وبلاگ

مبلمان شهری چوبی | معرفی انواع و ویژگی‎های این آیتم‎های مبلمان شهری

القای حس طبیعت در محیط شهر با مبلمان شهری چوبی

مبلمان شهری، شامل انواع عناصر و وسایلی است که به‎منظور رفع نیازهای شهروندان در فضای عمومی شهر نصب می‎شود و مورداستفاده می‌گیرد. این آیتم‎ها معمولاً با استفاده از متریال‎هایی مانند چوب، پلاستیک، چوب پلاست، فلز و مواردی ازاین‌دست طراحی و ساخته شده و در مکان‌های خاصی نصب می‌شوند. اما معمولاً چوب و به‏‎خصوص چوب ترموود به علت مقاومت بالا، بیشترین استفاده را در ساخت مبلمان شهری دارد. استفاده از چوب در ساخت انواع آیتم‎های مبلمان شهری مزایای فراوانی دارد که یکی از آن‎ها القای حس طبیعت در محیط شهری است. در این مطلب از آراوود به معرفی ویژگی‎های انواع مبلمان شهری چوبی و مزایای آن‏ها می‎پردازیم.

اهمیت استفاده از مبلمان شهری چوبی در فضاهای شهری

استفاده از مبلمان شهری چوبی در محیط شهر مزایای فراوانی را به دنبال دارد. طبق استانداردهای جهانی، استفاده از چنین آیتم‎هایی در فضاهای شهری، یکی از عوامل زیبایی‎شناختی شهرها به شمار می‏آید. این دسته از مبلمان شهری حس و حال خاص طبیعت را در محیط شهر القا می‏کنند و در هویت‎بخشی به این فضاها، افزایش خوانایی نقشه ذهنی و محوطه‌سازی در محیط شهر نقش مهمی دارند. همچنین کیفیت بالای متریال ساخت این مبلمان و دسترسی آسان به آن‎ها، از جمله فاکتورهایی است که با استفاده از آن می‏توان میزان کیفیت فضاهای باز شهری برای شهروندان را مورد سنجش قرارداد.

مبلمان شهری چوبی در بهبود روحیه شهروندان نقش مهمی دارد

مبلمان شهری چوبی با المان‎های منحصربه‏فرد و جذاب خود، علاوه بر ایجاد زیبایی بصری در محیط شهر، می‎تواند در بهبود روحیه و تأمین سلامت روانی آن‎ها تأثیرگذار باشد. جذب توریست‏ها و درآمدزایی از این طریق، فرهنگ‎سازی و ایجاد آرامش در محیط‏های شهری نیز از جمله موارد استفاده از مبلمان شهری چوبی است. تأثیر ذهنی این دسته از آیتم‎های شهری به حدی است که شهروندان و حتی توریست‎های یک شهر، مناطق مختلف را با مبلمان شهری خاص آن بشناسند. این مبلمان باید شکل، رنگ و اندازه مناسبی داشته باشند تا بتوانند احساس خوبی در افرادی که در فضای شهری حضور دارند، ایجاد کنند.

مهم‎ترین ویژگی‎های مبلمان شهری چوبی

مبلمان شهری چوبی حتماً باید ضوابط و استانداردهای عمومی خاص خود را داشته باشند. از جمله این ضوابط و استانداردها می‎توان به هماهنگی و هارمونی کامل اجزا با یکدیگر و با محیط اطراف، مقاومت کامل در برابر شرایط آب‎وهوایی مختلف عدم فساد و پوسیدگی سریع و سهولت استفاده برای تمامی افراد جامعه اشاره کرد. همچنین علاوه بر کاربردی‌بودن، این مبلمان باید جذابیت‌های بصری و جنبه‎های زیبایی‎شناختی خاصی داشته و هزینه‏های نگهداری معقول و مقرون‎به‏صرفه‏ای داشته باشند.

چوب یکی از متریال‎های بسیار پرکاربرد در ساخت آیتم‎های مبلمان شهری به شمار می‎آید. چرا که این متریال از جمله مواد طبیعی است و برخلاف فلزات که در اثر تغییرات آب‏وهوایی به‎شدت داغ یا سرد می‎شوند، در هوای سرد، گرم‎تر شده و در آب‎وهوای گرم نیز خنک‎تر خواهد شد.

