وبلاگ

مثال هایی از مبلمان شهری | نگاهی به آیتم‌های مدرن و تاثیرگذار این نوع از مبلمان

مثال هایی از آیتم‌های کاربردی مبلمان شهری

در صنعت شهرسازی طراحان و مهندسان تلاش می‌کنند با توجه به هویت فرهنگی شهروندان اقداماتی را در راستای زیباسازی فضای شهری انجام دهند. مسئولان شهرداری‌ها به کمک تجهیزاتی مانند نیمکت، ایستگاه اتوبوس و وسایل ورزشی پارکی محیط شهری را برای آسایش و رفاه شهروندان آماده‌سازی و زیرساخت‌های لازم مربوط به این نوع از مبلمان را طراحی می‌کنند. در این مطلب از آراوود مثال هایی از مبلمان شهری را با یکدیگر مرور می‌کنیم و ویژگی‌های مختلف آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

مثال هایی از کاربردهای متنوع نیمکت به عنوان بخشی مهم از مبلمان شهری

نیمکت‌ها در واقع شاخص‌ترین نشیمن در بین مبلمان شهری هستند. در این بین نیمکت‌های ترموود جزو کاربردی‌ترین نیمکت‌ها هستند و وجودشان برای سالمندان، افراد کم توان و همچنین کودکان ضرورت دارد. اصولا مناطق پر رفت و آمد بهترین نقطه برای طراحی این آیتم‌ها است. توجه داشته باشید که نیمکت‌ها تنها برای رفع خستگی نیستند و می‌توانند فضایی باری گفتگو و تقویت روابط اجتماعی شما باشند.

مثال هایی از ساخت مبلمان شهری برای زیست شبانه

یکی دیگر از عناصر مهم در مبلمان شهری چراغ‌ها هستند. احتمالا برای شما هم پیش آمده است که در خیابانی تاریک قدم بزنید و یا چراغ‌های اتوبان را که به صورت موقت خاموش هستند دیده باشید و به ارزش این تجهیزات نورپردازی پی برده باشید. یادتان باشد چراغ‌ها به جز برآورده کردن نیاز امنیتی و روشن کردن فضا کارکرد زیبایی‌شناسی هم دارند و برای زیبایی شهر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

نکته مهمی که باید به آن اشاره کنیم تحقق زیست شبانه با استفاده از این تجهیزات است. برخی از افراد بر این باورند که با افزایش تعداد چراغ‌ها زیبایی محیط شهری افزایش پیدا می‌کند. در حالی که در بسیاری از موارد تعداد بالای چراغ‌ها نه تنها هیچ زیبایی ندارد بلکه به آرامش شهروندان هم خدشه وارد می‌کند.  آلودگی نوری مشکل دیگری است که بر اثر طراحی نادرست چراغ ها پیش می آید. نورپردازی مستقیم، غیرضروری و محافظت نشده آلودگی نوری ایجاد می‌کند که تاثیر منفی بر عملکرد طبیعی انسان و گونه‌های حیوانی دارد.

مثال هایی از مبلمان شهری تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی

به طور کلی تبلیغات و اطلاع‌رسانی جایگاه مهمی در طراحی و ساخت انواع مبلمان شهری دارد. تابلوهای تبلیغاتی، علائم اطلاع‌رسانی، تابلوهای راهنمایی و رانندگی، بیلبوردهای تبلیغاتی و بسیاری از موارد دیگر باید به گونه‌ای در کنار هم ساخته شوند که بتوان نوعی هارمونی را در آن‌ها مشاهده کرد. پیاده‌سازی این نکات می‌تواند در زیبایی چهره شهر تاثیر بالایی داشته باشد.

به‌کارگیری سازه آلاچیق در پارک‌های بزرگ شهر

یکی از مهم‌ترین انواع مبلمان شهری آلاچیق است که می‌تواند برای بسیار از نقاط مانند پارک‌ها، پیاده‌روها، میادین و اماکن شخصی مانند حیاط منزل و یا باغ‌های شخصی کاربرد داشته باشند. آلاچیق‌ها به طور کلی بر اساس نوع کاربری و مکانی که می‌خواهند آلاچیق را در آنجا قرار دهند تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند.

