وبلاگ

مقایسه قیمت نیمکت چوبی با متریال های دیگر

مقایسه قیمت نیمکت چوبی با متریال های دیگر مخصوص ساخت نیمکت

یکی از پرکاربردترین آیتم‌های مبلمان شهری که امکان استفاده از آن در فضاهای شخصی مانند باغ‌ها، روف گاردن‌ها و پرگولاها نیز وجود دارد، نیمکت چوبی است. نیمکت چوبی را به عنوان یک تکمیل کننده فضا و دکوراسیون می‌شناسند. از طرفی نیمکت چوبی با استفاده از متریال‌های مختلفی ساخته می‌شود که همین مساله نیز یکی از عوامل موثر بر قیمت این المان به شمار می‌آید. با توجه به محبوبیت و کاربرد بالای نیمکت چوبی نسبت به سایر انواع نیمکت، در این مطلب از سایت آراوود با مقایسه قیمت نیمکت چوبی با متریال های دیگر همراه شما هستیم.

مقایسه قیمت نیمکت چوبی با متریال های دیگر

این که چه متریالی در ساخت نیمکت به کار می‌رود باعث می‌شود قیمت این محصولات با سایر متریال‌ها متفاوت باشد. همانطور که از اسم این محصول بر می‌آید متریال به کار رفته در این نیمت‌ها از چوب می‌باشد که باعث می‌شود که قیمت آن در زمان سفارش کمی ‌متفاوت باشد. البته لازم به ذکر می‌باشد که هر نیمکتی بر اساس طرح و ابعاد آن از قیمت متفاوتی برخوردار است. اما با این وجود می‌توان گفت که مهم‌ترین ویژگی‌های تاثیر‌گذار در قیمت نیمکت چوبی و سازه‌های چوبی به شرح زیر هستند. در ادامه این بخش اطلاعاتی کاربردی را در زمینه مقایسه قیمت نیمکت چوبی با متریال های دیگر به شما ارائه خواهیم کرد.

قیمت متریال تمام چوب در ساخت نیمکت

اصولا به منظور ساخت نیمکت‌های چوبی بیشتر از این متریال استفاده می‌شود و علت آن نیز معلوم است. کیفیت بالا و مستحکم بودن چوب باعث می‌شود که برای بالا‌تر بودن مقاومت و استحکام نیمکت و همچنین داشتن طول عمر بیشتر از چوب طبیعی استفاده شود.

ضمنا باید اشاره کنیم که نشستن بر روی متریال و جنس چوب طبیعی از خستگی زودرس جلوگیری می‌کند و باعث می‌شود که تجربه دلنشینی از استفاده نیمکت چوبی داشته باشید. با این وجود قیمت نیمکت چوبی تمام چوب در زمان سفارش این محصول باید مد نظر شما قرار داشته باشد.

مقایسه قیمت نیمکت با متریال نیمه چوبی نسبت به متریال های دیگر

به طور کلی در شرایطی که با هدف صرفه‌جویی در هزینه‌ها امکان استفاده از نیمکت تمام چوب نباشد می‌توان از نیمه چوب استفاده کرد. اساسا در این جنس نیمکت مهم‌ترین قسمت‌های نیمکت مثل پایه که وزن را تحمل می‌کنند، باید از چوب طبیعی باشند و برای قسمت‌های نمایشی و کم ارزش‌تر که نیازی به مقاومت چندان زیادی نداردف می‌توان از جنس‌های غیر چوبی استفاده کرد. البته از این لحاظ می‌توانید از نظر هزینه‌ صرفه جویی زیادی انجام دهید.

قیمت نیمکت از جنس ام دی اف

نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که به طور معمول در ساخت نیمکت چوبی از ام دی اف استفاده نمی‌شود. زیرا امکان ساخت یک سازه محکم و مستحکم کاهش پیدا می‌کند و علاوه بر آن ظرافت که در نیمکت‌های تمام چوبی یا نیمه چوب دیده می‌شود در کارهای ام دی اف به هیچ عنوان دیده نمی‌شود. علاوه بر آن ام دی اف به منظور تحمل وزن چندین نفر به صورت همزمان به هیچ عنوان یک انتخاب منطقی نمی‌باشد. به همین خاطر است که برای نیمکت چوبی به هیچ عنوان استفاده از ام دی اف توصیه نمی‌شود.

