وبلاگ

مبلمان شهری مدرن | ویژگی‌های جدیدترین آیتم‌های این نوع از مبلمان

مبلمان شهری مدرن؛ المان‌هایی برای تزئین معابر عمومی و پارک‌ها

پیشرفت تکنولوژی در همه ابعاد زندگی انسان تأثیر گذاشته است. یکی از این تأثیرات ساخت انواع مبلمان شهری با استفاده از فناوری‌های روز برای افزایش کاربرد و زیباسازی شهرها به شمار می‌رود. برخی از این تجهیزات فقط جنبه تزئینی دارند و برخی دیگر مواردی ضروری برای ایجاد راحتی شهروندان در مکان‌های عمومی هستند. از جمله آیتم‌های مبلمان شهری می‌توان به نیمکت، پایه چراغ، گلدان‌ها و سطل زباله اشاره کرد. با ما همراه باشید تا به معرفی انواع مبلمان شهری مدرن و ویژگی‌های آن‌ها بپردازیم.

منظور از مبلمان شهری مدرن چیست؟

مبلمان شهری که تجهیزاتی برای زیباسازی شهر و استفاده مردم در مکان‌های عمومی به شمار می‌روند، با پیشرفت تکنولوژی مدرن‌تر می‌شوند. درگذشته این آیتم‌ها ظاهر و جنس ساده‌ای داشتند؛ یعنی همگی از جنس‌های چوب، آهن و بتن بوده که البته دارای تنوع رنگی زیادی نبودند. اما در حال حاضر با مدرن شدن این آیتم‌ها، طرح‌ها و رنگی‌های مختلفی در آن‌ها دیده می‌شود. معمولاً در هر مکانی متناسب با دکوراسیون آن از انواع آیتم‌های مبلمان شهری مدرن استفاده می‌شوند.

در مبلمان شهری مدرن، اشکال هندسی و زاویه‌دار با خطوط تمیز بیشتر به چشم می‌خورند. باید بدانید که خطوط مستقیم و لبه‌ها ویژگی‌های مهم طراحی مدرن مبلمان شهری هستند. معمولاً برای افزایش جذابیت و شخصیت دادن به فضا، نیمکت‌ها و صندلی‌های مربعی، دایره‌ای یا اشکال هندسی دیگر استفاده می‌شود. باید اشاره کرد در طراحی مدرن آیتم‌های مبلمان شهری، باید نیازهای تمام اقشار جامعه اعم از کودکان، سالمندان و معلولین در نظر گرفته شوند.

معیارهای طراحی مبلمان شهری مدرن را بشناسید

در طراحی مبلمان شهری مدرن اصولی وجود دارد که هنگام انتخاب و قراردادن آن‌ها در مکان‌های مختلف باید رعایت شوند. این معیارها به پنج دسته عملکرد، مکان و چیدمان، شکل و ظاهر، دوام و قیمت آیتم‌های مبلمان شهری تقسیم می‌شوند. معیار عملکرد به این معنی است که قبل از طراحی آیتم باید دید که تا چه حد برای زیباسازی شهر و استفاده مردم ضروری است. همچنین باید بررسی کرد که چگونه با طراحی این آیتم می‌توان هدف از ساخت آن را برآورده کرد.

معیار چیدمان به معنی انتخاب محل قرارگیری هر یک از آیتم‌های مبلمان شهری است و معیار شکل و ظاهر به‌تناسب طراحی آیتم‌ها مربوط می‌شود. یعنی طراحی آیتم‌ها با یکدیگر و محیط اطراف خود باید تناسب داشته باشند. معیار دوام به این معنی است که آیتم‌ها باید به شکلی طراحی شوند که مقاومت بالایی در برابر ضربه، رطوبت و شرایط آب‌وهوایی داشته باشد. معیار قیمت همان‌طور که از اسم آن مشخص است، به محاسبه هزینه و بودجه لازم برای ساخت و نصب آیتم‌های مبلمان شهری مربوط می‌شود.

آیتم‌های مبلمان شهری مدرن و کاربردهای آن‌ها

مبلمان شهری شامل تمام وسایل و تجهیزاتی می‌شود که در مکان‌های عمومی مانند پارک‌ها و معابر عمومی برای استفاده مردم و زیباسازی شهر قرار گرفته‌اند. هر یک از این آیتم‌ها برای اهداف مشخصی با مدرن‌ترین فناوری و متریال‌ها طراحی و ساخته شده‌اند.

