وبلاگ

نمایشگاه‌های جهانی مبلمان شهری | محلی برای آشنایی با جدیدترین مدل‌های این مبلمان

نمایشگاه‌های جهانی معتبر مبلمان شهری را بشناسیم

کیفیت فضاهای شهری نشان‌دهنده هویت آن شهر است و نقش تأثیرگذاری در سطح زندگی شهروندان دارد. به دلیل جایگاه مبلمان شهر در مدیریت شهرهای مدرن دنیا هرساله نمایشگاه‌های جهانی مبلمان شهری در سراسر جهان برگزار می‌شود و در آن‌ها برترین مدل‌ها و طرح‌های نوآورانه مبلمان شهری معرفی می‌شوند. برندهای مختلفی که در این نمایشگاه‌های بین‌المللی حضور دارند ایده‌های جدید و طراحی‌های محبوب خود را در معرض نمایش می‌گذارند. در این مطلب از آراوود با معتبرترین نمایشگاه‌های بین‌المللی مبلمان شهری آشنا می‌شویم.

نگاهی به چند مورد از نمایشگاه های معتبر جهانی در زمینه مبلمان شهری

نمایشگاه‌های جهانی مبلمان شهری در طول سال در کشورهای مختلف و در نوبت‌هایی از پیش تعیین شده برگزار می‌شوند تا ایده‌های جدید و مدل‌های پرطرف‌دار را به بازدیدکنندگان نمایش بدهند. دراین‌بین بعضی از نمایشگاه جهانی مبلمان شهری بسیار معتبر هستند و بسیاری از مسئولان و مدیران شهرداری و افراد مبلمان شهری را از این طریق تهیه می‌کنند.

نمایشگاه Expo Asia

نمایشگاه آسیایی اکسپو آسیا یک نمایشگاه تجاری مخصوص تجهیزات شهری مانند میز و صندلی است که دوره بعدی آن در شهر سنگاپور برگزار خواهد شد. در این نمایشگاه بین‌المللی علاوه بر مبلمان شهری، تجهیزات مهم دیگری هم به‌منظور سازماندهی مدیریت شهری معرفی می‌شود.

نمایشگاه بین‌المللی مبلمان شهری در گوانگژو چین

نمایشگاه بین‌المللی مبلمان شهری در گوانگژو چین یکی از معتبرترین نمایشگاه‌های جهانی مبلمان شهری متعلق به قاره آسیا است که آخرین طرح‌ها و بهترین فرصت‌های تجاری در زمینه مبلمان شهری از سراسر دنیا را در معرض دید عموم قرار می‌دهد. این رویداد معتبر متخصصان و طراحان را از سراسر جهان به‌دور هم جمع می‌کند تادانش و اطلاعات خود در زمینه مبلمان شهری را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

نمایشگاه بین‌المللی مبلمان شهری Orgatec کلن آلمان

یکی از نمایشگاه‌های جهانی پیشرو در زمینه ارائه تجهیزات مدرن شهری، Orgatec است. بخش مهمی از مبلمان شهری این نمایشگاه را مبلمان‌هایی مدرن با معماری پست مدرنسیمی شکل می‌دهند. این نمایشگاه هر دو سال یک‌بار در شهر کلن کشور آلمان برگزار می‌شود. در این نمایشگاه غرفه‌داران بین‌المللی جدیدترین نوآوری‌ها و ترندها در زمینه ساخت مبلمان شهری، تجهیزات نورپردازی و سایر آیتم‌ها را در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار می‌دهند.

در هر دوره‌ای که این نمایشگاه در شهر کلن برگزار می‌شود شاهد حضور بسیاری از معماران، طراحان داخلی، برنامه‌ریزان، خرده‌فروشان مبلمان اداری و شهری، مشاوران، ارائه‌دهندگان تسهیلات و همچنین سرمایه‌گذاران و مردم عادی هستیم. همچنین لازم به ذکر است که اشاره کنیم که در هر دوره زمانی که نمایشگاه به کار خود پایان می‌دهد یک شب‌نشینی در زمینه بحث و گفتگو درباره معماری مبلمان شهری برگزار می‌شود که در آن درباره مسائل روز معماری دنیا بحث می‌شود.

