نفر استفاده نمایید. در خصوص استفاده از نیمکت های چوبی برای مبلمان شهری نیز بهتر است از نیمکت های با ظرفیت دو نفر استفاده شود.

  • رنگ و طراحی

رنگ و طراحی همواره یکی از فاکتور های جذاب و مهم بوده در انتخاب وسایل است. به طوریکه می توان با انتخاب رنگ مناسب فضای محیط را به کلی و به نحو مثبتی تغییر داد. در گذشته به دلیل کیفیت نامطلوب رنگ و محدودیت در طیف رنگ های انتخابی، نیمکت ها معمولا به شکل ساده و بدون رنگ مورد استفاده قرار می گرفتند؛ اما امروزه با توجه به پیشرفت صنعت و تولید رنگ های با کیفیت در طیف های بسیار گوناگون این امکان را خواهید داشت که رنگ نیمکت چوبی خود را با توجه به سلیقه ی خود و متناسب با دکوراسیون منزل خود و یا فضای مورد نظر تهیه نمایید و زیبایی محیط خود را دو چندان کنید.

ویژگی های تاثیر گذار بر قیمت نیمکت چوبی

قیمت نیمکت های چوبی مورد استفاده در منزل یا در مبلمان شهری متاثر از عوامل و متغیر های مختلفی است. از جمله این عوامل می توان موارد زیر را نام برد:

  • جنس و کیفیت نیمکت

بدیهی است به هر میزان که کیفیت مواد اولیه و چوب مورد استفاده در ساخت نیمکت از کیفیت و دوام بالاتری برخوردار باشد قیمت نیمکت افزایش می یابد. یکی از باکیفیت ترین چوب ها جهت ساخت نیمکت چوب روس است که در مبلمان شهری بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

  • ابعاد و ظرفیت

همانطور که پیشتر اشاره نمودیم ظرفیت نیمکت های چوبی از دو نفر به بالا است، در صورتی که ظرفیت نیمکت بیش از دو نفر باشد قیمت آن نیز به جهت طولانی تر بودن فرآیند ساخت و استفاده ی بیشتر از مواد اولیه، علی الخصوص چوب، افزایش پیدا می کند.

  • ساده و یا طرح دار بودن نیمکت

یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار بر قیمت نیمکت، ساده و یا طرح دار بودن آن و همچنین تکنولوژی ساخت آن است. به هر میزان که نیمکت دارای جزئیات و طراحی با تزئینات بیشتری باشد قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود.

نیمکت چوبی و مبلمان شهری

همانطور که اشاره نمودیم یکی از کاربرد های اصلی نیمکت های چوبی استفاده از آن ها در فضاهای عمومی به جهت زیبا سازی و فراهم نمودن امکان نشستن برای افراد است. نیمکت های چوبی امروزه در بسیاری از پارک ها و مکان های عمومی جایگزین نیمکت های فلزی شده اند. معمولا نیمکت های چوبی مورد استفاده در فضاهای شهری را با چوب های مقاوم ، از جمله چوب روس، می سازند که در مقابل بارندگی و نور خورشید مقاومت لازم را داشته باشد و بتواند علاوه بر زیباسازی فضا مورد استفاده افراد نیز قرار بگیرد و به لحاظ اقتصادی نیز مقرون به صرفه باشد.

سخن پایانی

در این مقاله سعی بر آن داشتیم در خصوص یکی از المان های تاثیرگذار در دکوراسیون منزل و فضای شهری، یعنی نیمکت چوبی صحبت کنیم. امیدواریم با تکیه بر این نکات بتوانید نیمکت مورد نظرتان را تهیه کنید و از جذابیت های این وسیله پرکاربرد لذت ببرید. برای آشنایی با انواع بیشتری از نیمکت های چوبی مثل میز و صندلی چوبی، گلدان چوبی و … میتوانید به سایت ما به نشانی http://arawoodco.com/product-category/  مراجعه کنید

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X