وبلاگ

نیمکت های چوبی برای پارک | دلایل برتری این نیمکت‌ها نسبت به محصولات مشابه

به‌کارگیری نیمکت‌های چوبی برای پارک به‌عنوان آیتم مهم مبلمان شهری

نیمکت پارکی که به آن صندلی پارکی هم گفته می‌شود یکی از پرکاربردترین آیتم‌ها در مبلمان شهری است که باهدف آرامش و راحتی شهروندان در فضاهای سبز شهری و بوستان‌ها قرار گرفته است. امروزه نیمکت‌های پارکی در طرح و جنس‌های مختلفی مانند فلزی، بتنی، سیمانی، چدنی و سنگی ساخته می‌شوند. اما دراین‌بین استفاده از نیمکت‌های چوبی برای پارک در سال‌های اخیر هم موردتوجه مسئولان شهری و هم شهروندان قرار گرفته است. در این مطلب از سایت آراوود کاربرد نیمکت‌های چوبی برای پارک‌ها و فضاهای سبز را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

چرا از نیمکت‌های چوبی برای پارک استفاده می‌کنند؟

یکی از سؤالات بسیار مهمی که به دغدغه ذهنی بسیاری از افراد تبدیل شده است این است که چرا نیمکت‌های چوبی در مقایسه با سایر محصولات مشابه از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند. چوب نوعی عایق حرارتی است و گرما را به‌خوبی منتقل نمی‌کند. این یعنی در فصل تابستان بیش از حد داغ و بیش از حد سرد نمی‌شوند و افراد می‌توانند به‌سادگی در این فصول هم از این نیمکت‌ها استفاده کنند.

راحتی بیشتر نیمکت‌های چوبی در مقایسه با نیمکت‌های فلزی

نیمکت‌های چوبی راحتی بسیار بیشتری در مقایسه به فلزات دارد و کاربران حس بهتری از نشستن بر روی آن‌ها پیدا می‌کنند. چوب در حالت خشک در برابر الکتریسیته نارسانا می‌باشد. اگر در مواردی معدودی هم بدنه نیمکت چوبی دارای برق شود و در واقع چوب نشیمنگاه و پشتی نیمکت خشم باشد، فرد نشسته بر روی آن به‌هیچ‌عنوان دچار برق‌گرفتگی نخواهد شد.

نیمکت‌های چوبی مورداستفاده برای پارک، قابل‌تعویض و تعمیر هستند

نکته بسیار مهم دیگر در خصوص مزایای استفاده از نیمکت‌های چوبی برای پارک قابل‌تعویض و تعمیر بودن آن‌ها است. اگر بعد از چند سال دیدیم که چوب کیفیت خود را ازدست‌داده و دیگر باب سلیقه ما نیست می‌توانیم آن را به‌سادگی رنگ‌آمیزی و روغن‌کاری کنیم.

نیمکت‌های چوبی پارکی زیبایی ظاهری بیشتری در مقایسه با فلز دارند

مزیت دیگر نیمکت‌های چوبی زیبایی ظاهری آن‌ها در مقایسه با فلز است. در واقع در شرایطی که چوب بتواند با فلز هم ترکیب شود این زیبایی دوچندان خواهد شد. موضوع دیگر هم همخوانی نیمکت‌های چوبی پارکی با طبیعت است. چرا که چوب از دل طبیعت آمده است و با فضای پارک‌ها هارمونی بسیار بالایی دارد. در مقابل اما نیمکت‌های پارکی چوبی حالت خشک و بی‌روح محصولات فلزی را ندارند.

چوب متریالی طرح پذیرش است

از دیگر مزایای استفاده از نیمکت‌های چوبی برای پارک می‌توانیم به هماهنگی آن با طرح‌ها و سبک‌های مختلف اشاره کنیم. چرا که به‌کارگیری نیمکت‌های چوبی پارکی از نظر زیبایی‌شناختی تأثیرات بالقوه بسیار چشمگیری دارد. زیرا اصولاً چوب به‌عنوان متریالی طرح پذیر همواره نام خود را مطرح کرده است.