همچنین یکی دیگر از دلایل استفاده از چوب در ساخت این مبلمان، طرف‌داران زیاد و افزایش زیبایی و استحکام محصول است. امروزه به‌منظور ساخت مبلمان شهری چوبی، برای افزایش مقاومت محصول در برابر شرایط مختلف، از چوب ترموود استفاده می‎شود. مهم‎ترین ویژگی‎های مبلمان شهری چوبی عبارت‌اند از:

  • سازگاری کامل با محیط‌زیست
  • قابلیت بازیافت
  • تخریب‌نشدن توسط آفات چوب
  • عایق بودن و مقاومت در برابر عوامل محیطی
  • عمر مفید طولانی
  • مقاومت بسیار بالا در شرایط جوی متغیر

عایق بودن و مقاومت در برابر عوامل محیطی

چوب ضریب انتقال گرمایی پایینی دارد؛ ازاین‌رو، مبلمان ساخته شده از این متریال تحت‌تأثیر تغییرات آب‌وهوایی به‎راحتی داغ و یا سرد نمی‌شوند. ازآنجایی‌که مبلمان شهری چوبی در فضاهای باز مورداستفاده می‌گیرند، باید از موادی ساخته شوند که مقاومت بالایی در برابر عوامل فرساینده محیطی داشته باشند. چوب ماده ایده‌آلی برای ساخت این دسته از مبلمان است؛ چرا که این ماده تا مدت‌ها بعد از ساخت و نصب، تغییر رنگی در آن اتفاق نمی‎افتد و تا سال‌ها قابل‌استفاده می‎باشد. دوام و ماندگاری بالای این متریال، باعث مقرون‌به‌صرفه بودن هزینه اولیه برای تهیه و نصب این تجهیزات می‌شود.

 تخریب‌نشدن توسط آفات چوب

مبلمان شهری که از چوب طبیعی ساخته می‌شوند، زیبایی و آرامش خاصی به محیط‌های شهری می‌بخشند. اما در برابر آفات چوب، مقاومت پایینی خواهند داشت. چرا که همه مواد چوبی همواره در معرض آفات چوب قرار دارند. اما با استفاده از مواد پوشش‏دهنده هنگام ساخت مبلمان شهری چوبی، آفات و حشرات چوب‌خوار مانند موریانه‌ها نمی‌توانند به آن‏ها آسیبی برسانند.

طرح‎های گوناگون، نصب آسان و سرعت بالا در اجرا

یکی از ویژگی‌های خاص متریال چوب، این است که در طرح‌ها و اشکال گوناگونی وجود دارد که راه را برای ایده‌پردازی و طراحی انواع نماهای مختلف و المان‌های تزیینی که با محیط هم‌خوانی داشته باشند، باز می‌کند. ساخت مبلمان شهری چوبی به‌راحتی انجام می‌شود و نصب این دسته از مبلمان بسیار آسان است. همچنین می‌توان انواع نماها یا میزها، نیمکت‌ها، صندلی‌ها و سایبان‌های مختلف ساخته شده با استفاده از این متریال را به‌سرعت اجرا کرد.

انواع مختلف مبلمان شهری چوبی

مبلمان شهری چوبی انواع مختلفی دارند و می‎توان از آن‏ها برای پوشش‌دادن نقاط مختلف در فضاهای شهری همانند پارک‎ها، پیاده‎روها، محوطه‎های مختلف مراکز خرید و مواردی ازاین‌دست استفاده کرد. این آیتم‎های مبلمان شهری حتماً باید با رعایت کامل اصول ارگونومی ساخته شوند و با محیطی که در آن مورداستفاده قرار می‏گیرند، هماهنگی کامل داشته باشند. برخی از انواع مختلف این آیتم‏ها عبارت‌اند از:

  • نیمکت‎های چوبی
  • سطل‎های زباله
  • فلاورباکس‎ها
  • میز و صندلی‎های شهری
  • گلدان‎های چوبی

خرید باکیفیت‎ترین انواع مبلمان شهری چوبی از برند آراوود

مجموعه آراوود، یکی از برجسته‌ترین تولیدکنندگان انواع مبلمان شهری چوبی است. مجموعه ما همواره برای تولید مرغوب‎ترین آیتم‌های مورداستفاده در فضاهای شهری و ایجاد زیبایی بصری و ارتقای کیفیت این فضاها تلاش می‏کند. محصولات آراوود شامل انواع مبلمان شهری مانند نیمکت‌های چوبی، سطل‎های زباله چوبی و انواع فلاورباکس‎ها هستند که با استفاده از مرغوب‌ترین متریال موجود در بازار ساخته می‎شوند.

آراوود باسابقه چندین ساله در تولید انواع آیتم‎های شهری، توانایی طراحی و ساخت انواع محصولات چوبی شهری موردنظر مشتریان با قیمتی مناسب و بالاترین کیفیت ممکن را دارد. شما می‌توانید برای خرید انواع مبلمان شهری چوبی و آیتم‏های گوناگون برای فضاهای مختلف با کارشناسان مجموعه ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X