نمایشگاه مبلمان ژانویه

نمایشگاه مبلمان ژانویه خانه بریتانیا یکی از معتبرترین نمایشگاه‌های بین‌المللی در زمینه مبلمان شهری و انواع آیتم‌های دکوراسیون داخلی است. به‌جرئت می‌توان گفت که در بین نمایشگاه‌های جهانی مبلمان شهری، نمایشگاه مبلمان ژانویه یکی از قدیمی‌ترین آن‌ها است. چرا که بیش از ۳۲ است که در حال برگزاری می‌باشد. در این نمایشگاه خریداران بین‌المللی مبلمان شهری با برندهای موفق در سطح دنیا ارتباط می‌گیرند و انواع کف‌پوش و مبلمان برای محیط شهری و سایر محصولات مدرن به نمایش گذاشته می‌شوند.

نمایشگاه International Timber Construction Forum فرانسه

یکی از جالب‌توجه‌ترین نمایشگاه‌های جهانی مبلمان شهری در کشور فرانسه است. International Timber Construction Forum باهدف معرفی جدیدترین ایده‌های طراحی مبلمان شهری که در زمینه کاهش ردپای کربن و کمک به حفظ محیط‌زیست تأثیرگذار هستند برگزار می‌شود. هرساله برای برگزاری هر دوره از این مراسم بسیاری از مدیران پروژه‌های شهری، توسعه‌دهندگان و برنامه‌ریزان امکانات شهری، مقامات منتخب سیاسی برخی از کشورها، معماران، اقتصاددانان، مهندسان، شرکت‌های طراحی، صنعتگران و همچنین سازندگان مبلمان چوبی شهری شرکت می‌کنند.

نمایشگاه بین‌المللی مبلمان شهری و طراحی داخلی Index Dubai

یکی از نمایشگاه‌های جهانی مبلمان شهری که نزدیک به کشورمان هم است، ایندکس دوبی است. در این نمایشگاه آخرین ترندها و محصولات جدیدی در زمینه تجهیزات مبلمان شهری برای بازدیدکنندگان به نمایش گذاشته می‌شوند. در این نمایشگاه علاوه بر معرفی جدیدترین ایده‌های طراحی و ساخت انواع مبلمان شهری، جدیدترین مبلمان اداری، لوازم خاص و دکوراتیو به‌منظور چیدن در فضاهای اداری و مبلمان روکش شده در معرض دید عموم قرار می‌گیرند. در این نمایشگاه همچنین مسابقه‌ای هم باهدف انتخاب سبک برتر برای طراحی مبلمان شهری در میان طراحان و معماران برگزار می‌شود.

کدام مبلمان شهری در نمایشگاه‌های جهانی معرفی می‌شوند؟

به‌طورکلی مبلمان شهری که در نمایشگاه‌های جهانی به دنیا معرفی می‌شوند به دودسته تزئینی و ضروری طبقه‌بندی می‌شوند. مبلمان شهری ضروری در واقع آن دسته از المان‌هایی هستند که وجود آنها در شهر لازم و ضروری است و در صورت نبود آن‌ها شهروندان با مشکل مواجه خواهند شد ازجمله مبلمان شهری ضروری می‌توان به نیمکت‌ها، سطل‌های زباله، سرویس بهداشتی در پارک‌ها و همچنین آبخوری‌ها اشاره کرد. مبلمان شهری تزئینی بیشتر جنبه تزئینی دارند و موجب زیبایی بصری شهر می‌شوند که می‌توان به فواره‌های آب در میادین، مجسمه‌های مشاهیر در میادین و گلدان‌های تزئینی در سطح شهر اشاره نمود.

نمایشگاه‌های جهانی مبلمان شهری به ما ایده‌های نوآورانه را معرفی می‌کنند

می‌توان گفت که تقریباً هرسال ایده‌های نوآورانه وارد بازار مبلمان شهری می‌شوند. برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی مبلمان شهری باعث می‌شود تا کارفرمایان بتوانند با ایده‌های نو در این زمینه آشنا شوند. این نمایشگاه‌ها همچنین باعث جذب استعداد طراحان جدید و فروش ایده‌های به‌روز آن‌ها می‌شود.

شرکت آرا با داشتن چندین سال سابقه در طراحی و تولید انواع مبلمان‌های شهری مانند نیمکت‌های چوبی، سطل زباله چوبی، گلدان چوبی و پایه روشنایی و استفاده از چوب‌های وارداتی ترمو و اشباع شده می‌تواند بهترین مبلمان‌های شهری موردنظر شما را بسازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X