وبلاگ

میز و صندلی شهری | یکی از کاربردی‌ترین آیتم‌های مبلمان شهری که باید آن را شناخت

نقش تأثیرگذار میز و صندلی شهری در رفاه حال شهروندان

در شهرسازی مدرن مبلمان شهری نقش بسیار مهمی در شناساندن چهره شهر به شهروندان و توریست‌ها دارند. دراین‌بین یکی از مهم‌ترین آیتم‌های مبلمان شهری، میز و صندلی شهری است که طی سال‌های اخیر با اشکال مدرن طراحی در بسیاری از شهرهای بزرگ دنیا مورد استفاده قرار گرفته‌اند. برای مثال نمونه‌هایی از طراحی‌های جالب و مدرن میز و صندلی را در مبلمان شهری می‌توانیم در شهرهایی مانند نیویورک و لندن ببینم. در این مطلب از مجموعه پارس آرای کوهستان قصد داریم تا این آیتم‌ها را به شما معرفی کنیم.

مزایای استفاده از میز و صندلی در مناطق مختلف شهر

در بسیاری از موارد دیده شده است که مردم توجه چندانی به آیتم‌های کاربردی و مهم مبلمان شهری مانند میز و صندلی نمی‌کنند. چرا که در طول روز ممکن است زیاد با آن‌ها سروکار داشته باشند. اما بهتر است دیدتان را نسبت به این آیتم‌های مبلمان شهری عوض کنید. میز و صندلی شهری می‌تواند بهترین آیتم برای اضافه‌کردن به خیابان باشد.

این آیتم‌ها می‌توانند در پارک‌های بزرگ، روبروی مراکز تجاری بزرگ و به‌طورکلی اماکن تفریحی مورد استفاده قرار بگیرند. بعضی از میز و صندلی‌های شهری تک‌نفره و برخی دیگر به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که قابلیت نشستن چند نفر به‌صورت هم‌زمان بر روی آن‌ها را داشته باشد. در ادامه این بخش قصد داریم تا مزایای استفاده از میز و صندلی شهری را به طور دقیق مورد بررسی قرار بدهیم.

گسترش دایره ارتباطات اعضای جامعه

طی سال‌های اخیر در بسیاری از دانشگاه‌های معتبر کشور آمریکا تحقیقات مختلفی دررابطه‌با نقش آیتم‌های مبلمان شهری در ارتقای روحیه شهروندان صورت‌گرفته است. این تحقیقات نشان می‌دهد که استفاده از آیتم‌هایی مانند میز و صندلی چوبی در خیابان‌ها و پارک‌ها برای سلامت روان مردم ضروری است.

چرا که به آن‌ها این امکان را می‌دهد تا با سایرین ارتباط داشته باشند و با گسترش دایره ارتباطی خود سلامت روان خود را بهبود ببخشند. از طرفی بسیاری از افراد شاید تمایل چندانی برای رفتن به کافه‌ها و صرف هزینه نداشته باشند؛ بنابراین این میز و صندلی شهری هستند که می‌توانند به‌صورت کاملاً رایگان امکان ارتباط افراد را با یکدیگر فراهم کند.

میز و صندلی‌های شهری می‌تواند برای سلامت جسمانی افراد مفید باشد

به‌طورکلی استفاده از آیتم‌های مختلف مبلمان شهری مثل میز و صندلی می‌تواند به محیط زندگی شهروندان تنوع بدهد و فرصتی را برای استراحت آنان ایجاد کند. در بخش قبلی به تأثیر این آیتم‌ها در بهبود سلامت روان جامعه اشاره کردیم. اما در این بخش قصد داریم تا درباره مزایای میز و صندلی برای سلامت جسمانی شهروندان صحبت کنیم. قراردادن میز و صندلی شهری در نقاط مختلف شهر می‌تواند بهترین گزینه برای سالمندان و همچنین افراد دارای محدودیت‌های حرکتی باشد.

در ضمن این صندلی‌ها و نیمکت‌ها تنها به‌منظور استراحت و یا نشستن طراحی نشده‌اند. بلکه افراد می‌توانند با استفاده از این میز و صندلی‌ها در مناطق مختلف شهری برای دقایقی ورزش کنند. انجام ورزش بر روی این میز و صندلی شهری می‌تواند تعادل شما را به طور قابل‌توجهی افزایش بدهد.