قیمت نیمکت چوبی به چه فاکتورهایی بستگی دارد؟

در ادامه بحث ” مقایسه قیمت نیمکت چوبی با متریال های دیگر نوبت به بررسی عوامل موثر بر قیمت نیمکت چوبی می‌رسد. یکی از این عوامل، جنس چوب است. اصولا برای ساخت نیمکت چوبی هر چه از چوب باکیفیت‌تری استفاده شود، طبیعتا قیمت نیز افزایش پیدا می‌کند. در ادامه این قسمت شما را با سایر عوامل موثر بر قیمت نیمکت چوبی آشنا کنیم.

این عوامل به شرح زیر هستند:

  • در ساخت نیمکت علاوه بر چوب از متریال دیگری نیز استفاده می‌شود که بسته به کیفیت آن در قیمت نیمکت چوبی مورد سفارش شما تاثیرگذار است. در برخی موارد ترجیح بر این است که از برند‌های خارجی برای افزایش کیفیت استفاده شود که در این صوشرایطرت قیمت نیز افزایش پیدا می‌کند
  • طرحی که شما برای ساخت نیمکت چوبی انتخاب می‌کنید، در قیمت آن تاثیر دارد. هر چه طرحی که انتخاب می‌کنید، پیچیده‌تر باشد اجرای آن سخت و به مراتب قیمت نیمکت چوبی افزایش پیدا می‌کند. طرح‌های ساده‌تر هزینه کمتری دارند
  • بزرگی سایر و ظرفیت نیمکت به صورت مستقیم بر متریال مورد استفاده شما تاثیر‌گذار است هر چه مقدار متریال کمتر ، هزینه و قیمت نیمکت چوبی ارزان‌تر و بر عکس. در واقع هر چه نیمکت ظرفیت بزرگتری داشته باشد طبیعتا قیمت بیشتری را نیز به خود افزایش می‌دهد
  • بعضی از طرح‌ها و رنگ‌های نیمکت های چوبی به دلیل روش ساخت و تهیه آن از قیمت بیشتری برخوردار می‌باشند. ضمنا بعضی از طرح‌های به علت پرطرفدار بودن و پرفروش بودن قیمت بیشتری را به خود اختصاص می‌دهند
  • فروشنده‌ای که برای خرید به آن مراجعه می‌کنید نیز از اهمیت زیادی برخوردار است و در قیمت نیمکت چوبی تاثیر دارد

خرید برترین مدل‌های نیمکت چوبی از مجموعه آراوود

نیمکت چوبی به علت استفاده از چوب ترموود در آن عایق حرارتی است و گرما را منتقل نمی‌کند. این یعنی در فصل تابستان بیش از حد داغ و در زمستان نیز بیش از حد سرد نمی‌شود و افراد می‌توانند در طول فصول مختلفی از آن استفاده کنند. با در نظر گرفتن تمامی مواردی که در این مطلب به آن‌ها اشاره شد می‌توان گفت که اگر قیمت این نیمکت نسبت به سایر مدل‌های نیمکت، کمی بالاتر باشد، این افزایش قیمت با توجه به قابلیت‌ها و کارایی آن کاملا از نظر اقتصادی توجیه‌پذیر است.

مجموعه آراوود یکی از بزرگ‌ترین مراکز عرضه انواع آیتم‌های مبلمان شهری چوبی در کشور است.

با مراجعه به بخش نیمکت چوبی وب سایت ما می‌توانید برترین مدل‌های نیمکت چوبی را با قیمت و کیفیت مناسب خریداری کنید.

سوالات متداول

جنس چوب به کار رفته در ساخت نیمکت چوبی چه تاثیری بر روی قیمت آن دارد؟

به طور کلی هرچقدر که از چوب باکیفیت‌تر و گران‌تری برای ساخت نیمکت استفاده شود، بدیهی است که قیمت این مدل از نیمکت هم بالاتر خواهد رفت. البته شما می‌توانید با توجه به نیاز خود از جنس به صرفه‌تری استفاده کنید تا هزینه ساخت این نیمکت برای شما کمتر تمام شود.

چرا در زمینه طرح، قیمت نیمکت چوبی با سایر مدل‌های نیمکت متفاوت است؟

اصولا طرحی که شما برای ساخت نیمکت چوبی انتخاب می‌کنید بدون شک در قیمت آن تاثیرگذار خواهد بود. یعنی هر چه طرحی که انتخاب می‌کنید پیچیده‌تر باشد، اجرای آن سخت و به مراتب قیمت نیمکت چوبی افزایش پیدا می‌کند. این در حالی است که طرح‌های ساده‌تر از هزینه کمتری برخوردار هستند. ضمنا داشتن تکیه‌گاه نیز در قیمت نهایی محصول مورد نظر شما تاثیر‌گذار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X