برخی از انواع آیتم‌های مبلمان شهری شامل موارد زیر می‌شوند:

  • نیمکت‌ها برای نشستن و استراحت کردن عابرین
  • تلفن‌های عمومی برای تماس فوری در نبود تلفن همراه
  • ایستگاه‌های اتوبوس و تاکسی برای حمل‌ونقل عمومی
  • سرویس‌های بهداشتی در مکان‌هایی عمومی مانند پارک‌ها
  • پایه چراغ روشنایی برای ایجاد نور در شب و زیبایی مکان‌های عمومی
  • سطل‌های زباله برای حفظ نظافت و پاکیزگی مکان‌های عمومی
  • فواره‌ها، آب‌نماها، گلدان‌ها و فلاور باکس‌ها برای افزایش زیبایی و جلوه‌های بصری مکان‌هایی عمومی مانند پارک‌ها و فضاهای سبز

متریال‌های قابل‌استفاده در ساخت مبلمان شهری مدرن

طراحی‌های مدرن مبلمان شهری، جذابیت و زیبایی مکان‌های عمومی را دوچندان می‌کند. همچنین متریالی که در ساخت آیتم‌های مبلمان شهری مدرن به کار برده می‌شوند، ماندگاری آن‌ها را افزایش می‌دهد. باید بدانید که در طراحی و ساخت المان‌های مبلمان شهری از متریال‌های مختلفی استفاده می‌شود که هرکدام ویژگی‌های خاص خود را دارد. برخی از متریال‌هایی که در ساخت آیتم‌های مبلمان شهری مدرن به کار برده می‌شوند، سنگ رودخانه‌ای، واش بتن، چوب ترمو، آلومینیوم و فولاد هستند.

سنگ رودخانه‌ای (Pebble Stone) یکی از متریال‌های سنگی است که رنگ‌ها و شکل‌های متنوعی دارند. این نوع سنگ در فضاهای داخلی و بیرونی خانه‌ها، ویلاها و مکان‌های عمومی قابل‌استفاده است. سنگ رودخانه‌ای معمولاً در تزئین باغچه‌ها، گلدان‌ها، فلاور باکس‌ها، آکواریوم‌ها و فضاهای سبز به کار برده می‌شود. لازم به ذکر است که سنگ رودخانه‌ای در ساخت کف فواره‌ها، معابر عمومی، روف‌گاردن‌ها و موارد دیگر کاربرد دارد.

یکی دیگر از متریال‌های مهم و کاربردی در ساخت آیتم‌های مبلمان شهری، چوب ترمو یا همان ترموود است. این چوب در واقع نوعی چوب فراوری شده در حرارت بالا بوده که مقاومت بسیار بالایی در برابر رطوبت، پوسیدگی و حمله حشرات دارد. از این چوب در ساخت نیمکت‌ها، آلاچیق‌ها، گلدان‌های چوبی، پایه چراغ، پوشش بدنه سطل زباله و موارد دیگر استفاده می‌شود.

بهترین و شیک‌ترین آیتم‌های مبلمان شهری مدرن را بشناسید

آیتم‌های مبلمان شهری مدرن تنوع زیادی دارند که برای تهیه آن‌ها باید کیفیت و متریال استفاده شده در آن‌ها را بررسی کرد. مهم‌ترین نکات هنگام خرید این آیتم‌ها دوام، قیمت و تناسب آن‌ها با محیط موردنظر است. آیتمی که شما انتخاب می‌کنید باید ماندگاری بالا داشته و با محیطی که می‌خواهید آیتم را در آن قرار دهید تناسب داشته باشد. در نهایت آیتم باید با توجه ویژگی‌های آن به قیمت مناسب ارائه شود.

از جمله شیک‌ترین آیتم‌های مبلمان شهری مدرن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • گلدان چوبی ارکیده: این گلدان از چوب ترمو پاین ساخته شده و دارای روغن پوشش حفاظتی مخصوص فضای باز است. این پوشش در برابر اشعه UV مقاومت بالایی دارد
  • نیمکت آسمین: جنس این نیمکت از چوب داگلاس و درخت صنوبر است
  • نیمکت آسو: این نیمکت از چوب ترمو یا همان ترموود ساخته شده و به تابلو تبلیغات و فلاور باکس مجهز شده است
  • سطل زباله آراکس تک مخزن: جنس این سطل زباله از ترموود و چوب داگلاس است. همچنین روغن پوشش حفاظتی مخصوص فضای باز دارد که مقاومت آن را در برابر اشعه UV افزایش می‌دهد. مخزن این سطل زباله از ورق فولادی نورد شده بوده و دارای پیچ‌های استیل برای اتصال چوب به فلز است

خرید بهترین آیتم‌های مبلمان شهری مدرن از پارس آرای کوهستان

برای تهیه بهترین و شیک‌ترین آیتم‌های مبلمان شهری مدرن باید به بهترین مراکز فروش این تجهیزات مراجعه کنید. فروشگاه پارس آرای کوهستان بهترین عرضه‌کننده آیتم‌های مبلمان شهری در سطح کشور به شمار می‌رود. شما می‌توانید با مراجعه به فروشگاه ما، بهترین آیتم‌های مبلمان شهری مدرن را مشاهده کرده و خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X