در طراحی میز و صندلی شهری چه اصولی موردتوجه قرار می‌گیرند؟

به‌طورکلی اساس طراحی انواع آیتم‌های مبلمان شهری هم مانند طراحی داخلی و خارجی ساختمان‌ها است. کارایی صندلی و میز شهری، ماندگاری، جلوه بصری و جذابیت آن‌ها هم به رعایت همین استانداردها بستگی دارد. در ادامه نکات مهم طراحی این نوع از آیتم‌ها مبلمان شهری را به‌صورت دقیق مورد بررسی قرار می‌دهیم.

هماهنگی میز و صندلی بافرهنگ و اقلیم

یکی از نکات بسیار مهم در شهرسازی، وجود تناسب میان آیتم‌ها و محیط اطراف است. وجود هرگونه تضاد میان این المان‌ها بافرهنگ عامه مردم منجر به عدم کارایی مبلمان و کاهش رضایتمندی شهروندان می‌شود. چه‌بسا ساختارهایی دیده شده‌اند که جلوه بصری دارند؛ اما هیچ‌گونه همخوانی با اقلیم شهر موردنظر ندارند. به همین دلیل رعایت این نکته از اهمیت فراوانی برخوردار است.

لزوم توجه به توسعه پایدار

در طراحی تجهیزات شهری مانند میز و صندلی وسعت دید و پرداختن به توسعه شهری امری حیاتی است. در واقع طراحی تجهیزات باید هدفمند بوده و با رعایت تناسب همراه باشد. برای نمونه توجه به قرارگیری صحیح میز و صندلی به نسبت سایر اجزای مبلمان شهری مانند چراغ‌برق، سنگ‌فرش و سطل زباله نتیجه بسیار مطلوبی را برای افراد به همراه دارد. از طرفی دیگر عدم پیش‌بینی مباحث توسعه شهری از سوی مسئولان شهری منجر به عدم کارایی مبلمان و همچنین تغییر شکل منفی آن در طول زمان می‌شود.

از چه متریال‌هایی برای ساخت میز و صندلی استفاده می‌شود؟

در این بخش از مطلب آشنایی با آیتم‌های میز و صندلی‌های شهری قصد داریم تا به متریال مورداستفاده در این آیتم‌ها بپردازیم. در مجموعه آراوود (پارس آرای کوهستان) به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین مراکز معتبر فروش آیتم‌های مبلمان شهری، از چوب ترموود به‌عنوان متریال غالب در ساخت این آیتم‌ها استفاده می‌شود. در ادامه با چرایی انتخاب این متریال برای ساخت میز و صندلی در محیط شهرها بیشتر آشنا می‌شویم.

به‌طورکلی به دلیل اینکه میز و صندلی شهری باهدف هویت‌بخشی به شهر و هم‌رنگ شدن با آن به کار می‌رود، استفاده از متریال طبیعی در ساخت این تجهیزات اهمیت فراوانی دارد. متریال‌هایی مانند سنگ، چوب تقویت شده و مواد پلیمری ترکیبی از متریال‌هایی هستند که در سراسر دنیا برای ساخت این آیتم‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما ترموود به دلیل داشتن ظاهر طبیعی و گذراندن فرایندهای حرارتی، از مقاومت زیادی برخوردار است. همین موضوع هم باعث شده تا استفاده از میز و صندلی‌های ترموود در محیط شهری مقاومت آن‌ها را در مقابل شرایط محیطی مختلف افزایش بدهد.

برترین آیتم‎‌های مبلمان شهری را از مجموعه آراوود بخواهید

وجود میز و صندلی در پارک‌ها، معابر و خیابان‌های شهری منجر به تشویق شهروندان برای انجام فعالیت‌های خارج از منزل می‌شود. زیرا به‌واسطه وجود این آیتم‌ها در محیط شهرها شما می‌توانید هم از آن‌ها برای ورزش‌کردن استفاده کنید و هم اینکه با افراد مختلفی آشنا شده و دایره ارتباطی خود را گسترش دهید. در ضمن استفاده از میز و صندلی‌هایی از جنس ترموود، سازگاری بالایی با محیط دارد و علاوه بر مقاومت در برابر شرایط آب‌وهوایی مختلفی، حساسیتی را نیز برای افراد ایجاد نمی‌کند.

آراوود یکی از بزرگ‌ترین قطب‌های تولید آیتم‌های مختلف مبلمان شهری در ایران است. شما با مراجعه به سایت ما می‌توانید انواع مدل‌های صندلی چوبی مانند آرام، آرمان، آبادیس و میزهای چوبی مانند آدلی و آبرلی را با بالاترین کیفیت و با قیمتی مناسب تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X