وبلاگ

مبلمان شهری ایرانی؛ آیتم‌هایی که راحتی و زیبایی را ایجاد می‌کنند

مبلمان شهری ایرانی؛ آیتم‌هایی که راحتی و زیبایی را ایجاد می‌کنند

مبلمان شهری یکی از مهم‌ترین جنبه‌ها در شهرسازی نوین است و می‌تواند تأثیرات بسیاری در جلوه و ماهیت شهر داشته باشد. آیتم‌های مبلمان شهری پیش از هر چیز آیتم‌هایی برای افزایش کارایی محیط‌های شهری و تأمین رفاه حال شهروندان هستند. از سوی دیگر این آیتم‌ها طوری طراحی می‌شوند که زیبایی محیط‌های شهری را نیز افزایش دهند. آیتم‌هایی این نوع از مبلمان با استفاده از متریال‌هایی مانند چوب طبیعی، ترموود، فلزات و… توسط متخصصین ایرانی ساخته می‌شوند. مبلمان شهری ایرانی تنوع و کیفیت بالایی دارند و با وجود آن‌ها، کمتر کسی به سراغ محصولات خارجی می‌رود. برای بررسی انواع و کاربردهای مبلمان شهری ایرانی کلیک کنید.

پرکاربردترین انواع مبلمان شهر‌‌ی ا‌یرا‌نی

در ابتدا باید بدانید که مبلمان شهری به تمام آیتم‌هایی گفته می‌شود که در سطح شهر و به‌خصوص در فضاهای باز نصب می‌شوند. از آبخوری گرفته تا کیوسک تلفن‌عمومی، همگی جزو این مبلمان هستند. مبلمان شهری که توسط تولیدکنندگان ایرانی طراحی و تولید می‌شوند نیز، تنوع و کیفیت بسیار بالایی دارند. در ادامه انواع رایج مبلمان شهری ایرانی را بررسی می‌کنیم.

گلدان و فلاورباکس

فلاورباکس‌ها و گلدان‌های چوبی از زیباترین آیتم‌ها در مبلمان شهری ایرانی هستند. گلدان‌های چوبی مناسب تزیین فضای سبز و به‌ویژه پارک‌ها هستند. از فلاورباکس‌ها نیز می‌توان در پیاده‌روها و در کنار معابر استفاده کرد. پارک‌ها و بوستان‌ها نیز فضای خوبی برای استفاده از این محصولات هستند. متریال رایجی که برای ساخت این دو آیتم به کار می‌رود، انواع چوب و به‌ویژه ترموود است.

انواع سطل زباله شهری

سطل زباله را می‌توان به‌عنوان مهم‌ترین و پرکاربردترین آیتم مبلمان شهری معرفی کرد. انواع چوبی سطل‌های زباله که توسط تیم‌های ایرانی تولید می‌شوند از کیفیت و تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند. این محصولات علاوه بر این که کارایی یک مخزن کاربردی برای نگهداری زباله را دارند، جلوه زیبایی را نیز در معابر شهری، پیاده‌روها و حتی در اماکن شخصی به وجود می‌آورند.

نرده و حفاظ چوبی

معمولاً از نرده و حفاظ برای مراقبت از چیزی یا مشخص‌کردن محدوده‌ای استفاده می‌شود. از نرده و حفاظ چوبی ایرانی می‌توان برای باغچه‌ها و دیوارکشی فضای سبز استفاده کرد. همچنین می‌توان از این آیتم در اطراف پارک‌ها و زمین‌های بازی برای مشخص‌کردن محدوده امن استفاده کرد. سازندگان ایرانی با استفاده از ترموود و سایر چوب‌های مقاوم، انواع نرده و حفاظ را با بالاترین دوام و کیفیت تولید می‌کنند.

ایجاد فضایی عالی برای نشستن با نیمکت و آلاچیق

تمام معابری که در آن افراد بسیاری در حال تردد هستند به فضایی برای نشستن و استراحت احتیاج دارند. برای مثال از نیمکت‌های چوبی ایرانی می‌توان در معابر شهری، پارک‌ها، بوستان‌ها و سایر نقاط پرتردد برای رفاه حال شهروندان استفاده کرد. آلاچیق‌ها را نیز می‌توان در نقاطی که فضای بیشتری دارند، به کار گرفت. معمولاً در پارک‌ها و فضاهای سبز بزرگ از انواع آلاچیق ایرانی استفاده می‌شود.

تجهیزات بازی کودکان

معمولاً پارک‌ها و فضای سبز علاوه بر این که بسیار زیبا و مفید هستند، آیتم‌هایی را نیز برای سرگرمی کودکان دارند. تجهیزات بازی کودکان نیز از مهم‎ترین آیتم‌های مبلمان شهر‌‌ی ا‌یرا‌نی است که می‌توانید در پارک‌ها، بوستان‌ها و سایر فضاهای سبز مشاهده کنید.