برای این دسته از نیمکت‌ها طی سال‌های اخیر از فناوری‌های نوینی استفاده مانند برش لیزری، خم‌کردن با بخار و لیمنت کردن با چسب استفاده می‌کنند که باعث می‌شود این نیمکت‌ها، فرم و اشکال پیچیده و درعین‌حال جذابی داشته باشند. به همین خاطر می‌توان نتیجه گرفت نیمکت‌های چوبی برای پارک، در طرح‌ها و سبک‌های مختلف از سنتی گرفته تا روستیک و مدرن کارایی داشته باشند.

یک نیمکت چوبی استاندارد باید چویژگی‌هایی داشته باشد؟نیمکت‌های چوبی برای پارک

به‌طورکلی نیمکت‌های چوبی مورداستفاده برای پارک در ابعاد متنوع و در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌شوند. نکته بسیار مهم این است که بتوانیم بهترین و مناسب‌ترین نوع نیمکت را برای پارک‌ها انتخاب کنیم.

در ادامه بعضی از ویژگی‌هایی که باید در زمان خرید نیمکت چوبی به آن‌ها توجه کنید، گفته شده‌اند:

  • مقاومت بسیار بالا
  • جذابیت بصری
  • هماهنگی با محیط اطراف
  • مقاوم در برابر عوامل جوی
  • کیفیت چوب به‌کاررفته باید در حد استاندارد باشد
  • ارتفاع مناسب تا سالمندان و خردسالان بتوانند از آن به‌سادگی استفاده کنند
  • استحکام بالا
  • امکان جابه‌جایی
  • دارای نشیمنگاه و پشتی است که افراد بتوانند در آن احساس راحتی داشته باشند

نیمکت‌های چوبی معمولاً در کدام بخش‌های فضای سبز قرار داده می‌شوند؟

پیش از اینکه شما را با ویژگی‌ها، مزایا و کاربردهای استفاده از نیمکت‌های چوبی برای پارک آشنا کنیم، قصد داریم به شما بگوییم که در چه بخش‌هایی از فضاهای سبز شهری می‌توانیم از این نیمکت‌ها استفاده کنیم. به‌طورکلی در انتخاب نیمکت چوبی برای هر فضایی، باید به محیط اطراف و همچنین نوع کاربری صندلی توجه نشان داده شود. نیمکت‌های چوبی علاوه بر قرارگیری در پارک عمدتاً در سایه یک درخت، کنار پیاده‌رو، حیاط پشتی منازل، فضای سبز باغ‌ها و ویلاها و هر نوع محیط عمومی و اختصاصی که برای استراحت و آسایش افراد است، قرار می‌گیرند.

قیمت نیمکت پارکی چوبی به چه فاکتورهایی بستگی دارد؟

توجه به قیمت یکی از مهم‌ترین نکات برای خرید و استفاده از نیمکت‌های چوبی برای محیط‌های سرسبز شهری مانند پارک است. به‌طورکلی نیمکت‌های چوبی تنوع طرح و سبک بسیار بالایی دارند و یکی از عوامل تأثیرگذار بر قیمت هم همین مورد است. علاوه بر این قیمت نیمکت پارکی چوبی به عواملی مثل ظرفیت نشستن، اندازه صندلی و سایر متریال‌های به‌کاررفته در آن بستگی دارد.

خرید برترین نیمکت‌های چوبی برای پارک از مجموعه آراوود

نیمکت‌های چوبی یکی از مهم‌ترین عناصر در طراحی و ساخت آیتم‌های مبلمان شهری به شمار می‌آیند و از دیرباز تاکنون از این نیمکت‌ها علاوه بر پارک‌ها در فضاها و معابر عمومی شهر نیز استفاده می‌شده است. همچنین هر شهری باتوجه‌به موقعیت جغرافیایی و فرهنگی که مردمان آن شهر دارند نیاز به نیمکت چوبی خاصی دارد.

مجموعه آراوود یکی از قطب‌های اصلی طراحی و تولید آیتم‌های چوبی مبلمان شهری در کشور است. انواع نیمکت‌های چوبی پارکی مجموعه ما مانند آدیناژ، آترین، آتریسا و آرایه با قیمتی مناسب و همگام با آخرین استانداردهای روز دنیا ساخته شده‌اند. شما به‌منظور کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این نیمکت‌ها می‌توانید همین حالا با کارشناسان ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X