وبلاگ

مبلمان شهری در تهران | برترین آیتم‌های مبلمان شهری پایتخت را بشناسید

جذاب‌ترین نمونه‌های مبلمان شهری در کلان‌شهر تهران

شهر تهران به‌عنوان پایتخت ایران، جمعیتی ۹ میلیونی را در خود جای‌داده است. از طرفی این شهر سالانه میزبان هزاران گردشگر از کشورهای سراسر دنیا می‌باشد. به همین دلیل معرفی فرهنگ و هویت این شهر و فراهم‌کردن امکانات و تجهیزاتی به‌منظور ایجاد جذابیت بصری و محلی برای تفریح و استراحت افرادی که به این شهر می‌آیند از اهمیت زیادی برخوردار است. در همین راستا مبلمان شهری در تهران شامل مواردی مانند مجسمه‌ها و آب‌نماهای موزیکال و نیمکت‌های زیبا در پارک‌های بزرگ این شهر می‌شوند که در این مطلب از سایت آراوود قصد داریم تا شما را با برخی از المان‌های مبلمان شهری در استان تهران آشنا کنیم.

تندیس فردوسی در میدان فردوسی

یکی از برترین نمونه‌های مبلمان شهری در تهران، تندیس فردوسی است. میدانی که از گذشته، در کانون بسیاری از اتفاقات شهر تهران بوده است. خردادماه ۱۳۳۸ بود که در میدان فردوسی از اثر ابوالحسن صدیقی رونمایی شد و از آن زمان تاکنون، مجسمه فردوسی همچنان در میدان ایستاده و به مردم نگاه می‌کند. در آن زمان، تندیس فردوی، سومین مجسمه فردوسی در ایران بود که نصب شد. این مجسمه از جنس مرمر (کارارا) در اندازه بیش از ۳ متر ساخته شد.

مبلمان شهری نصب شده در بلوار کشاورز تهران

در بخش دوم از معرفی مبلمان شهری در استان تهران نوبت به بلوار کشاورز می‌رسد. دلیل پرداختن به این خیابان وجود زیباترین صندلی‌های پارکی در آن است. بلوار کشاورز یکی از آن خیابان‌های دل‌انگیز پایتخت است که زیبایی‌اش هرکسی را بر سر ذوق می‌آورد. این بلوار که قبلاً بلوار الیزابت نام داشت، بعدها به دلیل قرارگرفتن در مجاورت وزارت جهاد کشاورزی به بلوار کشاورز تغییر نام داد.

بلوار کشاورز ۲.۲ کیلومتر طول دارد و از سمت غرب به خیابان دکتر قریب و از سمت شرق به میدان ولیعصر ختم می‌شود. این خیابان درگذشته یکی از اصلی‌ترین تفرجگاه‌های تهران بوده است. وجود محوطه سبز و درختان زیبا در میان بلوار و نهری که از میانه بلوار عبور می‌کند، زیبایی خاصی به این خیابان بخشیده است.

نهر پرازآب و نیمکت‌های زیبا در بلوار کشاورز

نهر پرآب بلوار کشاورز و نیمکت‌های دو طرف این نهر که زیر سایه درختان بنا شده است، مجالی برای تنفس و درکردن خستگی به عابران پیاده می‌دهد. از طرفی قرارگرفتن پارک لاله در ضلع غربی بلوار، به زیبایی این منطقه افزوده است.

تجربه لذت‌بخش زیست شبانه با نورپردازی‌های خیابان سی تیر

در این بخش از معرفی آیتم‌های مبلمان شهری در تهران نوبت به خیابان سی تیر می‌رسد. دلیل اینکه خیابان سی تیر را در این فهرست قرار دادیم، وجود سنگ‌فرش، نیمکت‌های زیبا و همچنین نورپردازی است که تجربه‌ای لذت‌بخش از زیست شبانه را به شما ارائه می‌کند. بدون شک یکی از جذاب‌ترین و خاطره‌انگیز خیابان‌های تهران، خیابان سی تیر است. این خیابان قدیمی تهران، با سنگ‌فرش‌های دیدنی‌اش حال و هوای سال‌های دور پایتخت را برای هر رهگذری تداعی می‌کند.