از جمله انواع آلاچیق می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • آلاچیق فلزی
  • آلاچیق سیمانی
  • آلاچیق چوبی

تاب، سرسره و الاکلنگ

در این بخش می‌خواهیم مثال هایی از مبلمان شهری برای تفریح و سرگرمی کودکان را مورد بررسی قرار بدهیم. تاب، سرسره و الاکلنگ از دیگر انواع مبلمان شهری هستند که به منظور سرگرم کردن کودکان در پارک‌ها، مهدکودک‌ها و یا در حیاط‌ها و باغ‌های شخصی طراحی و ساخته می‌شوند. با توجه به نوع این عناصر و مکانی که می‌خواهید از آن‌ها استفاده کنید، مدل و سایز انواع تاب، سرسره و الاکلنگ با یکدیگر متفاوت است. نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه داشته باشید، رنج سنی استفاده از این وسایل است که باید در زمان خرید به این نکات توجه داشته باشید.

فلاورباکس و گلدان‌های شهری

یکی از اجزای موثر بر زیبایی محیط، گلدان شهری می باشد.که در فضاهای سبز، پارک ها، خیابان‌ها و معابر شهری مورد استفاده قرار می‌گیرند. البته قابل ذکر است که از این گلدان ها در حیاط، باغ ها و ویلا‌های شخصی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. کاربرد دیگر این گلدان‌ها در جدا‌سازی خیابان‌ها و کوچه‌ها برای تعیین محدودیت وسایل نقلیه می‌باشد. جنس استفاده شده در ساخت این گلدان‌ها متفاوت است. زیرا این وسایل در محیط‌های مختلفی بر اساس نوع کاربرد قرار می‌گیرند که می‌توانند از جنس سیمان، بتن، سنگ و پلاستیک تشکیل شده باشند.

مجسمه‌ها از آیتم‌های تاثیرگذار در مبلمان شهری هستند

مجسمه‌ها در دسته مبلمان شهری قرار می‌گیرند که در سطح شهر در میدان‌ها، بلوارها و مکان‌های مختلف برای زیباسازی شهرها، نشان دادن عقاید و آداب و رسوم یک شهر و گاهی هم برای رساندن پیام و حتی نشان دادن یک نماد قرار می‌گیرند.

مثال هایی از نقش آیتم‌های مبلمان شهری در ارتقای روحیه شهروندان

استفاده صحیح از مبلمان شهری در هیاهوی شهرهای امروزی، می‌تواند فرصتی برای کاهش دغدغه‌ها و ایجاد محیطی آرام برای شهروندان باشد. اثرگذاری تجهیزات شهری در روحیه شهروندان را می توان از میزان فرهنگ‌سازی و میزان تلقین انرژی مثبت در انسان‌ها درک کرد.

طراحی اصولی مبلمان می‌تواند باعث آرامش فکری و جسمی فرد برای مدتی هر چند کوتاه باشد. به طور معمول انسان با هرچه که می‌بیند ارتباط برقرار می‌کند. از این رو استفاده از المان‌های سنتی باعث زنده کردن حس نوستالژیک در افراد می‌شود. از سویی دیگر استفاده از المان‌های ساده و مدرن، حس راحتی و آسایش را به کاربران ارائه می‌دهد. به همین دلیل هم طراحان نباید میزان تأثیر ساختار تجهیزات شهری در روحیه افراد را نادیده بگیرند.

خرید آیتم‌های مدرن مبلمان شهری از مجموعه آراوود

زیباسازی محیط شهری که با استفاده از مبلمان شهری تزئینی صورت می‌گیرد در زیبایی شهرها تاثیر زیادی دارد و در شهرهای بزرگ دنیا که به عنوان شهرهای جذاب برای توریست‌ها خود را مطرح کرده‌اند، به شدت مورد توجه قرار می‌گیرند.

یکی از شرکت‌های معتبر در زمینه تولید و تامین آیتم‌های مبلمان شهری بر اساس استانداردهای بین‌المللی فعالیت می‌کند، آراوود است. مجموعه ما سال‌ها است که به شکل تخصصی به تولید انواع نیمکت، سطل زباله، گلدان چوبی، پایه روشنایی و آبخوری فضای شهری می‌پردازد. محصولات ما همچنین در شرایط آب و هوایی مختلف به راحتی قابل استفاده هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X