آبخوری فضای شهری

انواع آبخوری که درگذشته از آن‌ها استفاده می‌شد، معمولاً از متریال سنگ یا فلز ساخته می‌شد. اما امروزه تغییرات زیادی در آبخوری‌های فضای شهری به وجود آمده است. به‌گونه‌ای آبخوری‌ها آیتم‌های دکوراتیو و خاص به شمار می‌آیند. در ساخت آبخوری‌ها از فلز، بتن و انواع چوب می‌توان استفاده کرد.

پایه روشنایی

یکی از نیازهای اصلی معابر شهری در شب، تأمین نور کافی برای شهروندان است. به همین دلیل از انواع پایه روشنایی برای نورپردازی محیط استفاده می‌شود. این آیتم از مبلمان شهری ایرانی با استفاده از ترموود در بدنه و فلزات در پایه ساخته می‌شود.

کاربردهای مبلمان شهری ایرانی

با استفاده از مبلمان شهری ساخته شده در ایران می‌توانید زیبایی و کارایی را درعین‌حال به محیط ببخشید و فضای بهتری را برای عابرین ایجاد کنید. معمولاً با استفاده از مبلمان شهری در فضاهای باز می‌توان سطح کیفی شهری را افزایش دهد. البته این تنها مزیت و کاربرد استفاده از مبلمان شهر‌‌ی ا‌یرا‌نی نیست. در ادامه برخی دیگر از کاربردهای مبلمان شهری ایرانی را بررسی می‌کنیم:

  • نمایش هویت شهر: با استفاده از مبلمان شهری ایرانی می‌توان به‌خوبی هویت شهر را نمایش داد. برای مثال می‌توان برای تزیین مبلمان شهری از نمادهای شهر استفاده کرد و آن‌ها را مورد مشاهده عابرین قرارداد
  • ایجاد روحیه مثبت در شهروندان: معمولاً شهر به‌خصوص شهرهای پرجمعیت و صنعتی دارای فضایی خشک و بی‌روح هستند که آسیب‌های جدی به‌سلامت روحی شهروندان وارد می‌کنند. بااین‌حال می‌توان با استفاده از مبلمان شهر‌‌ی ا‌یرا‌نی این فضای خشک را به فضای آرامش‌بخش و جذاب تبدیل کرد
  • افزایش پتانسیل گردشگری: با استفاده هرچه بهتر از مبلمان شهری ایرانی و در نتیجه افزایش زیبایی و کارایی شهر، قطعاً تعداد گردشگران نیز افزایش پیدا می‌کند و این مسئله موجب رونق اقتصادی می‌شود

ترموود؛ متریالی محبوب و پرکاربرد در ساخت مبلمان شهری ایرانی

تولیدکنندگان مبلمان شهر‌‌ی ا‌یرا‌نی همواره تلاش می‌کنند تا محصولاتی بادوام و مقاوم بسازند که در برابر عواملی همچون سرما، گرما، رطوبت و تابش خورشید دوام خود را حفظ کند؛ بنابراین باید از متریالی استفاده کرد که بیشترین مقاومت را در برابر فرسودگی دارد. ترموود یکی از بهترین و مقاوم‎‎ترین متریال‌هایی است که می‌توان در ساخت مبلمان شهری ایرانی به کاربرد. این متریال در حرارت بسیار بالا تولید می‌شود و در واقع نوعی چوب بسیار مقاوم است که در برابر فشار، حرارت، سرما، تابش شدید خورشید و حتی سایش سلامت خود را حفظ کند.

بااین‌حال از متریال‌های دیگری نیز در ساخت مبلمان شهر‌‌ی ا‌یرا‌نی استفاده می‌شود. برای مثال ممکن است که برای ساخت شاسی اصلی یک نیمکت و افزایش دوام آن از فلزات و یا بتن استفاده شود. اما توجه داشته باشید که معمولاً از فلز و بتن برای زیرسازی و در پایه‌ها و شاسی‌های اقلام استفاده می‌شود. چرا که چوب جلوه بهتری را در مبلمان شهری ایرانی ایجاد می‌کند و باعث افزایش روحیه و نشاط در محیط می‌شود.

خرید انواع مبلمان شهری باکیفیت از مجموعه آراوود

یک نکته مهم در مورد مبلمان شهری این است که آیتم‌های این مبلمان علاوه بر محیط‌های شهری عمومی، در داخل مجموعه‌های تجاری، اداری و مسکونی نیز قابل‌استفاده هستند. برای مثال می‌توانید انواع مبلمان شهر‌‌ی ا‌یرا‌نی را در باغ‌ها، ویلاها، حیاط منازل و حتی در محیط کسب‌وکار خود قرار دهید. آراوود به‌عنوان یکی از برترین تولیدکنندگان ایرانی مبلمان شهری انواع نیمکت، گلدان، آبخوری، پایه روشنایی و… را با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت به مشتریان عرضه می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X