درگذشته به این خیابان، خیابان قوام‌السلطنه می‌گفتند که بعدها به نام سی تیر تغییر پیدا کرد. این خیابان شمالی – جنوبی از خیابان امام خمینی به جنوب می‌رسد و تا خیابان میرزا کوچک‌خان در شمال امتداد می‌یابد. خیابان سی تیر یکی از مراکز تاریخ و فرهنگ پایتخت است. در این خیابان می‌توانید کنیسه حییم، کلیسای سنت پطرس، بنیاد سینمایی فارابی، موزه آبگینه و سفالینه و موزه علم و فناوری را پیدا کنید.

طراحی بوفه‌ها، صندلی‌ها و نیمکت‌ها در خیابان سی تیر

نکته متمایزکننده خیابان سی تیر میان سایر خیابان‌های تهران، زیست شبانه این خیابان در کنار آیتم‌های مبلمان شهری مانند انواع صندلی و نیمکت است است. کافه‌های خیابانی و فست‌فودهای متعدد در این خیابان، شب‌های خیابان سی تیر را تبدیل به شب‌هایی روشن کرده است. خیابان سی تیر یکی از جذاب‌ترین خیابان‌های تهران برای پیاده‌روی و گشت‌وگذار شبانه به شمار می‌آید.

مبلمان شهری خیابان ولیعصر؛ شانزلیزه تهران

خیابان ولیعصر تهران به دلیل استفاده از زیباترین جدول‌بندی‌ها و کاشت درختانی در هر دو سمت این خیابان در فهرست برترین آیتم‌های مبلمان شهری در تهران قرار می‌گیرد. خیابان ولیعصر تهران نیز جزو یکی از نمادهای شهر تهران است.

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید این خیابان صرفاً یک خیابان معمولی نیست. طول این خیابان ۱۸ کیلومتر است و از آن به‌عنوان بلندترین و طولانی‌ترین خیابان خاورمیانه یاد می‌شود. این خیابان از شمال تهران یعنی میدان تجریش تا جنوب تهران یعنی میدان راه‌آهن قرار گرفته است. بسیاری از اماکن معروف تهران مانند رستوران‌ها، پارک‌ها، مکان‌های تفریحی، سیاسی و فرهنگی در این خیابان واقع شده است. اگر گذرتان به این خیابان افتاده باشد، حتماً درختان چنار سر به فلک کشیده آن را دیده‌اید که در دو طرف خیابان خودنمایی می‌کند.

آب‌نمای موزیکال ایران مال

آب‌نمای موزیکال ایران مال یکی از زیباترین نمونه‌های مبلمان شهری در استان تهران است. مجموعه بزرگ ایران مال در شمال غرب تهران، جایی در منطقه ۲۲ و در انتهای اتوبان شهید خرازی واقع شده است. این آب‌نمای پیشرفته و مدرن یکی از مجهزترین نورپردازی‌ها را دارد که همراه با رقص آب اثری هنری را به وجود می‌آورد. لازم به ذکر است که وسعت دریاچه موزیکال ایران مال به ۱۴ هزار مترمربع می‌رسد و آن را جزو پنج آب‌نمای بزرگ دنیا می‌دانند. برای ساخت آب‌نمای موزیکال از روش جریان آب در باغ‌های ایرانی الهام گرفته‌اند. طراحی فواره‌ها و رقص آب این مجموعه بسیار دقیق و جالب است.

مبلمان شهری در تهران؛ نمادهایی از سبک زندگی ایرانی‌اسلامی در ایران

نمونه‌های مبلمان شهری که در این مطلب به آن‌ها پرداخته شد جزو زیباترین مبلمان‌های شهری در ایران و دنیا هستند. مبلمان شهری تهران علاوه بر جذابیت بصری که برای ساکنان این شهر و گردشگران دارد می‌تواند نوید‌دهنده یک زندگی مدرن در تهران طی سال‌های آتی باشد. ضمناً در طراحی و ساخت این آیتم‌ها از برخی از عناصر مبلمان شهری در شهرهای بزرگ دنیا الهام گرفته شده است.

مجموعه آراوود یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان آیتم‌های مبلمان شهری در ایران است. میز و صندلی چوبی، نیمکت چوبی، آبخوری فضای شهری و تجهیزات بازی کودکان از جمله محصولات مبلمان شهری مجموعه ما هستند که نمونه‌های آن را می‌توانید در سطح شهر تهران به‌راحتی مشاهده کنید. برای خرید این آیتم‌ها می‌توانید با کارشناسان مجموعه ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X